September 2012 mama's!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door 1986tamara, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SarahH

SarahH Actief lid

8 feb 2012
    414
    0
    0
    heeeeeeej allemaal!!!

ik heb eigenlijk niet heel veel te melden, maar ik verveel me even. manlief heeft nachtdienst gehad en ligt nu dus nog te slapen. Aangezien we een 1-kamer appartement hebben (hoop heel erg dat dat ergens in de komende paar maanden nog verandert) moet ik een beetje zachtjes doen. En het is hier een puinhoop van een weekend verjaardag vieren dus ik wil eigenlijk wel graag opruimen en lekker de kamer doorluchten en de voorjaarsluchtjes naar binnen laten :D Over een half uurtje ga ik hem wakker maken en dan kunnen we samen even lekker aan de slag. Voordeel is wel dat hij morgen pas weer om 11.30 hoeft te werken :D is wel gezellig. Hij werkt in de horeca dus dan heb je beetje vreemde tijden. Is aan de ene kant niet altijd handig dat er geen regelmaat in zit en ik vaak alleen moet eten. Maar aan de andere kant is het wel fijn om doordeweeks boodschappen te kunnen doen samen, lekker rustig. en straks met de kleine is hij wel thuis tijdens de "wakkere uurtjes".

2. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Zooo vandaag even een dagje vrij. Heb 3 wachtdagen gehad, maar is extreem rustig op het werk. Ze zijn verplicht om je na 3 wachtdagen 1 vrije dag te geven. Kan ik mooi even de stad in om onze bruidstaart te betalen, en even te kijken voor een zwangerschapsbroek. Merk dat mijn eigen broeken niet zo lekker meer zitten, vooral in de avond. Wil ook nog steeds een zwangerschapslegging maar kan er niet echt voor slagen. Ja 25 euro nou ammenooitniet... Verder vandaag alleen even de was doen. Rest van het huishouden heb ik lekker in mijn wachtdagen kunnen doen. Dat scheelt dan wel weer met die dagen, het enige waarvoor ik dan de deur uitga is om even een boodschap te halen.

Merk dat het in dit topic in het weekend steeds rustig is hihi. Hoe is het met de rest van de meiden? Hier nog een paar dagen en dan op de 12 weken. Dan nog 1 week en dan mogen we weer voor een echo en de dag erna is onze trouwdag.
    Moet zeggen dat ik blij ben als onze trouwdag voorbij is haha, wat een gestress en geregel zeg pffff, ben blij dat je dit (als het goed is) maar 1 keer hoeft te doen.

3. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Ha Kelly, ja wat een geregel inderdaad! Ik vond het ook erg druk om alles te regelen, maar als het goed is, heb je dan ook wel een prachtige dag! :)

Hier: sta bol van de zenuwen! Vanmiddag de termijnecho. Stom eigenlijk die zenuwen, want alles wijst erop dat het goed gaat. Ik kan me eeeecht niet concentreren op m'n werk, bibberdebibber.

De kilo's vliegen er hier aan. Ik baal daar echt wel van. Ik let normaal echt goed op mijn lijn, maar nu ben ik toch echt al 2,5 kilo aangekomen terwijl ik nog maar 11 weken ben. Zou dat erg zijn?

Zwaaaai! Hoop jullie vanavond te updaten en wens jullie een fijne dag!

4. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sarahh, tja mijn man die werkt dus ook in de horeca en dus altijd snachts pas thuis. nu is het probleem dat hij vet lang door slaapt overdag...
    ik las dat jij je man wakker maakt.. pfff zou ik is moeten proberen

ben een beetje fed up met die situatie hier. vandaag heb ik me ziekgemeld op mijn werk maar nomaliter werk ik van 7 (opstaan) tot 6 (thuis) en dan is mannetje al aant werk, dan kook ik, poets ik, maak ik schoon, was, vouw op, niet alles op 1 dag natuurlijk.. maar ik doe wel alles.
    ik heb een paar dagen toen ik me heel kut voelde eens niks gedaan, toen klaagde man steen en been over wat een zooi het was en hoe vaak hij wel niet moest opruimen. ja normaal merkt hij het niet dat het zooi is want ik maak het altijd schoon!
    voor de rest slaapt hij gaten in de dagen. nu ook weer, hij is nog niet wakker en hoeft niet eens te werken vanavond. hij blijft altijd nog extra laat op na zijn werk, of hij gaat iets drinken met collegas (vind ik niet erg ofzo) of als hij dan wel een keer om 1 uur thuis is gaat ie spelletjes spelen tot 4 uur sochtends ofzo.
    ik vind het nu echt kut worden, vooral omdat we nooit meer seks hebben bijna, sochtends is hij niet wakker te krijgen, savonds is hij er niet. als ik er iets over zeg, schiet hij metteen in de verdediging. en daardoor heb ik het maar zo gelaten en doe ik gewoon alles. maar nu begint het toch wel aan mij te knagen. ik werk 40 uur, ben zwanger en doe al die dingen... en als ik een keer chagi ben zegt ie dat ik niet zo moet doen alleen omdat ik zwanger ben en dat hij ook best wel wat extra liefde kan gebruiken. super dom, ik doe echt alles voor hem en elke avond als ie thuis komt is er weer lekker eten voor hem gemaakt. zijn kleding word gewassen, ik hou de financiele kanten in de gaten, ik doe boodschappen....`pffff.
    en tegelijk zit ie te klagen dat ie niet weet wat ie met zichzelf moet. dat ie niet weet hoe hij in de toekomst verder moet. ja je hoort het al, t klinkt ook wel een beetje naar een depressie. maar elke nacht zo lang doorgaan en de hele dag slapen en niks doen daar word je automatisch nog depressiever van!! alleen als ik heet zeg, dan wil hij niet luisteren of word het metteeen een ruzie dus ik laat het dan maar... maar het kan dus echt niet zo doorgaan... voor hem ook niet... ookal is het niet de waarheid maar hij denkt van zichzelf dat hij zooo lost is.. hallo hee je word vader! dat vind ie wel heel leuk hoor en hij is echt niet altijd zo als ik nu hier zeg.. maar wel heel vaak
    ik weet dat ik gewoon rustig moet gaan zitten en proberen moet te praten.. maar ik heb zoo geen zin in ruzie... ik wil gewoon sirieus praten !! en ik weet dat ik dat gewoon moet zeggen.. maja nu is ie nogsteeds aant slapen pff. sorry hoor voor dit geklaag maar ik moest het gewoon ff kwijt

5. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    nena wat een verhaal meid!ja niet leuk dat je alles maar alleen kan doen!ik vind dat hij jou wel kan helpen meid!en vooral als jij je niet lekker voelt en ik had hem gewoon s`morgens wakker gemaakt;)dan s`nachts maar geen spelletjes spelen...aan pakken die hap:D:)maar ind gewoon serieus een gesprek over wat jij wenst en hij dan komen jullie al veel verder denk ik!s6 meid...

ik voel me ook niet erg fit...heel moe en geen energie...het weekende was echt klote...maar heb lekker kunnen bijtanke en heb veel kunnen slapen gelukkig...de kids hebben vakantie en we hoeven er s`morgens ook niet vroeg uit:)zal zo onze oudste dochter weg brengen naar haar dinnetje daar gaat ze 2 nachtjes heen te slapen;)
    wie kan voor mij 12 maart 2e echo op de lijst zetten??bvd
    vrijdag intake vk ;)de weken gaan best wel snel voor bij! nou tot zo ver ik zal nu dochterlief weg brengen want die is niet meer te houden:D

6. SarahH

SarahH Actief lid

8 feb 2012
    414
    0
    0
    dat klinkt inderdaad niet als een heel fijne situatie :( je man begrijpt duidelijk niet dat zwanger zijn topsport is en dat je naast die topsport nog eens werkt en het huishouden doet. het wordt er voor hem inderdaad niet beter op als hij zijn ritme zo in de war gooit. je lichaam raakt dan ontzettend uit balans. je bent gemaakt om overdag wakker te zijn en 's nachts te slapen. hij krijgt nu te weinig daglicht op zijn huid en daar wordt je depressief van. gewoon omdat zijn hormoonhuishouding in de war is. DUs jullie zitten met z'n tweeën met hormoonproblemen ;) is niet bevorderlijk voor de communicatie. Je moet er inderdaad echt over praten. en afspreken dat je hem om een bepaalde tijd uit bed schopt. is voor hem ook alleen maar beter. hij kan straks als de baby er is ook niet zo doorgaan. EN dan kan hij beter nu zijn ritme veranderen.

heel veel sterkte en succes ermee!!!

7. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Joehoe! Ik heb de baby voor het eerst 'echt' gevoeld!!! Had eerder al wel wat gefladder in mijn buik, maar nu echt plopjes! Woeii!!

8. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    JALOERSS!! ik voel niks!

9. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Leuk emjay!! Ik heb ook al een aantal keer een plopje of gevladder gevoeld. Vooral als ik na een drukke dag op bed lig en ik over mijn buik wrijf. Kan niet wachten totdat ik echt de schopjes ga voelen.

10. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Bjanc, komt vanzelf hoor! Wacht maar tot 'ie de kopjes thee van je buik afschopt..!

Maar zelf kan ik idd ook niet wachten tot ik echte schopjes voel! Oh wat is het toch heerlijk om zwanger te zijn! :D

11. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Oelalala! Ik ben zo blij! Alles was goed en het kindje bewoog heel druk en het hartje klopte... Super! :) :) En twee dagen vooruit gezet, dat is ook niet verkeerd.

Pffff, mijn vk zei dat zwanger zijn even zwaar is als een FULLTIME job, dus met een echte job erbij, moet je echt op je strepen gaan staan, hoor! Je vriend mag je best meer ondersteunen.

@Emjah: stoooeeeer! Dat wil ik ook! Als ik de echo bekijk en al dat gefladder zie, dan snap ik niet dat je nog niks voelt, maar het komt vanzelf zeggen ze!

12. reusje

reusje Actief lid

28 jul 2008
    176
    0
    0
    Gisteren prachtige eerste echo gehad hartje klopte goed
    Kindje was erg beweeglijk juichte zelfs leek het wel

Alles zit er op en eraan ...
    Mag wel over twee weken terug komen omdat ze de termijn niet helemaal exact konden bepalen... O wat vind ik dat erg:D

Hier een hele trotse mamma to be die vanochtend in een soort roes is opgestaan.

13. SarahH

SarahH Actief lid

8 feb 2012
    414
    0
    0
    Gefeliciteerd met de echo's!

Hier gister volgens mij een fladder gevoeld. Toen ik op bed lag. Maar het is zo snel voorbij! Maar het voelde niet als mijn darmen hihi <3

14. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hatsie;fijn weer een goede echo!
    @reusje; ow wat vervelend dat je over 2 weken weer mag:)

Hier vanmorgen gewerkt niks aan de hand. Kom ik net thuis moet ik spugen bah. Nu erg vervelend in mijn maag:( wel om 15.15 echo:) was het maar zover!!

15. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Meiden wat voel ik me toch af een toe een ontzettende muts! Ik had van mijn zus een heleboel baby dingetjes gekregen die zij niet meer nodig heeft (helaas). Moest bij een aantal dingen gewoon googlen wat het uberhaupt was en bij een paar dingen weet ik het nog steeds niet! En dat moet dan over 6 maanden mama zijn...:$ :D

16. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Emjay als je een foto neerzet kan ik het denk ik wel ontrafelen (?) voor je.

17. SarahH

SarahH Actief lid

8 feb 2012
    414
    0
    0
    je kunt het toch ook aan je zus vragen dan? ;) die is ook ooit voor het eerst moeder geworden. ik vraag ook alles aan mijn beste vriendin, die heeft er als 2. en sommige dingen denk ik echt "hoe moet je dat weten als je niet zo'n ervaringsdeskundige in je omgeving hebt". Maar iedereen heeft er wel 1 om dingen aan te vragen ;)

18. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    @hulp in huis. Mijn vent gelukkig geëmancipeerd. Toen we beiden 40 uur werkten (voor onze eerste) deden we het ook samen. Nu ik 3 en hij 5 dagen werk doen we ons evenredige deel. Als de kleine thuis is kom ik ook niet aan alles toe.
    Nu doet hij zelfs wat extra en klaagt niet als het niet 100% is. Nu heb ik voorjaarsvakantie en de kleine man is gewoon naar kdv. Boodschappen gedaan, MvM bussen omgeruild en vriezer ontdooit en schoon gemaakt.
    Nu ff zitten.

@echo. Komt nu heel dichtbij. Helaas is vrouw van een collega van mijn vriend overleden. Mijn leeftijd, jong kindje. Begrafenis misschien de dag van onze echo. Misschien moet de hele boel nog verzet. Want daar wil hij toch ook echt wel heen. Vreselijk hè? Toch geen leeftijd om te gaan, zo jong!

19. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Kelly bedankt voor je aanbod! Het gaat om doeken, die lijken sterk op bakerdoeken, maar ik meen me te herinneren dat ze zei dat ze er maar drie had (en dit zijn er weer drie). Dus zachte doeken, vrij dik, met een gekleurd randje eraan. Ik ga eens kijken of ik het voor elkaar krijg om een foto te plaatsen!

Sarah, inderdaad als ik er zelf niet uitkom vraag ik het ook gewoon. Maar ik ben altijd "het kleine zusje" geweest, dus ik wil ook eens niet overkomen alsof ik geen idee heb waar ik mee bezig ben. Krijg met alles al van alle kanten advies enzo, dus ook wel fijn om te laten zien dat ik best weet wat wat is! Klinkt misschien stom, maar na 27 jaar alleen maar het kleine zusje geweest te zijn zou ik het fijn vinden om gewoon erkend te worden voor wat ik weet en kan, niet alleen maar overstelpt met adviezen (wat nu dus ook weer gebeurt, zelfs door mijn andere zus die geeneens kinderen heeft!). Zit een beetje frustratie achter, dus vandaar!

20. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Kelly: de foto! :D

Deel Deze Pagina