September 2012 mama's!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door 1986tamara, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Emjay dit zijn of inbakerdoeken van "vroeger" of flanellen doeken. Met inbakeren is het vaak handig om er 2 te gebruiken, 1 voor de armpjes en rompje en de andere voor de beentjes. Je kan ze ook gebruiken om een kindje wat meer geborgenheid te geven. In de trand van wapperende handjes uit zijn of haar gezichtje te halen, en deze langs het lichaampje "vast" zetten d.m.v zo'n doek. Ik gebruik in kraamgezinnen daar nog wel eens een flanellen doek of een hydrofiel luier voor.

Als ik het zo bekijk vindt ik ze voor een flanellen doek te groot. Die zijn vaak hydrofiel luier formaat, deze lijken groter.

2. SarahH

SarahH Actief lid

8 feb 2012
    414
    0
    0
    @emjay: dat snap ik wel :)

3. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo een goede echo gehad!!

Hartje klopt mooi en de frummel was al mooi aan het bewegen!
    Ben 4 dagen naar voor gezet , vandaag 11 weken ipv 10.3 :)

4. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Thanks, Kelly! Ik dacht toch zeker te weten dat er maar drie bakerdoeken in het pakket van m'n zus zaten, dus ik dacht dit móet iets anders zijn... maar dus toch bakerdoeken! Nou, dan kan ik het kind goed vastleggen straks! Heb er gelukkig ook het bijbehorende boekje bij te leen gekregen, dus zou helemaal moeten goedkomen!

Manon, leuk joh! Zit je weer 4 dagen dichterbij de magische 12 weken! Gefeliciteerd en geniet er lekker van!

5. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    huh sorry hoor ik zal wel dom zijn maar hoe bedoel je je kind vastleggen. moet dat? ik vind dat niet zown fijn idee :S

6. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    Inbakeren volgens mij ook niet voor alle kindjes. De mijne heeft het nooit gehad en altijd heerlijk geslapen.
    Schijnt ook wel wat instructie te behoeven. Goed inbakeren.
    Weet wel dat bij de kleine van mijn vriendin het heel erg geholpen heeft. Kleine had veel meer rust en zij dus ook ;)
    Inbakeren is gewoon stevig inwikkelen van het kindje waardoor ze zich geborgen voelen, zoals in de "krappe" ruimte van de baarmoeder.

@ego. Net gehoord dat begrafenis idd donderdag is en ik moet de afspraak en echo dus gaan verzetten. Jammer hoor, maar met goede reden.
    Helaas na 17:00 door manlief doorgegeven. Nu is de praktijk dicht. Grr!

7. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Nena, het is niet zo erg als het klinkt hoor! ;)
    Sommige kindjes slapen slecht, huilen veel of krabben zichzelf regelmatig in het gezicht. Voor dit soort (beweeglijke) kinderen kan inbakeren soms helpen om ze de rust te geven die ze nodig hebben. Mijn neefje heeft het heel erg geholpen, maar inderdaad, je moet het inderdaad wel goed doen!

Bjoerma, daar moet je idd niet aan denken! Zag het een maand ofzo geleden ook hier op het forum van een dame waarvan de man overleed na een ziekbed van maar een paar weken. Ze waren net bezig voor een tweede kindje, eerste kindje was geloof ik 1,5jr. Vreselijk! Wel kl*te dat het net tijdens jullie echo is, maar denk dat het idd wel heel goed is om erbij te zijn. Als er één ding is wat ik heb geleerd is het dat mensen het enorm waarderen als je erbij bent op de moeilijke momenten. Iedereen wil wel naar een bruiloft om een feestje mee te vieren, maar op de moeilijke momenten haken veel mensen toch af.
    Hoop dat je snel een nieuwe afspraak kan plannen!

8. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Voor sommige kindjes is inbakeren idd erg ideaal!

Ben vanmorgen bij de vk geweest, ze kon het hartje niet vinden en ze heeft toen meteen gebeld voor een echo voor mijn gerustheid. Op de echo zagen we het hartje goed kloppen en konden we hem ook meteen horen :) dus ook weer een paar mooie foto's rijker.

9. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    @kersje: dat is dan toch ff geruststellend. En meteen een goede bonus.

@nieuwe afspraak: toch nog ff gebeld en bandje zei ma, di en do bereikbaar op vast voor afspraken. Wilde toch niet donderdagochtend afbellen voor de afspraak van 9.30.
    Gelukkig geen probleem toen ik 06 belde. Is nu verzet naar woensdag 7 maart. Mijn geduld nog 1 week beproefd! Grr.

Maar wat emjay zegt is waar. Bij feestjes is iedereen paraat. Na hun 1e kindje werd bij haar kanker geconstateerd. Na behandeling stuk beter. Bij controle bleek flink uitgezaaid. Vlak daarna in coma geraakt. Hij kreeg haar mee naar huis om afscheid te nemen. Diezelfde dag is ze overleden.
    Wel traantje gelaten toen ik het hoorde. Haar maar 1 keer gezien, maar toch.

10. SarahH

SarahH Actief lid

8 feb 2012
    414
    0
    0
    het lijkt me voor jezelf ook beter om het af te sluiten. zo iets blijft toch door je hoofd spoken. Sterkte er mee Bjoerma!

op de dag dat wij voor het eerst begonnen te denken dat ik misschien zwanger zou kunnen zijn kreeg ik ook te horen dat een vriendin van mij kanker had en een paar dagen later kwam plotseling een oude vriend om bij een naar ongeluk. was heel erg raar dat er nieuw leven in je groeit en je tegelijk zulk nieuws krijgt over jonge mensen! maar het heeft ook wel iets troostends...al die kleine wondertjes die in ons groeien :)

11. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Hai allemaal,

Ik heb eigenlijk niet zoveel te melden, alles gaat goed muv mijn bekken/si-gewricht dat af en toe al behoorlijk opspeeld. Maar weer braaf aan de oefeningen om de pijn binnen de perken te houden. ;)

Ik las van een paar goede echo's, helemaal fijn meiden!

@Bjoerma: veel sterkte donderdag en die frummel van je kun je dan lekker volgende week bekijken en dan is 'ie' al lekker groot :)

@Emjay: ik zit precies aan de andere kant. Ik was bij iedereen (familie van 2 kanten en alle vrienden) de eerste met een kindje en nu nog heeft niemand een kindje. Dus ik krijg alleen advies van mijn (schoon-)ouders... Ja en dat is soms dan toch best achterhaald. Soms vind ik het wel jammer dat ik weinig mensen heb om mijn ervaringen mee te delen.

12. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Ni, kan ik me helemaal voorstellen! Het advies van mijn moeder is ook flink achterhaald (ik was de laatste dus dat is nu alweer 27 jaar geleden!). Verder heeft alleen mijn zus één zoontje, en mijn andere zus heeft geen kinderen. Dat belemmert haar niet om álles wat ze ooit gezien of gelezen heeft over zwangerschap of kinderen te spuien! ;)

Van mans kant komt helemaal geen advies, die zitten allemaal in Uganda. Daar komen sowieso wat afwijkende adviezen vandaan! Manlief heeft ooit eh.. boeiende ideeën soms hoe dingen wel of niet moeten. Maar samen komen we er prima uit! Wel fijn om van hem soms wat tegenwicht te hebben over wat er allemaal wel en niet "essentieel" is bij baby's en kinderen. Wij zagen bijvoorbeeld in december een gezin (in Uganda) die hadden dus geen tummy tub of badje, maar daar werd het kind gewoon in een grote sauspan gewassen. Bij mijn schoonzus waren de kids allemaal zindelijk zodra ze konden lopen, want dat is het moment dat de luier afgaat ("als je moet plassen moet je naar buiten lopen!").

Nou ja, met het groeien van de buik zullen de adviezen ook wel steeds meer worden. Lees elders op het forum dat soms zelfs wildvreemden in de supermarkt met adviezen komen, kunnen wij nog wat verwachten! :D

13. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    Hi,

Wij hebben het babynieuws nu wel aan iedereen verteld. jullie ook? en zijn de wijde kleren nu weer in de kasten laten jullie ook je buikje al zien???

14. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    @ inbakeren is niet zielig en is niet verplicht;) mijn kindjes zijn nooit ingebakerd maar mijn tantezeggertjes wel...en die waren tijdens het slapen zo druk met de handjes dat ze er de hele tijd wakker van werden en het is apart maar als ze ingebakerd waren sliepen ze als een roos;)maar mag volgens mij tot een 6 mnd...

heeft iemand ook ervaring met een draagdoek?ben er wel nieuwsschierig na want het kindje ligt lekker tegen je aan en je kan toch vrij bewegen...heb met mijn 2 andere kindjes dit niet gehad vandaar...

bjoerma wat verschrikkelijk van jou collega en ja daarvoor verzet je de echo tenminste dat ik ook gedaan...sterkte donderdag!

hier nog niet aan gemeld bij kraamzorg dat doe ik na de echo van 12 maart wel;) fijne dag meiden

15. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    oja en ik kan wel in begin okt zijn uit gerekend maar krijg een geplande keizersnee waarschijnlijk rond de 38 wkn dus dan blijf ik een sept mama toch:D:)

16. SarahH

SarahH Actief lid

8 feb 2012
    414
    0
    0
    wij hebben op de negenmaandenbeurs de doeken van ByKay geprobeerd (met een pop van 5 kg) en we hebben er 2 gekocht (en 1 voor onder de douche bij gekregen). Het lijkt me echt heel fijn en we voelden bij die pop wel echt dat het gewicht verdeeld werd over je hele bovenlijf. Aangezien wij nogal klein wonen en geen plek hebben voor een kinderwagen gaan we kijken of we alles met de draagdoek kunnen doen. Gelukkig hadden we dezelfde maat nodig :)

17. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    @Emjay: vooral als de kleine er is en je staat in de supermarkt, net gevoed en verschoond en dan begint hij/zij te brullen. Dan weet iedereen zeker dat je baby honger heeft of een schone broek moet. En omdat je jezelf ook al opgelaten voelt en de hormonen nog niet zijn weggeëbt, sta je dus ineens te brullen in de winkel... Dan is het pas echt naar ;) Totdat de mevrouw voorin de rij je ziet staan en zegt, kom maar even voor mij, want volgens mij wil je graag snel naar huis. En dan is die heerlijke roze wolk weer terug :)

@eerlijkbeertje: Ik heb met de eerste geen draagdoek gebruikt, wist niet eens echt van het bestaan. Maar toen zij 21 maanden was waren wij op vakantie in Roemenië en omdat je daar met een kar niet erg ver komt, hebben wij een doek van een vriendin van mij geleend. Ik was meteen verkocht! Ik heb in 38 graden, in de zon, anderhalf uur door een kloof 'gesurvivald' met mijn dochter van toen 12 kilo in een draagdoek en dat ging echt meteen erg goed!! Ik wil nu dus ook al in de zwangerschap een doek kopen en dan vanaf dag 1 gaan dragen. Als je een beetje handig bent, heb je dat knopen zo onder de knie en dan is het comfort echt heel goed.

@muppet: het is bij mij nog vooral een speklaagje dat mijn buikje camoufleert. Maar hij groeit al wel erg goed. Ik kon mijn buik toch al nooit verbergen en nu dus al helemaal niet meer. Maar ik ben er nu wel trotser op ;) Nog even en het is een echt zwangerenbuik!!

18. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    @sarah: die doeken van bykay zijn toch tricot doeken? Tricotdoek is wel fijn met een baby'tje maar na een half jaar en soms al eerder gaan ze doorzakken en draagt het niet fijn meer. Maar tegen die tijd, kun je wel weer iets anders kopen als je dat graag wilt. :)

Ik wil graag een geweven doek, zodat ik er echt heel lang mee kan dragen, tot misschien wel een jaar of 2/3...Met die doeken kun je vanaf een baby dragen, maar het knopen is iets lastiger. En een tricot doek kun je eerst knopen edan je baby erin en een geweven doek moet je knopen met je kindje er al in. Dus moet je wel even durven ;)
    Wat lijkt jou wel wat, eerlijkbeertje?

19. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik verberg mijn buik sinds deze week denk ik niet meer. Ben er gewoon super trots op. Heb momenteel een puntbuik volgens schoonvader.... En aangezien ik alleen maar strakke shirts en broeken draag valt ie nogal op.

@ draagdoek. Ik wil er ook 1 aan gaan schaffen en dan het liefst die van bykay. Vindt een lodger shelter of mini monkey (voorgevormde zakken) nooit zo stabiel, kindjes zakken er vaak helemaal in weg.
    Weet wel dat als je een draagzak koopt van bijvoorbeeld björn börg waarbij het kindje rechtop "hangt" dat je deze pas vanaf 6 weken mag gebruiken.

20. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    hihi, ik dacht dat bjorn borg ondergoed maakte :D je bedoelt vast de baby bjorn ;)

Draagzakken vind ik sowieso ondingen... Wij hadden er 1 gekocht voor onze dochter en ik heb 'm 2x gebruikt toen ze een maand of 4 was voor de laatste keer... Ik had al rugpijn voordat ik alles goed vast had zitten. Terwijl ik dus met die draagdoek helemaal nergens last van had. Was dus wel een geweven doek.

Deel Deze Pagina