September 2012 mama's!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door 1986tamara, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Ik ben eergisteren heel erg geschrokken.
    Heb best flink bloed verlies gehad na "je weet wel:)"
    Het bed zat best onder en hebben we moeten verschonen.
    Ik wist dat je wel een beetje kon bloeden. Ik had verwacht dat je dan alleen met afvegen wat zou zien ofzo.
    Dit was dus erg schrikken en maakt me ontzettend onzeker.
    Maar de volgende dag was het weer helemaal weg en tot hede geen bloed gehad en ook geen buikkrampen.
    Al moet ik zeggen dat geen buikkrampen mij helemaal niks zegt, want mijn vorige miskraam kwam het kindje toch nog zelf een dag voor de curretage en het floepte het gewoon uit zonder ook maar 1 krampje gehad te hebben. Ervoor en erna niet.
    Ik heb de VK niet gebeld omdat ik toch over 7 dagen een echo heb en zij nu toch niet veel kan doen. Dit wilde ik even delen.
    Alles zal vast goed zijn, maar heb in mijn hele zwangerschap nog geen bloed gehad en dan ineens zo helder rood. Waarschijnlijk waren het gewoon bloedvaatjes. Maar kan nu echt niet meer wachten tot de echo woensdag!!!

2. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    @ Bam, dat zal even schrikken geweest zijn ja. Ik weet wel dat je baarmoeder mond veel meer doorbloed is dus er kan inderdaad makkelijk een bloedvaatje geknapt zijn.

@ vroeger, haha dat zei ik dus tegen mijn zusje. Die vroeg of ik ook een broodje filet american wou, daarop dus gezegd dat ik dat niet "mag". Waarop zei ook antwoorde je mag ook helemaal niets als je zwanger bent wat een onzin etc vroeger was dit ook niet zo. Waarop ik dus ook maar even zei dat er toen meer kindersterfte en complicaties waren... Ach ze was in 1 keer stil :p

3. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    he bam ik denk gewoon een bloedvaatje meid ik had laatst heel lichtroze na de sex en dat alleen met afvegen...en bij mijn vorige zwangerschap hetzelfde gehad als jij maar ik heb toen de vk wel gebeld en die is langs gekomen de volgende dag en toen het hartje ff gezocht en dat klopte mooi...misschien is dit wel ff een geruststelling voor je;)

en ja vroega!!! de dingen zijn veranderd maar ik vind dat sommige zo overdrijven en dan lijkt het wel dat je niets meer mag maar zo is het toch niet vind ik je kan bepaalde dingen beter ff niet eten en doen maar dat is toch wel te overzien;) het is maar 9 maandjes...:D

4. SarahH

SarahH Actief lid

8 feb 2012
    414
    0
    0
    haha, ik hoor ook steeds van mijn moeder dat zij elke week een flesje oud bruin dronk. werd toen gezegd dat dat goed was ;) en dat ik gewoon alle kazen moet eten...kan echt geen kwaad :p

5. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    kheb gister een broodje tonijn op van de slager/luxe broodjeszaak......
    dit zal wel verse tonijn zijn, niet zo handig van mijzelf.

hoe komt het eigenlijk dat er in bliktonijn minder kwik etc. zit?

6. pattyv

pattyv Actief lid

14 jun 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    @muppet geen idee, ik vermijd alle tonijn...

@vroeger, tja vroeger was de lucht nog schoon en sex nog vies..;)

@manon, ja inderdaad ik ben van de 200 a, was me nog niet eens opgevallen:) ben meer bezig met zaterdag, dan ben ik 12 weken!!!!

@bam, snap dat je behoorlijk geschrokken bent.... maar als je niet kan wachten tot woensdag zou ik gewoon bellen, al zouden ze idd alleen maar even naar het hartje luisteren....

7. SarahH

SarahH Actief lid

8 feb 2012
    414
    0
    0
    @muppet: gewoon niet meer doen ;) je kunt er nu toch niets meer aan veranderen

@bam: stress is ook niet goed voor de baby dus dan kun je je beter gerust laten stellen!

@patty: we zijn op dezelfde dag uitgerekend :D zaterdag een klein feestje ;) elke mijlpaal moet je vieren toch?

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik neem aan dat het geen rauwe tonijn was?

Hoe dan ook, mijn verloskundige zei me dat ik alleen gerookte zalm en andere voorverpakte vis moest ontwijken. Verder mocht ik alles. Toen ik vertelde over de max. hoeveelheid tonijn en dat ik geen verse tonijn mocht keek ze me aan alsof ik gek was en zei ze dat dat echt onzin was. Dus ik eet gewoon weer heerlijk tonijnsalade :D

9. pattyv

pattyv Actief lid

14 jun 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker te weten:D

10. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Nuage, de reden dat ze tonijn afraden is dat het een roofvis is en daar kan een verhoogde hoeveelheid kwik inzitten. Dat kan dan weer schadelijk zijn voor de kleine.

Muppet zou het misschien kunnen dat bliktonijn kweektonijn is? Dat die dus eigenlijk niet echt "roven" maar gewoon gecontroleerd gevoerd worden? Dan zouden ze (tenminste logischerwijs) minder kwik of zelfs helemaal geen kwik moeten bevatten!

Tsja, vroeger was het gras groen en Michael Jackson zwart en konden zwangere vrouwen nog alles eten... weetje ik zeg vaak niet dat ik iets niet mag, maar dat ik het gewoon niet wil. Ik heb geen zin in die eeuwige discussie over "ja, maar..."

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik weet wel welke reden ze noemen, maar "ze" zeggen ook dat je geen pinda's mag omdat je kind dan allergisch ervoor kan worden, en dat je geen ham mag want daar zit teveel zout in, en, en, en, en. Volgens mijn vk komen die praatjes voornamelijk uit Amerika en is het schromelijk overdreven. Ook de gyn vond het verhaal van tonijn (uit blik) belachelijk.

12. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    dat maakt mijn tonijnschrik weer een stuk minder:D

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik zat me ook wanhopig aan die 300 gram per week te houden, maar nadat zowel gyn als vk me voor gek verklaarden durf ik het gewoon een paar keer per week te eten hoor. Ik ga nog steeds niet helemaal los, maar die 300 gram daar ga ik niet zo moeilijk over lopen doen.

14. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    @tonijn: bliktonijn is van jonge/kleine tonijnen. Daarvan is idd het kwikgehalte etc lager. Tegen mij werd bij de eerste gewoon gezegd met mate. Vind bliktonijn net kattenvoer, maar tonijnsteak... Mjam! Toch maar ontweken bij de eerste.

Iedereen roept maar hoe overdreven het is met voeding, niet drinken, niet roken etc. Boeiend!! Het is voor 9 maandjes en er blijft genoeg lekkers over. Ik hoef geen bruinbier of tonijnsteak. Glaasje appelsap en een Pangafilet smaken me ook heerlijk.
    Herken dat wel van die adviezen. Met name mijn schoonmoeder kan er wat van. Niet alleen bij de zwangerschap hoor. Altijd wel.

@misselijkheid. Ik ben behoorlijk beroerd maar spuug niet (kan het niet). Nu een medicijn voorgeschreven gekregen. Ben benieuwd.

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik denk dat iedereen gewoon lekker moet doen wat voor haar past. Ik hou me in principe aan vrijwel alle voedingsvoorschriften want waarom het risico lopen. Maar ik lees wel graag wat de gedachte is achter het niet mogen van een bepaald voedingsmiddel. Want sommige redenaties vind ik erg ver gezocht. Zoals dus de "eet geen ham want daar zit veel zout in en dan krijg je hoge bloeddruk en dát is niet goed voor de baby". Ja hallo.... zeg dan gewoon let op met zout. Maar ga nou niet doen alsof ik zelf niet kan nadenken hihihi Nou lust ik helemaal geen ham maar het gaat even om het principe.

Ik heb ook 2 vriendinnen die zwanger zijn en beide roken nog... daar kan ik dus echt niet bij.

16. SarahH

SarahH Actief lid

8 feb 2012
    414
    0
    0
    zout is volgens mijn ook vooral slecht als je bloeddruk al verhoogd is. Dus je moet oppassen met zout en drop als je een hoge bloeddruk hebt, maar als je bloeddruk normaal is hoef je er niet zo erg op te letten. En we staan nu allemaal onder controle dus die bloeddruk wordt regelmatig gemeten :) ik hou me inderdaad ook aan de meeste dingen. dacht voor ik zwanger was "jeetje wat mag je dan veel niet" maar het valt reuze mee! en als je door brie zonder etiket (hadden we van de kaasboer gekregen voor mijn verjaardag) dan even moet laten staan, boeiend! Koop ik wel weer een stukje in de supermarkt.

zag pas ook iemand met een dikke buik roken. Dat snap ik ook echt niet. Had pas gedroomd dat ik ruzie met mijn moeder kreeg omdat ze zat te roken terwijl ik bij haar in de auto zat ;) dromen jullie ook steeds dat je ruzie hebt met iemand?

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Precies, sommige dingen liggen dus wat genuanceerder :)

Ik droomde vannacht wel dat mijn man me opeens keihard een zet opzij gaf en daarbij mijn buik ook raakte. Heel vreemd, slaat ook verder nergens op haha

18. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    gisteren mooie echo gehad, tevens hartje kunnen horen!

het kindje kan al zwaaien! hahah zie hier beneden!

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Mooie echo Bjanc!

20. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    @Bjanc: Leuke echo :)

@eten: Ik heb altijd een vrij lage bloeddruk, waardoor ik soms een beetje flauw wordt. Mijn vk zei tegen me dat ik maar een pot drop moest kopen en als ik er last van had een handje drop moest eten ;)
    Erg vervelend, want nu staat er een dus een pot met heerlijke dropjes in de kast waar ik maar af en toe wat van mag pakken. Ik had het liever niet in huis gehad. ;)

@bjoerma: ik hoop voor je dat die medicijnen je helpen.

@hier: Ik dacht net overal vanaf te zijn, niet meer zo moe en misselijk, begint mijn bekken op te spelen. En wel meteen zo erg dat ik vandaag de vk heb gebeld om te vragen wat slim is om te doen. Ik ga morgen een afspraak maken met een bekkenfysiotherapeut en aan de slag. Met de snelheid waarop ik nu klachten ontwikkel zou ik volgende maand al niet meer kunnen lopen. Dus de hoop is dat ik de snelheid wat kan verlagen, zodat ik op het eind van de zwangerschap ook nog de deur uit kan.

Deel Deze Pagina