September 2012 mama's!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door 1986tamara, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    Ik droom ook de meest gekke dingen. sinds de laatste weken droom ik iedere nacht zoveel dat ik sochtends moe wakker wordt.
    helaas zijn het nooit leuke dromen. ze gaan over alledaagse dingen, maar dan is in de droom alles erg overdreven en als ik de droom navertel kan het maar zo 10 minuten duren voor ik klaar ben met vertellen, dus lange dromen. alhoewel dromen maar een paar secondes schijnen te duren, maar daar merk ik niks van:)

2. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    Beste vriendin van mijn schoonzusje dronk elke dag nog1 a 2 wijntjes. Moest kunnen. Haar eerste was immers ook gezond!! Vind ik echt erg. Mijn vriendin kon heel moeilijk kinderen ktijgen en toen het zo ver was heeft ze met liefde alles laten staan.
    Die vriendin van min. Schoonzus bestelde ook zonder blikken of blozen een wijntje op een terrasje. Zou ik moeilijke bestelling vinden als ik daar werkte.

@medicijnen. Ze helpen vrij aardig. Ben er blij mee.

3. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    zoow bjoer... daar zou ik zelf wat van zeggen denk ik!
    Ik vind het echt niet kunnen...

dromen? Ik slaap vooral erg ligt en onrustig..

bloeddruk? die van mij is nog iedere keer prima geweest

4. miss 83

miss 83 Lid

9 jun 2009
    76
    0
    0
    verkoopster
    noord-holland
    hier ben ik ook weer even , ppff wat ben ik ziek geweest deze week echt zwaar de griep, gelukkig knap ik nu weer wat op.

maandag 12 weken echo gehad en ook de nekplooimetingzag er allebei gelukkig heel goed uit hartje gehoord helemaal super!!

alleen me bloedtest was niet helemaal ok mijn papp-a was juist weer te hoog, en moet me voor de zekerheid met de twintig weken echo melden in het amc, schrok ik toch wel van.
    het overviel me toch wel en merk dat het me niet lekker zit ga maandag toch even bellen om te vragen wat het nou precies inhoud.
    schijnt iets met een slechte doorbloeding van mijn lichaam te maken te hebben, en ze gaan dan kijken of het last kan voor de baby omdat die dan aan de kleine kant kan zijn geloof ik.

verder weer een hoop fijne echo's tegengekomen.

anneke: voor jou ook vervelend meid hoop snel op zekerheid en natuurlijk een positive uitslag.
    mijn uitslag was 1:15000 dus dat was gelukkig wel positief

fijn al die goed bedoelde adviezen van moeders en schoonmoeders haha die weten lang iets . en alles beter nou bij mij gaat het een beetje het ene oor in en het andere uit. ik geloof het wel als ik iets wil weten dan vraag ik het wel toch?
    en sommige dingen moet je toch zelf ondervinden.

kelly spannend laatste weekje en dan als getrouwde vrouw door het leven.. succes met de laatste voorbereidingen

fijn weekend allemaal

5. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeej 13 weken vandaag!

heb een paar dingetjes bij de h en m besteld om mijn buik te verhullen (proeftijd baan) ennuh t is echt leuke/bruikbare kleding allemaal alleen wel grappig hoe alles past behalve een riempje dat aan het jasje vast zit die krijg ik niet dicht haha! echt lang voor de spiegel blijven staan maar het is gewoon de goede maat alleen mijn buik is dik! wahaha duh

vandaag zei iemand op mijn werk ´oh ik ben zo jaloers op jou, het lijkt wel alsof je alles kan eten en je hebt geen gram teveel´ ik kon echt niet normaal reageren haha, het liefst zou ik zeggen wacht maar nog even en dan zie je een hele toeter :p maargoed, das nog een geheimpje dus

ik heb misschien een hele vreemde gedachtengang hoor maar: ik heb het gevoel dat als ik savonds avond eet (en dat is meestal wel een grote portie) dat als ik dan vol ben, en daarna nog een toetje eet (en dan nog voller ben) dan is logischer wijs mijn buik het dikste... en ik heb dus de angst dat je daardoor sneller straie krijgt (k zit er al vol mee dus ik wil eigenlijk echt zo min mogelijk erbij :() of zit dat echt tussen mijn oren. maar ik denk dus dat die ´snelle´ verdikking door het eten dat dus juist gaat doen.. ooke verklaaar mij nu maar voor gek!

6. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    @nena, tot wanneer "moet" je het nog verhullen dan?

@alcohol tijdens de zwangerschap, hier echt niet. Het kindje kan dan wel gezond zijn maar dat zegt nog niets voor de hersenen straks.

@bloeddruk, is normaal eigenlijk altijd bij mij 120/80 (elk kwartaal word daar naar gekeken) en bij de vk intake was hij 110/70 en van de week 115/65, prima volgens de vk.

7. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    blaat nog een maand. net begonnen aan proeftijd. t word een drama idd

8. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Jeetje, das best nog een tijdje.... nu maar hopen dat je niet zo snel groeit.

9. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hallo!!

Even snel een berichtje vanaf hier. Heb een hele drukke periode op het moment. Stage is leuk maar erg slopend. Daarbij is mijn bekken de laatste dagen erg achteruit gegaan waardoor ik veel pijn heb en erg moe ben.
    Vandaar dat ik hier niet zoveel schrijf, maar ik lees wel hoor :D

Van de week voor controles naar de cardioloog geweest, helemaal goedgekeurd. Moet met 20 weken weer komen en krijg dan ook nog een extra 20 weken GUO bij de gyn in het academisch ziekenhuis. Dit omdat ik aan onderzoeken daar mee doe.

We hebben van de week ook een nieuwe kinderwagen aangeschaft. Een easywalker quatro! Ik ben er helemaal blij mee!! Wordt over een week of 10 geleverd :D Hij rijdt zo lekker! Voor onze dochter kopen we er een pramseat bij zodat zij op de kinderwagenbak mee kan rijden:)
    En zolang de baby nog niet geboren is gebruiken we gewoon de buggy voor dochterlief :) Kan die waardeloze quinny buzz hier de container in:cool:

Sorry van het ego bericht. Morgen weer om 5.15 de wekker om nog een dagje stage te lopen. Hoop binnenkort weer meer met jullie mee te kletsen.

Ik wens iedereen een fijn weekend!!

10. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja opzich kun je het met kleding wel redelijk verbergen... hij groeit ook niet zo hard nog. alleen ja straks wel zo van verrassing... ik ben zwanger. tja. hopelijk vinden ze het ok... ik bedoel lullig is het wel maar opzich werk ik gewoon volle 5 maanden met een 6 m contract dus het valt nog wel mee... en daarna hoop ik ook echt dat ik mag blijven.ik zeg het niet vroeger omdat ik ook denk dat het belangrijk is dat ik mezelf eerst kan bewijzen.. zonder enig vooroordeel..

11. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Dat is een keus die je maakt, ben wel benieuwd hoe ze volgende maand gaan reageren.

12. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja.. opzich heb ik mee dat het 90% vrouwen zijn waarvan vele met kinderen.. ook is de collega (die ik nooit heb ontmoet) op wiens plaats ik nu zit, met verlof. nogal toevallig...
    voor de rest is iedereen echt heel aardig... dus ik denk eigenlijk wel dat er goed gereageerd zal worden. het heeft er natuurlijk ook echt mee te maken hoe mijn prestaties zijn en hoe ik het breng en verder handel... kijk veel ziek thuis blijven wordt het natuurlijk niet! helemaal niet liefst. gelukkig is het werk heel rustig en is het 10 minuten van mijn huis.. ik dacht eigenlijk om het met gebakjes te gaan vertellen... om het zegmaar vrolijk te brengen.. of is dat té?

13. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Dat zou je best wel kunnen doen, ik zou dan in elk geval je baas het wel eerst vertellen...

14. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja daar heb je wel een punt, had ik eerder al over gedacht, dat is idd wel belangrijk. nou ok, nu eerst maar ff concentreren op de baan dan zie ik het later wel allemaal.

zijn jullie ook nog zo moe? bij mij is het misschien ietsjepietsje verbeterd maar zit toch nog wel echt te gapen.... mijn ijzer in het bloed is goed dus dat kan het niet echt zijn.. jullie tips?

15. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik heb daar eigenlijk geen last van gehad, maar heeft het ook niet met je nieuwe baan te maken?

16. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee het was hiervoor nog erger... ik had het extreem, sinds week 6 als ik opstond na een hele nacht geslapen te hebben begonnen mijn ogen na 1 uur van moeheid te prikken en tegen 12 uur kon ik echt niets meer bijna... net alsof je 2 nachten hebt doorgehaald. dus het is nu wel verbeterd met dat opzicht... alleen ik zou graag willen dat zoals ze zeggen het met week 12 ook echt veel beter word en dat zie ik nog niet helemaal.. jij hebt echt geluk als je daar geen last van hebt hoor!

17. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    ik heb allen tot week 13 gespuugt en 6.5 kg afgevallen en hele zere tepels waar ik wakker van wordt, zo heeft ieder wat. Maar zo extreem moe lijkt me idd niet prettig.

18. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja het spugen is ook erg heftig. gelukkig ging dat sneller over bij mij. idd zwanger zijn is heel appart...

19. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Even ego... Maarja ik moet dan ook erg nodig mijn bed in... ;)

Omdat ik uit al mijn kleren knapte, heb ik vanavond 3 jurkjes en 3 shirtjes positiemode gescoord :)
    En, omdat er geen positiebroeken van mijn lengte te vinden waren in de winkels waar ik ben geweest, heb ik op de h&m-site een broek besteld. Als het goed is hij lang genoeg, hij komt volgende week binnen!

Ik ben helemaal hyper en heppiedepeppie... Haha die hormonen ook. Alleen vond mijn bekken deze shopsessie (van nog geen 2 uurtjes) minder geslaagd. :(

Jullie aan het shoppen gegaan?

20. SarahH

SarahH Actief lid

8 feb 2012
    414
    0
    0
    @ni: leuk heh nieuwe kleding kopen? Ik had een paar weken terug 2 broeken gekocht (bij mij zijn ze juist allemaal veel te lang!), vorige week 2 simpele shirts en heb 3 buikbanden. Wil wel echt nog een broek want mijn gewone gaan niet meer dicht. Vandaag gaan we ff door de kast heen spitten om te kijken wat even naar de berging kan omdat ik het voorlopig niet meer aan kan. Krijg van mijn moeder ook nog een jurkje geloof ik. Wil vooral ook veel rokjes en jurkjes want we krijgen het vast warm in de zomer. En een linnen broek. Moet alleen wel naar ede of arnhem want in het rare wageningen is nergens positie mode te krijgen

@alcohol: ik drink het echt niet, maar wil binnenkort wel weer eens zuigfles stoofvlees en bierfondue eten. maar bij stoofvlees staat het zo lang op dat er echt geen alcohol meer over blijft en het bier voor de bierfondue laat ik gewoon flink koken voor ik de kaas er bij doe

@moeheid: ik ben altijd moe door de fibro, maar het is wel weer veel erger geworden. Maar het begint wat te verbeteren. Alleen gister stond mijn man om 5.45op omdat hij ontbijt moest draaien op zijn werk (hotel) en vandaag stond hij om 6 uur op omdat hij had bedacht om mee te doen aan een brandweer wedstrijd (hij is brandweerman). Dus dat helpt mij niet echt;)

Deel Deze Pagina