he meiden hier ook mega moe!!!!niet normaal en ik hoop dat die moeheid gauw verdwijnt!!! gister intake gehad...bloeddruk was piccobello en ben wel 4 kg gegroeid maar ben gelijk gekapt met roken toen ik wist dat ik zwanger was...ben nu wel af gekickt van de peuken dus nu wil ik niet meer teveel ``vreten``en dan heb ik het over hele lekkere dingen maar je wil niet 30 kg groeien tijdens de zwsch....bij wijze van dan he...alcohol neem ik nu ook niet...nog 9 dagen en dan heb ik weer een echo ben sàvonds erg misselijk en dat vind ik erg vervelend... fijn weekend meiden
@gewicht?! Hier nog geen kilo er bij, ben dan ook niet anders of meer gaan eten. Heb zelfs minder trek in chippies ed dan normaal! PRima dacht ik zo! @ vermoeidheid?! Ik heb ook echt nachten waar ik niet goed van word... Wakker van ieder geluid of beweging van vriend. Normaal hoor ik niets. Bennamelijk slecht horend en heb snachts mijn hoortoestellen uit.. MAar nu.. van allleeees word ik haast wakker. Ik mag over 4 weken weer... bedoel dus over 3 en een halve week..
@gewicht: toen ik gister op de weegschaal stond was ik voor het eerst aangekomen. vond het ook wel tijd worden nu mijn buik zo hard groeit. en ook mijn borsten zijn gegroeid en ik houd veel vocht vast dus best vreemd om dan steeds evenveel te wegen. maar nu 0.3 kg erbij, best netjes in 12 weken (JAAAAAA 12 weken vandaag ) vandaag alleen niet zo lekker in mijn vel. we gingen net even naar de winkels (is voor ons een straat verder) maar ik werd echt heel duizelig en slap. 3 weken geleden was mijn bloeddruk 125/70 en een paar weken daarvoor 110/60. DIe laatste is wel beetje laag, maar hij was dus omhoog gegaan. Zal mijn bloeddruk nu toch weer zijn gedaald? heb wel goed gegeten en gedronken.
@ Nena; moeheid hier vanaf dag 1 en nog steeds niet minder, heb het gevoel dat het nu juist erger word de laatste week, tips: dan toch maar aan toegeven. @ Ni: leuk he shoppen voor de beeb, hier gister een legging gehaald en vandaag een broek, die is hoognodig. Ik moet alleen nog wat jurkjes die draag ik liever dan broeken, maar heb nog niet echt leuke kunnen vinden, mis idd even via h&m site want in de winkel was er niet veel. @ Sarah; Gefeliciteerd!! 12 weken!! Duizeligheid kan idd door lage bloeddruk komen, mijn onderdruk zit zo af en toe ook rond de 55 ben dan erg dizzy. @ wandelwagen; hier mensen ervaring met de Quinny Speedy, las hier net een negatief stukje over Quinny??
@ SarahH: Je bloeddruk kan vrij snel schommelen hoor. Bij de cardioloog van de week had ik bij onderzoek 1 een bloeddruk van 120/70, bij onderzoek 2 een bloeddruk van 110/70 en bij onderzoek 3 een bloeddruk van 110/60. Je bloeddruk kan de hele dag door schommelen tijdens je zwangerschap. @ Quinny: Ik was het met het slechte verhaal over quinny. Dat was de quinny buzz. Waardeloos onderstel!! Het onderstel valt hier binnen een jaar uit elkaar, is heel gammel, schoeven vallen er overal uit of draaien door, het aluminium is heel slap (je moet de duwstang eerst een stuk optillen of naar beneden duwen om de kinderwagen op te tillen of op een stoepje te rijden). Een vriendin van mij heeft de quinny speedy, goed onderstel is dat hoor. Zij heeft totaal geen klachten. Dus het is gewoon het onderstel van de buzz wat waardeloos is. Houd er wel rekening mee dat de kinderwagenbak van de quinny heel smal is en niet lang. Onze dochter was er met 3,5-4 maanden uit gegroeid, dat was echt waardeloos. Vandaar dat we nu voor een kinderwagen zijn gegaan die een grotere kinderwagenbak heeft. @ Hier: Vandaag weer stage gelopen. Het is echt een leuke stage De cliënten zijn er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben. Haha, ze hadden het allemaal of al gezien óf ze dachten dat ik een heel raar figuur had Hier is m'n buikkie echt als een razende aan het groeien! Echt leuk!
@ Gewicht: Haha, ik zag van de week bij de cardioloog dat ik 3 kg ben afgevallen! Dat had ik dus niet verwacht! Naja, bij dochterlief eerst ook alleen maar afgevallen en uiteindelijk maar 7 kg aangekomen. Had gehoopt dat ik nu wat meer zou gaan aankomen om na de bevalling lichamelijk iets sterker te zijn. Ach, we zien het wel! @ Van de week dus bij de cardioloog geweest. Ik ben weer helemaal goedgekeurd (weet niet of ik het al eerder gezegd had) Maar ik ga daar weer meedoen aan onderzoeken. Krijg dan ook extra echo's in het academisch ziekenhuis erbij. Zoals het nu staat met 20 weken, 24 weken, 32 weken en 36 weken echo's in het ziekenhuis. En we gaan met een week of 27-28 ook nog een pretecho laten maken dus wij hebben een paar mooie vooruitzichten
over onderzoek gesproken. ik doe mee aan een onderzoek van de VU generaties2. Moet je wat vragen invullen over hoe je je voelt en wat je verwacht van het moederschap. Ook je partner krijgt 1 keer een vragenlijst. Het is voor vrouwen die hun eerste kindje verwachten. Weetniet tot welke zwangerschapsweek je kunt inschrijven, maar neem vooral een kijkje op de site: Generaties 2
@ moedheid wordt hier gelukkig minder. Ben niet meer mega moe als ik van mijn werk af kom. @ gewicht, heb geen weegschaal in huis, heb nog maar 1 keer op de weegschaal gestaan bij mijn ouders en was toen 3 kilo afgevallen. @ duizeligheid, hier vooral met snel opstaan. En met lang douchen. Bloeddruk was laatst wel normaal 120/75 @ Quinny, vriendin van mij doet nu 3 jaar met haar quinny buzz en momenteel zit haar 2e kindje erin. Nooit geen problemen gehad met het onderstel, heb er zelf ook een paar keer achter gelopen en voelt gewoon stevig aan. Wij gaan voor de Quinny speedi sx, ik wil graag een driewieler en vindt ook dat de bak lekker hoog zit. Wij wouden eerst een stokke x-plory omdat mijn vriend bijna 2 meter is. Majah toen we de prijs ervan zagen toch maar besloten het niet te doen. @ hier, vriend heeft vandaag zijn vrijgezellenfeest. Meneer trapte er met open ogen in dat hij een storing had in de radio studio waar hij vrijwilliger is. Belt hij mij later op nou dat je had ook wel mogen zeggen. Hij snapte al niet dat ik nog niet bezig was met het avondeten.
Weer een latertje... Ik heb eindelijk weer energie om wat te gaan drinken met vrienden @Sarah: ik woon vlakbij jou Ik ben in Veenendaal geweest. Bij de noppieswinkel (vlakbij scheepjeshof) hadden ze nog best veel leuke dingen in de sale (50% korting en de 3de gratis). Zo had ik 3 jurkjes voor 65 euro @K3lly: het is bijna zover!!! @kinderwagens: wij hebben de mutsy 4 rider. Dit ivm de lengte van mijn man (2.05m) en wij vonden ook de stokke te duur Deze kar is erg fijn, alleen de kinderwagenbak is erg klein (met 4 maanden eruit gegroeid) en de wandelwagen ook (met ruim 2 jaar). @gewicht: volgens de laatste meting 2 kilo afgevallen, doordat ik geen zin heb ik chips en wel in fruit enzo. Maar denk dat het er nu wel weer aanzit gezien de groei van mijn buik ineens. Nu lekker naar mijn bedje en morgen even uitslapen
@ni: dat klinkt niet verkeerd zal het onthouden voor als er weer geld is en mooi weer want moet wel met de fiets naar veenendaal. @k3lly: ja onder de douche heb ik het ook. Nu maar een kruk neer gezet waar ik op kan zit zodat ik wat langer kan douchen had het altijd al met in bad gaan. Over 2 werken ga ik naar de sauna (veluwse bron, met massage) met mijn moeder, tante en nichtje. ben erg benieuwd hoe het gaat! Iemand van jullie ervaring met zwanger in de sauna? heb het ontzettend gemist de afgelopen tijd. Ik heb altijd pijntjes en in de sauna is dat even lekker weg. Vooral infra rood helpt dan goed, maar dat mag nu sowieso niet
@ sarah, het wordt afgeraden om zwanger de sauna in te gaan, wegens de hoge temperaturen. Vanaf waneer het wel mag weet ik niet zou je even moeten googelen. Pfff vriend was hier om half 3 thuis, werd direct wakker van hem. Gelukkig weer snel in slaap, begint om half 5 mijn kat te kotsen in de slaapkamer. Dus er weer uit. Vervolgens gaat om kwart over 7 de wekker want moet nog te werk ook pff wat een nacht :S
@k3lly, dat klinkt als een goede nacht zeg succes met werken vandaag. denk dat ik de dokter morgen maar eens moet gaan bellen, heb volgens mij weer een schimmelinfectie. voor de zwangerschap nooit gehad en nu al de tweede keer
Hmm dan ga ik Veenendaal ook eens overwegen. Hier in Ede zit ook vrij weinig, geen Prénatal oid en bij de H&M of Miss Etam allemaal twee rekjes en that's it. Volgens mij wordt het idd afgeraden om zwanger naar de sauna te gaan omdat de temperatuur van het kindje zo constant mogelijk moet blijven. Vriendinnetje van mij is laatst wel met 39 weken naar de sauna geweest, maargoed weet ook niet vanaf wanneer het dan wel weer okee zou zijn. Hier ben ik zo onwijs moe, ik snap er niks meer van. Twee dagen uitgeteld op de bank gelegen en ook vandaag totaal geen energie! Pfff.. word bijna moe van mezelf!
Hier volgens mij ook een schimmelinfectie, morgen maar even bellen. Moest de dokter bij jou kijken of kreeg je gewoon een receptje? Sauna na 14 weken dus en alleen als je het gewend bent: Zwanger naar de sauna - zwanger
Bevallingslijst 25-08-'12: Anneke1985 (26), 2e kindje (1*), ziekenhuisbevalling medische indicatie, flesvoeding 01-09-'12: Ananas89 (22), 2e kindje, ziekenhuisbevalling (verplicht, geen medische indicatie), borstvoeding. 02-09-'12: Me1985 (26), 1e kindje, ziekenhuisbevalling, flesvoeding. 05-09-'12: Impy (32), 1e kindje, ziekenhuisbevalling, borstvoeding 05-09-'12: Emjay (27), 1e kindje, bij voorkeur ziekenhuisbevalling, borstvoeding 05-09-'12: Ikke163 (26), 1e kindje, thuisbevalling, borstvoeding 08-09-'12: 1986tamara (25), 1e kindje, ziekenhuisbevalling,borstvoeding 09-09-'12: Ikke163 (26), 1e kindje, ??, ?? 09-09-'12: AtraVim (23), 3e kindje, thuisbevalling, flesvoeding. 10-09-'12: Miss 83(28), 2e kindje, kraamhotel, flesvoeding. 13-09-'12: Missy29 (31), 4e kindje, ziekenhuisbevalling (keizersnede),?? 14-09-'12: K3lly (24), 1e kindje, thuisbevalling, borstvoeding. 14-09-'12: Ni84 (27), 2e kindje, thuisbevalling, borstvoeding. 15-09-'12: Pattyv (36), 1e kindje, thuisbevalling, borstvoeding 15-09-'12: SarahH (25), 1e kindje, ??, borstvoeding 16-09-'12: Lisa1 (26), 1e kindje, ??, ??. 16-09-'12: Troelie (27), 1e kindje, ziekenhuisbevalling, borstvoeding. 17-09-'12: Hatsie (25), 1e kindje, thuisbevalling, borstvoeding. 18-09-'12: Bjanc (25), 1e kindje, ziekenhuis, indien mogelijk borstvoeding. 20-09-'12: Muppet83 (??), 1e kindje, ??, ??. 21-09-'12: Bam (24), 1e kindje, Ziekenhuisbevalling, Borstvoeding. 22-09-'12: Manon88 (23), 1e kindje, thuisbevalling,borstvoeding 23-09-'12: Melissie6 (24), 1e kindje, ziekenhuisbevalling (eigen keus), borstvoeding. 24-09-'12: Lyanna (36), 2e kindje, ziekenhuisbevalling medische indicatie, borstvoeding. 24-09-'12: Andrea1979 (32?), ? kindje, ??, ??. 24-09-'12: Naomi1986 (25). 3e kindje, ziekenhuisbevalling, borstvoeding. 25-09-'12: Eerlijkbeertje (??), 3e kindje, ziekenhuisbevalling (geplande keizersnee), borstvoeding. 26-09-'12: Twinty (23), 1e kindje, ziekenhuisbevalling (eigen keus), borstvoeding. 27-09-'12: Bjoerma (33), 2e kindje, ziekenhuisbevalling (eigen keus), borstvoeding 29-09-'12: Mayke1980 (31?), 3e kindje, ziekenhuisbevalling medische indicatie, flesvoeding 30-09-'12: Sascha22 (23), 2e kindje, ziekenhuisbevalling medische indicatie, borstvoeding. 05-10-'12: Nuage (30), 1e kindje, ziekenhuisbevalling medische indicatie, borstvoeding. Afspraken: 05-03: Manon88, Intake vk 06-03: Lyanna, intake vk van het zkh/bloedonderzoek/echo 06-03: Troelie, combinatietest 06-03: Pattyv, combinatietest 07-03: Bam, 12 weken Echo 07-03: Me1985, controle afspraak vk 08-03: K3lly, Intake verloskundige en 12 weken echo. 09-03: SarahH, centering pregnancy (met controle) 12-03: Melissie6, 2e echo 12-03: Miss 83, controle vk 12-03: Nuage, 3e echo 14-03: Bam, 2e afspraak VK 20-03: Tamara1986, controle vk 20-03: Ananas89, Controle vk. 20-03: SarahH, controle vk 21-03: Ikke163, controle VK 23-03: Emjay, Controle vk. 28-03: Ni84, controle vk. 19-04: Ananas89, GUO echo. ----------------------------------------------------------------- De lijst maar weer even boven water gehaald... Oude afspraken eruit gehaald. Er kletsen inmiddels weer wat dames mee, die nog niet op de lijst staan. Zouden diegene zich er even op willen zetten of iemand anders willen vragen het te doen als het niet lukt?
@ sauna, lieve meiden ik weet hoe het zit met sauna en zwangerschap, maar was gewoon benieuwd naar ervaringen Ik ben heel erg gewend aan de sauna en weet ook alle regeltjes voor zwangerschap. van mijn vk mocht het na 12 weken wel weer dus met 14 weken kan het zeker, gewoon niet te warm en niet te heet. en verder ga ik gewoon lekker zwemmen en op het strand liggen (ze hebben ook een hutje met zand en strandstoelen waar gewoon een aangename temperatuur heerst ) vanochtend heb ik heerlijk op de kleintjes gepast in de kerk. Heel fijn om je moederhart even op te kunnen halen zo een tweeling van 1,5 was vooral erg moe en wilde alleen maar knuffelen. erg vervelend!
Kan hier gewoon bellen en dan bij de apotheek afhalen. Ik kan mezelf niet op de lijst zetten (google chrome) dus al iemand dat voor mij wil doen. is voor ons eerste kindje gaat een ziekenhuisbevalling (medisch) worden en wil borstvoeding gaan geven. 27maart naar de vk en 18april 20weken echo.
@SarahH Heerlijk zeg de sauna. Ik ga 2x per jaar ofzo, dus tijdens de zwangerschap waag ik me er niet aan. Hou het al nooit zo lang vol Veel plezier alvast. Veluwse bron 1x geweest in de 1e week dat het open was. Echt een super sauna! Ik viel bijna in slaap op dat strandje die je bedoelt. Heerlijk met je voeten in het zachte zand, zee geluiden op de achtergrond en heerlijk in de warmte zittend in strand stoeltjes. Hier gister avond weer bloed. Ik denk dat het heel goed doorbloed is bij mij ofzo. Voorlopig geen sex of wat daar bij komt kijken voor ons. We waren pas net begonnen en ik bloedde al. Was nog geen sprake van sex Gelukkig is het bloed nu al wel weer weg. Maar zo is het ook niet leuk meer. Het is ook niet alleen met afvegen hoor. Maar vingers en benen waren weer helemaal vies. Woensdag bij de echo is vragen of het geen kwaad kan om "zoveel" bloed te hebben. Echt bang ben ik niet want ik heb nog een angelsound van mijn vorige zwangerschap en volgensmij heb ik het hartje gewoon horen kloppen. Maar toch wel een beetje zenuwachtig voor de echo hoor. Hoop dat alles goed is en blijft. Nog meer vrouwen hier die VEEL bloeden (of hebben gebloed) tijdens sex of wat daar bij komt kijken? (Dus niet alleen een beetje met afvegen) Heb het nu dus de laatste 2x gehad. Dus in de 10e week is het begonnen, daarvoor nergens last van gehad.
Bevallingslijst 25-08-'12: Anneke1985 (26), 2e kindje (1*), ziekenhuisbevalling medische indicatie, flesvoeding 01-09-'12: Ananas89 (22), 2e kindje, ziekenhuisbevalling (verplicht, geen medische indicatie), borstvoeding. 02-09-'12: Me1985 (26), 1e kindje, ziekenhuisbevalling, flesvoeding. 04-09-'12: Kersje (??), 1e kindje, ziekenhuisbevalling (medische indicatie), Borstvoeding 05-09-'12: Impy (32), 1e kindje, ziekenhuisbevalling, borstvoeding 05-09-'12: Emjay (27), 1e kindje, bij voorkeur ziekenhuisbevalling, borstvoeding 05-09-'12: Ikke163 (26), 1e kindje, thuisbevalling, borstvoeding 08-09-'12: 1986tamara (25), 1e kindje, ziekenhuisbevalling,borstvoeding 09-09-'12: Ikke163 (26), 1e kindje, ??, ?? 09-09-'12: AtraVim (23), 3e kindje, thuisbevalling, flesvoeding. 10-09-'12: Miss 83(28), 2e kindje, kraamhotel, flesvoeding. 13-09-'12: Missy29 (31), 4e kindje, ziekenhuisbevalling (keizersnede),?? 14-09-'12: K3lly (24), 1e kindje, thuisbevalling, borstvoeding. 14-09-'12: Ni84 (27), 2e kindje, thuisbevalling, borstvoeding. 15-09-'12: Pattyv (36), 1e kindje, thuisbevalling, borstvoeding 15-09-'12: SarahH (25), 1e kindje, ??, borstvoeding 16-09-'12: Lisa1 (26), 1e kindje, ??, ??. 16-09-'12: Troelie (27), 1e kindje, ziekenhuisbevalling, borstvoeding. 17-09-'12: Hatsie (25), 1e kindje, thuisbevalling, borstvoeding. 18-09-'12: Bjanc (25), 1e kindje, ziekenhuis, indien mogelijk borstvoeding. 20-09-'12: Muppet83 (??), 1e kindje, ??, ??. 21-09-'12: Bam (24), 1e kindje, Ziekenhuisbevalling, Borstvoeding. 22-09-'12: Manon88 (23), 1e kindje, thuisbevalling,borstvoeding 23-09-'12: Melissie6 (24), 1e kindje, ziekenhuisbevalling (eigen keus), borstvoeding. 24-09-'12: Lyanna (36), 2e kindje, ziekenhuisbevalling medische indicatie, borstvoeding. 24-09-'12: Andrea1979 (32?), ? kindje, ??, ??. 24-09-'12: Naomi1986 (25). 3e kindje, ziekenhuisbevalling, borstvoeding. 25-09-'12: Eerlijkbeertje (??), 3e kindje, ziekenhuisbevalling (geplande keizersnee), borstvoeding. 26-09-'12: Twinty (23), 1e kindje, ziekenhuisbevalling (eigen keus), borstvoeding. 27-09-'12: Bjoerma (33), 2e kindje, ziekenhuisbevalling (eigen keus), borstvoeding 29-09-'12: Mayke1980 (31?), 3e kindje, ziekenhuisbevalling medische indicatie, flesvoeding 30-09-'12: Sascha22 (23), 2e kindje, ziekenhuisbevalling medische indicatie, borstvoeding. 05-10-'12: Nuage (30), 1e kindje, ziekenhuisbevalling medische indicatie, borstvoeding. Afspraken: 05-03: Manon88, Intake vk 06-03: Lyanna, intake vk van het zkh/bloedonderzoek/echo 06-03: Troelie, combinatietest 06-03: Pattyv, combinatietest 07-03: Bam, 12 weken Echo 07-03: Me1985, controle afspraak vk 08-03: K3lly, Intake verloskundige en 12 weken echo. 09-03: SarahH, centering pregnancy (met controle) 12-03: Melissie6, 2e echo 12-03: Miss 83, controle vk 12-03: Nuage, 3e echo 14-03: Bam, 2e afspraak VK 20-03: Tamara1986, controle vk 20-03: Ananas89, Controle vk. 20-03: SarahH, controle vk 21-03: Ikke163, controle VK 23-03: Emjay, Controle vk. 27-03: Kersje, Controle vk 28-03: Ni84, controle vk. 19-04: Ananas89, GUO echo. 18-04: Kersje, 20 weken echo ----------------------------------------------------------------- heb je erbij gezet kersje, klopt je uitgerekende datum? heb ik even snel berekend @ Bam: wij hebben nog niet heel veel sex gehad omdat ik het eng vind. maar van de week bloedde ik niet. we doen ook wel heel voorzichtig want manlief is goed gezegend met zijn gereedschap dus ik heb normaal ook wel eens bloed na de sex. maar wel echt vervelend dat het bij jou blijkbaar al bloedt als je opgewonden raakt. zal niet heel veel kwaad kunnen, maar is niet echt goed voor je liefdesleven.