September 2012 mama's!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door 1986tamara, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    @k3lly haha okee heb inderdaad niet alles terug gelezen :)
    Wij konden niet kiezen tussen de quinny speedi sx of de maxi cosi mura maar hebben gekozen voor de mura. Gaan zaterdag kijken :)
    Voor de oudste kids allebei hebben we altijd de x adventure researcher gehad en ook helemaal tevreden over. Alleen is de inzet vies/kapot vandaar nu dus maar een hele andere. En hij is ook al ruim 5 jaar oud :) En houden hem toch voor erbij voor de jongste voor als we een groot stuk willen gaan wandelen.

goedemorgen trouwens allemaal ;)

2. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Haha nee snap dat je niet 160 pagina's gaat teruglezen ;)

Maxi cosi mura vindt ik ook erg leuk, uiteindelijk zijn wij voor de quinny gegaan omdat deze een stuk hoger is. Mijn man is bijna 2 meter dus vondt dat wat praktischer.

Ook een goedemorgen! Werd vanmorgen op mijn vrije dag jammer genoeg wakker gebeld door mijn werk, verkeerde nummer ingetoetst :( Verder vandaag even langs de garage, auto mag weer eens voor de APK. En daarna ga ik lekker helemaal niets meer doen.

3. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    Goedemorgen meiden!

Pompeltje, nemen jullie de mura 3 of de mura 4?
    Wij hebben gekozen voor de mura 4 :)

4. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    me1985 nou me vriend wou de 4 en ik de 3 ;) Haha dus het is de 3 geworden :p

5. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    @k3lly ja dan moet je wel een hoge kinderwagen. Zelf ben ik ook niet klein 1.83 en me vriend ook maar paste precies. De reden dat wij toch de quinny niet gedaan hebben is omdat de inzet met een koort omhoog en omlaag moet. Dat hebben we nu ook en dat is al helemaal ingezakt en krijgen we zelden goed recht. Vind de quinny van model wel mooier en moet nog wel wennen aan de mura moet ik bekennen. Maar dit keer maar gegaan voor het makkelijkere ;)

Maar wel gaaf een knal rode quinny zeg.

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wij willen de mura 4

Over zwangerschapsmasker: was er ook bang voor maar VK zegt dat ik het niet krijg omdat mijn huid te licht is. Type 1 had ze het over. Ze zegt dat alleen vrouwen die al veel pigment in hun huid hebben er aanleg voor hebben. Vanaf type 3.

7. anneke1985

9 jan 2012
    94
    0
    6
    Zoetermeer
    @ kinderwagen, wij hebben de stokke xplory gekocht.
    @ zwangerschapsmasker, valt hier mee, alleen de sproeten komen weer.

8. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Ik wil heeeeel graag een Joolz. Zijn jullie al zover met aankopen? Ik heb alleen babynagelknipschaartje en wat kleertjes :)

9. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    Ik heb al heeeeel veel verzameld hihi
    Kinderkamer meubeltjes staan bij mn ouders op zolder. Heeft mijn opa vroeger gemaakt toen mijn moeder zwanger was van mijn broer. Wij gasn die dus hergebruiken :) Vind ik wel bijzonder...
    Verder hebben wij de kinderwagen besteld.
    We hebben al wat kleertjes, badset, beddengoed, hydrofiel luiers enz.
    Er moet nog een heeeeeel hoop komen maar we zijn op de goede weg hihi.

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Gaaf zeg! Wij hebben nog helemaal niks hahaha echt niks! Nou ja, ik heb een badje en wat troepjes die daarbij hoorden. Maar verders nog niks. Ach, we hebben nog even toch :)

11. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    @Nuage: ja, dat denk ik ook steeds! ;) Ik vind het eigenlijk ook nog wel eng, heel stom! Maar nu de mama mazzeldagen eraan komen, ga ik wel even met mijn moeder bij de prenatal kijken. Ik vind het trouwens ook behooooorlijk overdonderend wat je allemaal nodig hebt! Moet je eens gaan kijken in een babyzaak, pfieuw! Ik voel me dan zooo onervaren, haha. Moet een net geboren baby bijvoorbeeld al een pyjama of slaapt 'ie in z'n romper? Is een speen wel of niet goed? Al dat soort basale dingen: ik heb GEEN idee! Wie herkent dit?

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja dat herken ik wel ja, maar heb ook besloten me niet al te gek te laten maken hoor. Zo wilde ik een heel spenenpakket gaan halen van Avent en toen vroeg mijn collega of ik die wel nodig had. Ik wil namelijk borstvoeding gaan geven. Tja zegt ze als je ze uiteindelijk toch nodig hebt dan ga je toch even naar de winkel...

Ja daar zeg je me wat... als ik iets mis kun je het alsnog kopen natuurlijk :p

13. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Ja, haha. Ik heb een lijst gebruikt van Trotse moeders (uitzetlijst) en die iets aangevuld en sommige dingen weggestreept en die naar alle ervaren moeders in mijn omgeving gestuurd ter check. En ja: daar kwamen handige dingen uit, maar dan nog mis ik de helft van de info die ik denk nodig te hebben - en dan heb ik niet eens de antwoorden op de vragen die ik niet kan bedenken, hahaha. Lekkere control freak! :)

Geniet trouwens van je goede uitslag, las het net in het andere forum!

14. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een paar kleine dingen gekocht. Oudste heeft een speentje uitgezocht en dit weekend gaan we dan kijken voor de kinderwagen al. Ook al een jasje gekocht, babyboek en een pakje gehad van me moeder :)

Badje hebben we nog van de andere kids en de box ook :) Babykamer hoeven we ook niet te kopen want de jongste slaapt daar nog en deze kleine komt eerst 4 a 6 maanden bij ons op de slaapkamer in het wiegje :)

@nuage zag ook in het andere forum je goede uitslag! super meid!

15. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Toch wel jammer dat we bijna alles nog hebben van de eerste... Pas vanaf kledingmaat 62/68 moeten wij echt dingen gaan aanschaffen als het een jongetje wordt, voor een meid zijn we 'helemaal' klaar.

Ik wil alleen een draagdoek kopen en een nieuw aankleedkussen. Misschien wat kleertjes, maar verder... hebben we alles al wel.

Ik was ook wel bang bij de eerste dat ik iets niet zou hebben wat nodig was, maar uiteindelijk heb je het zo bijgehaald.
    Wij hadden veel te weinig kleertjes omdat we niks hadden gekregen in de kraamweek (wat we wel hadden verwacht). Dus is manlief op dag 3 naar de hema gegaan en heeft de verschrikkelijkste roze kleertjes gekocht die er te vinden waren ;) Mag ach, onze dochter had weer iets om aan te trekken.

Als iemand nog iets wil vragen over de uitzet, ik wil graag advies geven of met je meedenken hoor!

Over een pyjamaatje: De meeste baby'tjes slapen overdag en 's nachts in dezelfde kleertjes. Anders blijf je aan het omkleden. Wij hadden, omdat onze dochter het dekentje wegschopte. haar al wel snel in een slaapzakje liggen. Hierin bleef ze ook lekker warm tijdens de voedingen. Dus dat vond ik wel een mooie uitkomst :)

16. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    @Ni, super als je af en toe adviezen wilt geven! :) Ok, dus een pyjama in minimaat hoeven we bijvoorbeeld al niet aan te schaffen. Mijn man en ik zijn allebei wel woelwaters en ons kindje is ook druk in mijn buik, dus waarschijnlijk gaan we wel inbakeren. Dus dat koop ik dan maar weer wel alvast!

17. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Meiden ik wil ook wel advies geven hoor. Het mag dan mijn eerste kindje zijn, maar met het werk als kraamverzorgende en ruim 250 baby's in mijn handen te hebben gehad weet ook ik wat handig is of niet.

@ Hatsie, qua inbakerdoek zal ik nog even mee wachten. Mocht het kindje heel onrustig zijn dan kan je ook inbakeren met een hydrofiel luier die je toch in huis moet halen. Je hebt namelijk verschillende maten qua inbakerdoeken of zakken. Als je een kind van 4500 gram krijgt zijn ze al snel uit de kleinste maatjes.

@ hier, allen nog de kinderwagen en maxi-cosi in huis gehaald. Wel rustig aan het kijken voor meubeltjes. Ik weet precies wat voor commode ik wil dus daar moet dan wel een heel kamertje van zijn haha. Anders moet ik alles overal vandaan halen.
    Verder hier wat dingen gekregen, ons kleintje heeft ondertussen al 7 paar sokken, een badcape, 2 gratis flessen verschillende knuffelbeesten. Owh ja en heeeeeeel gaaf een loopauto! Gekregen als huwelijks cadeau van mijn broer, zusje, schoonzus en zwager.
    Even een plaatje erbij ter illustratie.

http://www.babycentre.nl/images/products/marquant/loopauto%20silver%20racer.jpg

Edit: Qua kleertjes heb ik nog helemaal niets gehaald. Wil even wachten totdat we het geslacht weten. En ik vindt het op de 1 of andere manier nog een beetje eng hihi... Voelt ook echt raar om na 4,4 jaar over de babyafdeling in de hema bijvoorbeeld te lopen voor ons zelf! Inplaats van om een cadeautje te kopen....

18. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    @K3lly: Wat een gaaf ding zeg!!

@Hatsie: Ik weet niet alles hoor, zoals inbakeren weet ik niets van. Maar met de ervaringen van iedereen komen we een eind ;) Ook heeft de één een andere voorkeur dan de ander, het ligt er nog maar net aan wat je het fijnst vindt werken.

19. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    Wie heeft antwoord op deze vraag....?
    Ik wil flesvoeding gaan geven.
    Hoeveel flesjes heb ik nodig? En welk merk is het beste?
    Ik zie zo veel verschillende flessen! Verschillende maten, spenen en merken...
    Het duizelt me een beetje hihi.

En slaapzakjes.... is maat 70 het kleinst? En kan zo'n jong kindje daar al wel in?

20. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Hoi me: mijn verloskundige zei dat je slaapzakjes in het begin nog niet nodig hebt, gewoon een lakentje en dekentje zijn dan handiger.

De flessen: geen flauw idee! Ik wil borstvoeding geven en schijn een 1,2,3-speen nodig te hebben, wat-het-dan-ook-zijn-moge!

Deel Deze Pagina