@ manon88 en sandy89 ik deel met jullie zorgen mee mijn vriend blowt nu ook al zo'n 14 jaar en hij en ik hebben ook regelmatig ruzie over het gebruik. hij rookt ongeveer 1 a 2 joints op een avond en aangezien ik op het moment het spul niet kan luchten of zien word ik er steeds boos over en tsja dan ga je ruzie krijgen.. hij heeft me beloofd dat als ik zwanger zou raken hij zou stoppen maar helaas ook hier niet gebeurd. ik heb hem wel verteld dat hij zodra de kleine er is hij meteen moet stoppen anders dan ga ik bij hem weg. klinkt misschien heel stom en egoistisch maar ik wil niet dat mijn kind zo opgroeit zoals zijn moeder altijd alles normaal vond.. ik weet dat het moeilijk is voor hem maar ik zeg maar zo waar een wil is is een weg. en buiten het feit dat het ongezond is is het ook nog eens duur. nu hebben we het samen erg ruim maar dan nog neemt het niet weg dat je voor dat geld een hoop leuke dingen kan doen.
Hier nog iemand met het probleem, maar mijn man heeft me verbaasd en is 2 weken geleden zomaar gestopt met zowel roken als blowen. Hij heeft wel nog 1 keer geblowd maar is toen zo'n pijpje gaan halen omdat hij geen joint wilde draaien met tabak erin. Hij heeft dat toen 1 keer gedaan en sindsdien niet meer. Ik moet eerlijk zeggen, ik had het niet verwacht dat hij dit zou kunnen. Ik heb hem wel een beetje "geholpen" door hem bepaalde beloningen te beloven hahaha na 10 dagen, na 3 weken en na 2 maanden zou ik iets doen wat hij graag wilt en ik niet zo graag *proest* hahaha Misschien helpt het bij die van jullie ook?
Jeetje wat zijn er veel mannen die blowen zeg... Ik kan mij daar geen voorstelling van maken, ik ben echt anti-drugs. Roken hebben wij allebei afgezworen wij zijn nu allebei 1,5 jaar gestopt. @ Ikke, haha sorry, foutje van mij.
Wat bijzonder om te lezen dacht dat ik " alleen" met het probleem zat maar het is zijn dus veel meer dames die het overkomt. Mijn vriend is ook gestopt zon 6 maanden. Maar rond oktober weer begonnen. Veel zeg maar alle vrienden die t zelfde doen. Manlief zegt echt per 1 aug te stoppen, zodat als er wat is hij ' cle an' met mij mee kan. Hij zegt zelf niet zoals zijn vrienden een vader te willen zijn blowt. Ik moet hem natuurlijk geloven maar vind dat erg moeilijk. Heb zelf zoiets van waarom dan wel en nu niet?? Maar ja hem net maar weer even de lijst met benodigde baby spulletjes onder zijn neus gedrukt misschien dat het wat helpt . In welke leeftijd zitten jullie mannen trouwens?? @ ni waar staat jullie huis in oosterbeek? In t centrum of erbuiten?
@blowende vaders: Oef ik ben zo blij dat ik dit gevecht al heb gevoerd voordat wij aan onze relatie begonnen. Manlief deed het toen nog maar eens in de maand, hij was al een eind afgebouwd. Maar omdat ik zo tegen drugs ben, moest ie helemaal stoppen voordat we een relatie kregen. Heeft hij gedaan voor mij Wij zijn ook allebei al weer 5-6 jaar gestopt met roken ivm onze kinderwens. En alcohol drink ik ook niet, manlief af en toe een biertje. Zo wat klink ik braaf. Terwijl ik echt een zuipend-rokend-feestbeest was, haha @Manon: wij wonen bijna in het centrum. En weggetje achter de hoofdstraat. Weet je iemand die hier een huisje zoekt? Had ik al verraden dat ik in Oosterbeek woon, of doe je gewoon een gok? haha... dementie hè? *probeerde nog enigszins anoniem te blijven *
Ja dan lijkt het mij helemaal lastig. Ik moet zeggen dat ik het ook echt niet zal accepteren als mijn man zou blowen. Alcohol drink ik ook niet, heb het nooit lekker gevonden. Mijn man drinkt alleen als we een feestje hebben of verjaardag hooguit een paar biertjes. Mijn man is trouwens 33 jaar, ikzelf wordt volgende week (10 april) 25 jaar @ Ni, waar jij braaf klinkt voel ik mijzelf heel braaf haha. Ik heb nooit van uitgaan gehouden, ik kreeg het altijd benauwd en ging hyperventileren als het in een kroeg heel druk was. Het enige wat ik dan deed en dat al vanaf mijn 12e was roken. Ik heb gerookt totdat ik 20 was, toen gestopt met de pil dus ook gestopt met roken. Helaas werd mijn schoonzusje even later ernstig ziek en is heel snel daarna overleden, ik ben toen weer begonnen. Nu dus gelukkig weer kunnen stoppen voordat we de mmm ingingen.
mijn kerel word in mei 30 dus hoog tijd dat het kwartje begint te vallen, ik vind het gewoon vervelend omdat ik weet dat het een verslaving is waar je niet makkelijk vanaf komt. (ik heb ook een tijdje geblowd maar ik ben niet vatbaar voor dat soort dingen en kan het makkelijk naast me neerleggen en niet meer naar kijken of aanraken) hij zelf zegt ik functioneer gewoon goed hoor als ik heb geblowd, dat is/lijkt misschien ook wel zo, maar ik vind het geen fijn gevoel als hij zo mijn kindje moet opvoeden. hij heeft ooit een keer geprobeerd te stoppen maar aangezien hij een tijd (paar jaar) in depressies heeft gezeten werkte dat helemaal niet mee. hij kon 's nachts geen oog dicht doen en werd mega sjachie. toen het erg slecht ging met hem is hij dus weer begonnen.. ik krijg het hem gewoon niet aan zijn verstand gebracht dat hij beter nu kan stoppen dan straks de kleine er is. vooral omdat ik dan de sjit over me heen krijg. hij stoppen en mega sjachie en vervelend, en dan met misschien wel een huilend monstertje in de nacht.. daar word ik ook niet vrolijk van. ik zie er nu al tegen op. overdag doet hij het niet als hij aan het werk is alleen in de avond als hij thuis komt en voor het slapen gaan. hoeveel blowen jullie mannen? en ook ik dacht dat ik de enige was met dit probleem, als iemand nog goede tips heeft dan hoor ik ze graag. heb hem ook al dingen beloofd als hij zou stoppen enz maar daarop zegt ie als ik het wil hebben koop ik het zelf gewoon dus ja daar kan ik niets op zeggen, hij verdient zelf zijn geld.
over het onderwerp vriend: we zouden zaterdag al boodschappen doen en dus geen tijd, dus zondag in de planning geen tijd, dus vandaag laatste optie. komt hij thuis ik: doen we ff boodschappen hij: ja ik wil nog klussen... ik:dat kan daarna toch? nou sjachie mee in de auto.. komen we dus terug. zegt ie kan jij de boodschappen opruimen, ik: tuurlijk .. pakt hij zijn autosleutels.. ik: wat ga je doen. ja ff wiet halen... ik flipte natuurlijk dat pan uit omdat hij geen tijd had om met mij boodschappen te doen maar wel voor de sjit te halen.. en dus weer een gezellig avondje.. wel typisch als je het net over het onderwerp hebt gehad haha
@K3lly: Ik heb ook gerookt vanaf mijn 11de tot mijn 21ste... 10 jaar 3/4 zware shag, haha. Ben zo blij dat ik daar vanaf ben Wel knap dat je weer gestopt bent. Ik hoop ook nooit meer te gaan roken en nu zal dat ook niet snel meer gebeuren. Maar ik kan me voorstellen dat ik weer zou zijn gaan roken in de eerste 2 jaar als er iets ergs zou gebeuren zo dicht bij me. Ik was ook niet iemand die tot 4 uur 's nachts stond te dansen in de disco hoor. Maar meer zo'n typje van bier zuipen in een bruin café met rockmuziek op de achtergrond en flink ouwehoeren. Vind ik nog steeds leuk, alleen dan zonder alcohol en dat vind iedereen weer fijn, want daardoor komt iedereen weer veilig thuis @Jostafientje: mijn man kon niet stoppen met roken omdat hij daar depri van werd en een beetje agressief. Toen is hij naar de huisarts gegaan en heeft een tijdje een heel licht antidepressivum geslikt, zodat hij minder last had van die agressie. Het heeft hem goed geholpen. Misschien een tip voor je vriend? Ik wil trouwens wel iedereen veel succes wensen met hun mannen. Het is niet makkelijk om met iets verslavends te stoppen als je er zelf niet zo achter staat. Ik hoop dat deze mannen inzien dat ze een goede keuze maken voor hun eigen leven en dat van vrouw/vriendin en kind. Manlief had heel erg toen ik zwanger was van onze dochter zoiets van: nou heb ik mijn bijdrage gedaan, dan kan ik wel weer drinken en roken (buiten). Maar daar heb ik gelukkig een stokje voor weten te steken, door te zeggen dat hij met z'n vieze stinkende rookvingers echt niet bij de baby in de buurt mocht komen. Daar schrok hij zo van dat hij zelf ook niet meer wilde beginnen.
Wat ik heb beloofd kun je dus niet kopen tja op de wallen hihihi Hier wel al 2 weken een hok vol ruzie doordat hij gestopt is, maar ik moet er idd niet aan denken dit te hebben als het kindje er net is.
@ ni, we hebben het er vrij in t begin over gehad dat je uit Oosterbeek komt. Mijn vriend is daar geboren en getogen en mijn schoonouders wonen er nog. Net nog een keer met vriend erover gehad en hij zegt echt dat hij er mee gaat stoppen per 1 aug en dat ik hem echt moet geloven. Moet dat dan maar proberen. Wel gezegd dat de gevolgen groot zijn als hij t niet nakomt. Hij zegt zelf als t m niet lukt hij dan hulp gaat zoeken. Zou t dan nog goedkomen?! Hier nog steeds koppijn :-S ook een beetje klaar met werk, moet morgen na 1 vrije dag weer werken en ben de hele avond alweer aan het janken.
Hatsie dat is ook wat de vk tegen mij zei, ze zei wel het lijkt alsof hij bij je navel zit maar dat is niet zo.....en ze kan het weten....oude rot in het vak.
Nou, mijn vk bevestigde toch echt dat de bm al bij m'n navel zat, maar inderdaad, bij iedereen ligt de navel anders en groeit de buik anders.. Ach, zolang alles maar goed gaat, niet dan?! Ik heb nog een vraagje over de verzekering: die kan je toch zeker nu niet meer gaan wijzigen? Ze zullen gek zijn, nu je zwanger bent ineens een andere verzekering gaan kiezen... Of zie ik dat verkeerd? en roken: ik ben direct gestopt toen ik wist dat ik zwanger was (rookte al niet veel, maar toch..). Vriendlief is helaas nog niet gestopt.. Hij wil gaan stoppen als de kleine er is, maar wat ik hier lees: chagrijnig enzo, dat heb ik ook liever niet als de kleine er net is.. Dus toch nog maar eens over hebben..
Goedemorgen @ baarmoeder: bij mij zit hij al ver boven mijn navel aldus de gyn. De baby loopt ook wat voor met de groei, maar hij gaf ook aan dat dat bij iedereen inderdaad anders is. @ verzekering: dat kan je nu inderdaad niet meer wijzigen. Kan volgens mij zowiezo maar 1 keer per jaar voor 1 januari. ik heb het geluk dat ik collectief verzekerd ben en dat alles, ook eigen bijdragen etc in de aanvullende verzekering valt die ik heb. @ roken, drinken, blowen: roken doet mijn vriend nog wel, maar wel buiten en dat vind ik ook niet erg. Ik smokkel nog steeds met een sigaret of 2 per week. Drinken doet mijn vriend eigenlijk alleen maar met feestjes of in het weekend. Ik niet meer. Blowen heb ik vroeger af en toe wel eens gedaan maar eigenlijk alleen als ik niet kon slapen. Vriend is echt anti dus dat probleem hebben wij hier niet gelukkig. Mijn vriend is trouwens 36.
8.30 al!!! hoop wel dat het beetje lekker weer is want we moeten ruim een half uur fietsen ervoor. (ff verder lezen nog )
@Manon: Oja het begint weer te dagen Wij wonen achter de blokker, vlakbij het zwembad. Dat zegt je vriend wel wat dan @Lisa: Soms kun je nog wel een aanvullende verzekering erbij afsluiten. Je kan allicht even bellen... @Anneke: jij bent ook één van de eersten op de lijst, dus daar zit ook natuurlijk nog verschil in. En als je baby'tje ook nog iets voorloopt, loop je op anderen natuurlijk alleen maar verder uit @Sarah: moet je daarvoor naar Fara in Ede? Wij konden daar voor kiezen, maar bij mijn dochter zijn we naar Arnhem gegaan en nu dus weer Wij mogen ook kiezen om in Rijnstate of Gelderse Vallei te bevallen. Maar mijn plan is gewoon thuis Als dat niet kan, zal ik wel kiezen voor Ede, daar woont onze familie dichterbij. Dus wie weet, liggen we straks gewoon nog naast elkaar haha!
Goedemorgen! Jeetje wat moest ik veel terug lezen zeg @Baarmoeder: die van mij zit nu bij mn navel @Roken, blowen, drinken: Ik heb van mijn 16de tot mijn 25ste gerookt en kon gelukkig makkelijk stoppen. Drinken deed ik weinig, af en toe 1 wijntje met een feestje of tijdens een bbq... nu uiteraard helemaal geen alcohol. Blowen of andere drugs heb ik nooit gedaan en heb ik ook nooit willen proberen. Vriendlief is een saaie piet wat dit alles betreft haha. Heeft tot zijn 18de regelmatig gedronken, toen zijn rijbewijs gehaald en jaren lang geen druppel meer gehad. Roken, blowen of andere drugs heeft hij nooit gedaan. Tegenwoordig drinkt hij soms een biertje maar dan blijft het bij 1.
mijn buik ziet er best wel een beetje zwanger uit nu is mooi omhoog verplaatst en de navel is echt veel oppervlakkiger geworden (was heel erg diep). merk wel dat de rest van mijn lichaam, met name benen en billen, aanzienlijk zijn geslonken ik was nog aan het afvallen toen ik zwanger raakte. moest eigenlijk nog 7 kg af, maar ja. Wel fijn dat het nog soort van is doorgezet tijdens mijn zwangerschap. ben nu 1 kg aangekomen in totaal. en mijn man is heel lief hoor denk alleen dat hij iets te goed weet dat hij mij niet kwijt zal raken en zijn baan kan hij wel verliezen. Maar we hebben er wel gesprekken over en hij doet erg zijn best om eerst aan mij te denken als hij een beslissing moet maken. maar ja, als bij een brandweerman die pieper gaat neemt de adrenaline het een beetje over het is een beetje verslavend denk ik. toen ik pas wilde overleggen vanaf wanneer hij de pieper uit ging zetten (zit er tegen het eind van mijn zwangerschap niet zo op te wachten dat 's nachts die pieper gaat) schrok hij helemaal. ik heb het 2 keer geprobeerd voor de grap. maar ik vond er echt geen bal aan! mijn man dronk vooral in het begin dat we wat hadden best veel (zijn beide actieve studenten geweest dus dan krijg je dat heh ) maar daar wordt hij niet echt aantrekkelijker van dus hebben we daar afspraken over gemaakt. nu drinkt hij bijna niet meer want hij vindt het niet gezellig om alleen te drinken...en ik mag niet heh