Hoi Dames Wat een boel geklets als je even "afwezig" bent. Ik lag vorige week van maandag tot woensdag in het ziekenhuis aan het infuus. Toen ik naar huis mocht voelde ik me eigenlijk nog niet beter. Ik heb zo'n ontzettende moeite met eten. Nog nooit heb ik een eetprobleem gehad, ik houd van eten, vooral lekkere ongezonde dingen en ben nooit bang om dik te worden. Heb gewoon maat 40 en dat vind ik prima! Uitgerekend nu ik zwanger ben KAN ik gewoon niet eten. Heel moeilijk uit te leggen en te snappen voor mensen die dat nooit hebben mee gemaakt. Oke om een lang verhaal kort te maken Woog ik vorige week maandag 65.4 en afgelopen zaterdag nog maar 63.5 Buiten zwanger zijn om is dat gewicht al weinig voor me. Mijn normale gewicht is altijd rond 66. Ik heb in mijn zwangerschap al 68 gewogen. Dus jullie kunnen je voorstellen dat ik echt niet blij ben met dat gewicht! De kilo's moeten eraan en niet eraf! Afijn sinds afgelopen zaterdag lig ik weer in het ziekenhuis aan het infuus. Was bijna weer uitgedroogd en dus bijna 2 kilo afgevallen in 5 dagen!!! Schaam me haast om het te zeggen. Als het zo door gaat zal ik tijdelijk aan de Sonde moeten. Maar alles beter als blijven afvallen. Wel heb ik de baby erg vaak mogen zien 3x in 1 week. Daar gaat alles goed mee en wat beweegt zo'n kleintje veel. Over de baby hoeven we ons geen zorgen te maken. De echo's kregen we ook gewoon voor de leuk en niet omdat daar nu zorgen over zijn. Het word wel een heel verhaal maar wel even fijn dat ik het weer even kwijt kan. Ben niet echt meer op het forum geweest, ookal heb ik wel mijn laptop bij me in het ziekenhuis. Maar ben gewoon erg moe, veel duizelig en slapjes. Bloeddruk is sinds een paar dagen ook steeds 90/60, ook vrij laag dus. Ook daardoor kan ik duizelig zijn. Ik geniet ervan om de kleine te zien en vind het super leuk dat wij zoveel echo foto's nu thuis hebben, maar heel eerlijk dames, de roze wolk is er even niet meer. Die komt heus terug, maar wat ik nu wel weet ik dat ruim de helft van de zwangere niet op een roze wolk zitten. Dat is gewoon iets uit de media, en fijn als vrouwen dat wel zo ervaren natuurlijk. Het lijkt haast alsof je je moet schamen als je van die roze wolk af bent, maar dat is echt niet zo hoor dames. Die komt vanzelf weer, is het niet in de zwangerschap of vlak na de bevalling dan is het wel verderop als alles zijn plekje heeft gevonden! @Roken Daar ben ik sinds juli 2011 al vanaf gelukkig Gerookt van mijn 14e tot 24e.
Wow Bam dat is best heftig zeg! Dat is niet helemaal waar de meeste mensen zich zorgen over maken (ik maak me meer zorgen dat ik teveel aankom) maar dit is natuurlijk een stuk ernstiger, helemaal voor de kleine! Ik kan me helemaal voorstellen dat je je daar flink zorgen over maakt, daarmee smak je inderdaad wel van je roze wolk af. Hoop dat je toch een manier vindt om weer wat naar binnen te krijgen, want aan de sonde is ook niet niks! Maargoed alles voor je kleintje natuurlijk! @Ni ik moet ook bij Fara zijn. En als alles goed gaat beval ik ook in de Gelderse Vallei! Gezellig toch?! @baarmoeder: die zit bij mij ook wel bij m'n navel, maar mijn vk zei ook dat mijn bm nogal lang en smal is.. Oh shit moet plassen, kleintje staat op m'n blaas te dansen!
heeeej, idd bij Fara kon alleen daar en als er iets mis gaat idd gelderse vallei. emjay ook trouwens dus misschien kunnen we een gezellige kamer met z'n 3-en krijgen maar ik hoop dat het thuis gewoon gaat. heb even nagevraagd en op de polikliniek bevallen zonder medische indicatie is daar 509 Euro dat kunnen wij niet betalen. maar heb een heel nuchtere vk en dat geeft me heel veel vertrouwen in een thuisbevalling
Hé Bam, wat fijn om van je te horen. Maar nog niet echt goed nieuws dus Die sondevoeding is geen pretje maar wat moet dat moet. Al pakt inderdaad het baby'tje wel wat hij nodig heeft! Weten ze inmiddels wel wat de oorzaak is van je verdwenen eetlust? Met de sondevoeding heb je ook kans dat je je iets minder slap voelt en ook dat je bloeddruk weer wat oploopt. Ik hoop dat je snel aansterkt en opknapt. Zet 'm op meid!!
Oh mèèn ik krijg soms van die enorme steken na het plassen.. vk zegt dat het bandenpijn is, maar dit is echt niet grappig! Nu ook dikke steken en dan ook nog een keer niezen, nou veeg mij maar op! Zometeen maar eens naar het dorp wandelen.. beweging schijnt te helpen - hoewel ik liever dubbelgevouwen in foetushouding op de bank lig op dit moment!
@Emjay en Sarah: dat wordt wel gezellig ja Maar toch hoop ik gewoon thuis te bevallen. Vooral omdat ik erg bang ben anders halverwege op de vluchtstrook te bevallen. @Sarah: als je thuis wilt bevallen en vanwege een medische reden naar het ziekenhuis moet, wordt het gewoon vergoed, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
ja dat weet ik maar wilde eigenlijk in het ziekenhuis omdat er bij mijn moeder nogal wat mis ging. maar ik krijg daar geen medische indicatie voor. op zich merken we het ook snel genoeg als ik hetzelfde probleem heb als mijn moeder. die kreeg namelijk geen weeën is best onhandig bij een bevalling. en weeën opwekkers in het ziekenhuis zorgde wel voor weeën, maar die waren dan weer niet functioneel dus dat werd een keizersnee.
@Emjay: soms helpt eerder naar de wc gaan, maar als je dan elke 5 minuten op de wc zit schiet het nog niet op. Bewegen helpt wel bij bandenpijn. Maar op het moment van de steek kun je beter even blijven zitten en als ie iets wegtrekt pas wat gaan doen. En heel rustig opstaan van de wc na het plassen, dus niet meteen strekken, loop een beetje gekromd en ga langzaam helemaal rechtop staan. Dat werkt bij mij erg goed.
@sarah: ik snap je angst wel, maar ook in het ziekenhuis gaan dingen mis en thuis gaat het ook heel vaak goed. Ik was blij dat ik al had besloten thuis te bevallen, want het ging zo snel dat ik erg blij was dat ik niet in mijn weeënstorm naar het ziekenhuis ben geracet. Als je een kordate vk hebt en ze ziet dat je bang bent en daardoor niet kunt ontspannen, dan kan ze je alsnog doorverwijzen omdat je anders je eigen bevalling tegenwerkt.
heb me nu ook wel ingesteld op een thuisbevalling vind idd het ook wel fijn om om niet gestressd naar het ziekenhuis te moeten maar gewoon in mijn eigen huis te zijn. is nog een beetje de vraag in welk huis maar daar maak ik me ook niet zo druk meer om. het loopt zoals het loopt
@Ni Normaliter ga ik ook echt ruim op tijd (lees: elke 30min) naar de wc. Maar deze kwam echt ineens opzetten, zat nog gewoon m'n berichtje te typen en ik moest echt ineens ontzettend nodig! Maar die steken zijn echt niet tof! Inderdaad even dubbelgevouwen blijven zitten tot het wegtrekt. En zo dus toch maar even bewegen. @Sarah Dat is bij mij ook de reden dat ik in het ziekenhuis wil bevallen (vooral bij mijn zus was het kantje boord, als ze niet al in het ziekenhuis lag had mijn neefje het niet gered) dus ik wil echt liever niet thuis. Maargoed als het allemaal voorspoedig verloopt.. waarom niet? Maarja mijn andere zus betaalt dus ik kan dat gewoon helemaal van mijn zorgenlijstje schrappen gelukkig! Aan de andere kant kan het ook zijn dat ik na die info-avond toch liever thuis beval! Ik zie je trouwens ook zo tussen de verhuisdozen bevallen in een lege kamer met bed op klossen, hahaha!
Hier even een berichtje vanuit het ziekenhuis helaas. Na het bericht van vanmorgen kreeg ik ongelooflijke pijn in mijn buik/zij. Nu heb ik vorig jaar 2 keer nierstenen gehad en herkende de pijn dus. Collega heeft me naar het ziekenhuis gebracht. Ze hebben besloten om me zo gelijk te gaan opereren aangezien deze pijn niet te houden is. Normaal proberen ze met medicijnen en veel morfine het lichaam het uit te laten plassen maar dat is de vorige keren ook niet gelukt waardoor ik alsnog geopereerd moest worden. En veel medicijnen en morfine is nu al helemaal niet goed dus ik vind het prima. Nu wachten tot ze me op komen halen, maar in ieder geval voor 11.30 uur. @ Bam, hopelijk lappen ze je snel op en kan je echt gaan genieten!
Haha, probeer in je oude huis. Als dan je vliezen breken midden in de kamer is niet je nieuwe vloerbedekking helemaal vies
@ anneke, meid wat erg! Wil je heel veel sterkte wensen! @ Bam, bah meid dat is inderdaad zeker geen roze wolk, ook jij veel beterschap en hoop dat je toch weer snel opknapt. Sondevoeding is misschien het laatste wat je wenst, maargoed als het helpt pak je alles aan he. @ bandenpijn, pfoe kan erover mee praten, hier vooral als ik te snel opsta. Maar ook als ik voor nummer 2 moet dan kan het ontzettend zeer doen.
Jeetje BAM, nou hoop dat je snel weer wat aansterkt en weer wat in gewicht aankomt. Desnoods door sondevoeding, al is dat natuurlijk geen pretje... Anneke, auw! Sterkte meid! Bandenpijn, ook hier veel last van... Doet echt gemeen zeer Bevallen, ik heb nog geen idee waar ik wil gaan bevallen Thuis of in het ziekenhuis... Ik heb moeite met kiezen, altijd en met alles. Is best lastig haha
hey anneke dat is niet zo mooi, sterkte, en van harte beterschap!! en bam fijn om weer iets van je te horen, al had het beter nieuws kunnen zijn. hoop voor je dat je snel weer aansterkt en weer lekker van je eten kan genieten sterkte ermee en beterschap