Zijn er hier nog meer meiden in verwachting die bloedverdunners spuiten? Zelf ben ik vandaag 7 weken in verwachting en spuit ik elke dag fraxiparine vanwege Factor 8 SVL. Zou graag met andere meiden kletsen die ook Factor 8 hebben of injecteren vanwege trombose ofzo.
allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. ik spuit ook fraxiparine en slik ook aspirine alleen heb ik het antifosfolipidensyndroom
Hallo mimi, Leuk dat je hebt gereageerd. Met hoeveel weken zwangerschap moest jij gaan prikken? Ik zie dat je 5* achter je naam hebt staan waren die voordat je wist dat je dit had? Ik heb 1 buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, maar die staat los van SVL, daarna heb ik een dochter gekregen, zij is met 23 weken geboren, de placenta zat los (achteraf door de SVL) en na haar heb ik 2 miskramen gehad. Na de laatste mk zijn ze in het zh gaan zoeken en kwam er factor 8 uit. Vanaf de eerste dag dat ik weet dat ik zwanger ben ben ik gaan injecteren en ik moet zeggen dat het soms best vervelende prikjes zijn. Ik vind het prikken op zich niet erg maar de fraxi zelf vind ik soms wat branden en jeuken, heb jij dat ook?
ik heb 3 miskramen gehad voordat ik het wist en er dus 2 na. ik moest spuiten eerst vanaf hartactie daarna moest het vanaf positieve test. jeetje wat erg dat je een kindje bent verloren met 23 weken.
Ja dat was echt heel ellendig, kan je niet voorstellen hoeveel verdriet een mens kan hebben. Er waren echt momenten waarop ik dacht dat ik op zou houden met bestaan ...................... hmmmmmm Was je niet vreselijk verdrietig dat je zelfs met de medicijnen nog 2x een mk hebt gehad. Ga ervan uit dat je toch de instelling had dat je wist waar het aan lag en nu met de medicijnen kan het niet misgaan en dan gaat het toch nog 2x mis??? Lees wel heel veel goede verhalen over fraxi, veel dames die na veel mk's toch ineens een goede zwangerschap hebben met de fraxi.
ik kan me best voorstellen dat je je zo voelde het is niet niks wat je hebt mee gemaakt. ik was heel erg teleurgesteld dat de medicijnen niet hielpen maar ik wist toen ook gewoon zeker dat we naar belgie moesten en dat daar de oplossing lag voor onze problemen. en gelukkig voor ons was dat ook zo. heb je met je zoon nergens last van gehad??
Nee gek he, heb wel rond de 3 maanden wat bloedverlies gehad maar dat was te wijten aan een verwaarloosde blaasontsteking. De gyn zegt nu dat hij echt een wonder is. Heb jij bij je dochter nergens last van gehad? Wat was er in belgie zo anders dan hier als ik vragen mag?
de zwangerschap van mijn dochter was ook niet leuk. ik heb tot bijna 20 weken flinke bloedingen gehad ik liep letterlijk leeg. met 13 weken hebben ze met zelfs geadviseerd om abortus te plegen omdat ik amper nog op mijn benen kon staan. met 20 weken kregen we te horen dat de navelstreng maar 2 vaten had en dat ze aan de kleine kant was vanaf toen heel veel groei echo's gehad en uiteindelijk is ze geboren met 34 weken. het klinkt misschien heel hard maar ik was blij dat ze eruit was voelde me meteen beter en kon nou teminste zien hoe het met haar ging. in belgie heb ik progesetron en prednison erbij gekregen. progestron vanwegen de flinke bloedingen ik had namelijk elke zwangerschap bloedingen gehad. en prednison word gegeven aan mensen met immuum ziektes.
ja daar ben ik ook heel damkbaar voor. het is voor mij dus wel een spannende week deze week ben benieuwd of ik deze keer verder kom
O, ja spannende week Mimi, maar je voelt je door de med toch anders dan toen bij je dochter ? Voor de baby ws beter als t nog even bij je blijft toch ?
mirri ik voel me gelukkig wel beterder als bij mijn dochter maar vind het toch een spannende week het voelt voor mij net of ik nu 40 weken ben zeg maar
elke dag is er 1 mimi, hoe langer je baby bij je blijft hoe beter, maar met 34 weken kan het wel zonder al te veel gevaar geboren worden toch? Mijn nicht is nu 32 weken zwanger van een tweeling en die willen ze binnen 2 weken gaan halen. Ze heeft hoge bloeddruk en het vruchtwater wordt steeds minder ........ de dokter heeft haar verzekerd dat de baby's echt goed levensvatbaar zijn met 34 weken en dat het geen gevaar geeft.
34 weken kan opzich niet zoveel kwaad maar toch zijn er kindjes die nog niet zelf kunnen ademen en ze moeten toch nog in de couveuse al die slangentjes en draadjes is ook geen pretje om te zien en onze dochter is een paar keer gestopt met ademen ook geen pretje om te zien. ook kon ze nog niet uit mijn borst drinken de eerste dagen ging het via de sonde daarna een deel met de fles en de rest via de sonde. maar goed 34 weken is natuurlijk altijd beter als 25.
Hoi Dames, Ik gebruik ook fraxi sinds 4wk4dgn. Ik heb in het verleden een longembolie gehad vandaar. Bij mijn dochter(12) ook fraxi moeten gebruiken en nooit problemen ermee gehad. Niet fijn om zelf te moeten injecteren maja het moet..
Hey meiden, binnenkort wordt ik hier op getest of ik ook deze afwijking heb.. heb nu 3 miskramen gehad. Weten jullie of dit vaak voorkomt? Enerzijds wel fijn om een reden te hebben voor de miskramen.
Hallo Annelin, Het komt niet zo heel vaak voor vandaar dat er ook niet veel dames in dit topic aanwezig zijn. Veel dames die fraxi gebruiken hebben een embolie gehad en niet zoals jij vele miskramen. Wat is trouwens die MA met 10 weken? Staat dat voor Missed Abortion? Maar wat is dat? @ Allemaal: Ik heb wel vaker dat er een druppie fraxi uit het injectiegaatje terug komt maar gisteren spoot de fraxi er echt gewoon weer uit. Ik kon in de bijsluiter niets terugvinden of ik dan een andere erachteraan moet spuiten of dat ik dan gewoon de volgende dag weer moet prikken?? Wie weet dit??
wmvss ik heb eigenlijk geen idee nooit gehad wel dat er een straaltje bloed uitkwam maar dus niet alleen fraxiparine. annelin het komt inderdaad niet vaak voor en zoals wmvss al zei hebben de meesten ook nog wat anders gehad als ''alleen maar'' miskramen. ik ben de uitzondering erop want ik heb echt alleen maar miskramen gehad tot nu toe. succes met de onderzoeken