F.ebe gaat na de voeding, mits ze moe genoeg is, in de kinderwagenbak die wij in de box hebben staan. Is ze niet moe dan leg ik haar op het voedingkussen. Deze heb ik dubbelgevouwen met een waskussenhoes er om heen. Ze ligt dat hoger in de box en na mijn idee ziet ze de mobiel dan beter. 's avonds gaat ze naar haar wiegje op onze slaapkamer. Maar overdag is ze dus lekker beneden. Ik doe dan alles wat ik normaal ook zou doen. Vaatwasser uit pakken, stofzuigen e.d. Dat gaat prima.
Heey jonon, gevonden zie ik! Anderen ook welkom hier! Gister na de voeding van 8 uur naar bed gebracht, nog een paar keer terug geweest maar wel geslapen uiteindelijk, na de voeding van 11 uursliep hij redelijk snel weer en na die van 4 uur weer ruim een uur gezeten. Vannochtend ook even terug in bed zodat ik kon douchen etc, we hebben en kat lopen dus box vind ik niet echt ideaal als ik langer boven ben. En nu ligt hij lekker tegen me aan te slapen. Gaan we tegen 11 uur nog lekker even badderen! Trouwens wel grappig te lezen dat iedereen qua slapen andere dingen doet. Morgen gehoortest!
Heej allemaal, ik heb het ook gevonden ...ik vond het al zo verdacht stilletjes eerst in het "zwanger zijn"-topic, maar ja, we zijn dan ook niet meer zwanger natuurlijk . Ik ben dus nog steeds Isamama, en ik ben op 15 september (en niet op de geplande 17e, weten jullie nog) met de KS bevallen van onze zoon, die Alexis heet. Dat had ik nog niet verteld . We hebben al een dochter van 2,5. Zeg, heeft iemand nog iets van Washburn gehoord? Alles zal toch wel in orde zijn? Het is al zolang geleden dat ze nog iets liet weten... Hier gaat alles prima eigenlijk! De grote zus heeft haar draai nog steeds niet helemaal gevonden (al twee keer ziek geweest sinds beebje er is), maar de kleine doet het goed! Hij eet en slaapt meestal heel flink en is voorlopig een erg rustige baby. Oef . Ik ben (maar ben niet zeker want ik heb geen weegschaal ) al heel wat kilo's kwijt, alleen blijft mijn buik zo groot! Is dat bij jullie ook het geval? Tja, zal wel normaal zijn zeker?!? Het is nog net geen maand geleden dat ik bevallen ben met de KS, dus ik mag ook nog geen buikspieroefeningen doen. Daar ga ik binnen een weekje of twee eens werk van maken. Alexis weegt trouwens al bijna 9 pond; ik ben er wel trots op, en doe net of het aan mijn melk ligt . Zo, dat was het weer! Groetjes! Isamama
Isamama: welkomm! Fijn dat je mannetje t zo goed doet! Nee ik vraag me ook af hoe het met washburn is.. Tis al een tijd geleden weer! Hopelijk s alles goed..
Hallo, Nee ik zat me ook af te vragen hoe het met washburn is! Hier ook nog een flubberbuikje, wilde vanmorgen wegen maar de batterij is leeg dus qua kilo's nog geen idee! Fijn dat alexis het zo goed doet! Hier wanhoop nabij. Leon is zo verkouden dat hij zijn flesjes niet leeg eet, logisch ik eet ook minder als ik verkouden ben! Alleen heeft ie dan na 2 uur alweer honger, probeer dan nog een beetje te rekken richting de 3 uur maar dat lukt lang niet altijd helaas en dan is t ook krijsen en brullen, en boos dat ie is. Als ie eten heeft is t weer goed, alleen s' nachts ook en ik ben inmiddels doodop. Mijn vriend werkt dus die laat ik liever liggen als er een nachtvoeding nodig is (dat komt dus niet van hem af al vind ie t wel fijn). Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe lang duurt zoiets bij zo'n kleintje en wat kan ik ng meer doen dan zoutoplossing en een ui naast zijn bed? Net waren we samen overstuur want wist t even echt niet meer, nu ligt ie te slapen bij me dus laat m maar even, eten maak ik wel als ie weer komt.
@Isamama; Gefeliciteerd met je zoon! Had iedereen in het algemeen al gefeliciteerd in het 'zwanger topic', maar nu ook even zo. Leuke naam! En fijn dat hij zo goed groeit. Altijd prettig om te weten dat jouw melk dat doet 7 pond...tjee, ons meisje is nu net 6,5 pond. @itsmemarrie; ons meisje is ook zo snip verkouden. Wij zetten ook elke avond een ui naast haar bed. Verder druppelen we Daro zoutoplossing in haar neusje. Als ze niest en alles is een beetje los gekomen proberen we het snot met een neuspeertje erui te zuigen. Meer kun je volgens mij ook niet doen. Febe is nu 2 dagen erg verkouden, maar volgens mij begint het beter te worden. Verder lijkt jouw verhaal als 2 druppels op die van mij. Man werken dus 's nachts alles alleen doen. Doordat meisje zo verkouden is en niet wil slapen sta je er alleen voor. Overdag is het niet veel anders dus zelf kom ik een hoop slaap te kort. Ikzelf ben nu ook verkouden en grieperig. Daardoor wordt alles nog een tikkeltje zwaarder. Pffff F.ebe heeft last van baby acne. Weet iemand hoe lang het duurt voordat dat weg trekt? Vind het niet mooi staan, maar er is niets aan te doen. Ik geef borstvoeding. Als ik meisje aan heb gelegd laat ze soms los om vervolgens achterover te gaan liggen. Daarna hapt ze weer heel wild aan. Ze beweegt dan heel heftig met haar hoofd alsof ze denkt dat ik 'haar borst' heb weggehaald. Is dat normaal?
Nee idd, meer kunnen we niet doen maar t is zo zielig. Gisteren heeft hij wel weer beter gegeten dus heb t idee dat er verbetering in zit. Door de verkoudheid is gisten wel de gehoortest mislukt (daar gaan we nu maar even vanuit, een oor ok een oor niet ok). Vannacht wilde hij ook niet meer slapen na de fles van 3 uur en heb ik een poos gezeten, toen hij stil was en met zn ogen begon te knipperen in bed gelegt en een half uur later was t weer raak. Toen toch maar even mn vent erheen gestuurt, die ook een half uur gezeten, stil weggelegt en na een half uur was hij er weer. Gelukkig tijd voor een flesje. Daarna denk ik nou als hij dan even stil is maar snel douchen voor hij weer komt, en nu ligt ie lief te slapen... Zucht, als ik dat had geweten had ik ook nog even gaan liggen! Ja best heftig, en vandaag ook alleen want mijn vriend zit bij de vrijwillige brandweer en die hebben realistisch oefenen vandaag. Dus we gaan na de volgende fles lekker even wandelen naar t dorp, avondeten halen voor t weekend en even over de markt lopen. Vanmiddag nog een verjaardag dus ik vermaak me wel! Maar morgen mag arjan lekker de hele dag de kleine man vermaken, ik wil ergens iig nog even bijslapen voor de komende week! @babyacne, ik heb het even opgezocht, meestal een week ongeveer maar soms ook een paar maanden, dus eigenlijk valt er niet veel van te zeggen. Leon heeft er ook last van. Qua borstvoeding heb ik geen idee, ik geef de fles, maar dat heftige bewegen doet hij wel als hij honger heeft en wij naar zijn zin niet snel genoeg zijn.
@verkoudheid: hier wel veel niezen en af en toe een snotterig geluid maar ze s verder fit. Beterschap voor jullie kleintjes! @wild happen: ook hier de fles maar die van mij schud heel hard met haar hoofd soms (terwijl ze wel honger heeft) @babyacne: dilan heeft het ook heeel erg (en dan ook nog verstopte talgkliertjes erdoor die ze vanaf dag 2 heeft) Dacht van de week dat het minder werd maar nee. Dilan heeft het al 2 weken. Gisteravond/nacht heeft die van mij zoooveel gehuild waren krampen maar ik vermoed dat er meer is.. (Zie topic wat kan dit zijn? In baby en dreumes) Ze heeft wel van 2 tot 7 geslapen. Maandag toch maar ff de HA bellen.
HA denkt aan verborgen reflux. Nu geef ik friso comfort en t gaat veel beter! Alleen de krampen zijn verergerd. Zit te denken om volgende week naar de osteopaat te gaan. Deze week druk met inpakken zondag weeeer verhuizen pfff Iemand ietsgehoord van washburn? Hoe is t met iedereen tis aardig stil hier!
Ja in het bevallingslijst topic stond dat ze bevallen is. Vervelend zo'n verborgen reflux, hopelijk gaat t nu beter! Wij gaan zo voor de hoortest deel 2 omdat t vorrige week niet goed was!
Mnonc@ mijn zoontje heeft waarschijnlijk ook verborgen reflux. Wij zijn nu begonnen met losec sinds kort. Ik moet zeggen dat ik al wel wat verschil merk.
Goh, verborgen reflux...zo zielig voor die kleintjes. Wat is eigenlijk het verschil tussen reflux en verborgen reflux? Alexis geeft ook heel wat melk terug, maar ik heb de indruk dat hij gewoon te veel gedronken heeft en eigenlijk "overloopt", hihi! Maar hij huilt niet, hij maakt alleen veel lawaai na de voeding (slikken, kreunen enzovoort). Gek hoor. Voor de rest doet hij het heel goed, zo leuk hoe hij ons al aankijkt! Het gaat allemaal zo snel! Groetjes, Isamama
Isamama@ het verschil tussen reflux en verborgen reflux is dat een kindje bij reflux spuugt. En bij verborgen reflux is het zo dat voeding of maagzuur terug komt maar niet uitgespuugd word maar in de keel blijft en terug geslikt word.
Hier wil ik me ook voorstellen. Michelle 30 jaar en op 12 september bevallen van mijn 4 de kindje Liam dit op de verjaardag van mijn oudste zoon die 9 is geworden. Daarnaast heb ik nog 2 meiden van 7 en 3. Het was een hele zware en helse bevalling. De andere 3 Kids waren er binnen 2 uur en deze was een dwarsliggertje. Maar nu is hij 5,5 week oud. Zit op 5 voedingen van 150/5. Weegt 4,5 kilo en slaapt van 18:00 door tot 03:00. Met de andere Kids gaat het super en vinden een klein broertje geweldig Xxx
Welkom michelle! En nog gefeliciteerd. Gehoortest is weer mislukt dus we gaan nu voor 3 keer is scheepsrecht maandagmiddag komen ze hier en gaan ze m vol plakken met plakkers om zo te kijken of zn hersens reageren op geluiden. Hier gaat t slapen nog hee wisselend, de ene nacht goed en de volgende weer drama, soms weet ik ook echt niet meer wat ik moet, als hij een uur na zn fles alweer aangeeft honger te hebben vind ik dat wel wat vroeg om weer te geven zeker als hij 120 op heeft! Hij krijgt nu nog 7 keer 120+4 maar eet meestal tussen de 90 en 110 en soms flesje leeg.