Thanks dames. Moeilijk om soms de draai te vinden he. Nou troost je dat is zelfs bij de vierde ook. Heb 3,5 week met hem wiegend rond gelopen. Sinds 2 weken een ritme en ineens van 7 naar 5 flessen Dus het komt echt xxx
Hey hey, Ik wil hier met plezier mee komen babbelen Ik ben Fanny ter Wee ben 22 jaar en ben op 20 september om 23u58 bevallen van onze eerste zoon Milan een zoontje van 4kilo650 en 55cm Groetjes, Fanny
@ Wildenbergm en Fannyke; welkom en van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes! @itsmemerrie; vervelend dat de gehoortest weer is mislukt. Ik zou wel een beetje de kriebbels krijgen Maar inderdaad, 3maal is scheepsrecht! Mijn meisje krijgt nog volledig bv maar heeft nog geen ritme qua slapen. In de regel komt ze om de 3 uur, maar het verschilt nog wel eens. Doorslapen doet ze nog niet. Vannacht heeft ze toevallig geslapen van 22:30 tot 04:30 uur en daarna van 05:00 tot 9:00 uur. Dat is wel lekker. Maar meestal is het van 00:00 tot 03:00 tot 06:00 etc. Ik heb ook weleens de pech dat ze een uur na de voeding weer honger heeft....pfff dat is wel vermoeiend hoor. Ik snap dat doorslapen van een baby fijn is, maar sommige vragen van dames in het voedingstopic verbazen me zo. Iedereen is maar bezig met hoe ze hun baby zo snel mogelijk kunnen laten doorslapen. Wanneer een baby er aan toe is doet hij dat vanzelf wel, toch? Ik snap dat het anders is als je kind al een jaar is, maar bij een baby 'horen' de nachtvoedingen gewoon. Wat is jullie 'taakverdeling' 's nachts? Mijn man en ik hebben de afspraak gemaakt dat als hij de volgende dag moet werken ik alles 's nachts doe. Hoeft hij niet te werken dan doe ik de voedingen (natuurlijk) en hij verschoont haar en legt haar terug in bed. Aangezien mijn vent elke dag werkt komt alles door de weeks op mij neer. Best vermoeiend....Vooral als ze niet meteen wil slapen. :x
Hier doe ik ook alles alleen s'nachts. Ook als mijn man de volgende dag vrij is. Mijn man hoort Boaz niet s'nachts en slaapt overal door heen. En ja doorslapen van de kleine... Dat wil ik ook wel, maar dat komt vanzelf. Dat kun je niet afdwingen. Je weet dat een baby vaak s'nachts nog voeding nog heeft.
Nou 3e test ook mislukt helaas. Nu naar het audiologisch centrum voor uitgebreidere testen. @ doorslapen, ja zou fijn zijn maar als hij zelf komt dan heeft hij het nog nodig kennelijk! Komt vanzelf denk ik dan. @taakverdeling, ik doe de nacht voeding en mijn vriend die van 23.00 zo kan ik iets eerder naar bed en hoeft hij 's nachts niet, hij slaapt toch door! De ochtend doe ik door de weeks en in t weekend wisselen we af. Vind t wel saai dat we zo niet tegelijk gaan slapen maar zo is t wel vol te houden... En t is maar tijdelijk!
Zo verdeelden wij het bij Tygho ook. Nu gaat dat helaas niet met de bv. Zelfs als manlief een fles gekolfde melk geeft moet ik toch nog kolven anders knal ik snachts uit elkaar hahahah. Ik hoop maar dat meiske binnenkort wel gaat doorslapen want manlief moet over een poosje weer in de kost voor zn werk en dan ben ik ma-vrij weer alleen met de kids.
Ik moet even iets kwijt...ik word echt helemaal gek van mijzelf. Het slaat echt nergens op, maar 's avonds in bed raak ik zowat in paniek. Ik ben zo bang om mijn meisje te verliezen aan iets van wiegendood ofzo. Ik weet dat het nergens voor nodig is, maar het spookt door mijn hoofd en ik raak het niet kwijt. Iemand tips...of herkenning???
Nachtvoedingen heb ik niet echt last van, 12 uur is de laatste en 7 uur komt ze pas weer. Ben alleenstaand dus doe alles zelf. Nieuwe meiden: welkom en gefeliciteerd! Itsmemarrie: vervelend van de gehoortest! Jonon: Ja mn meisje slaapt niet vaak alleen, maar ik ben er ook heel bang voor. Ik ben vandaag voor t eerst bij een osteopaat geweest, mn meisje heeft zich perfect gehouden! osteopaat verwacht dat met 3 behandelingen ze overal vanaf is. Sinds we terug zijn is ze met haar wakkere momenten behoorlijk huilerig, maar dit schijnt 3 dagen normaal te zijn.
Hey, ja, het september mama topic heb ik ij deze dan ook gevonden... Ik lees gezellig op de achtergrond mee.. Liefs!
Hey, Hoe is het bij jullie? Hier heeft onze dreumes erge last van krampjes en van melk die terug stroomt uit haar mondje... Hierdoor is ze erg onrustig na sommige voedingen... Dit maakt mij weer onzeker als ik met haar alleen ben Want ja, wat kan ik voor haar doen als ze zo in de stress zit dat ze niet goed kan ademen en slapen door de melk die terugkomt?.. Het enige dat hier helpt is op mijn buik in slaap laten vallen ( enigzins rechtop) wachten tot de melk wat is gezakt en dan in de box of bedje leggen... Soms schrikt ze dan wakker van de melk die alsnog terug komt... soms slaapt ze een uurtje om daarna alsnog wakker te worden... Herkent iemand dit? Zo ja; Wat doen jullie hiertegen? Het CB adviseerde nutriton te gaan gebruiken...
@washburn: Tja, ik stel mezelf ook wel de vraag wat normaal is en wat niet. Zoonlief heeft ook een tijdje heel wat melk teruggegeven na de voeding en dan lag 'ie ook steeds te kermen en gekke geluiden te maken. Vooral die kokhalsgeluiden jagen je soms de stuipen op het lijf . Maar (en dit klinkt een beetje raar, aangezien onze beebjes nog maar net op deze wereld zijn ) de laatste twee weken gaat het beter. Hij geeft nog wel terug, maar toch minder en hij valt ook rustiger in slaap. Ik weet ook niet waarom. Wat ik wel weet: probeer je maar niet teveel zorgen te maken, zo'n kleintje kan wel wat hebben. Ik hoor soms ook van vriendinnen dat ze na de voeding met de baby een tijdje rechtop zitten, tot het ergste over is. Maar op die manier duurt een voeding natuurlijk erg lang . Zoals ik al zei, natuurlijk is melk teruggeven normaal, maar vanaf welke hoeveelheid is het niet meer normaal?!? Anders toch maar even het advies van het CB uitproberen? @itsmemarrie: Is de gehoortest ondertussen al gelukt? @mnonc: Waw, dat zijn lekker lange nachten ! Gelukkig maar, want als alleenstaande mams heb je het al zwaar genoeg overdag, kan ik me voorstellen. Nog bij de osteopaat geweest? @jonon: Hoe gaat het met jou? Zie je het allemaal terug een beetje zitten? Rustig maar hoor, meid, het komt allemaal wel in orde... Hier gaat alles rustig zijn gangetje... Ik kan bijna mijn klok gelijk zetten op wanneer beeb gaat wakker worden om te eten, best wel handig! Mijn dochter sliep altijd maar, en die moest ik dus altijd wakker maken, anders at ze helemaal niet, bij wijze van spreken . Groetjes, Isamama
Vandaag 2e behandeling bij de osteo gehad. Ze heeft de 1e x echt 3 dagen heel heftig gereageerd en zag weinig verbetering dus mocht vandaag weer komen. Nou mijn hart brak.... Mn meisje is mijn spiegel, zij huilt mijn tranen Ze voelt alles wat ik voel en daarom huilt ze zoveel! Was heel confronterend! Maar ook heel bijzonder want als de osteo ergens naar vroeg reageerde Dilan.. En hoe gevoeliger het onderwerp hoe harder ze huilde. Voel me onwijs schuldig dat zij zoveel last hiervan heeft. Nu lopen we dus beide bij de osteopaat, volgende week weer. Na de behandeling was D.ilan wel een stuk vrolijker. En nog steeds is ze rustig.
Hè dames, Ik zou ook graag mee willen kletsen. Ik ben Patricia 31 jaar en op 20 sept na 39,4 weken bevallen van ons eerste kindje, Yinthe een prachtig meisje van 2940gr en 48cm Ik ga even een beetje bijlezen!
@krampjes; mijn meisje heeft (laat ik het afkloppen ) weinig last van krampjes. Tot nu toe 3x gehad en ze duurde niet langer dan een half uur. Heb infacol gehaald. Maar ik heb het idee dat ze hiervan verstopt raakt, dus ik gebruik het niet voor iedere voeding. Als ze krampjes heeft probeer ik haar aan te leggen of op een speen te laten sabbelen. Ten eerste wordt ze daar rustig van en ten tweede komen de darmen opgang waardoor de lucht eruit komt. Voor mijn gevoel werkt dat er goed. @Isamama; Mijn meisje komt eigenlijk altijd om de 3 uur. Daar kan ik de klok op gelijk zetten. Wel heel prettig hoor! Dan kun je een uitstapje naar de supermarkt e.d. omheen plannen! @Patrijs1981; van harte gefeliciteerd! En wat een mooie naam. Jouw beebje is ook zo'n klein poppetje! Mooi is dat he? Dan is het echt een baby! Ons meisje was bij de geboorte 2690 en 48 cm. @Mnonc; wat apart dat jouw meisje jou zo goed aanvoelt. Kan me voorstellen dat je hart breekt. De vooruitzichten zien er goed uit! @Washburn; het lijkt me vreselijk om je kindje zo te zien. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik lees hier weleens op het forum dat ze het bedje aan de achterkant hoger zetten. Een paar boeken onder de achterpoten van het bedje. Dan ligt je kindje rechter op en stroomt de melk niet zo snel terug. Voor de krampjes kun je Infacol kopen. Of net zoals ik hierboven heb geschreven een speen gebruiken. Verder gaat hier alles goed. Mijn man is militair en is op oefening in Duitsland. Hij komt maandag avond na 10 dagen weg te zijn geweest weer thuis. Normaal waren 10 dagen oefening peanuts. Maar met meisje erbij scheet ik hem toch wel. Maar het is mij erg meegevallen. Alles gaat gewoon zijn gangetje. Het is wel vervelend dat je sommige dingen niet even aan de ander kan over laten. Maar ach, we weten niet beter. Vind het toch wel rustig in dit topic. Terwijl er in het september bevallingstopic zoveel gepraat werd.....
Patrijs: welkom en gefeliciteerd Jonon: ja dat wel maar het is loodzwaar Gelukkig datje man al bijna thuiskomt! Ik vind t ook erg stil..
Hoi allemaal, @rust in het topic: Ik vind het wel goed zo, kan ik het mooi allemaal volgen, anders weet ik echt niet meer wie-wat-waar-wanneer ...(en ik heb geen FB, dus) @patrijs en jonon: Inderdaad, zo dat piepkleine heb ik dus nooit in mijn armen gehad, met twee achtponders. Onze beeb zit vandaag, met net 7 weken, in zijn eerste maatje 62. Het zal niet lang meer duren voor het echte pasgeborene er af is (eigenlijk is het dat al...) . Hoeveel wegen jullie kindjes nu? De onze weegt bijna 5,5 kg. @mnonc: Ik heb ook een traantje weggepinkt toen ik je verhaal las van bij de osteo. Het is gewoon hartverscheurend hoe die kleintjes alles aanvoelen en dat hun mama ook proberen duidelijk te maken... Dat moet inderdaad wel heel erg confronterend geweest zijn. Heb je mensen rondom je bij wie je terecht kan? Groetjes alweer! Isamama
Nog vergeten, @jonon: Goed gedaan, meid, voor de eerste keer alleen thuis met het kleintje! En zo te horen loopt het allemaal erg vlotjes...
Ja, het gaat beter dan verwacht! Maar ben blij dat hij morgen weer thuis komt. Kan ik ook eens op de bank blijven zitten! F.ebe was gisteren 9 weken en weegt nu 4265 gram. Toen ze net was geboren zat ze in maat 44. 2 weken later kon ze een paar dingen van maat 50 aan. Nu gaat ze langzaam naar de maat 56. Het is nog steeds een klein poppetje.
Jaa maar het gaat net te rustig hier hihi. Isamama: heb wel mensen om me heen maar heb bij niemand het gevoel dat ik alles van A tot Z kwijt kan. Zit te denken om hulp te zoeken, want vind dit zoo zielig Gaat nu wel iets beter, ze lacht vrij vaak maar het huilen is ook nog erg.