September 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door nena88, 26 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Ja, dat geldt hier ook... pfff...;)

Ja mnonc, ik haal haar nu ook maar uit bed als ik haar zo niet gesust krijg... dan gaat ze de wipstoel in naast me op de bank en nog geen 10 minuten later slaapt ze vredig...:)
    Ik wil haar alleen niet altijd op mij hebben liggen omdat ik zelf ook niet zo'n plakkerd ben.. Vind effe knuffelen wel lekker en kan ook echt wel een hele avond soms met haar p mn arm zitten, maar wil dit niet elke avond hebben...

Jonon, dat lachen doet onze dame ook pas net... tenminste echt bewust lachen...:) ik merk ook dat ze echt humor begint te krijgen... voorbeeldje..: ik speelde met een knuffeltje waar een tril trekkoordje aan zit en ineens viel dan speeltje ik probeerde het nog te grijpen maar ik greep ernaast... blijkbaar trok ik een gek gezicht terwijl ik dit deed want mevrouw slaakte een kreet van plezier! daarna trok ik nog es een gek gezicht, en hoppa een grijs van oor tot oor...zo leuk!:D

Verder is het een echte vrouw, brabbelen doet ze echt de hele middag door!:p vooral tegen de beestjes die aan haar mobiele hangen. Soms doe ik die klanken van haar wel es na en dan zie ik haar echt denken:"klink ik zo?!"

Krampjes gaan hier beduidend beter na het toedienen van sab simplex! wat een super spul is dat!!!

verder afgelopen vrijdag de controle gehad bij de gynaecoloog... mijn liitteken is genezen en ik ben weer apk gekeurd en mag alles weer doen en laten als vanouds... inclusief mijn favo sport: paardrijden!!!
    Dus ik kan onze drie paarden beesten weer gaan afmatten... ( maar mezelf nog het meeste...;) )

liefs aan jullie en jullie ukjes!

2. isamama

isamama Niet meer actief

@washburn: Geniet maar van de paardjes, je zal ze nogal gemist hebben! Vind je zelf ook dat je goed hersteld bent van de keizersnede? Ik ga vrijdag op controle en zal denk ik ook wel goedgekeurd worden...ik vind zelf dat het litteken er al goed uitziet. Het is precies veel sneller gegaan dan de vorige keer. Ik smeer wel twee keer per dag (als ik tijd en zin heb en als ik het niet vergeet ;)) Calendula-zalf.
    Wat ik zeker wel ga vragen aan de gyn: ik heb nog altijd een beetje bruinverlies. Zou dat normaal zijn na negen weken? Ik vind het wel erg lang. Nog iemand die daar nog last van heeft...?

@geluidjes en handjes: Leuk hè, dat eerste gebrabbel! Ook die lachjes vind ik gewoon om te smelten, dan ben ik heeeeelemaal verliefd! En hoe ze zo naar hun handjes liggen te kijken! Zooooo schattig! Daar doen we het voor hè...:D

Groetjes!

Isamama

3. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Hey!

Jawel, ik ben er wel weer klaar voor.. :)
    Vandaag voor het eerst de ren schoenen weer aan gehad.. viel wel tegen hoor... om de 3 minuten rennen weer 5 minuten lopen...bleh... ben blij als ik dalijk weer kilometers kan maken...;)
    Verder merk ik dat ik toch wel voorzichtiger ben geworden...ik luister echt wel goed naar mijn lijf, ben goed geschrokken na dat hele keizersnee gebeuren...:(

Ja, ik had vorige week ook nog wat bruine drupjes...( 6 weken na keizersnee) Kon geen kwaad volgens de gynaecoloog. Als het maar niet helder rood wordt en zo ja, niet in bad en geen sex... ook dan contact opnemen met huisarts of ziekenhuis...

succes a.s. vrijdag! Zal wel goed komen...;)

4. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    tis stil hier zeg....

muisjes stil... :)

5. isamama

isamama Niet meer actief

Hoi,

echt wel...iedereen op FB waarschijnlijk... Er is hier ook niet zoveel te vertellen, het gaat hier gewoon heel erg goed en ik kan maar niet geloven hoe groot dat kleine baby'tje al is! De BV loopt ook nog steeds goed, hoewel hij de laatste dagen vaak in slaap valt na 1 borst, dan leg ik hem weg en dan is 'ie er weer na een uur natuurlijk ;). Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, maar goed, als we gaan voeden op verzoek, dan voeden we op verzoek! Hoe gaat het ondertussen bij jou, Washburn? Ik heb een paar dagen geleden gelezen dat je even wat peptalk nodig had... Het is toch vermoeiend hè? Soms denk ik echt van: hè, zijn er alweer 3 uren voorbij?!? Ik wil ondertussen ook nog afkolven voor als ik binnenkort weer ga werken :):):)(), maar ik heb er vaak de energie niet voor, want als hij gegeten heeft, dan leg ik hem weg en wil ik graag zelf ook even rusten. Vooral nu we een kleutertje in huis hebben dat beslist heeft dat 's nachts doorslapen niet meer voor haar is, pff!
    Dus ja, laten we zeggen dat de vermoeidheid wel begint toe te slaan...;)

Wanneer gaan jullie terug werken? Ik over 3 weken, néééééééé! :$

Groetjes,

Isamama

6. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Officieel gezien moet ik maandag weet beginnen.
    Maar omdat ik mijn uren niet terug kreeg na mijn verlof , nog minder dan ik al deed terug kreeg en ook dat was niet zeker.
    Heb ik mijn ontslag genomen. Ik had het al niet zo naar mijn zin en tijdens mijn verlof en de geboorte van Boaz niets gehoord van mijn baas.

7. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Ach Isamama, ja... dat in slaap vallen tijdens het voeden dat ken ik maar al te goed!...zucht... die dreumes van ons weet niet anders, terwijl aan de fles drinkt ze als de beste... Ik denk dat ze de warmte erg fijn vind en de nabijheid en dan telkens zo indommelt...Maar het is frustrerend, ik heb het na drie weken opgegeven en doe het nu telkens afkolven en in de fles aanbieden...Soms leg ik haar nog wel es aan.. gewoon om het samenzijn te ervaren, en het is zo mooi hoe je kindje kan genieten van die speciale band die je als moeder en baby hebt...

Ja, het wondje aan mn tepel is intussen weer genezen ( die huid geneest echt snel zeg! gelukkig maar!) Ja, borstvoeding loopt niet lekker bij mij. Melkproductie is nog steeds de helft van wat zij eigenlijk moet binnen krijgen. Op sommige dagen zit ik op twee derde van haar totale voeding..;) Maar ja, ik bedenk me maar, elke druppel moedermelk is er één en het zal vast en zeker iets goeds doen... Ik weet wel, als we ooit voor een tweede gaan doe ik dat totaal anders aanpakken... Meteen bijkolven vanaf dag één... en niet zozeer meer aanleggen maar beter aanleggen ( ja, da moet je echt gewoon leren...tenminste ik dan...:))

Ik moet de week van 4 januari weer beginnen, weet nog niet welke dag precies, daar bel ik nog over...

Ik heb er wel zin in eigenlijk... :)
    Soms mis ik mn werk ook echt wel weer. Maar ik heb dan ook wel echt superrrleuk werk en hele leuke collega's dus dat scheelt.. ;)

Alleen zie ik nog niet helemaal hoe ik die kleine van ons en mn werk krijg gehandeld en geplanned in 1 dag!
    Maar goed, half werkend Nederland schijnt het te kunnen dus dan moet het bij ons ook wel lukken...

Oew, Dronty, ontslag dat is minder.. maar ja, als je ontslag neemt is het wel je eigen keuze... ergens lijkt me dat de pijn wel iets te evrzachten, maar leuk is het natuurlijk niet... succes!

8. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Washburn@ het is jammer. Ik werkte al niet heel veel ( 5 à 6 uur per week)
    Meer uur hadden ze niet en nu konden ze maar 1 uur per week aanbieden.
    Dat vind ik echt te weinig.
    Nu eerst genieten van de kids en rustig rond kijken voor wat anders.

9. isamama

isamama Niet meer actief

@Dronty: Mmm, ontslag nemen is nooit leuk natuurlijk, maar aan de andere kant kan je lekker van je kleintje genieten :). Ik ga gelukkig ook maar deeltijds terug werken! Toch doet mijn maag al een beetje gek als ik er aan denk ;). Ik heb gelukkig ook wel leuke collega's en ik doe m'n werk wel graag, maar ik heb nogal veel werk thuis en ik ben een beetje bang voor de combinatie baby+kleuter+thuis moeten werken... Ook dat kleintje uit handen geven ga ik zooooo moeilijk vinden :)!

@Washburn: Je hebt gelijk, goed aanleggen moet je zeker leren. Ook niet alle baby's hebben direct de hap te pakken ;), zeker niet na zo'n bevalling als de jouwe. Onze kleine heeft het altijd heel goed gedaan, maar de laatste dagen heb ik de indruk dat hij een beetje overmoedig wordt en al eens wil gaan rondkijken terwijl hij drinkt en dan gaat 'ie een beetje heen en weer zwieren met de tepel in zijn mond! Ja, dat is dus ook niet de bedoeling ;).
    Ik heb wel bij mijn dochter een paar keer de lactatiedeskundige aan huis laten komen en daar heb ik echt veel aan gehad. Nu heb ik er eigenlijk nog geen behoefte aan gehad, maar als het nodig is, zal ik haar onmiddellijk weer bellen!
    Toch wilde ik nog even zeggen dat ik het fantastisch vind hoe je het niet opgeeft met de BV! Je hebt echt heel wat over voor je dochtertje... Pluimpje voor mama :p!

@hier: Onze beeb heeft vandaag al een paar keer geprobeerd om luidop te lachen, wat klinkt dat gek! Maar alweer smélten...:)

Groetjes!

Isamama

10. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Thanks, echt superlief!

11. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Hoi meiden

mag ik me hier ook bij aanmelden?
    ik had al gereageerd op het vervolg volgens mij, van september 2012 mama's
    ben een beetje laat hihi, zit sinds 2 maanden weer hier op het forum.
    ik ben 11 sept bevallen van een dochter.
    helaas na de bevalling galstenen gekregen waardoor veel in en uit het ziekenhuis geweest.

hoop gezellig te kunnen mee kletsen hier :)

12. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    welkom Tirza...!
    Potverdikkie, wat een timing hebben die galstenen van jou zeg... ;)

Aan de rest: hoe loopt alles bij jullie? alweer aan het werk ondertussen? Of nog lekker aan het genieten van jullie zwangerschapspverlof?

Hier gaat alles zn gangetje, ik ben gelukkig een beetje over mn onzekerheden met Ayla heen gegroeid en mijn god, wat een werk is dat zo'n klein mensje, zeg! :)

Maar ik doe het met alle liefde en mn dag kan gewoon niet meer stuk als ik ons meisje 's ochtends begroet en ik een grote brede smile terug krijg vanuit dat bedje van haar... :) zwijmel zwijmel...

Wat ik me alleen afvraag; hebben jullie baby's ook een zogenaamde voorkeurshouding? Ayla ligt het liefst met haar bolletje naar links gedraaid.. echt hardnekkig! We proberen vanalles om haar naar rechts met haar bolletje te laten slapen maar ze draait telkens terug naar links...

Het is niet dat ze niet naar rechts kan kijken ofzo... in de box en in haar wipper kijkt ze evenveel naar links als naar rechts...

alleen in haar slaap draait ze naar links... Mij valt dus ook op dat haar schedeltje al wat vervormt aan die kant...( help!)

ik probeer in de box als ze slaapt haar koppie te draain ( hup, twee tellen later draait ze in haar slaap haar koppie alweer terug)... ook probeer iksoms met een opgerolde handdoek in haar ruggetje haar op dr zij te laten slapen ( alleen beneden in de box, boven zonder toezicht durf ik dat niet!)... maar ja, het meeste ligt ze te slapen in haar bedje...

wat kunnen we hier tegen doen? Iemand tips?

13. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    @washburn, ja!! dat was mijn cadeautje na de zwangerschap!!!
    inplaats van leuk de kraamtijd in te gaan, kwam dit.
    Gelukkig nu van de ellende af :D

Dat is echt super he, als je boven hun bedje hangt en vervolgens als eerste een big smile ziet.
    Hier ook (bijna) elke ochtend hihi.

Joël heeft ook een voorkeurshouding, Links!
    wel lopen nu bij de fysio, en die adviseert met voedingen haar zo te leggen dat ze alleen met rechts kan kijken, In de box, alle speeltjes en knuffeltjes rechts leggen zodat ze weet dat die kant ook leuk is!!
    Zijligger misschien een optie? dan kan ze gewoon niet draaien,( teminste in het begin hier niet, uiteindelijk draaide mevrouw net zolang totdat ze weer op haar rug lag)
    Misschien even overleggen met het cb? hebben ze geen fysio aangegeven?
    hier ook al een plate linkerkant op dr hoofdje, juist met deze oefeningen(veel rechts kijken dus) kan dit makkelijk nog bijtrekken, bij jou meisje dus ook!

@ meiden, hoe is jullie weekend tot nu toe?

14. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Hey!

Naja, CB reageerde vrij non nonchalant... ze heeft het nog niet zo erg volgens hun dus was een punt van aandacht maar nog niet zo erg dat we er iets mee moesten. Toch hebben we zelf nu de fysio gecontacteerd en deze is afgelopen maandag langs geweest...

Inderdaad bleek Ayla wat stijfjes te zijn naar rechts en links is een wat platter wordende kant te bespeuren. Gelukkig zijn we er op tijd bij volgens de fysio dus is er indd zoals je zegt Tirza nog veel mogelijk...:)

Veel op het buikje leggen, veel aan de rechterkant prikkelen en een handdoek onder het hoeslaken dubbel vouwen aan haar linkerkant. Daarmee moeten we het naar links kijken doorbreken. Verder hebben we het bedje nu gedraaid, dat lijkt iets te helpen...;)

Es zien of we haar bolletje weer mooi rond kunnen krijgen:)...

15. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Heey Dames,

Wat een saaie bedoening hier!! :)

@washburn; onze dame heeft ook iets of wat een voorkeurshouding. Ze wisseld wel regelmatig af, maar toch zie je dat de schedel aan de ene kant een andere vorm heeft dan aan de andere kant. Het is niet vreselijk maar je ziet het van bovenaf wel. We hebben van het CB een doorverwijzing gekregen voor een fysio. Zij komt bij ons thuis. Misschien kun je zoiets aanvragen?

Met onze dame gaat het verder super goed. Ze groeit goed. Ik ben nu bezig de bv af te bouwen. Lukt nog niet echt goed. Had een schema gemaakt, maar iedere dag lijkt het mis te gaan. Ik heb vlak na de bevalling zo'n last gehad van stuwing en even later van borstontsteking, dat ik bang ben geworden. Ik zou er niet aan moeten denken om weer borstontsteking te moeten krijgen! Ik vervang nu 2 voedingen op een dag voor FV. Volgende week 3, de week daarna 4 enz.
    7 januari moet ik weer werken. Hopelijk ben ik dan van de bv af.

Verder is meisje heel erg aan het brabbelen, schreeuwen, lachen....geweldig!!! Het vult je helemaal met liefde als je haar zo hoort.

Zelf 's avonds en 's ochtends ligt ze in haar bedje te brabbelen en te lachen.
    Ze ademt vaak ook heel hard in en verslikt zichzelf dan. Whuahah zo kollig!

Ik wens jullie fijne feestdagen toe!!!

Liefs,

16. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    @Jonon Leuk om te horen dat met je meisje alles goed gaat!
    Leuk he als ze beginnen te schateren en lachen, hier ook!
    echt geweldig!!

Hier komt de fysio ook langs ook vanwege de voorkeurshouding van mijn dochter en omdat ze aan de zeikant toch iets platter begint te worden.....

Fijne feestdagen!!!!!

17. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    @washburn, ik denk als je alles probeert en oefent dat het dan echt wel goed moet komen, ik zelf doe dit ook allemaal met mijn meisje, (dat ze toch meer op rechts gaat liggen/kijken) en ik hoop zelf dat het gaat helpen en de linkerkant niet meer zo plat is....best onzeker erover en erdoor!

18. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Hey Jonon en Tirza!

Ja, alleen de echte harde kern is nog actief hier he... ;)

Ja, het is bij ons meisje gelukkig ook niet echt erg afgeplat, je moet eigenlijk al weten welke kant het om gaat wil je het zien, maar we hadden zoiets van: als het zo door gaat kan het toch wel rap gaan.

De fysio komt hier ook aan huis langs, echt geweldig! wat een luxe gewoon.. Ze heeft Ayla's schoudertjes ook nog nagekeken omdat ik daar iets dacht te merken met bewegen, schijnt dat ze indd een stuk stijver is aan de niet voorkeurskant... wat ook weer een reden kan zijn voor het wegdraaien van de 'pijn'...

Ik merk dat ik haar in bad lekker ontspannen kan laten bewegen en dan masseer ik haar schoudertje wat extra in het water en erna... Vindt ze heerlijk en daarna beweegt ze ook haar armpje weer wat beter...

Fysio denkt dat ze tijdens de bevalling toch wat ruw is gehanteerd door de gynaecoloog. Het was een spoedkeizersnee en zowel ik als Ayla waren het er allemaal niet mee eens... ;)

Ze heeft verder niets ernstigs, alleen wat stijfjes aan één kant. naja, dat moeten we met spelen en oefenen eruit proberen te krijgen wat eigenlijk beter gaat dan ik had gedacht!

Aah, jonon, ga je stoppen met bv? Wat jammer... Ik doe zo mijn best om de bv op gang te houden..haha.. het is bij mij na twee dagen minder kolven al een stuk minder...bah! Oneerlijk verdeeld in de wereld.. :p haha...
    Kan me je 'angst' wel goed voorstellen btw... Heb zelf gelukkig geen borstontsteking mee gemaakt maar wel fikse tepelkloven.. ook geen pretje en potverdikkie, je borsten zijn zo gevoelig!

Ja Tirza, die onrust heb ik ook wel een beetje in me...: komt het wel goed met haar bolletje... Maar ja, aan de andere kant bedenk ik me, we doen gewoon wat de fysio ons aangeeft en zolang die aangeeft dat het goed moet komen moeten we er maar vertrouwen in hebben.
    Zij hebben er immers verstand van en ik hoop dat zij goed kan inschatten hoe heftig het bij ayla is en dus hoe veel 'herstel' er mogelijk is... en waarschijnlijk heeft ze mijn volle bos stro ge orven in haar genenpakketje en zie je er later niks meer van.. ;)

Hele fijne dagen indd nog!!!

19. isamama

isamama Niet meer actief

Hey hey, daar hoor ik ook bij hoor ;)...hoewel, ik moet toegeven, het was even schrikken toen ik net zag dat ik de laatste keer op 12 december had ingelogd :$. Maar hier ben ik weer!

Wat jullie over die voorkeurshoudingen schrijven, herken ik gelukkig niet, niet van bij mijn dochter en ook mijn zoontje heeft het nu niet. Gelukkig maar, want al die rek-en strekoefeningen klinken allemaal een beetje ingewikkeld :p!

@BV: Jonon, heb je het zo wat gehad met de BV of is het omdat je terug moet gaan werken? Ik begin ook terug voor echt op 7 januari, maar gelukkig wel maar halftijds, vooral omdat ik op die manier hoop nog even door te kunnen gaan met de BV. Mijn dochter heeft 7 maanden BV gekregen en toen was het voor mezelf wel goed. Ik hoop dat het deze keer weer zo kan lopen... Het gaat in elk geval erg goed en ik geniet er zo van!
    Washburn, hoe loopt de BV bij jou ondertussen?

Hier nog altijd alles dik in orde met het "kleintje"... Hij weegt ondertussen al 6,5 kg, dus het kleine is er echt wel af. Hij heeft het de laatste dagen wat moeilijk gehad, maar sinds gisteren ging het weer beter. Hij huilt eigenlijk vooral van de vermoeidheid. Spijtig genoeg is het soms moeilijk om hem overdag in slaap te krijgen... Met een actieve kleuter krijgt hij dikwijls de kans niet ;). Ik denk dat we hem beter in zijn eigen kamer laten slapen, maar zijn bedje staat voorlopig nog in onze kamer, omdat hij tot vorige week nog elke nacht wakker werd om te eten. Hoe is dat bij jullie? Al in de eigen kamer of nog niet? Slapen ze al door? Waar doen jullie kindjes de dutjes overdag?

Zo, heb ik even mijn achterstand ingehaald zeg! ;)

Groetjes,

Isamama

20. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Hier een week lang een ziekenboeg gehad.
    Vorige week zaterdag begon ik met spugen en buikpijn.
    s'avonds begon Lisanne. Zondag begonnen de twee jongens.
    En maandagavond kwam manlief ziek uit zijn werk.
    Met kerst ging het met allemaal wat beter. 2de kerstdag werd ik weer ziek.
    Heel erg verkouden,benauwd,koorts en hele erge spierpijn.
    Vandaag is het voor het eerst dat ik me wat fitter voel.
    Al mis ik nog wel wat energie. Maar ook niet zo gek aangezien ik in een week tijd 5 kilo kwijt ben.
    Boaz is gelukkig niet ziek geweest.

@slapen: Boaz slaapt s'nachts nog bij ons op de kamer.
    Hij krijgt rond 22 uur zijn laatste fles en slaapt dan tot 7 à 8 uur.
    Overdag slaapt hij nog beneden in de kinderwagenbak.
    Als straks de kerstvakantie om is dan wil ik
    hem laten wennen om in zijn eigen bedje boven te slapen, want hij past bijna niet meer in de bak.

Deel Deze Pagina