September 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door nena88, 26 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Heey dames,

Toch maar weer even een berichtje.
    Sinds deze week ben ik weer begonnen met werken. Het is even wennen, maar het gaat prima.
    Met Febe gaat het een stukje minder. Ze gaat op dinsdag, woensdag en donderdag naar het KDV. Wanneer ik haar op ga halen is ze helemaal overstuur. Rode ogen en dikke tranen. Pas rond een uur of 9 's avonds lukt het ons om haar in slaap te krijgen. Daarvoor is het alleen maar huilen, huilen, huilen.
    Ze is wrs helemaal van streek door alles wat er om haar heen gebeurd op het KDV. Heel erg sneu. Ze heeft zelfs helemaal geen stem meer over! Het enige wat en nu nog uit komt is een heel zielig piepje. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Is het puur wennen wat ze moet doen?

Febe slaapt vanaf 10 weken oud op haar eigen kamer. We vonden het mooi geweest en wilde onze privacy weer terug.

Verder gaat het hier wel zijn gangetje.

2. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Aaah, jonon, heftig hoor.. waarschijnlijk heb je een heel gevoelig meisje die indd erg moet wennen...

Hebben jullie de overgang een beetje kunnen vergemakkelijken door haar eerst es een uurtje naar de opvang te brengen, dan een halve dag, etc... of is ze gelijk naar de opvang gegaan?

Wij houden ayla og een paar maandjes thuis, mijn moeder ( engel!) komt drie dagen per week oppassen. Pas als ze een half jaartje tot acht maanden is willen we haar eens in de week naar de opvang brengen, en dit dan langzaam opvoeren tot drie daagjes... Ik vind ons meisje gewoon nog te klein voor de kinderopvang... Maar dat moet iedereen zelf weten hoor, er zijn genoeg kindjes die na een korte wenfase het juist heel fijn vinden op de opvang!

ik wens je in ieder geval heel veel succes toe jonon!!!
    lijkt me echt niet leuk... persoonlijk: mijn mama hart zou gebroken zijn als ik mn meiske zo zou ophalen ergens...

Sterkte!

3. isamama

isamama Niet meer actief

Oooh Jonon, wat zielig! :( Een gevoelig meisje, inderdaad. Mijn dochter had het de eerste dagen ook wel wat moeilijk op het KDV, maar dat is snel in orde gekomen. Toch vergeet ik ook nooit meer hoe gespannen ze was als ik haar ging halen die eerste dagen... Een moederhart is al zo gevoelig :p. Met onze kleine jongen is alles nu wel goed verlopen. Hij heeft ook net zijn eerste week KDV achter de rug. Hij heeft er al goed geslapen en gegeten, maar 't is dan ook echt een gemakkelijk ventje, dat gevoelige van mijn dochter heeft 'ie helemaal niet.

Hij verhuist trouwens één van de dagen ook naar zijn eigen kamertje, nog even wachten op de gordijnen. Ik ben wel blij hoor, eindelijk terug licht kunnen aandoen in je kamer als je gaat slapen ;), maar ik zal hem toch ook wel weer missen. Weer dat gekke moederhart ;).

Ook bij mij is de eerste echte werkweek vlot verlopen...toch ben ik wel blij dat ik maar deeltijds werk. Het is toch een hele organisatie zo, met twee kleintjes!

Groetjes!

Isamama

4. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    @Washburn; ik had haar liever ook langer thuis gehouden, maar helaas. De rekeningen moeten ook betaald worden. Ouders en schoonouders werken allemaal nog. Dus wij hebben gewoon de 'pech' dat we geen andere optie hebben.
    Heb ook het ideedat ze wat ziekjes is. Geen koorts maar wel rode wangetjes, veel huilen, moeilijk maar veel drinken en elke uur s'nachts wakker. Zelfs s'nachts weer willen eten. pfffff erg vermoeiend.

Zijn jullie van de sprongetjes? Ik namelijk wel, en als ik het boek moet geloven dan zit ze nu midden in een gigantisch sprong. pfff

5. isamama

isamama Niet meer actief

@sprongetjes: Ik ben helemaal mee hoor, met die sprongetjes! Hij heeft vorige week echt een moeilijke week gehad, heel huilerig en nergens was hij tevreden, en kijk...het is voorbij en plots kan hij spelen! Hij gaat overal in het park zijn speelgoed zelf halen, zeg maar, en hij doet zelfs moeite om om te rollen. Ik geloof er helemaal in! Nog even erbij vertellen dat hij vorig weekend ook weer om de drie uur wilde eten, pff! Maar goed, dat is dus weer over! :)

Groetjes,

Isamama

6. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Ja, Ayla begint ook wat huilerig te worden... lijkt haar draai niet echt te vinden... heeft vorige week echt super veel geslapen en deze week kan ze ineens zelf recht krabbelen! ze valt wel weer even snel weer om maar als je een hand tegen haar onderrug steunt blijft ze zelfs even zitten... nou, daar vallen bij mij de sloffen van uit!

ook kwijlt ze veel, erg rode wangetjes, volgens mijn moeder zitten de tandjes er snel aan te komen... naja, ze heeft drie koters groot gebracht dus ze zal het wel weten... ;)

ben benieuwd, van mij mag ze nog wel wat langer klein en slaperig blijven...zucht...haha...

heel veel succes, geduld en liefde gewenst in deze sprongetjes tijd!

7. isamama

isamama Niet meer actief

Heej meiden,

Alweer een tijdje geleden... Ik moet toegeven dat ik deze site een beetje probeer te vermijden, want ik merk dat hoe meer ik hierop lees, hoe meer ik het zwanger zijn en al de spanning errond mis :). Ik vind het echt wel goed zo, met m'n twee kleintjes, en het wordt echt eens hoooooog tijd dat ik ga beseffen dat zwangerschappen niet meer voor mij weggelegd zijn. Wat vind ik mezelf toch weer gek ;).

Hoe gaat het met jullie? Hier alles eigenlijk super...we hebben zo'n leuk en gezond mannetje :D! Hij krijgt nog steeds zo goed als volledige borstvoeding, maar zaterdag gaan we voor het eerst aan de lepel! De wortelpuree staat al klaar in de diepvriezer ;). Zijn jullie al met vaste voeding begonnen?

Tja, en voor de rest gaat alles zijn gangetje hè...het is toch echt wel genieten, zo'n kleintje...vooral als ze eindelijk eens echt gaan doorslapen en dat doet 'ie nu gelukkig toch al wel een tijdje. Dus die moeilijke periode in het begin is echt helemaal voorbij hè.

Ook op het werk begint alles te lopen, toch wel blij dat ik deeltijds werk hoor! Met eentje vond ik dat nog te beredderen, maar met twee duurt alles 's morgens en 's avonds echt wel lang ;).

Groetjes!

Isamama

Deel Deze Pagina