Opzich is die 42 dagen ook geen strenge grens, dus het kan ook goed zijn dat je toch een eisprong had met je cyclus van 43 dagen. Artsen moeten nou eenmaal ergens een lijn trekken, maar dat wil niet zeggen dat het vrouwelijke lichaam zich daaraan houd Ikzelf heb in april een cyclus van 44 dagen gehad, waarbij ik mijn eisprong op dag 15 had gehad. Vrouwen lichamen kunnen dus heel raar doen Het kan trouwens heel goed dat je de ene keer wel een eisprong hebt, en de andere keer niet. Het kan namelijk zo zijn dat je ene eierstok het wel doet, en de andere niet. Als ze elkaar dan steeds afwisselen, dan heb je inderdaad de ene keer wel een ei, en de volgende cyclus niet. Als ik zo naar je cyclussen kijk, zou dit zo maar het geval kunnen zijn (lang-korter-lang-korter-lang). Lijkt me misschien handig als je vanaf nu goed je eisprong in de gaten gaat houden, met zowel ovutesten als temperaturen. Dan weet je tenminste zeker of je een eisprong hebt (gehad) of niet. Ik weet trouwens niet zeker of een ontrekkingsbloeding minder (pijn)klachten geeft dan een echte menstruatie. Ikzelf heb dat in ieder geval nooit zo ervaren, bij mij waren ze altijd gelijk.
Lijstje NOD dames september eerste ronde NOD september: Bagheera3: 27jr. 1e kindje: ronde 1, NOD 24 sept (?) NOD oktober: MommyOwl: 25jr, 1e kindje, ronde 1, NOD 1 oktober Rian89: ronde 2, NOD 3 oktober(?) Ananas13: ronde 1, NOD 4 oktober (?) Humava, 28jr. 2e kindje. ronde 2, NOD 13 oktober? Marievs, 26 jr. 1e kindje: ronde 1, NOD 13 oktober Booboo82: 30jr 1e kindje. ronde 2, NOD 15 oktober (?) NOD onbekend: Secretangel, 30 jr. 1e kindje, ronde 1, NOD ??? Linana, 25 jr. 2e kindje, ronde 1, NOD? RDerby, 28 jr. 1e kindje, ronde 1, NOD? Mami2, 29 jr. 2e kindje, ronde 1, NOD?? Zo, ik sta er ook tussen! Welkom nieuwe dames! @Dames die morgen gaan testen: SPANNEND!!! *duim duim duim*
Als ze hetzelfde aanvoelen, hoe weet je dan of je een ontrekkingsbloeding hebt of dat het een menstruatie is? (Ik heb soms het gevoel dat ik echt nog niks weet)
Ik bedoelde meer dat mijn "menstruaties" (=ontrekkingsbloedingen) tijdens de pil en de Mirena hetzelfde waren als mijn échte menstruaties die ik had/heb zonder pil/Mirena. Ook na het verwijderen van mijn Mirena heeft het 2 maanden geduurd voordat ik een eisprong had (want die kan ik voelen, en in die twee maanden voelde ik ze helemaal niet (en ik had ook geen vruchtbaar slijm e.d.), én de cyclussen van de 2 maanden waren echt héél vreemd). Dus die maanden na de Mirena waren ook ontrekkingsbloedingen.
@MommyOwl:Oh oké, ik snap het weer. Ik heb tijdens mijn mirena helemaal geen last gehad van bloedingen. Toen wel fijn, nu onhandig omdat ik mijn cyclus niet ken. Maar met temperaturen en slijm e.d. voelen kom ik er vast wel achter. Je 2 cyclussen waren vreemd schrijf je, wat bedoel je daarmee?
Ik dacht me zelf er ook bij gezet te hebben blijkbaar niet. Tnx MommyOwll jik weet echt super veel das echt fijn! Meissie86 27jr, 1e kindje, ronde 1, NOD??? Eind oktober?
Spannend morgen! Duim voor jullie.. Ik zelf voel wel verschil, onttrekkingsbloeding of menstruatie. Tijdens de pil altijd wel wat krampen gehad enz. Maar 2 weken geleden toen ik ongesteld werd.. Ooohhh wat een pijn! Had er zelfs 1 avond feest in net dorp er voor laten schieten. Haha. Wist ook weer waarom ik destijds aan de pil ben gegaan.. Als ik vandaag m'n eisprong heb gehad... En als vl morgenavond weer thuis is.. Ben ik dan nog op tijd?
Volgens mij, correct me if i'm wrong, is het beste dezelfde dag nog sex te hebben, maar kan ook 1 dagje later.. Hier zwangerschapstest negatief zit mezelf wel af te vragen; stel dat de ovulatietest wel gelijk had, en ik afgelopen maandag mijn ovulatie heb gehad, kan ik dan nu wel positief testen? Das toch te vroeg? Ach ik ga er gewoon vanuit dat ik ongesteld ga worden. En dat de kwaaltjes daarbij horen.
Hoi meiden, Wij gaan deze maand ook beginnen voor de eerste ronde. Ben net ongesteld geweest dus eindelijk kunnen we nu aan de klus. Vinden jullie het goed als ik aansluit en gezellig mee kom kletsen?
@bagheera, dat is inderdaad te snel. Als je maandag je ovulatie hebt gehad zou je pas na 14 dagen kunnen testen, volgens mij. Hier ook een witte test. Waarschijnlijk dus toch te veel mee bezig. Nu maar weer verder met temperaturen enzo. Was net wel maf, hij was ineens heel laag, dus ik nog een keer meten. Ik heb echt een paar keer opnieuw moeten meten voordat hij hetzelfde resultaat gaf. Gek hè... @rose, welkom!
Heej rose83! Gezellig dat je mee komt kletsen! Als je je leeftijd en nod kan/wilt zeggen dan zet ik je erbij op het lijstje. Maar je kan het natuurlijk ook zelf doen. Ik zie dat je kindje vandaag jarig is, van harte gefeliciteerd!!!
Hmm ok, dat het dag 20 van mijn cyclus was maakt dan niet uit? Balen voor je, ook een negatieve test ik ben er ook teveel mee bezig...dat je lichaam je zo voor de gek kan houden...
Aan balen meiden!! Ik denk echt dat ik gister m'n eisprong heb gehad.. Aan de ovulatietesten kan ik het niet helemaal goed zien, ja het streepje was gister het duidelijkst, maar niet net zo donker als de controlestreep. Maar dat komt denk ik omdat ik ivm met mijn personal trainer 2,5 a 3 liter water moet drinken op een dag. Dus mijn urine is denk ik ook niet geconcentreerd genoeg om er een duidelijke streep van te maken.. Wat denken jullie, zou dat kunnen?
Welkom nieuwe dames! Balen meiden!! Lichaam kan je soms goed voor de gek houden.. @rian; Geen idee, lijkt me wel n logische verklaring.. Hier verder nog niks nieuws.. Nog steeds krampjes en steekjes, om gek van te worden! Gelukkig dit weekend feest in het dorp, dus genoeg afleiding
Balen van alle negatieve testen Echt vervelend dat de klachten zo op elkaar lijken en dat je lijf je zo voor de gek kan houden Hier vandaag een enorm opgeblazen gevoel, al sinds gisteren. Nog steeds geen rode tante te bekennen Ook wat lichte rugpijn onderin mijn rug...
Oh wat fijn, tijdens mijn Mirena heb ik (bijna) alleen maar gebloed Mijn 2 cyclussen na mijn Mirena waren een beetje vreemd, omdat ze sowieso een beetje onregelmatig waren (duurde een tijdje voordat mijn cyclus weer een ritme te pakken had), maar ook omdat ik veel klachten had: af en toe wat rozige afscheiding, beetje misselijk, veel maagzuur, pijnlijke borsten, chagrijnig. Ik merkte echt dat mijn lichaam moest ontspiralen.
Hihi *bloos* , zeg het maar als het teveel wordt hoor! Ik ben namelijk nogal een nerd, maar kan me voorstellen dat soms mensen niet zitten te wachten op zo veel informatie. Hmmm, ik weet het niet... Je eitje leeft maar 12-24uur, dus ik ben bang dat het misschien toch te laat zal zijn. Hopelijk heb ik het mis Ik heb afgelopen maandag ook mijn ovulatie gehad. Maar het is inderdaad veeeeeeeels te vroeg voor een positieve test. Dat kan meestal pas, op zn allervroegst, op 10dpo. Das dus komende donderdag (dan ga ik ook een testje wagen!).
Ah balen... je had(hebt) zoveel symptomen, ik dacht echt... Hmmm, als je temperatuur ineens zo laag is, kan dat wel wat betekenen. Het kan zijn dat je eitje op springen staat, soms heb je dan zo'n dip in je temperatuur volgens mij (maar weet het niet 100% zeker). Ik heb wel gelezen dat zo'n dip ook kan komen door een innesteling... Of het is gewoon een dip in je temperatuur... punt. @Rose: Welkom!
Dat zou heel goed kunnen! Dat ene maandje dat ik ovutesten gebruikte, was mijn teststreepje ook net niet zo donker als het controlestreepje. Maar ik had écht wel mijn eisprong. Volgens mij kan het ook liggen aan de ovutesten zelf. Sommige geven heel makkelijk een teststreepje, andere wat minder makkelijk. Die laatste hebben dan ook moeite om het teststreepje donkerder te krijgen dan de controlestreep. Deze snap ik even niet Waarom denk je dat dag 20 uit zou moeten maken?
Omdat ik op dag 20 van mijn cyclus een positieve ovulatietest had. Dat zou betekenen dat ik nu 5 dagen na mijn ovulatie heb getest. En vraag me dus af of het niet te vroeg is...en dat is het blijkbaar ik denk dat ik nu wel gewoon mijn NOD krijg, helaas. Of t eitje moet toch nog innestellen...