@ananas13 Ja dat kan bij mij dus ook ik ben begin deze maand gestopt met de pil . Bij mijn eisprong had ik een paar dagen ervoor al een zeurderige pijn onderin en verloor ik 2 dagen wit, rekbaar slijm (wat typisch ovulatieslijm lijkt te zijn) en sex deed gewoon pijn! Alsof mijn baarmoedermond lager was. Na mijn ovulatie heb ik mega gevoelige borsten en tepels en moet ik heel vaak plassen. Het is ook allemaal wat, vrouw zijn!
Ik heb vorig weekend veel last gehad van krampjes en steekjes.. Dit heeft 3/4 dagen aangehouden.. Nu voel ik ze niet meer! Dus of dat het was? Wou deze maand nog niet beginnen met ovulatietesten, maar volgende maand begin ik er wel mee! Vandaag wel wat misselijk en moe, maarja dat wil niks zeggen. Ik begin nu alles in de gaten te houden haha..
Ik denk als je net gestopt bent met de pil dat het ook nog daardoor zou kunnen komen, de steekjes en krampjes. Ik wil het eerste half jaar geen ovulatietesten of temperatuurmethodes gebruiken. Ik voel mijn eisprong niet, maar wist wel altijd wanneer mijn vruchtbare periode was. Met daarbij regelmatig seks hoop ik dat het voldoende is. Maar het scheelt dat we al een kleine hebben. Voor hem was ik ook veel meer er mee bezig dan nu. Ik vond het ook heel apart om te merken hoe je lichaam opeens anders gaat werken als je stopt met de pil. Ik wil in elk geval niet meer voor jaren aan een gesloten terug aan de pil.
Ja dat denk ik zelf ook.. Ik gooi nu alles op ontpillen haha.. Anders maak ik mezelf alleen maak gek! Hebben deze maand ook niet echt veel 'geklust' ofzo, dus ga er al vanuit dat het deze maand niks is. En dat geeft ook helemaal niet, zit pas in ronde 1!
Welkom Bubblybaby! Haha ik maak mezelf ook helemaal gek.. Vanmorgen moest ik kokhalzen van mijn bakje kwark.. En reed net langs een sloot, en dat stonk zoooo erg dat ik echt m'n neus dicht moest doen
Welkom bubblybaby! Gezellig dat je mee komt kletsen. Hier nog steeds lekker ongi! En dan weer lekker aan de klus. Ben nu wel begonnen met tempen toch checken of ik wel ee eisprong heb. Temp is nu twee dagen achter elkaar 36.8 moet je eigenlijk wel beginnen op de eerste dag van je menstruatie?
Haha al die onzekerheid he. Ben wel blij dat ik ben gaan temperaturen vanaf begin cyclus ^^ kan daardoor heel goed zien wanneer ongeveer mijn eisprong was; het gevoel en slijm wat ik erbij had bevestigde het alleen maar voor mij (als ik niet had getemperatuurd had ik niets bij het gevoel durven denken haha). Ben blij! Zelfs als ik deze cyclus gewoon ongesteld word en dus niet zwanger ben, ben ik blij; want dat is dan mijn allereerste normale menstruatie na het stoppen van de pil ^^ ook wel een feestje waard toch?!
Ja hoor meissie, dat is juist goed! Waar hou je je temperatuur in bij? Ik ben er zelf ook net mee begonnen, maar weet niet waar ik in mijn cyclus zit. Ben dus erg benieuwd hoe het gaat lopen. Succes!
Dankjewel jij ook succes! Ik heb een app op mijn telefoon (mijnkalender) waarin ik het bij houd en sinds vandaag zit ik ook op fertilityfriend > superhandig! En ook heel leuk vooral omdat je soms zoveel kan nadenken over zwanger worden en je hoofd zo vol kan raken; dan is het soms wel lekker om daar al je symptomen, gevoelens, notities, temperatuur etc bij te houden I love it!
Welkom nieuwe dames. Heel herkenbaar dat je ineens alles gaat voelen. Had ik de vorige periode ook, terwijl ik eigenlijk gewoon zeker wist dat ik niet zwanger kon zijn (na de eisprong geklust). Maar zelfs dan voel je alles. Nu denk ik mn eisprong steeds te voelen, terwijl dat dit nog helemaal niet kan. Ik hou wel goed mn slijm in de gaten. Nu je er op let zie je echt dat het veranderd. Denk wel dat ik weet wanneer mn eisprong altijd was. Had altijd één a twee dagen enorm veel slijm verlies. Maar omdat we nog niet eerder begonnen waren, nooit echt goed op gelet. Temperaturen doe ik niet, heb niet eens een thermometer. Om de dag klussen moet ook goed komen. Dan heb je geen testen of wat dan ook nodig. Tenzij het te lang gaat duren. Ik hou zelfs het eten en drinken al in de gaten. Drink geen koffie meer en eet geen dingen meer die je niet mag eten. Ik drink wel veel thee en nu las ik ook ergens dat dit ook niet goed is. Ik drink groene thee en ja hoor, daar zit ook cafeïne in.... En je leest overal dat dit ook niet goed is. Houden jullie ook al in de gaten met wat je eet en drinkt?
@marvies ik hou het nu nog niet in de gaten met eten en drinken. Ik kan niet zonder koffie. Tijdens mijn vorige zwangerschap ook gewoon koffie gedronken alleen maximaal 2 kopjes per dag. Dat kan geen kwaad. Pas als ik een positieve test in mijn handen heb ga ik bepaalde dingen laten staan.
Geen groene thee drinken dat drink ik heel veel. Enig idee waarom het niet goed is? Meiden jullie zijn lekker druk met alles bijhouden en inlezen hihi. 1ste Zwangerschap was ik er ook steeds mee bezig merk dat het nu veel minder is. Dat geeft mijzelf wel rust toen was het ook steeds alles opzoeken, lezen, proberen. Wel leuk om te lezen hoe sommige van jullie het beleven, voor mij herkenbaar 😀. Maar hier gelukkig nog redelijk rustig.
Ik eet en drink alles gewoon normaal tot ik een test met 2 strepen in mijn handen heb. Daarna laat ik het nog wel 8 maanden staan en tijdens de bv geen alcohol. Met cafeïne moet je gewoon voorzichtig zijn. Maar je hebt ook groene thee zonder cafeïne/theeïne, staat vaak wel op de verpakking vermeld als het zonder is. Bij mijn vorige zwangerschap was het eerste teken van mijn zwangerschap dat ik een hele vette huid kreeg om mijn neus en voorhoofd. Bijna meteen vanaf de eisprong dus ik denk dat ik me daar weer aan vast ga houden. Volgens mij moet je elke dag temperaturen op hetzelfde tijdstip/moment. Dus als je wekker gaat en je nog in bed ligt, als je de ene keer wel eerst naar de wc gaat en de andere keer niet heb je al een ongelijke meting. Hier voor het eerst een kindje met koorts, wat zijn ze dan zielig. Ik heb lekker de hele dag geknuffeld maar vind het leuker als hij zijn gewone blije zelf is.
Spannend Meissie! Word het een groot feest of houden jullie het klein? Ik ben ook nog niet bezig met eten/drinken. Dat komt wel als het zo ver is. Ga er nu nog geen dingen voor laten .
Ik ben opzich al wel bezig met eten/drinken, maar eigenlijk ook weer niet (haha, lekker vaag). Ik eet al een tijdje goed gezond, omdat ik bezig ben met afvallen. Ik drink sowieso nooit alcohol, heb mijn fruit en groente altijd al goed gewassen, en eet ook nooit andere rauwe dingen (zoals vlees of vis) want dat vind ik gewoon niet lekker. Dus ik hoef niks aan te passen vanwege een zwangerschap. Verder doe ik ook niet te krampachtig over voeding: als de steak een keertje niet helemaal doorbakken is, eet ik hem gewoon lekker op hoor, mmmmm. En dat zal ik ook zeker blijven doen tijdens de zwangerschap. Ik drink elke dag zo'n 2-3 koppen thee, ook daar doe ik niet moeilijk over. Sowieso heb ik dit ook allemaal overlegd met de dietist (en zelfs de verloskundige ook al) en die geven aan dat dit allemaal prima is, geen probleem.
Even een vraagje voor de meiden die al eerder zwanger zijn geweest: Gisteravond kreeg ik last van een grieperig gevoel. Ik voelde me echt niet lekker, en had ook een beetje last van mijn buik en was een beetje misselijk. Dit kwam opeens opzetten en al snel voelde ik me echt beroerd. Vanochtend nergens meer last van. En nu voel ik het ook weer een beetje opkomen (zo maar snel naar bed!). Sowieso heb ik de laatste paar dagen steeds 's avonds last van krampen rechts in mijn baarmoeder. Overdag heb ik nergens last van, maar hoe langer de dag duurt, hoe meer last ik ervan krijg. Hetzelfde geldt met misselijkheid: overdag is alles prima, 's avonds voel ik me toch een beetje misselijk. Ik zit nu op 7dpo, en heb duidelijke steken gevoeld op 2/3dpo. Herkent één van jullie dit?
Mommyowl ik kan je helaas niet helpen, ik had bij mijn vorige zwangerschap helemaal nergens last van. Ik hoop voor je dat het goede voortekenen zijn!
Ik herken het ook niet, maar dat zegt niks. Het kan natuurlijk een teken zijn van een zwangerschap, maar dat hoeft niet te betekenen dat je ook zwanger bent. Ga er maar vanuit dat zodra je zwanger wil worden tot en met ruim na de geboorte, je jezelf blijft afvragen of het goed is of fout is wat je lichaam doet en wat jij voelt.