oh op voorhand zeg ik al dat ik waardeloos ben in overal op reageren... lees ik alles door en tegen de tijd dat ik wil typen weet ik t niet meer... sorry daarvoor alvast hier een twee-eige tweeling. Het is geweldig maar hoor vaak "oh dat wil ik ook". Mijn reactie is dan "carefull what you wish for" Ik vond vooral de eerste maanden erg heftig. Nieuwe mama, herstel KS, 16 voedingen per etmaal... Is me niet in mijn koude kleren gaan zitten. maarrrr het is nu al zooo veel makkelijker natuurlijk is het druk maar ook reuze gezellig! hier geen hormonenrommel, wij zijn aanhangers van de good old durex . heb alle vormen van AC al geprobeerd en allemaal even negatief... heb een cyclus van gemiddeld 26 dagen. nu net ongi geweest dus komende week volop aan het werk . mijn vriend is meer weg voor werk dan dat hij thuis is dus kan zomaar zijn dat ik soms een ronde over moet slaan. de laatste keer was meneer een week thuis tussen twee grote trips in en raak! ben benieuwd! @meissie; wanneer ga je trouwen?
Gewoon morgen testen Bagheera! Je hebt ook van die extra gevoelige testen he.. Wat betreft die ovulatietesten, hangt af van je cyclus wanneer je moet beginnen. En idd niet met ochtendurine, ik doe dit wel met ochtendurine, omdat ik heel veel moet drinken.. En sochtends mijn urine het meest geconcentreerd is. Ik ga er namelijk niet minder om drinken, dan word m'n personal trainer boos.. . En zo vind ik m'n ei ook..
@bagheera bruine afscheiding balen joh. Toch hoop ik voor je dat het niet doorzet naar ong maar vrees toch wel een beetje voor .(om teleurstelling te voorkomen Ik ben mijn eerste zwangerschap erg ziek geweest (misselijk en overgeven) maar bij mij begon de eerste kwalen vanaf week 5 te komen. Dingen smaakten opeens niet meer of anders en vanaf week 6 begon ook het overgeven. Voor nod nooit geen last gehad van deze klachten. (Mommyowl, vor mij dus niet herkenbaar maar dat hoeft natuurlijk niks te zeggen) Ik weet nog wel voordat ik zwanger was van de eerste dat ik steeds dacht zwanger te zijn door bijv, steekje in buik, erg moe zijn maar werd dus gewoon ongesteld. Ons lichaam kan wat dat betreft ons goed voor de gek houden.
ff de lijst er weer bij gehaald zodat we goed in de gaten kunnen houden wanneer er testers zijn En voor de nieuwe meiden,,, ook jullie kunnen jezelf op de lijst zetten! Lijstje NOD dames september eerste ronde NOD september: Bagheera3: 27jr. 1e kindje: ronde 1, NOD 24 sept (?) NOD oktober: MommyOwl: 25jr, 1e kindje, ronde 1, NOD 1 oktober Rian89[/B]: 24 jr. 1e kindje, ronde 2, NOD 3 oktober(?) Ananas13: 22 jr. 1 kindje, ronde 1, NOD 4 oktober (?) Humava, 28jr. 2e kindje. ronde 2, NOD 13 oktober? Marievs, 26 jr. 1e kindje: ronde 1, NOD 13 oktober Rosé; 30 jr. 2 kindje, ronde 1, NOD 13 oktober Booboo82: 30jr 1e kindje. ronde 2, NOD 15 oktober (?) Meissie86: 27 jr. 1e kindje, ronde 2, NOD eind oktober NOD onbekend: Secretangel, 30 jr. 1e kindje, ronde 1, NOD ??? Linana, 25 jr. 2e kindje, ronde 1, NOD? RDerby, 28 jr. 1e kindje, ronde 1, NOD? Mami2, 29 jr. 2e kindje, ronde 1, NOD??
He meiden nog 3 dagen en dan weer terug naar nederland. dan zal ik wel wat vaker schrijven. @nieuwe meiden, welkom!! @hier over 2 dagen al weer 4 weken geleden curettage gehad. Ergens tussen de 4 en 6 weken hoor je ongesteld te worden, maar ik moet zeggen dat we hier na 10 dagen weer om de dag geklust hebben.... het is lichtelijk tegen beter weten in, maar wie niet waagt.... @bagheera3 het kan dan vals positief geven op het moment dat je met ocht urine test, omdat het te geconcentreerd is. Daarom zeggen doe het met de 2e of iets en niet met de eerste. @meissie86 nog een paar nachtjes wat spannend!! Gelukkig geen ongi op je bruidsnacht, dat is een opluchting. Al was het leuker geweest om helemaal geen ongi meer te hebben. Maar wie weet de volgende ronde @klachten voor NOD bij de eerste zwangerschap niet, eigenlijk weinig klachten gehad, ja ernstige BI en met 35 weken wat maagzuur maar dat was het ook wel. Wat oedeem in mijn rechterbeen omdat de kleine meid dwars lag (dat is ze nog steeds ) 2e zwangerschap kreeg ik voor NOD al last dat ik de luiers van mn dochter vond stinken en dat mijn bekkens steeds gevoeliger werden en zo moe. Ik houd mn hart vast voor volgende zwangerschap want met 7 weken kon ik af en toe al niet meer zelfstandig opstaan door mijn bekkens. met 8 weken werd dat minder en dat bevestigde mijn vermoeden dat de jumpstarter van de kleine het niet deed Vorige zwangerschap liep ik vanaf de helft met krukken en kon ik op een gegeven moment alleen huilend nog een trap op (als mijn man mij niet naar boven droeg als hij thuis was), zo'n pijn deed dat. Nu had ik met de 2e zwangerschap richting hetzelfde gevoel al met 7 weken wat ik toen met 20 weken had. Het boezemt me wel wat angst in. Hoeveel meer pijn kan dat nog worden. Ik kon op een gegeven moment nog liggen zitten en staan met krukken, verder eigenlijk niets meer. Ik ken pijn jaren geturnd, genoeg gevallen alles in mijn lichaam gekneusd ook wat dingen gebroken, maar dat doet zo intens zeer! de bevalling was een lachtertje vergeleken met de zwangerschap. Dat was wel weer een voordeel Kijken jullie trouwens tegen bevallen op?? Hoe lang waren jullie bevallingen?? Die van mij te kort 2,5 uur van begin tot eind, maar ik voel (nu het blijkt) mijn baarmoeder niet samentrekken waardoor het kind er 'in ene' uitvalt. Voor de mensen waarvan het eerste is, hebben jullie er al over nagedacht?
He Meijtje! Dat zou wel weer even wennen zijn ja! Maar ook wel weer fijn denk ik, lekker weer thuis! Euhh bevallen.. Tsja.. Haha. Voor m'n werk moest ik een bevalling meemaken, dit is nog niet gebeurd.. Weet ook niet of ik dat wel wil.. Hihi. In mijn opleiding wel veel over geleerd en filmpjes gezien.. En natuurlijk de verhalen uit de praktijk. Maar als het voor mezelf zover is.. Dan zie ik er denk ik toch wel heel erg tegenop! Maar denk dat als het kindje er is.. Je alles al weer vergeten bent.. Zoiets moois wat er uit je buik komt!
Welkom nieuwe meiden! Wordt gezellig hier! Tja, bevallen.. Hou me daar nog maar f niet mee bezig haha.. Eerst maar eens zorgen dat ik zwanger wordt. Hoe dichter bij m'n NOD, hoe zenuwachtiger ik word haha!
@bevallen, hier heel snel gegaan, 2,5 uur tijd begin tot eind. Ik werd wakker en moest projectielbraken, manlief champignons van de muur gehaald. Ik liep onder en boven leeg. Ik zei ik heb een buikgriep en ik moet bijna bevallen (heel de familie lag daarmee op bed) Dus nog even aangekeken. Ik nog steeds om 3 uur snachts in de veronderstelling dat ik buikgriep had. Manlief zei nee hoor je bent aan het bevallen. Timen 60 tot 80 sec. dat waren dus de weeën. Hij belde op of we konden komen, ja hoor kom maar langzaam. Ik nog even onder de douche, braken de vliezen. Snel aangekleed en ja hoor persweeën in de auto ( is maar 5 minuten rijden) Daar aangekomen, voorgesteld gelijk de kamer in en naar toilet, daar werd ik door de verpleegster en mijn man gelijk vanaf gehaald en ik op de tafel. Eerste wat mijn man zei, ze is blond...... 22 min later lag kleine meid naast me. Ik had een schaafje en het gevoel was wat ongemakkelijk maar deed geen zeer. Manlief heeft de kleine meid gehaald en dat willen we met de 2e ook doen. Van begin tot eind. Nadeel van snel bevallen was dat de placenta mee losgescheurd was en ik een bloeding kreeg. Maar ach, om 5.27 geboren en om 16.00 mocht ik naar huis ondanks de fluxus . Het was bijna of ik haar cadeau had gekregen zo makkelijk ging het.
Poeh Meijtje wat een verhaal met je BI. Vind het stoer van je dat je zo snel al een tweede wil. Hier een prima bevalling gehad. Met ruim 36 weken braken mijn vliezen rond lunchtijd, 12 uur later hele lichte weeën die werden om 5 uur 's nachts werden ze pittiger en om half 9 was de kleine er. Ruim een uur persweeën gehad maar het is me heel erg meegevallen. Wel 5 dagen ziekenhuis ivm prematuur, langdurig gebroken vliezen en kans op infectie. Ik heb vooral moeten wennen aan het feit dat hij er opeens was. Ik had me voorgenomen om er rekening mee te houden dat ik overtijd zou gaan. Zelf liep ik dezelfde dag alweer en heb ik niet veel napijn gehad.
Hier spontaan begonnen met 35.2, drie uur weeën gehad. Begonnen meteen om de drie minuten en hielden een minuut aan. Helaas geen enkele vorm van ontsluiting. Verloor te veel bloed bij iedere wee en ctg rammelde. Binnen no time op O.K. voor spoedKS. Dame 1 moest met hulp wat zuignapje de bocht om getrokken worden. Dame 2 is letterlijk naar buiten geduwd (had een zwaar gekneusde rib als aandenken ) ze had even een moeilijke start maar daarna alles top!
Heftig meijtje van je BI! @Bevalling die duurde best lang. Met 40+4 Om een uur of 20 begonnen de weeën onregelmatig. Ben toen gewoon naar bed gegaan maar kon niet slapen door de weeën. Heb de hele nacht op de bank gelegen en tv gekeken met weeën tussen de 6 en 7 minuten. Om 11 uur smorgens de vk gebeld die kwam om 12 uur toen had ik al 8 cm ontsluiting. Naar het ziekenhuis gegaan. Braken mn vliezen terwijl ik zat te plassen bleek dat ze in het vruchtwater had gepoept. En dr hartslag ging achteruit dus de gyn erbij gehaald. Ik heb 45 minuten geperst maar ik had mijn bekkenbodemspieren te goed getraind waardoor het hoofdje er niet door kon. Ingeknipt en toen was ze er in 1 minuut volgens mij. Dat was om 15.26. Heeft wel lang geduurd dus. Gyn 45 minuten bezig geweest om me te hechten. Rond 19.00 mocht ik naar huis om om 21.00 per ambulance weer in het ziekenhuis te belanden omdat ik binnen een uur meer dan 2 ltr bloed was verloren. Hebben ze van onder operatief alle hechtingen er weer uitgehaald en me opnieuw gehecht omdat die stomme assistent gyn me niet goed gehecht had. Eerste nacht dus in het zh doorgebracht. Maar vanaf die volgende dag is het helemaal goed gegaan gelukkig.
@flipske ik heb ook enorm aan de kleine meid moeten wennen, omdat ze in 2,5 uur er was, zo uit mijn remslaap en om half 6 lag ze naast me. Geen centje pijn gehad daarvan. Ze is niet bij me weg geweest anders had ik niet geloofd dat ze van mij was. Eerste dagen nog o zwanger, o nee, ze is er al, ondanks dat ze met 39 weken 3 dagen is geboren.
Wat een heftige verhalen... Met bevallen ben ik nog helemaal niet bezig. Eerst maar zwanger worden en dan verder. Ik ben bij de bevallig van mijn vriendin geweest en vond (en vind) dat heel bijzonder. Maar ik denk dat ik tegen die tijd behoorlijk zenuwachtig zal zijn. Misschien een rare vraag, maar wat is BI?
Ik ben sinds 14 september gestopt met de pil.voor ons 1e kindjeen afgelopen vrijdag ongesteld geworden, en sinds gisterochtend is het weer over, normaal ben ik het 5 dagen en nu 3,5 dag. heel erg wennen voor mij. Maar als het goed is moet mijn volgende menstruatie zijn rond ongeveer 18 oktober dan zou ik een cyclus hebben van 28 dagen, maar toen ik nog aan de pil was werd ik de ene keer op dinsdag en de adnere keer op vrijdag ongesteld, dus ben bang dat ik een onregelmatige cyclus heb. maar we zullen zien. Mijn dag moet dus ergens tussen de 14 en 18 oktober liggen, Maar natuurlijk hopen dat het raak is komende ronde, maar we wachten rustig af Maar ik ben hier nieuw en de NOD snap ik dat is niet ongesteldheidsdag geloof ik , maar ik lees ook steeds iets over DPO ?? wat houd dat eigenlijk in Lees zoveel afkortingen hier dat ik niet altijd weet wat de afkortingen betekenen
@suli zo dan ook pittig... zeker omdat je dan al een tijd bezig bent en dan toch naar de ok moet. Gelukkig dat ze na een moeilijke start het prima doen. Daar gaat het om! En gekneusde ribben doen pijn!! Met dat aandenken heb je dan ook nog wel even gelopen. @humava jemig, dat ging zeker niet over rozen. Ik was bang dat mijn bekkenbodemspieren ook te sterk zouden zijn, maar gelukkig was dat niet het geval. Maar wat erg zeg dat ze je zo slecht gehecht hebben en daar nog eens 45 minuten mee bezig waren geweest!! Wat een ramp.... en dan blij eindelijk thuis, 2 uur later weer terug en de nacht daar nog. Hopelijk mag het bij de volgende toch wel een stuk beter gaan. @bi ja zat er aan te komen. Ik ben helemaal afgetraind omdat ik hypermobiel ben, maar die zwangerschapshormonen hadden me snel te pakken en dat wordt een cirkel die heel snel neerwaarts gaat. Ik heb nog niet op kunnen bouwen, om weer helemaal afgetraind te zijn, dus dan voel ik het nog eerder. Maar liever nu de kinderen dan helemaal afgetraind weer met 20 weken, dan liever snel achter elkaar, dat ik daarna kan trainen en bij kan houden zonder zwangerschap er meer tussen (of het moet ongeplande zijn, zeker niet ongewenst). Als het lukt wil ik graag 3 kleintjes
@secretangel Bekkeninstabiliteit en ik denk dat iedereen wel zenuwachtig is als de dagen dichterbij komen. Zal ik aankomende keer ook wel weer zijn, want elke bevalling is anders.
@lorreke gewoon vragen hoor. Er worden zoveel termen en afkortingen gebruikt hier... En iedereen is aan het knuffelen, vond ik in het begin ook raar d p o betekent days past ovulation. dagen na ovulatie ik heb me nog niet toegevoegd aan het NOD lijstje want ik heb echt geen idee wanneer ik kan testen en of ik een eitje heb deze ronde, laat staan dat er ergens in de verste verte een NOD bekend is. Ik weet ook niet of ik nog voor de 1e ongesteld wordt. Zou kunnen maar ook niet.... als ik over 2,5 week nog niet ongesteld ben dan knal ik er, tegen beter weten in, een test tegenaan. Maar dat kan dan ook nog als het licht is van de hormonen zijn die al dan niet nog in mijn lichaam zitten.... keuzes ik ben zo ongeduldig. Het lijkt net of ik op het wachtbankje zit terwijl ik niet eens weet hoe en wat. Verschrikkelijk!
@meijtje; Ik ben ook hypermobiel, moet zeggen dat ik me daar wel zorgen over maken, want heb altijd last van m'n rug! Dus ben heel benieuwd hoe dat allemaal gaat als ik straks zwanger ben!
(Ik lees net in mijn babyboek dat ik pas om 21.00 thuis was en om 23uur weer in het zh belandde. Ik heb echt een geheugen als een zeef. ) Niet dat het veel aan het verhaal veranderd maar toch.