september 2013....1e ronde

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mami2, 7 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gizmo332

gizmo332 Actief lid

29 aug 2013
    173
    0
    16
    NULL
    Spijkenisse
    Ha meiden, mag ik ook nog met jullie meeschrijven? Ik ben 11 juli met de pil gestopt en op 17 september voor het eerst ongesteld geworden na de onttrekkingsbloeding. Nu hoop ik natuurlijk op een mooie cyclus van 28 dagen waardoor mijn nod 15-10 zou zijn maar daar heb ik een hard hoofd in ;). Ik ben 30 en mijn man is 40 en we gaan voor ons eerste kindje dus ik vind het allemaal superspannend! Groetjes

2. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Hoi

Eindelijk een clubje gevonden waar ik toch een beetje bij kan aansluiten :)

Ik heb 26 september mijn laatste pil genomen dus is oktober mijn eerste ronde :)

Ben 30 sep ongesteld geworden tot 4okt.
    Daarna een dag niks en toen een paar dagen weer wat bloed en pijn in mijn buik. Nu alleen nog pijn. En nog wat bijwerkingen door het stoppen met de pil.
    Bijna mijn eisprong dus ik vind het allemaal wel heel spannend! Leuk dat ik er hier wat over kan praten.

Ik ben zo enthousiast telkens als ik babyspulltjes zie, mijn buik begint dan helemaal te kriebelen.. :)

Groetjes

3. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Hoi :D welkom! Gezellig :)

4. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Gezellig meiden welkom!!

5. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Dank jullie wel :) :)

6. Humava

Humava Niet meer actief

Hoi hoi gezellig. Welkom :)

7. NElisabeth

NElisabeth Actief lid

30 aug 2013
    164
    0
    16
    Beverwijk
    Welkom allebei dames! :)

8. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Ik heb een paar dagen wel meegelezen, maar niet gereageerd en de berichtjes die ik via mijn telefoon dacht te hebben geplaatst zijn geloof ik niet echt aangekomen… Dus ik maak nu even een inhaalslag :)

Welkom nieuwe dames!

@Zijaanzij, wat lekker dat jullie een week vakantie hebben, heerlijk! En dan ook nog in ondertrouw, wat ontzettend leuk. Fijne vakantie! Hopelijk gaat het weer ook nog een beetje meezitten.

@Meijtje, ik hoop voor je dat je dochtertje nu dit nieuwe ritme aanhoudt en je heerlijk door kunt slapen. Weet jij al wanneer je meer zekerheid krijgt over je tijdelijke contract?

@Humava, wat leuk dat je als getuige bent gevraagd! Lijkt me heel bijzonder. Mag je dan ook meehelpen met de voorbereidingen?
    Hopelijk was je gewoon nog erg vroeg, ik blijf duimen!

@Rian, ik kan me zo goed voorstellen dat je bang bent dat je je verspreekt. Dat heb ik nu al met het ‘proberen’ . Eigenlijk zou ik het iedereen wel willen vertellen, dat we ervoor bezig zijn. Aan de andere kant is het ook wel een leuk geheimpje wat we met z’n tweetjes (en 2 vriendinnen) delen. Wel fijn dat je het in ieder geval met één vriendin kunt delen. Heel veel plezier bij Nick en Simon, lijkt me erg leuk! Hoe voel je je?

@Bagheera, hè wat balen van je werk! Je merkt ook hier op het forum wel dat er nog veel onrust is qua werk. Wanneer krijg je meer zekerheid?
    Kun je aan je temperatuur zien dat je ei eraan komt? Dat zie je toch pas als hij geweest is? In je banner staat dat je vanaf dag 9 op dezelfde tijd temperatuurt, maar hij geeft witte bolletjes aan, weet je hoe dat komt? Ik heb ook een wit bolletje, omdat ik die nacht niet had geslapen en ‘sleep deprived’ had aangegeven.

@Ananas, hoe gaat het met de schouder/nek van je vriend? Gaat het al wat beter? Het klopt dat ovulatietesten niet met ochtendurine moeten. Maar daarna, ik weet niet of het heel erg uitmaakt hoe laat het is, en of het altijd op hetzelfde tijdstip moet.

@Boohoo, ik zie ook een streepje hoor, alvast voorzichtig gefeliciteerd! Wanneer ga je weer testen? En hoe voel je je?

@Meissie, bij mij knalde mijn ovu test ook niet, maar ik heb wel een eisprong gehad. Het schijnt dat ook niet iedere test even duidelijk is. En ik heb hele goedkope dus misschien ligt het daar wel aan. Welke gebruik jij? Als je temperatuur morgen en overmorgen ook nog stijgt had je inderdaad gisteren je ei. Spannend!

@Rosé, balen meis. Ik herken je gevoel helemaal. Ik dacht ook vanalles te voelen, maar ik zit helaas in hetzelfde schuitje.

Weet iemand eigenlijk hoe je het verschil weet tussen je ongesteldheid en een vroege miskraam? Of weet je dat alleen als je een positieve test in handen hebt gehad?

Ik werd gisterenochtend wakker en mijn temperatuur was echt gedaald (van 37.0 naar 36.6). En ik werd inderdaad ongesteld. Dus even flink gebaald, ouderwets op de bank voor de tv gehangen met een bak strawberry-cheececake-ijs met slagroom en mezelf opgepept voor ronde 2 :). Vreemde is wel dat mijn temperatuur vanmorgen ineens 37,1 was. Is dat normaal? :( Ik weet wel zeker dat ik ongesteld ben, tenminste... het is erg veel en het doet zeer. Wanneer vullen jullie bij FF Heavy bij menstruatie in en wanneer Medium? Ik vind het lastig om die grens te bepalen, dus hoor graag hoe jullie dat doen.

Ik heb de lijst weer even geprobeerd bij te werken. TineBx, hoe oud ben je? En weet je wanneer je NOD is? Je mag hem zelf aanpassen en als je het doorgeeft wil ik het ook doen hoor.

NOD lijst:

Rian89: 24 jr, 1e kindje, ronde 2 ZWANGER
    Tamara30: 30 jr. 1e kindje, ronde 1, over tijd….
    RDerby: 28 jr, 1e kindje, ronde 1, NOD 11 oktober?
    Flipske: 30 jr. 2e kindje ronde 1, NOD 12 oktober
    Marievs: 26 jr. 1e kindje: ronde 1, NOD 13 oktober
    Humava: 28jr. 2e kindje. ronde 2, NOD 14 oktober
    Rosé: 30 jr. 2 kindje, ronde 1, NOD 13 oktober
    Booboo82: 30jr 1e kindje. ronde 2, NOD 15 oktober, twijfelstreepje
    Gizmoo332: 30 jr. 1e kindje, ronde 1, NOD 15 oktober ?
    Suli: 32jr, 3e kindje. ronde 1, NOD 15 oktober
    Lorreke: 24 jr,1e kindje, ronde 1, NOD 18 oktober
    zijaanzij: 28jr, 1e kindje ronde 1, NOD 20 oktober
    Bubblybaby: 22jr, 1e kindje, ronde 2, NOD 23 oktober
    NElisabeth: 23 jr, 1e kindje, ronde 2, NOD 24 oktober
    MommyOwl: 25jr, 1e kindje, ronde 2, NOD 27 oktober
    Bagheera3: 27jr. 1e kindje: ronde 2, NOD 30 oktober
    Meissie86: 27 jr, 1e kindje, ronde 2, NOD eind oktober
    Chocootje: 24 jr, 1e kindje, ronde 1, NOD eind oktober
    Meijtje: 29 jr, 2e kindje, ronde 1, NOD 2 november
    Mami2: 29 jr, 2e kindje, ronde 2, NOD 3 november
    Ananas13: 22 jr. 1 kindje, ronde 2, NOD 5 november
    Secretangel: 30 jr. 1e kindje, ronde 2, NOD 6 november

NOD onbekend:
    Linana: 25 jr, 2e kindje, ronde 1, NOD?
    Redhead: 27 jr, 1e kindje, ronde 1, NOD?
    TineBx, ??jr, 1e kindje, ronde 1, NOD?

9. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Welkom nieuwe meiden, gezellig!!

@secretangel; ik heb altijd begrepen dat je temp eerst omlaag gaat en dan omhoog bij eisprong ( maar ik ben er niet zo in thuis) bij mij staan de witte bolletjes, omdat ik vanaf dag 9 een andere vaste tijd heb. Daarvoor had ik vakantie, dus stond mijn wekker om half 10. Nu ik weer werk staat ie elke dag om 7 uur.

10. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Een vroege miskraam, zonder positieve test, kan je herkennen aan een "vreemde" menstruatie. Bijvoorbeeld, als je menstruatie ineens een paar dagen vroeger begint, terwijl je altijd een regelmatige cyclus hebt, of wanneer je luteale fase ineens een paar dagen korter is dan normaal. Ook kan je een vroege miskraam krijgen op je NOD, die kan je dan herkennen omdat je meer (of soms juist minder!) dan normaal vloeit en/of meer dan normaal krampen hebt (krampen is meestal wel meer dan normaal). Ook kan je menstruatie dan ineens langer, of juist korter, duren dan normaal. Kortom: een vroege miskraam vóór of op je NOD is te herkennen aan een abnormale menstruatie. Een vroege miskraam ná je NOD is natuurlijk makkelijker te herkennen, omdat je het al verdacht vind dat je overtijd bent. Natuurlijk is het hierbij wel essentieel dat je precies weet wanneer je eisprong is geweest, en hoe lang jouw luteale fase normaal duurt. Als je luteale fase bijvoorbeeld altijd 14 dagen duurt, en je bent op 16dpo nog niet ongesteld geworden, dan mag je er vanuit gaan dat je zwanger bent (volgens mijn verloskundige). Als je dan alsnog een vroege miskraam krijgt, dan is deze te herkennen aan het overtijd zijn (duh) en toch ook weer een abnormale menstruatie, die meestal wat heviger is dan normaal qua bloedverlies en krampen.

Samenvattend zijn dit toch wel de meest voorkomende kenmerken van een vroege miskraam (echter, er zijn altijd uitzonderingen hè :p):
    1) Een voor jou abnormale korte luteale fase (ongesteld worden vóór je NOD): je menstruatie is vroeger dan verwacht, maar verloopt verder normaal.
    2) Een voor jou abnormale menstruatie op je NOD: je luteale fase is net zo lang als altijd, maar je menstruatie is heviger en pijnlijker dan normaal.
    3) Een voor jou abnormale lange luteale fase (ongesteld worden ná je NOD): je bent even zwanger geweest en je menstruatie verloopt heviger en pijnlijker dan normaal.

Wat betreft je hoge temperatuur en hevig bloedverlies... Er is lastig iets over te zeggen. Sowieso weet ik niet of zo'n temperatuur normaal is of niet, weet iemand anders dit?? En over je bloedverlies is eerlijk gezegd nog weinig te zeggen, omdat dit pas je eerste echte cyclus is na je spiraaltje. Het kan dus heel goed dat zoveel bloedverlies gewoon bij jou hoort. Pas na een paar cyclussen zou je dus kunnen zeggen of dit soort bloedverlies voor jou Heavy of Medium is (want dat is voor iedereen natuurlijk weer anders). Maar opzich kunnen we het wel alvast gokken: ik zou zeggen, als je tampon/maandverband binnen een paar uur vol is, en je ook stolseltjes bloed verliest (die je bijvoorbeeld na het plassen terug vindt in de wc wanneer je een maandverband hebt gedragen), dat dit kwalificeert als Heavy. Als je prima een hele middag kan doen met één tampon/maandverband en geen stolseltjes meer verliest, dan zou ik zeggen Medium.

Hopelijk helpt dit je allemaal een beetje? :)

11. Ananas13

Ananas13 Fanatiek lid

8 sep 2013
    1.779
    888
    113
    Welkom nieuwe dames!:)

@secretangel; lief dat je het vraagt! Het gaat al n stuk beter! Hij werkt weer gewoon, alleen 's avonds heeft ie er nog een beetje last van..

Ik vind het echt moeilijk om m'n mond te houden tegen iedereen! Vandaag had ik met twee collega's over zwanger worden en had bijna gezegd dat ik gestopt ben met de pil haha! Ben er gewoon een beetje trots op ofzo haha, weet niet wat dat is!;) Ik ga dinsdag of woensdag beginnen met ovulatietesten, vind het toch best spannend haha.. Hopelijk vind ik m snel, dan hoef ik ook niet zolang te wachten haha..

@rian; veel plezier bij Nick&Simon vanavond!:)

12. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    @ secretangel: Ik heb die van sensitest. Geen idee of ze goed zijn. Ik had ook die van CB gekocht voor als ik een knaller heb dan even controleren. Dat heb ik maandag dus niet gedaan... Ik dacht die wordt nog wel donkerder. Maar helaas dus.

@ Rian have fun bij nick en simon! Echt zo leuk een concert van hun!

@Ananas: Dat heb ik ook. Echt lastig om je niet te verpraten. Een van mijn collega's weet het ook. Ze is de zelfde leeftijd en is ook gestopt met de nuvaring. Wel heel leuk om er met iemand over te kunnen praten. Zij kan alleen nu nog niet beginnen met proberen ivm gezondheid.

Ik zit nu half op het wachtbankje denk ik haha. ML is nu weg. We klussen gewoon nog maar ff door moet mijn ei nog komen.
    Als ik dan woensdag wel mijn ei gehad heb is het dan goed dat we zondag en woensdag geklust hebben? Dinsdag had wel beter geweest denk ik maar ik was zooooo moe.

13. Ananas13

Ananas13 Fanatiek lid

8 sep 2013
    1.779
    888
    113
    @meissie86; is wel leuk om er met iemand over te kunnen praten. Ik ben ook bang dat ik me morgen verspreek! We hebben personeelsfeest en daar zullen wel een aantal drankjes genuttigd worden haha!

14. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.304
    396
    83
    @ananas: dat heb ik ook, gewoon blij en trots dat we ermee beginnen, maar aan de andere kant ok wel beetje bang dat het niet gaat lukken ;)

@rian hoe is het bij nick & Simon althans hoe was het want neem aan dat je het leest als het afgfelopen is hihi ;)

Welkom nieuwe dames!!

15. Ananas13

Ananas13 Fanatiek lid

8 sep 2013
    1.779
    888
    113
    Ja daar ben ik dus ook bang voor.. Op de ene of andere manier heb ik het gevoel dat het even gaat duren bij ons, waarom weet ik ook niet! Hoop natuurlijk dat ik er helemaal naast zit!;)

16. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.304
    396
    83
    Ik begrijp je 100% ik voel precies hetzelfde, en hoop ook dat ik er naast zit ;)

17. Ananas13

Ananas13 Fanatiek lid

8 sep 2013
    1.779
    888
    113
    Laten we dat maar samen hopen dan!;)

18. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    ik herken dat gevoel wel. Ik ben ook "bang" dat het bij ons nog wel even kan duren. Waarom? geen idee, gewoon een gevoel.
    Vorige keer ook 8 maanden geprobeerd en geen resultaat. Nu wel veeeeeel gerichter bezig (ovulatietesten, tempen etc) maar toch...

19. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    #1099 Artife, 11 okt 2013
    Laatst bewerkt: 11 okt 2013

Hoi
    Ik ben 23 jaar, mijn NOD is 28 oktober.
    Dat is toch gewoon de dag dat je ongesteld moet worden he?
    Sorry de termen zijn allemaal nog wat nieuw voor mij... :) ben ook een Belgje, dus mss andere termen? :)
    Maar heb er wel al over gelezen!

Groetjes

20. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel

Hey
    Ik ken dat gevoel van tegen iedereen willen zeggen dat je gestopt bent met de pil! Heb het wel al tegen bepaalde mensen gezegd maar kan het nog wel redelijk inhouden.
    Ik ben er ook erg mee bezig maar heb niet echt een gevoel over hoe snel het gaat gebeuren omdat ik het gewoon ga laten lopen hoe het gaat :)
    Tuurlijk leuk als het snel gaat en ergens heb ik een raar gevoel dat het snel gaat gebeuren maar langs de andere kant ook weer niet, daarom dat ik daar niet te hard mee bezig ben van hoelang het gaat duren :p

Het is allemaal wat dubbel dus maar ik herken het wel!

Deel Deze Pagina