Nee ik heb geen ervaring met ovulatie testen. Ik begin er ook nog niet aan. Pas als het langer dan 6 maanden duurt ga ik die proberen denk ik.
Ik had me ook voorgenomen om nog niet met ovulatietesten te beginnen... Maar omdat ik werkelijk niks van mijn cyclus snap heb ik er ook over na zitten denken. Geen idee nog of ik er iets mee ga doen. Ergens ben ik bang dat het dan te verplicht klussen wordt, aan de andere kant ben ik 'bang' mij ei te missen. Ik ben dus ook wel benieuwd naar ervaringen...
Daar heb je wel gelijk in. Misschien als mijn cyclus aankomende periode weer raar is denk ik er wel heel anders over.
Hoiiii, Ik heb ze vorige maand gebruikt, en nu weer.. Heb die van kruidvat, maar nu ook die van 123 test. En ze beginnen al wat op te lopen. Als de piek er is heb ik ook nog de clear blue met de smiley.. Ik ben benieuwd.. Alleen gaat m'n vriend donderdag weg tm zaterdag.. Aargggh, dan ben ik net h vruchtbaarst volgens de kalender.. Haha!
Jammer dat je ongesteld geworden bent Humava! Op na de nieuwe ronde... Oh en Secretangel, soldaat van oranje is mooi he! Ben er ook geweest . Meijtje, lekker hoor, maandje er tussenuit, even lekker genieten!! Lekker weer daar? X
Soldaat van Oranje wat inderdaad ontzettend mooi Rian89! Ik ben me meerdere keren helemaal te pletter geschrokken (ik schrik nogal snel), heb de hand van mijn vriend helemaal te pletter geknepen en aan het eind enorm zitten janken. Heel indrukwekkend en wat kan die hoofdrolspeler ontzettend mooi zingen. Aanrader voor wie nog niet is geweest. Mag ik vragen waarom je ze gebruikt Rian? Ik snap dat ze zijn om je eitje te vinden, maar ik bedoel wat was voor jou de reden om er nu mee te beginnen? Balen dat je vriend precies op je vruchtbare dagen weg is. Woensdagavond en zondag aan de slag dan maar? Kom je een beetje bij Meijtje? Het lijkt me heerlijk daar! En zeker een maand, dan is je batterijtje straks heerlijk opgeladen. Gaan jullie iets doen? Of gewoon lekker liggen bij het zwembad? Ik vind beide heerlijk!
Ik heb vorig jaar een maandje ovutesten gebruikt. Gewoon omdat ik benieuwd was of ik mijn lichaam goed begreep. Ik dacht namelijk altijd goed te weten wanneer ik precies mijn eisprong had. En het klopte precies! Wel heel fijn om te weten dat mijn lichaam genoeg signalen geeft Wij houden onze kinderwens ook stil voor onze omgeving. Een paar vrienden weten het wel dat wij binnenkort willen beginnen, maar we zeggen zeker niks tegen onze familie! Dit i.v.m. angst voor negatieve reacties. Wij leven momenteel namelijk niet breed en we zijn bang dat ze daar nare opmerkingen over zullen gaan maken. Dus we houden het gewoon geheim tot in het tweede trimester. Hopelijk zijn ze dan gewoon zo blij voor ons dat we alleen maar leuke reacties krijgen!
Wat vervelend dat je bang bent voor negatieve reacties MommyOwl, maar ik begrijp het wel. Ik zit zelf nog in de ziektewet en kan me voorstellen dat ook hier niet iedereen laaiend enthousiast zal reageren. Het belangrijkste is dat jullie je kindje een hoop liefde en wijsheid mee kunnen geven en dat gaat vast lukken. Dan komen die leuke reactie ook wel En anders in ieder geval hier! Een vriendin van mij is alleenstaande moeder en heeft het ook absoluut niet breed. Het is fijn om te zien dat er van alle kanten hulp en spulletjes komen. Hopelijk is dat bij jullie straks ook. Heb je met de ovulatietesten toen een hele maand getest? Zou ik het nu al kunnen doen (spiraaltje is er nu ruim 2 weken uit). In principe zou ik dan toch gewoon een eisprong moeten hebben?
@mommyowl; Ja daarom houden wij het ook stil, bang voor negatieve reacties. Een deel van mijn vriendinnen staat ook niet 100% achter m'n relatie, maar het is mijn relatie en niet die van hun.. Merk dat ik het wel lastig vind, niemand weet bv ook dat ik gestopt met de pil, dus wordt nog apart om het te vertellen als ik zwanger ben. Maar m'n vriend en ik weten het zeker, dat is het belangrijkste!
Het fijne aan ZP is inderdaad dat iedereen gewoon blij is als je zwanger wilt worden En dat er dus ook veel meer meiden zijn die in dezelfde (-achtig) situatie zitten. Dan lijken je problemen ook ineens een stuk minder vervelend Volgens mij had ik inderdaad een maand lang getest (maar het is al lang geleden, dus ik weet het niet meer precies). Misschien was het ook een halve maand... hmm... Nou ja, ik was in ieder geval aan het testen toen mijn ongesteldheid ophield en heb doorgetest totdat de twee dikke vette strepen weer een tijdje verdwenen waren (nou ja, één ervan dan he haha). Maar ik had toen getest toen ik een paar maandjes van de pil af was en mijn cyclus redelijk regelmatig was geworden. Ik heb niet getest toen mijn spiraal eruit ging (=begin dit jaar), dus ik weet niet of ik toen ook eisprongen had. Ik voelde ze niet (terwijl normaal altijd wel), en mijn cyclus was die 4-5 maanden na de verwijdering ook behoorlijk van slag. Dus waarschijnlijk had ik toen gewoon geen eisprong. Ik denk dat je echt beter de afscheiding van de baarmoedermond kan bijhouden Secretangel. Anders wordt het ovutesten ook zo'n dure hobby he Zodra je dan een klein beetje vruchtbare afscheiding vind, dan zou je kunnen gaan ovutesten. En ik zou ook gaan temperaturen als ik jou was, dan weet je namelijk zeker wanneer je een eitje hebt gehad.
Ik ga volgende maand ook een keer proberen testen om wat meer inzicht in mijn cyclus krijg. Heb nu ook geen idee wanneer ik ongi moet worden heel vervelend. Aangezien ik dacht vorige week maandag dacht! Naja we zullen zien...
straks reageer ik uitgebreid. We gaan nu weer 'gewoon' de volgende ronde in. Ik weet alleen mijn cyclus niet en ik heb ook bewust geen ovu testen bij me omdat het tot 9 weken kan duren tot alles weer op gang is. (hopelijk niet natuurlijk). We hebben een kleine meid, dus het moet goed kunnen gaan. We hebben hoop. Hier tussen de 28 en 34 graden elke dag wil de kleine meid naar het strand en alleen daar is ze rustig. We komen van een huilbaby van 16 uur per dag af en nu huilt ze alleen nog de hele nacht dus gaat al een stuk beter.... @soldaat van oranje nog niet gezien, Heb wel een militair, maar die kan niet zo goed zingen Ik wil er nog wel heen Hier nog even genieten van het zonnetje. Vanavond kom ik weer even om het hoekje spieken
Ik wil kijken of ik m'n eisprong kan ontdekken.. En kijken hoe m'n cyclus in elkaar zit na (8?) jaar pil gebruik.. Weet ook helemaal niet meer hoe het daarvoor was. Kijk ook naar m'n slijm, en ben deze periode ook aan het tempen.. Ik ben gister begonnen met testen, doe het ook niet de hele maand. Staat in de gebruiksaanwijzing wanneer je moet beginnen aan de hand van je cyclus. Als het goed is is m'n eisprong over 4 dagen ergens. Dus ben benieuwd!
@ovutest heb ik langer gedaan. omdat mijn cyclus tussen de 31 en 39 dagen normaal zit, soms met uitschieters naar 43 dagen. Heb 1 ronde gedaan, was gelijk ook die ronde raak. Net als met de eerste zwangerschap na 1 ronde zwanger. Na 14 jaar denk ik pilgebruik een ronde 39 dagen en daarna zwanger. Nu ga ik echt even zonnen Heel veel succes in nederland, volgens mij is het bij jullie echt rot weer!!
Auw auw auw auw auw auw eisprong auw auw auw auw auw.... Rond 18.00u is mijn eitje gesprongen! Tenminste, de welbekende pijnlijke steek (met flinke napijn nu) is toen geweest... Heb vriendlief nog even een laatste keer de slaapkamer in gesleept. En nu wachten maar...
Wat 'fijn' dat je hem zo goed voelt! Ik heb sinds gisteravond steken in m'n linker eierstok, maar of dat m'n eisprong is? Ik heb geen idee haha! Ga er ook niet echt vanuit eigenlijk. Ook niet echt geklust het weekend, dus dan zou ik m toch gemist hebben..
@rian 11,5 maand. Maar veel te ondernemend. ze slaapt slecht omdat ze alles niet kan verwerken en dan nog eens een karakter dat ze iets wil en dat moet dan lukken... lukt het niet dan gaat ze fase rood. Dus redelijk pittige dame hier. Maar wat doe je er aan. Ademhalen en wachten tot ze naar school gaat zeg ik altijd maar
Spannend MommyOwl!!! Ik hoop voor je dat je genoeg geklust hebt. Vertel je je vriend dan dat je hem voelt of verleid je hem dan gewoon? Ik ben bang dat als ik het vertel dat ik er te veel druk op leg, daar is mijn vriend geloof ik erg bang voor. @rian, hoe doe jij dat, dat temperaturen? Heb vanmiddag Ferility Friends gedownload en de filmpjes gekeken, dus ik ga ook vanaf morgen temperaturen. Ben wel nieuwsgierig... En de ovulatietesten.. Ik heb nog absoluut geen idee wat mijn cyclus is, dus zou dan steeds moeten testen. Misschien later, want anders wordt het denk ik een dure hobby @Meijtje, ik ben helemaal jaloers op je met dat zonnen. Hier komt het met bakken uit de hemel en heb net ook onweer gezien (lekker om te lezen hè, als je op vakantie bent?). Klinkt inderdaad als een pittig dametje. Ze kunnen je goed bezig houden, die kleintjes. @Ananas, als je je eisprong misschien gisteren hebt gevoeld, dan zou je toch vandaag nog kunnen klussen? Of ben ik dan in de war? Zo even nog een kopje thee en dan lekker naar bed. Thermometer ligt al naast mijn bed, trusten alvast!