mooie kamertjes! vandaag even bij de vk geweest, kindje is al ingedaald, maar goed dat zegt niks en t ligt helemaal aan de rechterkant.. erg vervelend.. ik heb regelmatig harde buiken en heb nu een dringend advies gekregen om zoveel mogelijk zware dagelijkse bezigheden te schrappen en t aan andere mensen over te laten.. maar zo makkelijk vind ik dat niet ..
Mooie buikjes en kamers dames. Wij gaan het weekend beginnen met de kamer. Vandaag helemaal leeghalen, en dan de rest van de week voorwerken voor de stucadoor en gaan met die banaan. Weet nog niet precies wat de kleuren gaan worden maar daar heb ik nog een week bedenktijd voor. @mamavandrie, pff lastig zeg! Ik zou ook niet veel aan andere kunnen overlaten hoor, ben gewend alles zelf te doen altijd. Het is dat ik zelf niet kan stucen anders had ik dat ook gewoon nog gedaan hahaha.
Mamavandrie Dat aan de rechter kant liggen herken ik helemaal! Soms erg irri inderdaad. Die van mij ligt altijd rechts vanaf het begin al en nog maar 1 keertje links gelegen en dat voelde zo raar!! Dus ook al doet rechts wel eens zeer ik was blij dat het weer naar rechts verhuisde haha! Harde buiken hier gelukkig nog niet. Dingen overlaten aan anderen heb ik ook moeite mee! Mijn werk is zwaar en daar word gelukkig al aan mij gedacht maar zelf zou ik gewoon doorgaan. Liekj Bedankt!
goedemorgen dames. wat een leuke kamertjes allemaal zeg. Zou snel eens een paar foto's maken van die van ons. hier ligt de baby ook aan de rechterkant. Heb telkens een scheve buik. Hoofdje ligt naar beneden. Gisteren weer goedgekeurd. Hoef geen prik. Baby is ook negatief. En ijzer is super. Ben nu 8.1kg aangekomen. Hopelijk blijft het nu ff rustig. Hihi. Baarmoeder loopt 1 week voor. Maar dat is niet erg zei ze. Heb gevraagd waar die krampen en rugpijn van komen. Dat zijn oefeningen van de baarmoeder zolang er geen regelmaat in zit is het niet erg. Moest wel wat rustiger aandoen. Erg Lastig met die nesteldrang. Ben echt alles aan het uitmesten in huis. Hihi.
Ior Haha we kunnen wel een rechtsdragende club beginnen lol! Er zijn er dus meerdere die dat hebben. Wat fijn dat alles goed is verder. Enne sjah rustiger aan doen heb ik ook grote moeite mee ik denk alle aanstaande mama's wel toch maar proberen meid. Mooie buik heb je overigens!
Dan mag ik niet meer mee kletsen, mijne ligt toch meer links haha. Ik heb alleen nog nooit echt een bult links gehad ofzo. Wel dat mijn buik ietsie boller is daar Leuke kamertjes! En dat groen staat inderdaad erg fris en hip !
hihi mijn baby ligt ook rechts! rustig aan doen, dat valt niet mee hè! mooie buik ior.. fijn dat je geen prik hoeft ik hoor vaak dat mijne nog erg bescheiden is.. morgen maar eens kijken wat de vk er van zegt!
Nou de mijne ligt iedere keer weer anders, dan weer links en dan weer rechts. Soms is ze 3 uur achter elkaar aan het kickboksen, althans daar lijkt het op. Mijn kat zat heel verbaasd te kijken toen ineens heel me buik bewoog en dacht echt van hier moet ik niet in de buurt komen hahaha. We hebben het kamertje to be helemaal leeg nu, dus vl gaat beginnen met schuren en voorstrijk op de muren te doen. Dus eindelijk gaat er wat gebeuren Kan niet wachten totdat we de meubels krijgen en kunnen gaan inrichten
Nathalie Haha leuk is dat he hoe een dier daar op reageert. Mijn hondje (klein) Ligt ook wel eens bij mij op schoot of over mijn buik heen en dan zie ik haar kopje ook ineens zo draaien van huh? wat was dat? Lol. Succes met het kamertje! Miranti Leuk dat jij mijn gekozen groen ook zo lekker fris vind! Ik hou ervan en het is maar een wandje anders word je gek denk ik! De rest is gewoon wit.
@ buiken - mooi!!! Ik heb begrepen dat buiken tussen de 28 en 33 weken extreem hard groeien (althans baby groeit dan heel hard) dus ik ben erg benieuwd! @ vakanties - HEERLIJK idee zeg... Helaas ga ik niet meer maar wat zou ik nog graag even weg willen. Veel plezier! @ kraamverband - ik heb ook gisteren mijn (mega) doos van Achmea gekregen maar ben nog in ontkenning Ik schrok me dood van wat er in zat. Tegen de tijd dat het zover is ga ik er wel over nadenken. @ Liekj & Jill - leuke kamertjes!!!!! @ positie baby - iedere keer anders Wel meestal nog rechtop... Ach hij heeft nog even Hier gaat alles verder lekker door. Mijn werkweken zijn ziek lang (daarom ben ik hier ook een stuk minder ) en de klachten nemen toe. Ik moet het echt even wat rustiger aan gaan doen want die stress raakt niet alleen mij meer natuurlijk (ik kreeg ook op mijn kop van de verloskundige). De kamer is bij ons helemaal af - ik heb een hele fijne middag met een vriendin gehad waarin ik al het losse spul heb gehaald. We wachten nu alleen nog op de kinderwagen, box, maxicosi en wat lakentjes. Deze zijn allemaal besteld en, op de lakentjes na, verwacht ik alles in mijn 33e zwangerschapsweek. Nog een paar weekjes dus. Badje enzo koop ik pas tijdens mijn verlof - we hebben zo'n klein huis, dat staat alleen maar in de weg nu. Wij hebben 1,5 week terug nog een pretecho gehad. Geen 3D want daar ben ik echt niet van, maar lekker 2D. Het was fijn om Mini weer even te zien. Hij was lekker aan het drinken en aan het rommelen. De echoscopiste zei dat het een erg rustig mannetje was (maar dat had ik zelf ook al door ). Ik ben afgelopen week ook begonnen met yoga. Het is erg leuk om met een vast clubje (iedereen is tussen de 27 en 31 weken) een keer in de week een beetje te ouwehoeren. Fijn om kwaaltjes en ervaringen te kunnen delen. We zijn ook uit het kaartje - JEEH! We hebben de proefdruk gezien en hij ziet er prachtig uit. Ik denk 3 kleine aanpassingen en dan is hij top. We waren er snel uit gelukkig toen we eenmaal een ontwerp hadden waar we ons in konden vinden. We kwamen er toevallig 1 tegen waar we heel enthousiast over werden. De tekst was al helemaal niet moeilijk. Zijn jullie er al uit?
whahaha emm, ja geloof me je bent t nodig hoor...maar niet alle pakketjes hoor!!! Ik had er maar een paar nodig maar het is meer voor na het bevallen want dan bloed je nogal heftig. Ik heb wel t zeiltje en de moltons gebruikt...en alcohol ook voor het schoonmaken van de thermometer. toevallig kreeg ik vandaag mijn pakket, hij is uitgebreider als 2 jaar geleden! ook in een mooie opberg box. Dus de k*lappen staan weer paraat...oh wat mis ik die dingen niet zeg! ongesteldheid..pff nee dankje haha
@ Emm82 Ik begin volgende week vrijdag met yoga. Ben benieuwd! Heb er wel erg veel zin in. Ik hou zoiezo van yoga Heerlijk. @ Kraampakket; die heb ik nog niet. Gelukkig haha hoef ik er ook nog naar te kijken. Hebben er sommige van jullie ervaring met groeiecho`s? Wij hebben onze 20 weken echo gehad en alles was goed, maar hij was wel klein. Niet te klein, maar wel op de ondergrens. (niet onder de ondergrens, maar net er boven) Het is geen hele grote dus. Maar ja, dat ben ik ook niet ( met mijn schoenmaatje 35 en trouwring in kinder maat) Daar is verder ook niet moeilijk over gedaan en hij was verder gezond. Toch vraag ik mij afgelopen week wel eens af of hij goed mee gegroeid is.... Ik merk zelf niks hoor, maar ik begin er wel wat meer over na te denken. Nu las ik op internet dat sommige nog een groeiecho krijgen om wat voor reden dan ook. Ben er over na aan het denken om dit aan te kaarten bij de verloskundige volgende week. Maar ik heb geen idee of zoiets om zo`n reden gedaan word.
@ Loes83, ik krijg zonder enkele reden met 32 weken een groeiecho. Deze werd al ingepland door de assistent voordat ik bij mij VL voor controle ging. 20 weken echo was bij mij gewoon goed, er is niets gezegd over te klein of te groot. @ Kraampakket hier ook nog niet binnen, kreeg wel probeerverpakkingen van de Always binnen omdat mijn zus me had opgegeven voor een doos van de prenatal. Nu heb ik zelf nog een hele lading liggen, omdat ik net had ingekocht (reklame) voordat ik zwanger bleek te zijn hahaha
Hihi, leuk om te lezen. Hier ligt het kraampakket al een poosje klaar. Denk wel een beetje anders dan jullie...Ik Heb hem al helemaal doorgespit en Heb er zin in Zie er totaal niet tegen op gelukkig. Word ook helemaal niet bang door horrorverhalen ofzo. Haha kaartje, Jaaa, hier ook klaar. Heb gisteren net de enveloppen gekregen. lekker op tijd allemaal. Tijdens mijn verlof heeft vl ook nog 3 weekjes vakantie en dan willen we echt van de vrije tijd genieten en niet nog van alles moeten doen. We gaan Misschien nog een paar dagen naar de camping. Mijn schoonouders staan er dan. groeiecho.... Heb geen flauw idee of we 1 krijgen. Denk het niet. En liggingsecho is ook niet nodig waarschijnlijk, aangezien baby al Heel lang met het Hoofdje beneden ligt.
Loes Gewoon vragen inderdaad. Vaak zijn er wel reden voor waarom je ze wel of niet krijgt. Maar ik hoor ook dat sommigen ze gewoon krijgen zonder reden. Bij mij was het vanwege verhoogde bmi overgewicht dus. Dan heb je blijkbaar meer kans op te groot of juist te klein kindje. Dan houden ze de groei in de gaten. Ik heb de eerste al gehad met 28 weken en krijg ook nog met 32 en 36 weken. Emm82 Pas wel een beetje op jezelf! Je hebt er niks aan uitgeput te raken
yoga: leuk dat er een aantal zijn die het gaan doen. loes: gewoon vragen inderdaad, wij krijgen met 35 weken alleen nog een liggingsecho.. hier weer goed gekeurd door de verloskundige. buik groeit normaal, hb was 7,8 dus ook prima, bloeddruk netjes.. en ik ben nu 6.8kilo aangekomen..
Ja emm82 pas goed op jezelf inderdaad! Hier ook al een proefdruk voor kaartje besteld, de 2e. Had hem wat aangepast, maar verder helemaal tevreden! Hopelijk gaat laatste trimester lekker snel en kan ik snel de 'echte' kaartjes bestellen! Zwangerschapscursus: Hier begint mijn cursus dinsdag 2 juli. Bewust bewegen bewust bevallen in Elst gelderland. Ik zie iemand iets typen over Nijmegen. Ik woon daar ook niet gek ver vandaan, kwartiertje ongeveer. Kraampakket: Die moet ik nog bestellen, maar zo te lezen kan ik mijn ogen uitkijken dan Groei/liggingsecho: Hier krijg ik niet standaard een groei of liggingsecho. Alleen als de verloskundige daar aanleiding voor ziet. Zoals het er nu uitziet zal ik deze dus niet gaan krijgen. Hier gisteren weer controle gehad, alles was in orde. Ik moest wel meer rust pakken ivm de harde buiken die ik heb en de vermoeidheidsklachten.. Vind ik wel lastig. Want bijvoorbeeld nu heb ik vakantie en doe ik niet zo gek veel en kennelijk is het toch teveel?? Hierbij komt ook dat mijn kindje vrij beweeglijk is en mijn baarmoeder gevoelig waardoor ik ook harde buiken kan krijgen. En tja, ons kleine mannetje beweegt genoeg!