September 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bellybell, 30 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

hahaha dan had je kindje al geboren moeten zijn ;) nee sorry flauw ben even in een flauwe bui :p ( 2012 moet 2013 zijn ;))

verder over de kwaaltjes. ik ben misselijk, en heb hele gevoelige borsten. vandaar ook dat ik al 4 dagen voor nod ging testen.

wbt het geslacht, daar zijn we nog niet over uit, bij beide kindjes wouden we het wel weten... en hebben het ook aan de buitenwereld laten weten, nu wil ik dit zelf graag weer zo, maar mijn man heeft zoiets van : misschien eens proberen om het een verrassing te laten, het is immers de laatste keer dat ons zouden kunnen laten verrassen.

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

haha dat zou ons dus niet lukken :p als wij het willen weten dan weet je buitenwereld het ook :p wij praten al gauw onze mond voorbij :p

3. Liekj

Liekj Niet meer actief

haha ik denk als,ze dan het kamertje komen kijken ze ook genoeg weten, maar toch.. we doen ons best het niet te vertellen..

we hebben het gisteren aan onze ouders en broers/zus verteld.. reageerden erg leuk. mijn schoonzus had al gelijk van alles haha box en boeken, erg lief.
    blij dat we het hen toch hebben verteld...
    schoonpa is nu hier aan het schilderen, dus wel fijn dat hij het nu weet..
    (de trap, niet de babykamer, dat is nog beetje vroeg ;))

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    bij beide zwangerschappen hebben we het meteen aan onze ouders verteld, dit keer wil ik graag de echo afwachte

4 februari heb ik de eerste echo bij de gyn.

maar pff wat heb ik het moeilijk om het voor me houden, ik zou het zo graag willen schreeuwen haha

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    bij de eerste hadden wij met 9 weken alles al helemaal klaar ;):)

bij de 2e rond de 20 weken omdat we de babykamer de babykamer wouden laten en zoonlief een nieuwe kamer kreeg toen hij 1 jaar en 3 maand was

en nu .... de zolder moet worden verbouwd en er moet een dakkapel in ( gelukkig is dat het vak van mijn schoonvader en gaat hij dat dus doen :p ) maar denk dus dat we bij nr 3 de kamer als laatste klaar hebben

6. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Pfff:p Uiteraard 2013 ja haha!

Oh jullie hebben dus kwaaltjes! Misselijk ben ik bij mijn dochter ook niet geweest dus misschien deze zwangerschap ook niet. Hoor en lees wel vaak dat de kwaaltjes vaak pas met 6 weken komen. Ik wacht het wel af ;) Liever geen kwaaltjes natuurlijk maar nu ik echt niets voel, voel ik me helemaal niet zwanger! Haha :p

Oeii hippo dan moet je inderdaad nog wel even stil houden! Dat is wel moeilijk ja haha! Ik heb het inmiddels aan een vriendin verteld en mijn beide zussen. Jongste zusje omdat die wist dat ik (eind november!) met de pil stopte en de oudere zus omdat wij daar tijdelijk wonen omdat ons nieuwe huis nog afgemaakt wordt. Mijn ouders en schoonouders vertellen we het denk ik volgende week.

Liekj dat was vorige keer ook ons probleem, dat mensen het kamertje niet mochten zien en dat we (nou ja, ik) er echt moeite mee hadden om niet mn mond voorbij te praten. Dit keer dus anders en mag iedereen het weten haha.
    Hippo het is inderdaad wel leuk om nu dan een keer de spanning te ervaren van de grote verrassing!

7. Liekj

Liekj Niet meer actief

haha wat leuk dat je de kamer al zo snel klaar had! ik moet me echt inhouden om niet te kopen..

handig zo'n ouders!

nu maak ik me ineens zorgen om mijn ziekmelding, ben laatst nog ziek geweest.. en nu alweer.. wel omdat ik me gewoon echt rot voel enz., maar toch...
    het is krap bij ons op het werk en sta veel met uitzendkrachten..
    ik werk op een groep met autisme en bedrijfsproblemen. laatste tijd is daar veel stress en agressie, dat trek ik nu even helemaal niet.
    maak me gewoon in eens zorgen om mijn baan... help!
    heb een vast contract, maar toch.....

8. Liekj

Liekj Niet meer actief

bedrijfsproblemen moet uiteraard zijn gedragsproblemen.. haha!

9. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    haha wat een grappige typfouten!

@kwaaltjes
    Ik ben misselijk maar wel met vlagen, ik kan me goed voelen en zo opeens kotsbroerd... ik was bij mn dochter maar 2 weken flink broerd en daarna was het echt een makkelijke zwangerschap.
    Maar nu al 2 dagen voor nod misselijk en nog steeds...
    Naja we zien wel!

kom maar op met die buik zou ik zeggen haha.

liekj ja dat lijkt mij heel lastig zeker als het ook agressie is, hoe doen ze dat als je al wat verder bent"??

ik wacht met vertellen tot mijn eerste echo rond de 8 a 9 weken...
    IK heb het de vorige keer direct verteld maar dat is helaas een mk geworden en nu kijk ik er wel mee uit. Ik wil het het liefste ook van de daken schreeuwen maar ik hou me in haha

Hippo met 9 weken alles al klaar!"??
    sodeju zeg haha

wat ik wel kan adviseren is koop alles in gedeeltes, wij hebben dit wel gedaan zodat de kosten wat mee lijken te vallen.
    wij gaan na de echo kijken voor een nieuwe kinderwagen en dan wat later in de zwangerschap welleens naar een kamertje, en tussendoor wel wat kleertjes e.d. gewoon in etapes.

@geslacht wil ik wel weten deze keer.
    bij mn dochter was het een verassing en dat was mij tegen gevallen, ik was helemaal in shock van de bevalling dat we daar nog niet aan dachten tot ML zegt van "en wat is het?", nou de gyn ff gekeken, een meid en hup weer over tot de orde van de dag...vond het dus tegenvallen.
    En wij hebben de zolder BOMVOL meisjes dingen/kleren Zou zo mooi zijn als we die weg konden doen (zolder zit bijna vol pff) en als ik het kan hergebruiken heb ik aardig veel te wassen dus wil het van te voren weten ook vanwege de practische kant.

zo heel verhaal!!!

zijn er al mensen met buikjes?:D

doo Ik duim voor je mee, leef met je mee!!

10. Dooo88

Dooo88 Bekend lid

19 okt 2012
    856
    0
    0
    Volgens mij ook een babyboom in september :D maar ik wens iedereen een super eerste echo en een gezonde septemberbeeb!!

11. Liekj

Liekj Niet meer actief

daar heb ik het nog niet met mijn baas over gehad, zou morgen gesprek hebben, maar ben er dan dus niet... hij is wel een schappelijke man, dus denk dat we daar wel uit gaan komen.

rica, hoop dat je niet de hele zwangerschap misselijk zal zijn ;)
    wat vond je niet leuk aan de verassing?

het kamertje nemen we over van schoonzus.. erg mooi kamertje, zij had nog veel meer, dus dat nemen we over!

ik heb geen mega platte buik van mezelf, dus kan niet zeggen dat het van de zwangerschap is, maar savonds vind ik dat ik een buikje heb.. lees: darmen ;)
    nog geen foto gemaakt, jullie al wel?

heb 9 maanden dagboek besteld, doen jullie ook zoiets?

12. Dooo88

Dooo88 Bekend lid

19 okt 2012
    856
    0
    0

Heb dat ook besteld van Pauline oud? :D die zijn leuk!

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    dit...ik vond de bevalling best heftig dus was echt kapot.....Ik was nog even ver weg van de wereld. En toen de gyn zei een meid, gingen ze snel weer verder en voorbereiden op het hechten...dus de verassing had ik mij totaaaaal anders in geschat.
    Ik dacht dat hun wel zouden zeggen van, het is een meid kijk en dat wij dan helemaal in tranen waren...naja misschien teveel tv gekeken hahaha

14. cjjm2012

cjjm2012 Bekend lid

24 nov 2012
    628
    0
    0
    @ de nieuwe dames welkom en gefeliciteerd...

Doop, nog van.harte gefeliciteerd met vriendlief, hebben jullie een leuke verjaardag gehad?

Ga nu even beetje bij lezen :)

15. Dooo88

Dooo88 Bekend lid

19 okt 2012
    856
    0
    0

Dank je!! We hebben het heel leuk gehad! Iedereen bleef maar zitten dus heb nog tot laat zitten opruimen en wat poetsen...:D ik kreeg ook te horen dat ik er wat moe en bleek uitzag , dus heb ik maar wat verzonnen ;) hihi kwou het ze wel graag vertellen.. Maar daarvoor moeten we nog wat geduld hebben...

16. Dooo88

Dooo88 Bekend lid

19 okt 2012
    856
    0
    0
    Even een vraagje... Gaan we onze buik foto's ook showen in dit clubje?? :D

17. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja lijkt mij wel leuk...zeker omdat we hier allemaal rond dezelfde termijn zitten en we ook lekker kletsen...
    maar nu nog niks te showen hoor :)
    ja een tosti buik haha

18. Dooo88

Dooo88 Bekend lid

19 okt 2012
    856
    0
    0
    Haha hier ook niet alleen in de avond is men buik helemaal opgeblazen echt vreemd :D khoop dat er snel een buikje te zien is bij allemaal dan weten we ook dat we al wat verder zijn hihi

19. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.805
    4.585
    113
    Bij de vorige mamaclub hebben we na een bepaalde tijd een besloten forum aangemaakt, puur omdat hier echt iedereen kan meelezen, je fotos kan zien, er niks gewist kan worden, etc.

Na verloop van tijd wordt het wat hechter en eens een foto van jezelf of je gezin geplaatst... Ik persoonlijk vind dat wel prettig, hoeft niet 'elke gek' te zien... En de verhalen worden na verloop van tijd ook intiemer en persoonlijker... Weet niet of jullie dit wat lijkt? Bedoel dan rond een week of 20/25.

Hier druk aan het werk.. Opgezette buik echt last van, bij de eerste echt de eerste 14 weken nergens last van. Nu is mn hele bovenbuik hard en bol, heel gek. Misselijk vandaag niet, gelukkig.

Heb een vreemd voorgevoel voor een meid...

20. cjjm2012

cjjm2012 Bekend lid

24 nov 2012
    628
    0
    0
    @geslacht, bij me zoon wisten wij het van.te voren.
    Ik.wilde het in het begin helemaal niet weten, maar omdat ik zo ingesteld was op een meissie, alleen maar roze,paars,rokjes,jurkjes en glittertjes met bondjes zag, hebben we toch maar even.gekeken.. haha..
    En maar goed, moest na.20 weken wel wennen aan.het idee dat we een binkie kregen.. maar dat was 1dag. :)
    Dus nu wil ik het ook weten, en dan weet de rest het ook.. :)

@kamertje, ik heb tot 20 weken niks gekocht, of gedaan.
    Heb met me dikke buik behang staan krabben, kozijn staan schilderen.. alles..
    Denk.dat we met 28 weken helemaal klaar waren.. lekker rustig aan gedaan.

Nu moeten we de logeer kamer klaar maken, want daar gaat Charles straks heen, maar dat kan ook nog makkelijk wachten, aan gezien hij nu nog bij ons.ligt.. en de baby kamer zo goed als niet gebruikt is.. :$

@kwaaltjes, heb der wel een paar, maar gelukkig merk ik er niet elke dag wat van, alleen.het moe.zijn.. pff..
    Maar verder, gevoelige (.)(.) Misselijk, opvliegers, niet kunnen slapen of me draai in bed niet kunnen vinden, (eigenlijk het zelfde als.bij me zoontje.)

@dooo, lastig he om.je mond te houden.. ik schreeuw het het liefst van de daken,
    Hier weet de buuf het, maar denk over een dikke week dat de rest het ook weet. Want ik kan mr mond toch niet houden. Ik ben ook nu zwanger en ik ben nu ook Zooow blij, en niet pas over 12 weken.. Maja... Ml wil het nog even niet. Pff.. mannen. ;)
    Fijn dat jullie een leuke avond hebben gehad. :)

Hebben jullie al een.idee over de naam? Of nog helemaal niet over na gedacht?
    En.houden jullie die ook voor jezelf, of deel je het stiekem met iemand?

Deel Deze Pagina