Het lijkt mij wel fijn om een onderwerp te starten voor mensen die net als ik een overgewicht hebben en ervaringen hierover uit te wisselen hoe jij het ervaart. Ik ben 30 en zwanger van de eerste met een overgewicht moet hierdoor ook in het ziekenhuis bevalleen. Tot nu toe heb ik niets te klagen ...wel wat kwaaltjes natuurlijk. Ben net vd misselijkheid af gelukkig.
Ik ben iets later uitgerekend, in november, maar ik heb ook overgewicht. Bij mijn eerste zwangerschap maakte het niets uit, kreeg alleen wat vaker een bloedtest ivm mogelijke zwangerschapssuiker, maar ik heb altijd aangegeven dat ik een sportief iemand ben. Ik ben nu 12 kilo lichter dan bij mijn eerste zwangerschap, ben in de afgelopen 2 jaar zo'n 25 kilo afgevallen, maar moet er eigenlijk nog 12 kwijt... dat mag eigenlijk niet, maar ik hoop dat ik met veel sporten en gezond eten toch nog wat kwijt raak... na mijn vorige zwangerschap was ik 8 kilo lichter dan toen ik mijn zwangerschap begon...
Heb ook overgewicht (25jr - 1,75 en startgewicht 99kg) nu met 14 weken zwanger weeg ik 104 kg en uitgerekend op 28 september. Ik merk wel dat mijn gewrichten het niet heel erg fijn vinden maar voor de rest valt het, tot nu toe, reuze mee. Ik let op mijn eten en zorg dat ik voldoende drink, hoop op die manier de schade te beperken.
Hier ook, 33jaar 96kilo en zwanger van de 3de. Bij de eerste 2 was ik 10kilo lichter en ik merk t wel moet ik zeggen. Ben ook heel benieuwd of ik veel ga aankomen. Ik let er nu veel meer op dan de 2 vorige zwangerschappen. Ik wil absoluut thuis bevallen!
Hoi hier ook iemand met overgewicht. Ben 25 en uitgerekend op dierendag 4 okt haha. Voor ons de 2e en 10 kilo lichter dan bij mijn zoon. Woensdag gesprek of ik de eerste maanden bij vk mag blijven omdat bij mn zoontje alles perfect is verlopen. Hopelijk willen ze hier aan meewerken in het ziekenhuis. Uiteraard zijn er nog een aantal voorwaarden. Maar zou fijn zijn als ik het begin lekker op dorp kan blijven we hebben maar 1 auto en zal anders best een gedoe worden. Mochten ze niet akkoord gaan is het geen ramp, baby gaat voor. Maar mijn ervaring is dat ze niet veel anders doen in ziekenhuis in het begin. Op het einde wat extra groei echos maar dan zou ik overgedragen worden haha. Lijkt me netjes toch
hier ook overgewicht (bmi nu bijna 34) en zwanger.. ik ben 23 augustus uitgerekend..en tot nu toe al 7 kilo aangekomen! moet eerlijk toegeven dat ik echt alles kan eten waar ik zin in heb..alleen af en toe last van zuurbrand! het enige wat ze mij verteld hebben is dat ik op suiker getest word.. waarom moet jij in het ziekenhuis bevallen??
hier ook t eerste wat ze zei dat ik rond 24weken even een curve moet prikken. Dat is op zich geen probleem want ik prik regelmatig mn bls en die is altijd prima (werk in de zorg dus kan zelf testen) Bij mn vorige 2 niet gehad, dus dat kwam al verrassing. Ik ben 1.72 en dus ook bmi van 30+ moet wel zeggen dat ik volgens de bmi 70 zou moeten wegen,,,,,,nou dan ben ik een anorexia geval, dat ziet er echt niet uit. Ik ben qua bottenbouw grof gebouwd en dus is een gewicht van 75 echt t uiterste, maar daarbij voel ik me niet prettig. 80 is een prettig gewicht maar ja
Je weet dat alle botten in menselijk lichaam samen maar 4 kilo wegen? Dus bovenbouw heeft geen effect op je lichaamsgewicht!
Nee t heeft geen effect maar je ziet t wel. Als ik 65kilo weeg en heb.mega brede heupen en schouders, brede polsen en enkels, knieën dan ziet dat er niet uit. Je gewicht moet ook een beetje bij je bouw passen en je moet je niet blind staren op bmi
Hoii ik moet in het ziekenhuis bevallen omdat mijn bmi nu 35, 7 is en als ik het goed begreep is dat 0.7 teveel..maar ik vind het niet erg om nh ziekenhuis te moeten hoor. Ik word ook nog een keer geprikt op suiken krijg 2 groei echo' (of was het nou echo vd ligging of is dat hetzelfde?) Extra en moet 1 keer naar de geanacoloog toe. Verder heeft mijn verloskundige niets hatelijks of negatiefs gezegd, dat lees ik nanelijk weleens. Ze zegt ok je bent te zwaar, maar jouw lichaam is in staat om (snel) zwanger te raken dus zet het gevoel van je af wat mensen zeggen...dat heeft mij wel gerust gesteld
Hey hier ook overgewicht BMI33 en op 22 september uitgeteld. Ik ben 34 en zwanger van mijn 2e kadootje!! Loop op dit moment gewoon bij de verloskundige en hoop daar ook te blijven. Mijn BS was 4.6 en mijn bloeddruk perfect wat dus betekent dat iemand met overgewicht niet altijd ongezond is! Ik probeer ze gezond mogelijk te eten en vooral veel water te drinken en natuurlijk zo relaxed mogelijk te blijven onder de soms denigrerende opmerkingen van de omgeving:x! Maar dames ik denk dat et wel goed gaat komen met onze hummeltjes
Hier ook overgewicht. Ben 34 en zwanger van de eerste, uitgerekend 20 oktober. Mijn BMI zit boven de 40. Moet dus zowiezo naar de gyn voor begeleiding. De eerste 16 weken wel bij de vk. Gister eerste echo gehad, alles goed. Ze legde uit dat omdat ik overgewicht heb de vk op de echo onvoldoende kon zien en meten en omdat je ook verhoogd risico hebt op complicaties moet ik naar de gyn. Ach ja, wordt er ook niet slechter van denk ik.
Ik moet ook eerst naar het zh maar dat is vanwege mijn eerste bevalling. Als alles goed gaat wordt ik na eerste termijn naar vk gestuurd en dan met 36 wkn weer naar het zh. Wilde altijd al in het zh bevallen dus maakt mij niet uit... Mijn BMI is nu rond 33 maar het grappige is dat niemand mij meer stevig vindt omdat ik al 25 kilo ben afgevallen... Gezichtsbedrog hihi
En zijn jullie al veel aangekomen ik denk ongeveer 2 kilo..eigenlijk schommel ik rond mijn gewicht wat ik altijd heb gehad
ik denk ook dat ik zo'n 2 kilo ben aangekomen, het vervelende is dat mn weegschaal kapot is en dat is net zo'n dingetje wat je niet snel nieuw koopt haha Wil t wel gaan doen, want wil t zelf wel bijhouden! Mij vind ook niemand "dik" maar dat komt zoals al gezegd door mijn bouw. Als ik zeg dat ik bijna 100kilo weeg geloven mensen me niet!
Hoi dames, ik ben nog niks bijgekomen in de eerste weken zelfs 2 kilo afgevallen!! Maar ben bang dat ik er uiteindelijk toch aan moet geloven en weer zo rond als een skippybal ga worden....
mijn bmi is 30. ben eerst 2 kilo afgevallen. nu bij morgen 18 weken (uitgerekend 28augustus) zijn die er op een 200tal gram na weer bij. ben niet misselijk ofzo, maar heb ook geen eetlust. mijn gyn zegt dat ik best maar 5 kilo mag bijkomen. erg weinig he? tellen jullie die vanaf je startgewicht? of ben ik nu dan zogezegd al 2 kilo bij?
Er wordt geteld vanaf begin van je zwangerschap. (Ben een stuk verder als jullie, maar heb ook overgewicht)