September 2013 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MICH18, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cjjm2012

cjjm2012 Bekend lid

24 nov 2012
    628
    0
    0
    Aaaah wat een lief buikje smitje... ❤❤

2. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0

Jou buik lijkt toch echt groter hoor :cool:

3. cjjm2012

cjjm2012 Bekend lid

24 nov 2012
    628
    0
    0
    Nee joh.. Haha..

Heb je al eens gemeten?

4. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Whaha, nee ik heb nog niet gemeten, ik ben voorlopig ook alleen nog maar afgevallen, dus wat dat betreft kan ik ook niets bekijken.
    Enige wat ik weet is dat mijn baarmoeder 4vingers boven mijn navel zou zitten

Ik vermoed dat het nu even wat rustiger word met groeien:)

5. bloemetje83

bloemetje83 Niet meer actief

Wij zijn weer terug van vakantie! Eerst eens even flink bijgelezen, veel die nu de 20 weken echo wel gehad hebben. Wij hadden hem dus op de woensdag voordat we op vakantie gingen. Het is niet meer gelukt om te laten weten hoe het ging, het was erg hectisch. Om kwart voor negen hadden we de afspraak, daarna zijn we nog even de stad in geweest voor een rugzak (voor op vakantie) en een zomerjasje voor onze dochter (de mouwtjes van de vorige bleken toch wel wat kort te zijn nu...).
    Toen we thuis kwamen moesten we de laatste spulletjes inpakken, eten en gaan!

Maar de 20 weken echo: alles was goed en we krijgen een meisje! Fijn dat we onze dochter niet hoeven te overtuigen dat het anders was dan zij dacht. We kregen haar niet van het idee af dat ze een zusje kreeg. Heerlijk om weer 45 minuten naar onze kleine te kijken. Ik voelde een schop en zag het een fractie later op het scherm, erg leuk.

De vakantie was heerlijk, we hebben veel gezien en zo'n beetje alle soorten weer gehad: zon, regen, hagel en zelfs sneeuw... We zijn van Noord-Portugal door Noord en Midden Spanje getrokken en bij een van de laatste bestemmingen sneeuwde het dus een centimeter of 10 denk ik. Echt absurd. We keken 's avonds het nieuws en het scheen een record te zijn, hadden wij weer... Alle kleren die ik bij me had over elkaar heen, maar ik had het nog koud. Ik had niet echt gerekend op 5 graden :(
    Maar al met al een super vakantie gehad. Gisteren zijn we thuis gekomen, alle wassen gedraaid en vandaag opgeruimd. Dit was het waarschijnlijk voor dit jaar... Raar idee hoor. Mijn man had het een tijdje geleden over een tweede vakantie dit jaar. Hij wilde wel naar Engeland of Schotland in september. Vroeg ik: En had je dat voor of na de bevalling gedacht? Oh ja, oeps, vergeten :D

6. bloemetje83

bloemetje83 Niet meer actief

31 augustus
    pleak, 28 jaar, 2e kindje, meisje
    1 september
    -
    2 september
    wherona 31 jaar, 2e kindje
    alleentje, 28 jaar, 2e kindje, meisje
    3 september
    xlady, 26 jaar, 1e kindje, jongen
    4 september
    mamadaisy, 34 jaar, 3e kindje
    5 september
    -
    6 september
    -
    7 september
    jasm,38 jaar, 3e kindje
    8 september
    jenniferxx 23 jaar, 1e kindje*
    aislin 25 jaar, 2e kindje, meisje
    9 september
    badia 34 jaar, 1e kindje
    10 september
    bloemetje 29 jaar, 2e kindje meisje
    11 september
    denise1605 25 jaar, 1e kindje, verrassing
    12 september
    bren79 33 jaar, 2e kindje
    kimberlilie 22 jaar, 1e kindje
    13 september
    smitje 31 jaar, 1e kindje jongen
    14 september
    -
    15 september
    -
    16 september
    fenna81, 31 jaar, 1e kindje
    17 september
    rica 26 jaar, 2e kindje
    cjjm2012 28 jaar, 2e kindje
    18 september
    leona 25 jaar, 3e kindje
    19 september
    femmes82, 30 jaar, kindje
    20 september
    mich18 21 jaar, 2e kindje, jongen
    21 september
    suuz, 29 jaar, 1e kindje, meisje
    hopeandfaith 25 jaar, 1e kindje, jongen
    22 september
    yasminn 24 jaar, 1e kindje, meisje
    23 september
    mummy28 28 jaar, 2e kindje
    24 september
    sojo 24 jaar, 3e kindje
    kelmel 21 jaar, 1e kindje, jongen
    25 september
    siera 25 jaar, 1e kindje
    26 september
    -
    27 september
    itsdaisy, 27 jaar, 3e kindje
    28 september
    Charise, 25 jaar, 1e kindje Meisje
    29 september
    pegece 36 jaar 4e kindje, verrassing
    30 september
    -

afsprakenlijst september mama's:

Itsdaisy 23 april; VK
    Kimberlilie 24 april; 20 weken echo
    [COLOR=#00bff]Leona 25april; controle VK[/COLOR]
    [COLOR=#00bff]Leona 25april; 20 weken echo [/COLOR]
    badia 29 april 20 weken echo
    Marieke 29 april controle vk
    Aislin 01 mei; 20 weken echo
    Charise 01 mei; controle VK
    pegece 01 mei controle gyn
    hopeandfaith 02 mei: 20 weken echo
    kelmel 08 mei; 20 weken echo
    Itsdaisy 13 mei; 20 weken echo
    pegece 15 mei: 20 weken echo
    bloemetje83 15 mei: controle VK
    Charise 16 mei; 20 weken echo
    [COLOR=#00bff]Leona 22mei; afspraak gyn [/COLOR]
    pegece 23 mei: controle vk

7. Jasm

Jasm Actief lid

30 jan 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok ff een brake gehad druk met klussen begint ergens op te lijken. Hopelijk eind aankomende week binnen alles klaar. Wauw wat een mooie buikjes ik voel me nu echt letterlijk een kamerolifant. De kleine doet hetgoed is groter dan gemiddeld en mag na 30 weken niets meer doen om mijn kleintje zo lang mogelijk te laten zitten hopen dat het goed gaat.

Ik had met de andere 2 al pijn in mijn liezen na 20 weken nu tot nu toe nergens last van alleen af en toe zwaar gevoel in de benen vooral als er veel vocht in zit

En zo balen dat onze vakantie in het water valt dit jaar we zouden in aug ;) en nu zouden we voorrang krijgen in de mei vak maar dat waren ze op mijn man zijn werk ff vergeten. Dus dan maar vaker een dagje weg

8. itsdaisy

itsdaisy Actief lid

21 mrt 2013
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sjonge Jasm, dat is echt ontzettend balen zeg, van die vakantie!! Misschien een keer een lang weekend weg? Wij zitten nu een week in Duitsland, en zei net nog tegen ml dat ik nu al (na 4 dagen) echt het gevoel heb er even goed uit geweest te zijn. Dus dat we best es een lang weekend kunnen gaan.

Je hebt het eerder misschien al wel gezegd, maar dan weet ik het niet meer. Waarom moet je na 30 weken al helemaal rust houden? Lijkt me echt heel moeilijk zeg..

Bloemetje, leuk een meisje!!
    Wij mogen volgende week naar 20w echo. Echt zo benieuwd. Na twee jongens nu een meisje? Of een echt jongenshuishouden?
    Ook echt wel benieuwd of de gezondheid wel oke is. Hier veel mensen in onze kennissenkring waar met 20 weken iets mis bleek en het ook heftige gevolgen had. Nog een week en dan ook hier meer duidelijkheid.

9. Jasm

Jasm Actief lid

30 jan 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij Mijn eerste zwangerschap kwam de kleine man 5.2 weken te vroeg en bij ons meisje kwam ik met 32.1 dag in het ziekenhuis terecht met vroegtijdige weeen heb aan de remmers gezeten maar heb nog 6.5 week met ontsluitings weeen in bed of bank gelegen. En de kans is groot dat deze ook te vroeg geboren wordt. Zij de gyn moest er duidelijk rekenen mee houden.

10. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Jasm, lijkt me best heftig, dan inderdaad maar flink rust houden vanaf 30 weken, en ik denk nu ook al rustiger aan doen??

Ik zie dat de meisjes hier nog aan kop liggen??

11. Jasm

Jasm Actief lid

30 jan 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    tja de navelstreng zat er bij ons voor dus de gyna hield voor het zekere er nog een armslag om heen dus nog ff paar weken wachter de kleine boef

12. xlady

xlady Actief lid

1 mei 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    weer ff geleden maar was zeker wel schrikken,nu gelukkig nergens meer last van :)

pegece
    fijn dat alles goed was en dat je het hartje hebt kunnen horen:)

kelmel
    gelukkig dat ook bij jou alles goed was wel minder van je rug maar hopelijk kan de bekkenfysio wat voor je betekenen

hopeandfaith
    Super dat alles goed was bij de 20 weken echo ja blijft inderdaad bijzonder :D

Leona
    wat een mooie buikfoto :) Wel lekker dat de babykamer bij jullie bijna af is :D

Mich18
    ben al wel aan het rondsnuffelen naar geboortekaartjes.
    Orgineel idee om je zoontje het nieuws te laten brengen op de geboortekaart gaaf hoor :)
    Super handig als je zo goed kan schilderen wordt vast een mooie kamer :)
    En ideaal dat je schoolvakantie heb dan ben je lekker vroeg met verlof :D

Smitje
    wat een leuke buikfoto :)

Bloemetje
    Fijn dat de 20 echo goed was en wat leuk nog een meid erbij :)

Jasm
    Gelukkig gaat alles goed met je kleine wel jammer dat je niet op vakantie kunt gaan in augustus..
    Wel heftig zeg dat je zoveel rust moet nemen..

Hier
    we zijn begonnen met de babykamer moeten nog een muur behangen en dan andere vloer erin.
    Meubeltjes hebben we al uitgezocht.
    momenteel wel snachts weer vaak wakker

13. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Jasm, een lang weekend weg is ook een idee, zoals itsdaisy zei. Wij gaan komend weekend ook een lang weekend weg. Waarschijnlijk de laatste vakantie met z'n tweeën.

Itsdaisy vind je het spannend de 20 weken echo?

Xlady, leuk dat jullie bezig zijn aan het kamertje! Wat voor een behangetje is het geworden?

Hier alles goed. Ik heb gisteren de babydozen van de Prenatal, Babydump en Etos opgehaald. Leuk al die gratis spulletjes voor de baby! Doen jullie ook aan die dozen?

14. itsdaisy

itsdaisy Actief lid

21 mrt 2013
    178
    0
    0
    NULL
    NULL

20 weken echo; ik ben me best wel bewust van dat je ook slecht nieuws kan krijgen. Tegelijk een besef dat ik weinig kan doen dan gewoon rustig afwachten. Dat doe ik dus ook maar :)

Die babydozen; ik heb die van Prenatal bij vorige twee gehad. Vond ik leuk om uit te pakken. Zaten een paar dingen in die je ook echt wel kunt gebruiken. Speentje, luiers, zelfs een klein Avent flesje en vorige keer zelfs alcoholvrij bier, haha!
    Nu ga ik het denk ik niet doen. Heb al zoveel spullen in huis.. en het meeste is reclame.

Jasm, dat is zeker rustig aan doen dan! Waren er ook complicaties of moest je lang in het ziekenhuis blijven na geboorte?

15. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Die van de babydump en van de prenatal heb ik ook! Leuke spullen zaten er in he?

16. kelmel

kelmel Bekend lid

22 jan 2013
    521
    0
    0
    verkoopmedewerker
    Noord - Brabant
    Ik heb ook alle dozen opgehaald hoor haha. Zeker bij de eerste is alles wat je krijgt mooi meegenomen toch?! Wij hadden natuurlijk helemaal niet op de zwangerschap gerekend en het geld wat we gespaard hadden is allemaal in het huis gegaan dus alles wat wij gratis kunnen halen, halen we. Vond die knuffelbeestjes zo lief! zo schattig en lekker zacht:p
    Wij mogen ons ventje woensdag weer bewonderen. Nog steeds ben ik helemaal niet zenuwachtig, wat ik bij de andere echo's wel had. Als er iets mis is dan is dat maar zo. Klinkt beetje hard maar dan kunnen we er zeer waarschijnlijk toch niks aan veranderen. Gaan gewoon van het goede uit.
    Ja ik moet de fysio nog steeds bellen. Heb het zo druk dat ik er gewoon niet aan toe kom.... Deze week ga ik in ieder geval bellen.

Geboortekaartjes; van de week gaan we even naar de drukkerij hier in't dorp om de boeken op te halen. Eens kijken of we wat kunnen vinden. Wat ik tot nu toe op internet heb gezien is het allemaal net niet.

17. kelmel

kelmel Bekend lid

22 jan 2013
    521
    0
    0
    verkoopmedewerker
    Noord - Brabant
    Hier mijn buik van vandaag.:D
    Voor mn gevoel staat het nu eventjes stil dus ben benieuwd naar de foto over 2 weken:p.

IMG_20130507_100843.jpg

Vandaag precies op de helft!!:D:D:D
    De eerste paar weken gingen echt mega traag maar nu lijkt het wel hoe verder je komt hoe sneller de weken gaan!.
    Kan me niet voorstellen dat ik vanaf nu in dezelfde tijd onze kleine vent gewoon in mn handen heb.
    Doordat het zo snel gegaan is begin ik nu toch ook wel een beetje stress te krijgen hoor:p hebben jullie daar geen last van?

Ik zit de hele tijd met ow dit moet ik nog kopen, dat moet ik niet vergeten. Het huis moet af want dan kan ik de kamer in gaan richten en ga zo maar door. Volgens mij wordt mn vriend ook een beetje gestoord van mij want elke dag zeg ik dat we op moeten schieten met het huis. Heel vervelend maar kan er echt niets aan doen:p

Morgen om 08.45 hebben we de 20 weken echo al, lekker optijd:D

18. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Kelmel! Mooi buikje!!

Babydozen: Ik heb alleen die van de Prenatal en die van de Babydump aangevraagd en opgehaald, en ik was er weer heel blij mee. Al moest ik wel heel erg hard lachen om een stuk tekst in het magazine Geboorte wat erin zat. Ging over een fijne kraamtijd:
    Geef je borstvoeding en is je man weer aan het werk, dan kan hij wellicht 's nachts doorslapen.
    Nogal wiedus dat hij kan doorslapen! Hij kan geen borstvoeding geven!!:cool:

19. suuz83

suuz83 Lid

4 jun 2012
    81
    31
    18
    NULL
    Ergens in t Gooi
    Hi Meiden,

Sorry voor mijn afwezigheid.. Heb de laatste tijd ook niet echt bij gelezen. Hier gaat alles goed. Eindelijk van mijn hoofdpijn af :)

Vrijdag hebben we de 20 weken echo, dan ben ik wel al 21 weken zwanger. Maar dan kon ik terecht bij mijn eigen verloskundige, dat vond ik wel zo fijn.

Hierbij een foto van mijn 20wkn buik.

Heb al aardig wat buikjes voorbij zien komen! Zo leuk om te zien.

Fijne dag allemaal!
    Ga nu even gauw bij lezen!

XX

Bijgevoegde bestanden:

20. kelmel

kelmel Bekend lid

22 jan 2013
    521
    0
    0
    verkoopmedewerker
    Noord - Brabant
    Hahah Leona, als er een like button was had ik die aangeklikt. De mijne heeft gezegd de kleine uit bed te halen zodat ik in bed kan blijven, borstvoeding kan geven en dan legt hij de kleine weer terug. Nog wel even afwachten of ie er ook daadwerkelijk wakker van gaat worden, maar de bedoelingen zijn goed:p

Suuzz, wat een schattig buikje! Is voor mij al even geleden dat het er zo uitzag haha. Ja snap wel dat je gewoon lekker vertrouwd bij je eigen vk wilt gaan. Bij ons doen ze het alleen maar in het ziekenhuis dus had niet veel keuze, dan ook maar zo snel mogelijk haha.

Ik lees overal dat je last "moet" hebben van slapeloosheid... Ik slaap als een blok! Leg mn hoofd neer en ben vertrokken. Wordt 's nachts een keer wakker om te plassen en slaap daarna gewoon weer rustig verder. Ik heb echt nergens last van:p

Deel Deze Pagina