@ Cjim wat vervelend zeg dat lijkt me Echt naar als je je kleintje niet voelt ineens !! gelukkig dat alles gewoon goed was Kamertje is bij ons bijna af ... we zijn al een heel eind!! @ Rica nog gefeliciteerd jaa dat maagzuur ken ik helaas ook maar gelukkig helpen rennies heel goed !! @ Hier vandaag vieren we de verjaardag van mn man hij is al jarig geweest maar nu voor vrienden! Fijne zondag allemaal!!
@ CJJM, wat schrikken zo! Maar kan me voorstellen dat als je baarmoeder te groot is het kindje voldoende ruimte heeft om te bewegen dus wellicht minder tegen je aan traps/stompt? Fijn dat alles goed is, maar raadsels zijn nooit fijn! Qua baby kamers, ik heb nog helemaal niets.. ook geen kleertjes of zo. Dus CJJM het kan altijd nog erger Ik vlieg vrijdag weer naar Nederland voor de rhesus prik, had wat voeten in aarde om vrij te krijgen maar het lijkt nu gelukt te zijn. Een weekje in NL, dan nog 4 weekjes Pakistan en dan alweer terug naar Nederland. Het gaat zo snel! Ze hebben nog steeds geen vervanger dus heb aangeboden om evt vanuit NL nog 3 weken door te werken (tot 4 weken voor uitgerekende datum), maar wil hier wel weg zijn dan, voor het geval de baby toch eerder komt en ik moet toch wel iets aan die kinder kamer gaan doen! Daarnaast veel te heet hier (48 graden gister.. pff) en binnenkort begint de ramadan. Kortom zie er naar uit om in NL te zijn. Helaas is vriendlief net weer naar Afrika vertrokken, had hem gehoopt dit weekend nog even te zien. Hij komt rond 26 augustus weer naar Nederland. Best lastig plannen zo want hem het liefst zo lang mogelijk na de bevalling bij me hebben, maar wil ook niet dat hij de bevalling mist. gok maar op 2 weken voor uitgerekende datum, en dan blijft hij minimaal 2 maanden. Fijn!
hey meiden, miste een abo dus zie ineens veel tegelijk Badia:48 graden joh? pff das heel verschil met hier zeg. Balen dat plannen zo moeilijk is ivm de bevalling, hopelijk komt de baby niet eerder. Hopeandfaith: gefeliciteerd nog met je man! smitje: heerlijk even die zon he, en BBQ =) heb je iets tegen maagzuur? Rica: veel succes en plezier met tattoo, gaaf, ook niets voor mij maar wel leuk te zien. Ja en hoe wa de prenatal box? gewoon blijven snaaien hoor, heb je wel iets tegen maagzuur? ik gebruik ANtagel Cjjm: wat badia zegtt idd, balen zeg dat je kleine zo weinig voelt, maar miss wel door de vele ruimte, hopelijk word snel alles beter en leuker voor je meid. ja lastig als je nog niets af heb he, hier gaat gelukkig nu wel opschieten ook enne mooie buik!! Jasm: ja de Vl zegt zolang je geen helder bloedverliest is niets aan de hand, pas als ik dat krijg moet ik meteen actie ondernemen. hopelijk gebeurd dat niet dus Hier zijn gangetje, veel bezig met " zorgen" van de dochterlief, dus de zwangerschap gaat erg snel. wel aan aftellen naar de vakantie, heeerlijk nog 5 weken en du 10 dagen werken. ze is wakker =) Liefs
Badia.. jeetje wat warm zeg! CJJM, mooie buik meid! en nu ben ik het weer kwijt Ik ben vorige week naar het ziekenhuis geweest voor de suikertest, want mijn buik was volgens de VK veel te groot. Nu kwam er uit dat mijn suiker eerder te laag is als te hoog. de nuchtere waardes weet ik dan niet, maar na het ontbijt en 3 bekers chocomel was hij 4,7 Een kennis van mij heeft diabetes en die moet overdag tussen de 5 en 10 zitten dus daar zit ik onder. En dat is ook wel te merken, zeker met het heerlijke weer van de afgelopen dagen, lang leve de cola dan maar Wat hier nog moet gebeuren? Euhm.. schutting verven, geboortekaartjes bestellen, geboortebord maken, trappengat verven, fotolijsten in onze slaapkamer ophangen, stoelen logen en lakken, rolgordijntje voor de babykamer halen en ophangen. Dat is alles. Ik wil kijken dat ik morgen zelf aan de schutting begin op mijn tempo, en dan de fotolijsten ophangen, de rest mag mijn man doen. Ik had alleen de hoop dat alles voor eind deze maand af zou zijn, maar zoals het er nu naar uit ziet gaat dat niet lukken, ivm werk van mijn man Ik heb mijn aangevraagde babydozen al, ik had alleen die van de babydump en die van de prenatal. Zaten wel handige dingen in, al vond ik die van de babydump leuker
leona wat gaan ze nu doen met je suiker? want te laag is ook niet goed namelijk. Hopelijk ben je wel klaar voor je met verlof gaat. hier 3 geboortekaartjes boeken gehaald, ingekeken met me dochter, die zei steeds, baby...die leuk..die mooi haha, moeilijk altijd weer.
Even een vraagje: hebben jullie ook wel eens een licht mestruatie-achtig krampgevoel in je onderbuik? Ik had dat gisteravond en nu weer. Heb al even gegoogled; kan het groeipijn zijn?
Hey hier zelfde hoor, ik schreef van niet maar voelde net ook weer en is toch wel duidelijk aanwezig. zal idd groei pijn zijn, zoalng je niet naar je buik grijpt van de pijn en schrik zal het goed zijn.
Smitje zolang het daarbij blijft zijn het je spieren en baarmoeder die aan het uittrekken zijn, of je hebt te veel gedaan en dan wil de baarmoeder wel eens samentrekken het gevoel van harde duik. Ben ik blij dat het hier niet zo bloed heet is. Ik voel de kleine ook weinig placenta aan de voorkant en veel ruimte, ik voel de kleine wanneer het aan het oefenen is op mijn blaas of maag verder maak ik me niet ongerust. Komt denk ik ook omdat het de derde is. Wij hebben per toeval een geboorte kaartje alleen nog geen naam knap he. De kinderkamer is bijna klaar nog 1 trip naar de ikea 2 kasten halen. Schuur die schiet op dus kan straks weer lekker einde tuin zitten Mama wel rustig aan doen he de placenta niet de kans geven om dwars te gaan lopen doen
jasm fijn dat je een geboortekaartje heb, de naam komt vanzelf wel, anders even wat namen op lijstje zetten allebei en dan kijken wat je van de namen van die ander vind heb last van de kies die tegen me verstandkies zit, echt balen, verstandkies drukt tegen me andere kiezen en zit krap tegen 1 kies aan, die gaat rotten die doet nu pijn met kauwen, zat gisteren vlees tussen maar omdat ze tegen elkaar zitten te drukken wil ik vlees eruit flossen enzo en pulleken maar nu is helemaal zeer....ben als de dood voor verstandkies trekken, maar na me zwangerschap moet ik wel keer, met de zwaarste verdoving
naAM, nog steeds niet...alsof we er ook geen tijd voor hebben. we gaan binnenkort echt even opzoek anders wordt het zon gehaaste naam... die klinkt na een maand niet leuk meer en kan je wéér. rustig aan doen dames, pff en dat zeg ik hhaha wie heeft er als eerste verlof hier? hoe gaan jullie het na de bevalling doen, wat zijn de plannen en hoelang blijven jullie thuis/verlof?
Mama ik ben net ook naar ta geweest staat renovatie gepland eind okt. 5 plekken overgeven peniciline en zwanger geen goede combi Rica heb geen verlof ben fulltime mom zo verlof zit er dan niet in met 3 hihihi
zo vanmorgen weer op controle geweest bij de gyn. alles was goed het hartje ook weer gehoord en over 3 weken weer terug. ook mijn bloeddruk was goedgelukkig.
Ik ook geen verlof mijn contract was per 1 juni niet meer verlengd nu in de ww en dan over naar zwangerschapsuitkering en daarna Fulltime mom of 2 dagen werken in de week!!..
ik ook geen verlof, ik ben een mand geleden gestopt met werken en als de kleine er is wil ik wel weer gaan werken maar dat zie ik nog wel.
jasm: ook niet fijn, zegt me ni even niets maar alles met operatie en behandeling is niet leuk Balen van je baan zeg, hopelijk vind je snel iets nieuws Hier verlof per 21 aug, even kijken of ik dan de dag ervoor nog werk of gewoon met een nieuwe week begin, ipv halverwege de week. heb ervoor namelijk 3 weken vakantie en tussen vakantie en verlof zitten maar 2 weken, en dus 4 werkdagen. me dochter net bloedgeprikt, heel zielig, 4 buisjes maar was echt nodig, maar de maya de bij knuffel maakte alles goed, die kreeg kusjes en moest mee eten, ze is het alweer vergeten horen jullie ook van iedereen; " hoelang moet je nog? 14 weken, jeetje das lang zeg, en dan al zo dik".....valt toch mee hoelang het is =) en iedereen met 6 maanden is al dik dat het beetje in de weg gaat zitten, oftewel bijna iedereen dan....haha leuk die standaard antwoorden....maar vind leuker dan niets, want heb van niemand kaart gehad en er word weinig naar gevraagd door bekenden verder, een 2e i toch heel anders dan 1e, toen kreeg ik vollop kaarten.
@ mamajojo: klinkt bekend inderdaad. Bij de eerste zwangerschap kreeg ik enorm veel kaarten om te feliciteren, nu maar twee volgens mij. Toch voelt het voor mij net zo bijzonder. Je weet wel wat er komt, maar het blijft zo mooi. Een aantal collega's waren op vakantie geweest en hadden me een paar weken niet gezien. Die maakten ook opmerkingen over mijn buik Balen dat je zo'n last hebt van je kiezen. Ik had tijdens mijn vorige zwangerschap veel last van tandvleesontstekingen bij mijn verstandskiezen die nog niet half door waren. Nu was ik het zo beu, vorig jaar heb ik ze er allemaal uit laten halen. Was niet echt tof, maar ik ben blij dat ik er nu vanaf bent. Vanochtend op controle geweest. Alles weer goed, bloeddruk oke, alleen mijn ijzer een beetje laag, 6,6. Alleen weer niet laag genoeg om er wat aan te doen. Dus dan zelf maar aan de Roosvicee Laxo. Nu nog wachten op de bloedgroep van de baby, dan weet ik of ik over een paar weken nog een spuit moet. Wij twijfelen ook nog over de naam, maar het lijstje is inmiddels al ingeperkt tot twee. We willen haar ook een doopnaam geven, dus nu alleen de volgorde nog We zijn er ook veel later mee bezig dan bij onze dochter. Ik wil proberen door te werken tot vier weken, dus dan zou ik 12 augustus of zo met verlof kunnen. Ik wil de rest van het jaar thuisblijven, dus dat zou ongeveer nog vier weken extra vakantie/ouderschapsverlof zijn. Daarna ga ik weer drie dagen werken net als nu. Wat zijn er veel die niet (meer) werken! Dat zie je toch niet zo heel veel meer. Maar ik kan me het wel voorstellen. Ik heb nu ook behoefte aan extra verlof, waarschijnlijk is dit de laatste keer, daar wil ik van genieten. Geboortekaartjes hebben wij ook nog niet. Ik zag bij de verloskundige vanmorgen een leuke van Hip Design. Zometeen maar even googlen
Ik moet nog 5 weken werken, dan 6 weken zomervakantie en daarna begint precies mijn verlof (wat dan 4 weken voor tijd is). Ik zit int onderwijs.. Toch wel lekker die vakanties. Mn verlof duurt waarsch ook precies tot aan kerstvakantie, dus heb de ideale datum te pakken . Deze week krijg ik meer info over ouderschapsverlof. Als ik dit opneem krijg ik nog 55% van mijn loon gewoon uitbetaald. Dus denk dat ik dit nog paar maanden doe, tot baby ong 6 mnd is. Handig met borstvoeding en daardoor missch ook wat meer rustin gezin. Oudste gaat januari naar school en heb dr dan nog 2 om steeds mee te slepen om m weg te brengen/ op te halen. Vandaag controle gehad. Alles goed. Gaat ook gewoon zn gangetje. Derde is echt anders dan vorigen. Tijd gaat harder en ik maak me niet zo druk om de regeldingen. Nog geen een keer gekeken naar geboortekaartjes bijv. Doe alles lekker om de beurt. Ben nu sprei aant haken voor in wieg of maxicosi. Word leuk denk ik! Missch zet ik wel foto hierop als ie klaar is.
Itsdaisy, dat klinkt goed nog maar 5 weken werken! Ik werk tot en met week 36 en heb dan per 16 augustus verlof. Ik begin in januari weer met werken (want plak er nog wat verlofdagen aan) en ga dan 3 dagen werken. Pegece, itsdaisy en bloemetje, fijn dat jullie controles weer goed waren!
Nog 1 weekje wachten voordat ik de kleine boef weer kan zien en horen. Super dat alle controles goed gaan. Morgen naar ikea voor de laatste kast en dan thuis in elkaar zetten en inpakken