Smitje, dat kan inderdaad groeipijn zijn, of bandenpijn Namen: Wij hebben de voornaam wel al, maar we zitten aardig te puzzelen met vernoemen. Verlof... bij mijn vorige zwangerschappen heb ik door gewerkt tot het eind. En inmiddels ben ik thuisblijfmama dus zit ik al vanaf het begin thuis. Mamajojo, hier ook bij de eerste werden we doodgegooid met kaartjes, cadeautjes enz Bij de tweede werd het al beduidend minder. En ik verwacht nu eigenlijk vrijwel niets. Opmerkingen: vrijwel iedere dag de vraag: hoe lang moet je nog? Jeetje wat een dikke buik! Het zal wel zwaar zijn. Weet je wel zeker dat het er maar 1 is? blablabla Jasm. Auw! Pijnlijk die renovatie van je gebit zeg! Mamajojo, balen van je kiezen!! Its Daisy, dat heb je inderdaad goed uitgekiend zeg hahaha Ik ben gisteren onverwachts weer naar het ziekenhuis geweest ivm de pijn in mijn rug/buik/benen en nun blijkt het inderdaad bekkeninstabiliteit te zijn, en waarschijnlijk in combinatie met zwangerschapsischias. Binnenkort naar fysio
Hier juist de opmerking van goh wat een mooi beschaafd buikje van de achterkant zie je helmaal niet dat je zwanger bent!! ik was veel dikker... en de andere zegt weer jeeej wat heb je een mooi dik buikje je gaat hard man !! Tja wat moet je daar dan weer van denken ?? ahahah ik vind zelf voor mijn gevoel dat ik stil sta momenteel vind niet dat die echt gegroeid is weer maar goed kan zo weer ineens komen he
ik krijg ook regelmatig te horen zo he jij hebt al een grote buik zeg. mijn reactie is dan meestal, gelukkig wel.
Leona, wat rot zeg, bekkeninstabiliteit!! En dat je er zo'n last van hebt. Bah. Hopen dat het nog wat beter kan worden met oefeningen enzo.. Goed uitgekiend, lijkt zo.. maar het kwam dit keer ontzettend onverwacht! Ik heb twee jonge kids van 3,5 en 1,5 en zat midden in een burn-out toen ik zwanger werd van deze verrassing. Was even schrikken. Maar al snel omgeschakeld toen ik het op de echo zag dezelfde avond... zo bijzonder toch altijd. Maar wel blij met de timing qua werk ja Een beetje extra rust sla ik op het moment niet af!
itsdaisy: jeetje, nou gelukkig is het goedgekomen dan en kan je er van genieten! Fijn dat met de baby alles weer goed was, en met jou Pegece: haha ja idd, teken dat de baby groeit =) fijn dat alles weer goed was. Hope:krijg je straks ineens groeispurt Leona: balen zeg van b.I hopelijk helpt de fysio goed. Jasm: Ikea altijd goed =)...hier ook over weekje weer met 27+1, vind altijd leuk, dan ook afspraak maken voor de 30 weken echo. Bloemetje: jazeker voor onszelf is minstens zo bijzonder, twas de 4e keer dat ik de eerste weken meemaakte maar je went er nooit aan Fijn dat de controles weer goed waren geboorte kaart maar keus gemaakt, vind zoo moeilijk. Zag een leuke van een t shirt maar die gaat pas vanaf 50, zoveel hebben we er niet nodig vanavond me keus even aan me man laten zien, die vind nog moeilijker dan ik
@ mamajojo ja wie weet haha ach we zijn er ook nog niet we moeten nog wel ff kan zo ineens hard gaan he
Leona, wat vervelend! Hoe gaat het vandaag? Over opmerkingen: ik krijg nu juist weer te horen " wat heb je een mooi, klein buikje". Drie weken geleden was mijn buik nog heel/te groot...Pfff, trek er me niks meer van aan! Hebben jullie al ideeen over wat je wil aan versieringen: geboortebord, raamsticker, slinger of niks? Ik zat een beetje te googlen en zie wel veel leuke dingen! Ohw....en vandaag ontvangen:
wat een leuke doos die kraampakket, ik heb niet aangevraagd nog, krijg ook niet vergoed denk ik, en heb bepaalde dingen nog, even op de site kijken =)
Inderdaad een leuke doos! Bij onze dochter zat hij in een soort Curver doos, niet echt spannend Ben benieuwd wanneer die van Zilveren Kruis komt...
Nou, van die doos word ik voorlopig nog niet vrolijk; kraamverbanden, steriele wondkompressen, watten, enz. ... Gelukkig zat er ook nog een klein cadeautje in, dat verzacht de schrik een beetje Mamajojo, ik weet niet hoe je verzekert bent, maar bij de VGZ zit de doos in het basispakket. Vandaag is er de babyshower van een goede vriendin van me. Ik heb er super veel zin in! We gaan haar verrassen, dan versieren we het huis gaan we bij haar thuis high-tea-en en krijgt ze cadeautjes. Doen jullie aan een babyshower? Ohw, en ff trots mijn bijdrage aan de high-tea: (met dank aan een vriendin die heel goed kan bakken)
hele mooie taart!!.....vind baby shower geweldig maar helaas bij de 1e niemand die het organiseert en verwacht het nu ook niet beter at VGZ het vergoed, hier helaas pas vanaf aanvullend 2 sterren, en ik ben alleen basis selectief zilveren kruis, maar heb nog wat dingen van me dochter. hebben jullie ook zon zware ademhaling? hoe ik ook lig ( zij links of recht of rug) ademhalen voelt geblokeerd, ook als ik op de bank zit, moet echt onderuit zitten. Ook is me baby in buik erg rustig, voel wel hoor, smorgens even, maar even 1-2 keer en dan weer in rust, ze slaapt veel. Nu las ik dat tusssen 26-28 weken de baby's een slaapperiode hebben dus zal wel goed zijn, want gisteren rond 17 uur begon ze ineens weer te trappen....voel dus wel leven, maar erg rustig, even om draaien en verder slapen
ZO hehe, eindelijk! Ook ik heb even tijd om in te breken! Gelukkig gaat het met alle dames goed en zo dus ook met mij! Ik heb vakantie/verlof! Dus mij zien ze even niet meer terug op school hihi We hebben inmiddels de bugaboo donkey duo en quinny zapp buggy binnen.. en ik heb alles besteld van BABY'SONLY! Ben helemaal blij! heb al twee dingetjes binnen gekregen alleen zat er in een een klein plekje.. die heb ik terug gestuurd vond het veel te veel geld om te zeggen ik was het wel effe uit.. Wij hebben de serie van Marine-ster.. en ik heb zojuist een verfkleurtje uitgezocht die precies dezelfde kleur heeft! Ben helemaal gelukkig!!!!! (hoe blij kun je zijn) Wilde niet hetzelfde als bij mijn zoontje. vind dat dit kindje ook wat nieuwere dingen verdient! Over het algemeen is de kleine prins ook wat rustiger nu.. vooral s'nachts actief als ie echt actief is.. en meestal tussen 20.00 uur en 21.00 uur nu dus! hihi hij trapte net even.. Ze hebben bij mij wel een babyborrel georganiseerd bij de eerste.. echter denk ik dat het er nu niet inzit.. denk dat mensen er geen zin in hebben om eerlijk te zijn Deze week word de kamer geschilderd hoop ik dat mijn zoontje snel over is zodat de babykamer babyklaar kan worden gemaakt! YES
Mich, ik heb net ff gegoogled en dat ziet er super leuk uit! Die spulletjes van Baby'sonly! Ik snap dat je er helemaal blij van wordt! En wat heerlijk dat je vanaf nu vrij bent!!! Ik ben een beetje jaloers... Gisteren sprak ik een kennisje en zij gaat met 6 weken voor haar uitgerekende datum met verlof. Ik heb gepland om met 4 weken van te voren met verlof te gaan. Nou kan dat ook prima, denk ik, want ik heb geen echte klachten maarrrrr ik heb gewoon helemaal geen zin meer. Ik wil lekker kneuteren en genieten van het kleine mannetje in mijn buik. Ik ga er dus nog maar eens over na denken of ik misschien toch iets eerder met verlof ga. Hoe hebben jullie dat gedaan bij de eerste? Hier is de kleine ook 's avonds na het eten en 's nachts heel actief. Zo actief dat hij me soms wakker trappelt. Hebben jullie dat ook? Mamajojo, ja, ik merk dat ik ook al iets zwaarder adem. Als ik een trap heb gelopen dan sta ik ook echt een beetje te hijgen. Achja, we ademen ook voor twee en sjouwen ook nog een kleintje met ons mee, dus een beetje hijgen mag best. Gisteren moest ik van een vriendin ff in haar telefoon kijken om iets na te lezen terwijl zij aan het rijden was en toen zag ik dat er ook iets stond over een babyshower voor mij. Ik heb toen maar snel de telefoon terug gegeven.
@ Smitje: Wat een supermooie taart! ik ben met de eerste ook zes weken van tevoren met verlof gegaan. Ik was er gewoon klaar mee. Niet fysiek, alhoewel ik wel weer sneller moe was, maar ik had het gewoon gehad. Ik wilde niet meer bezig zijn met mijn werk. Nu werk ik drie dagen en vind ik de afwisseling wel fijn, dus ik ga nu echt proberen het vol te houden tot vier weken van tevoren. Een vriendin van mij zei dat ze dat ook had gedaan, maar de laatste week (vijf weken van tevoren) wel halve dagen was gaan werken door vakantieuren op te nemen. Vond ik een goed plan, dus ik ga eens kijken of ik dat voor elkaar krijg . Zal voor mijn werk in ieder geval fijn zijn als ik er zo lang mogelijk ben want een andere collega heeft zijn vakantie gepland precies in de maand augustus en die gaat hij niet meer verzetten... In principe moet er altijd een van ons zijn, dus als ik er dan een paar uur per dag ben is dat ook genoeg. Oh, een babyshower, wat leuk! Dat lijkt me echt geweldig! Bij mijn eerste hebben ze dat niet gedaan, maar we zijn nu met zijn tweeën zwanger en zij is één week voor mij uitgerekend, wie weet... Ik reken er maar niet op, maar zou wel heel leuk zijn! @ Mich: wat heerlijk, verlof! Hopen dat het weer een beetje beter wordt, dan kun je lekker in de tuin genieten. @ Mamajojo, in ruststand adem ik niet echt zwaarder, maar ik heb ook dat mijn conditie nul is. Eén trap oplopen en ik sta echt te hijgen..
Conditie die is er bij mij als een haas vandoor gegaan, en hier ook benauwd dubbel op door stuifmeel en de kleine. Med staan in de kast .bijna de kamer klaar spullen uitzoeken en in de kast. Dus ik hoop eind van de week klaar te zijn Mooie taart Bij geen van de drie babyshower gehad ben na de bevalling heel erg verwent. Zwsch verlof heb ik nooit gehad was al thuis, en ook had niet eens gekunt eerste was 5 weken te vroeg en de andere wou met 32.1 weken al komen heb 6.5 week op bed gelegen dus hier geen Zwsch verlof Heb nu weer een curverbox gekregen met alle benodigdheden gauw boven weg gezet goden niet verzoeken
Mich18: Heeeerlijk vakantie/verlof lekker genieten, ben ook wel jaloers hoor hihi Leuk baby's only en fijn dat je zo blij bent toch =) geniet ervan hoor Smitje: moeilijk he als je de keus heb, hier bij de eerste tot 36 weken maar de laaste 2 weken minder gewerkt, eerder naar huis, nu werk ik maar 2 dagen dus bikkel door als ik moe ben. Lieff dat je wakker getrappeld word, ik weet helaas niet of dat hier ook zo is, want als ik wakker ben weet ik niet waarom, maar zou best eens kunnen hoor, als ik moet plassen voel ik haar wel nog even voor ik weer in slaap dommel wat leuk dat er wrs een babyshower georganiseerd word, als zo is, van genieten hoor, heerlijk die aandacht rondom je zwangerschap. Bloemetje, nou idd minder werken is een goede optie, dan behoud je toch je 16 weken, en dus ongeveer 3 maanden na de bevalling en ik kan zeggen, die 3 maanden gaan snel, dus raad iedereen aan, maak eerst je dagen op voor je in je verlof snijd. leuk dat je tegelijk zwanger ben, 2 in 1 babyshower =) Jasm: balen van je allergie....oh meid wat erg dat ze alle 2 te vroeg kwamen, sorry ik snap even de curve box niet, maar das omdat ze in geval van te vroeg geboren ofzo? Ik hoop zo dat deze gewoon tot 37 of 38 weken minimaal lekker binnen blijft meid. Het benauwde is ook vooral als ik lig, dan word de boel in elkaar gedrukt. merk hier dat wanneer ik met me dochter bij andere (gillende) kinderen ben de baby reageert, ik zeg dan altijd je zusje wil mee doen. hier kan me kleine meid aardig wild doen als we met de baby-pop spelen, dan knuffel ik met de pop en doen we alsof we haar wassen, maar dan trekt ze uit me armen en smijt haar weg, oei als ze dat maar niet zo met haar zusje omgaat
er is een heel leuk boekje over --- mama wat zit er in je buik---dat heb ik bij mijn zoontje ook gelezen elke dag en ben er nu aan het voorlezen aan mijn dochtertje en ze begint het al te begrijpen. alleen ze zegt nu steeds nee ik ben de baby dus das wel grappig ze heeft wel door dat zij straks plaats moet maken en niet meer de kleinste is. ik hoop ook dat onze boef zo lang mogelijk zit tis gewoon tijd uit zitten en afwachten het is niet anders. en deze rund heeft 1 frontje van de la van de kast vergeten uit het schap te halen bij de Ikea, handig kan ik weer heel klooien en als het nu nog in de buurt was dan snel op en neer en klaar maar moet er echt oppas voor regeln,.