September 2013 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MICH18, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pegece

pegece Niet meer actief

vandaag controle bij de vk gehad alles was goed ook mijn bloeddruk gelukkig en weer het hartje gehoord.

volgens mij is niet iedereen meer actief hier.

2. kelmel

kelmel Bekend lid

22 jan 2013
    521
    0
    0
    verkoopmedewerker
    Noord - Brabant
    Hee meiden.
    Mooie foto's mich!! Echt onwijs bijzonder dat je al zo naar binnen kunt kijken he!

Ben gister op controle geweest bij de vk. Moest eersr ff alles tot me door laten dringen.Ben weer twee kilo afgevallen, snap er helemaal niks van! De snoeppot is tegenwoordig mn beste vriend.... mn suiker en ijzer waren vorige keer fantastisch, had zelfs een goede ijzervoorraad. Morgen bloedprikken voor rhesus D. Mn bloeddruk was hoog 139/88. Had van de week ook veel last van hoofdpijn dus moet het goed in de gaten houden, heb een lijstje met symptonen meegekregen heb ik 2 of meer symptonen tegelijk dan moet ik bellen om gelijk oo controle te komen. Schrok alleen meer van mn baarmoeder. Die ligt 4 weken hoger als wat hoort. Had een stagaire en de gewone vk dacht dar ze een foutje maakte. Vorige keer lag mn baarmoeder al wel iets hoger maar dit was wel erg hoog geworden zei ze. Maak me nu wel beetje zorgen. Durf eigenlijk niet te google-en omdat je vaak alleen de vervelende verhalen tegenkomt. Vk wil eerst de echo over 3 weken afwachten, maar duurr mij eigenlijk te lang! Hun vonden het al raar. Door hun reactie ga ik me zorgen maken. Heb vanacht heel lang liggen piekeren over wat het inhoud, hou het kan etd.

Iemand van jullie die dit ook heeft (gehad/gehoord).
    Over 3 weken ook weer terug op controle met potje urine om het eiwitgehalte te meten ivm nu een hoge bloeddruk.

3. Jasm

Jasm Actief lid

30 jan 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn baarm is ook groter omdat de kleine dik 2 weken voor ligt in groei
    Als je echt zorgen maakt gewoon bellen of je eerder mag

4. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Kelmel, hier ook een baarmoeder die veel hoger licht als dat 'hoort' Inmiddels kan mijn baarmoeder volgens mij niet meer hoger gaan zitten en kan ik dus alleen nog maar 'naar voren' groeien :$

Pas maa rop met die bloeddruk! Hebben ze je suiker al eens getest? Al snap ik dat dan weer niet in combinatie met je afvallen....

Pegece, fijn dat de controle weer goed was!

Rica, hier was de kraamvisite van de tweede wel minder, dus ik verwacht nu bij de derde niet zo gek veel meer
    Geen idee of iedereen nog actief is

Foto is van 28 weken precies

5. pegece

pegece Niet meer actief

kelmel als je het echt niet vertrouwd dan zou ik gewoon bellen hoor.
    en je bloeddruk ook goed in de gaten houden hopelijk gaat hij wel omlaag.

leona wat een mooi buikje en een heel leuk jurkje.

6. cjjm2012

cjjm2012 Bekend lid

24 nov 2012
    628
    0
    0
    Kelmel, als je het niet vertrouwd, gewoon bellen..
    ik ken volgens mij het lijstje van klachten wat je hebt mee gekregen uit me hoofd..
    Hopen dat er geen eiwitten in je urine zitten, Maar je zou het ook nu al kunnen laten controleren, dan weet je het zeker..

Mijn baarmoeder is ook veel groter, toen ik met 27.6 op controle was, was me baarmoeder ruim 32 weken, ben toen geprikt op glucose.
    Volgende week de groei echo, hoop dat ons muisje niet te groot is.. :)

Leona, wat een mooie buik <3

Hier is ons binkie al weer iets beter te pas.. gelukkig..
    Deze week is me schoonvader aan onze slaapkamer begonnen, hoop dat deze op het einde van de week klaar is, zodat we door kunnen na de kamer van onze bink.. en dan de gang en tuin.. en dan mag ik bevallen.. haha... :p

7. Puck86

Puck86 Lid

24 jun 2013
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    31 augustus
    pleak, 28 jaar, 2e kindje, meisje
    1 september
    -
    2 september
    wherona 31 jaar, 2e kindje
    alleentje, 28 jaar, 2e kindje, meisje
    3 september
    xlady, 26 jaar, 1e kindje, jongen
    4 september
    mamadaisy, 34 jaar, 3e kindje
    5 september
    -
    6 september
    spitsmuis, 28 jaar, 3e kindje, meisje
    7 september
    jasm,38 jaar, 3e kindje
    8 september
    jenniferxx 23 jaar, 1e kindje*
    aislin 25 jaar, 2e kindje, meisje
    10 september
    puck86 27 jaar, 1e kindje, meisje
    10 september
    badia 34 jaar, 1e kindje verrassing
    10 september
    bloemetje 29 jaar, 2e kindje meisje
    11 september
    denise1605 25 jaar, 1e kindje, verrassing
    12 september
    bren79 33 jaar, 2e kindje
    kimberlilie 22 jaar, 1e kindje
    13 september
    smitje 31 jaar, 1e kindje jongen
    14 september
    -
    15 september
    -
    16 september
    fenna81, 31 jaar, 1e kindje
    17 september
    rica 26 jaar, 2e kindje Jongen
    cjjm2012 28 jaar, 2e kindje
    18 september
    Leona 25 jaar, 3e kindje, meisje
    19 september
    femmes82, 30 jaar, kindje
    20 september
    mich18 21 jaar, 2e kindje, jongen
    21 september
    suuz, 29 jaar, 1e kindje, meisje
    hopeandfaith 25 jaar, 1e kindje, jongen
    22 september
    yasminn 24 jaar, 1e kindje, meisje
    23 september
    mummy28 28 jaar, 2e kindje
    24 september
    sojo 24 jaar, 3e kindje
    kelmel 21 jaar, 1e kindje, jongen
    25 september
    siera 25 jaar, 1e kindje
    26 september
    -
    27 september
    itsdaisy, 27 jaar, 3e kindje, jongen
    28 september
    Charise, 25 jaar, 1e kindje Meisje
    29 september
    pegece 36 jaar 4e kindje, verrassing
    30 september
    -

afsprakenlijst september mama's:

itsdaisy 12 juni: controle vk
    pegece 12 juni controle gyn
    badia 20 juni: rhesus prik en controle vk
    pegece 28 juni:controle vk
    pegece 2juli: controle gyn
    Leona 11 juli: Groei echo & controle Gyn
    Leona 15 juli: Controle VK

Geen idee of ik het goed gedaan heb, maar ben 10 september uitgerekend.

8. Puck86

Puck86 Lid

24 jun 2013
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mbt kraambezoek/kraamfeest. Ik ben erg bang dat ik overrompeld word door bezoek, dus wil echt met mijn man bespreken, wie wat en hoe. Mijn man heeft ook een eigen zaak, dus wil waarschijnlijk wel een soort van mini-kraamfeest voor daar geven, mensen die geïnteresseerd zijn in de baby komen maar kijken op de zaak :). Heb geen zin in al die mensen bij mij thuis.

Hebben jullie een idee hoeveel mensen max jullie per dag willen en plannen jullie ook avondjes niemand in?

Ik ga overigens in het catharina ziekenhuis bevallen, iemand daarmee ervaringen?

9. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Over het algemeen willen wij uberhaupt geen bezoek 's avonds ivm onze oudste, die moet gewoon naar school namelijk.
    Maar voor onze ouders, broers & zussen maken we een uitzondering

10. Jasm

Jasm Actief lid

30 jan 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je plant doe het om de dag is lang niet zo druk en doe er gewoon 1 per keer werkte bij mij het fijnst

11. Puck86

Puck86 Lid

24 jun 2013
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is jullie ervaring dan mbt tot de kraamweek? Wie wel en wie niet bijvoorbeeld? Ouders en zus zijn uitzondering idd, maar ook onze beste vriend mag altijd komen (is als een broer). Maar waar leg je de grens, iedereen wil natuurlijk zsm komen kijken, opa's oma's etc, vrienden. Wie laat je wel en niet komen. Nu scheelt het dat we voor iedereen 30-60 minuten weg wonen en zullen er daarom ook wel een aantal later komen.

Echter ik weet zeker dat er in de eerste week, ouders (4), zus en gezin (3), vrienden (7), opa en oma (4), tante en gezin (5), nicht (+partner) gaan komen, dus het wordt al snel druk denk ik. Ik ben echt bang "geleefd" te worden, maar wil ook niemand voor het hoofd stoten.

12. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Hoi Puck,
    Allereerst ook welkom vanuit mij!
    Volgens mij had ik dat namelijk nog niet gezegd! :D
    Ik zag dat jij ook in het catharina gaat bevallen en daar ga ik dus ook bevallen:D ik woon in Limburg en ben helemaal overgestapt om juist daar te bevallen dus ik heb er over het algemeen een goede indruk over! Natuurlijk moeten we straks kijken hoe het daadwerkelijk bevallen is! hihi
    Mijn ervaring met kraamweek. VRESELIJK.
    Ik wilde geen bezoek huilde elke avond van de pijn.
    Ik heb alleen mijn naaste familie op bezoek gehad. dus broer, schoonzus. moeder en schoonmoeder en vader en aanhang natuurlijk.. hihi..
    Wij kregen over het algemeen veel en lang bezoek doordat we zelf nog een erg jong stel waren. En dus de meeste waren net zo jong alleen hielden zij nog echt van uitgaan en zijn wij de eerste met een baby..
    Vandaar dat wij een kraamfeest houden! :)
    Nu heb ik zelfs al voor het ziekenhuis bezoek (omdat het bijna zeker is dat het een keizersnede word) al bepaald dat ik alleen mijn broer en mijn ouders + schoonouders daar zou willen zien. Niet eens mijn schoonzus. Omdat ik een vreselijke rotte relatie met haar heb. En ik niet meer voor andere mensen maar alsof doe.

Allen: daar erger ik me trouwens heel erg aan, aan mijn schoonzus.
    Hoe is jullie relatie mbt de ouders en zus van je partner?
    Ik lig al jaren niet met haar en heb nu gewoon gezegd, dat ik haar niet wilde zien. (tegen mijn partner) is dit erg?:)

13. Jasm

Jasm Actief lid

30 jan 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2493 Jasm, 29 jun 2013
    Laatst bewerkt: 29 jun 2013
    Mich groot gelijk als het niet gaat hoe sneu ook voor je man moet je in zo'n situatie voor jezelf gaan en je kindje en stres is nooit goed en helemaal niet nodig.
    En altijd praten er over is ook goed en duidelijk maken waarom voor de rest moet hij daar vrede mee krijgen het is jullie beide dag en kindje

Ik ben die maagzuur nu wel eens zat en de kleine ligt ook al laag bhe maar goed en10 en naar beneden tellen dinsdag weer voor controle en dan zien we wel weer hoe we er voor staan :$

14. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Leona, wat een leuk jurkje en een hele mooie, ronde buik!

CJJM, gelukkig is jullie kleine weer beter! Fijn dat je schoonvader komt helpen met klussen! Is jullie slaapkamer klaar?

Puck, ik kreeg vrijdag een tip van een goede vriendin: probeer in je kraamweek vooral niet te veel bezig te zijn met wat fijn is voor anderen en probeer niet bezig te zijn met anderen niet voor het hoofd te stoten, maar denk vooral aan jezelf, jullie kleine en je man. De rest komt later wel. Die vriendin was de eerste week al veel bezig met wat fijn zou zijn voor anderen, waardoor ze een hele drukke kraamweek heeft gehad, waarbij ze haar kleintje aan iedereen liet vasthouden (omdat dat zo leuk zou zijn voor hen) met als resultaat: moeder en kindje moe en overstuur.
    Zoals jij ook schreef zijn mijn man en ik ook van plan om samen een beetje te plannen van wie wel en wie niet. We willen allebei graag onze ouders als eerste op kraambezoek, dat zal waarschijnlijk al een paar uur na de bevalling zijn. Daarna willen we het verspreiden. De eerste week alleen mensen die dicht bij ons staan (zussen, goede vrienden) en dan een visite per dag. Daarna zien we wel wie er wil komen (kennissen, ooms, tantes, neven, nichten, collega's, buren).

Mich, goed dat je hebt gezegd tegen je man wat je denkt en wilt. Wat zei hij er van?

Jasm, heb je iets tegen de maagzuur?

Vrijdag ben ik door vriendinnen verrast met een babyshower! Het was super! We hadden die avond een afspraak bij vrienden, dacht ik...maar 'suprise' in de woonkamer zaten mijn lieve vriendinnen!:D Ze hadden de kamer mooi versiert in blauw en groen, een heerlijke blauwe taart gemaakt en alcohol vrije champagne met lekkere hapjes later op de avond. Ook hebben ze me verwend met lieve cadeaus. Op de cadeaus hadden ze buikfoto's geplakt van hun zwangere buiken en ik moest raden welke buik van wie was en mocht dan een cadeau open maken. Heel leuk bedacht en mooi om te zien al die verschillende zwangere buikjes. Verder hebben we heel veel gekletst over zwanger zijn, bevallen, de kraamweek en kinderen. Ik ben al het hele weekend aan het nagenieten.:D

15. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    31 augustus
    pleak, 28 jaar, 2e kindje, meisje
    1 september
    -
    2 september
    wherona 31 jaar, 2e kindje
    alleentje, 28 jaar, 2e kindje, meisje
    3 september
    xlady, 26 jaar, 1e kindje, jongen
    4 september
    mamadaisy, 34 jaar, 3e kindje
    5 september
    -
    6 september
    spitsmuis, 28 jaar, 3e kindje, meisje
    7 september
    jasm,38 jaar, 3e kindje
    8 september
    jenniferxx 23 jaar, 1e kindje*
    aislin 25 jaar, 2e kindje, meisje
    10 september
    puck86 27 jaar, 1e kindje, meisje
    10 september
    badia 34 jaar, 1e kindje verrassing
    10 september
    bloemetje 29 jaar, 2e kindje meisje
    11 september
    denise1605 25 jaar, 1e kindje, verrassing
    12 september
    bren79 33 jaar, 2e kindje
    kimberlilie 22 jaar, 1e kindje
    13 september
    smitje 31 jaar, 1e kindje jongen
    14 september
    -
    15 september
    -
    16 september
    fenna81, 31 jaar, 1e kindje
    17 september
    rica 26 jaar, 2e kindje Jongen
    cjjm2012 28 jaar, 2e kindje
    18 september
    Leona 25 jaar, 3e kindje, meisje
    19 september
    femmes82, 30 jaar, kindje
    20 september
    mich18 21 jaar, 2e kindje, jongen
    21 september
    suuz, 29 jaar, 1e kindje, meisje
    hopeandfaith 25 jaar, 1e kindje, jongen
    22 september
    yasminn 24 jaar, 1e kindje, meisje
    23 september
    mummy28 28 jaar, 2e kindje
    24 september
    sojo 24 jaar, 3e kindje
    kelmel 21 jaar, 1e kindje, jongen
    25 september
    siera 25 jaar, 1e kindje
    26 september
    -
    27 september
    itsdaisy, 27 jaar, 3e kindje, jongen
    28 september
    Charise, 25 jaar, 1e kindje Meisje
    29 september
    pegece 36 jaar 4e kindje, verrassing
    30 september
    -

afsprakenlijst september mama's:

itsdaisy 12 juni: controle vk
    pegece 12 juni controle gyn
    badia 20 juni: rhesus prik en controle vk
    pegece 28 juni:controle vk
    pegece 2 juli: controle gyn
    Smitje 9 juli: controle vk
    Leona 11 juli: Groei echo & controle Gyn
    Leona 15 juli: Controle VK

Heb mezelf weer even toegevoegd;)

16. Jasm

Jasm Actief lid

30 jan 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Smitje niks helpt alles al geprobeerd cola is het enige wat een beetje helpt alles10 min en dan weer mis spul ha helpt ook niet vla rennie komt er even hard weer uit dus gewoon nog ff vol houden

En mijn ribben beginnen nu ook pijnlijk te worden sig maar ach ff doorbijten

Hier geen babyshower alles woont te ver weg :) nu rustig aan doen mag niks meer doen x( dus wat rommelen

17. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    @ Smitje,
    Hij vond het prima.. Hij verwachtte eerst wel dat ze erbij zou zijn maar ook meer om het 'fatsoen' maar niet gevoelsmatig..
    Het is heel erg maar ze heeft het ons nooit gegund dat wij een gezinnetje zijn geworden.. Keek soms niet eens in de kinderwagen en het voelde altijd niet gemeend naar mijn zoontje toe..
    De eerste 4 maanden heeft ze geen contact gehad met ons terwijl wij zelf niet eens hadden gezegd dat we zwanger waren maar mijn schoonmoeder. Ze kon het niet geloven en dacht dat er niks terecht van ons kwam.. doordat de ruzie steeds bleef en zij er van overtuigd was dat ze geen kinderen kon krijgen (niet geprobeerd wat mij erg kwetste omdat een naaste echt geen kinderen kon krijgen en uiteindelijk lang hebben gedaan om een adoptiekindje te kunnen adopteren) heb ik eens gescholden van ach zou voor mijn familie zelfs draagmoeder willen zijn (kom daar volledig op terug:p) maar kon gewoon niet begrijpen dat iemand zo vervelend kon doen terwijl het je eigen vlees en bloed was.. toen ik dus heel heftig was bevallen wat ik echt als traumatisch had ervaren en mijn zoontje ook steeds in een coveuse moest omdat hij ijzer tekort had en ze wisten niet hoe dat kwam. Kreeg ik doodleuk een apje de morgen na mijn bevalling met alleen maar erin: nu zou je wel geen draagmoeder meer willen zijn he?! Vanaf dat moment (we luchtte elkaar al eerder niet) maar vanaf dat moment ben ik haar nog meer gaan haten. Ik gaf mijn zoontje niet graag aan haar af en eigenlijk hoefde ze van mij echt niet op bezoek te komen. Vaker als ik bij zijn moeder bleef eten met mijn zoontje dan ging ze extra al frieten bakken terwijl ik nog zat te voeden of ze keek niet in de kinderwagen of zijn moeder mocht het niet over mijn zoon hebben als zij er was terwijl zij super trots was op haar eerste kleinkind.. en noem zo maar op.. ons zoontje is nu 14 maanden gepasseerd en de band is alleen nog maar minder geworden.. ze was alweer boos dat ze weer geen peettante werd.. maar waarom zou ik zo iemand peettante maken?? Ik haat haar echt heel erg.. En zou nooit oprecht kunnen zeggen tegen mijn kinderen van ga maar naar tante ..... toe. Het is zelfs zo erg dat als ik weet dat mijn zoontje bij mijn schoonmoeder is en zij is daar dan ga ik hem snel ophalen.. ik vertrouw haar niet eens met hem.. :eek:

18. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Even iets heel anders dames.
    Mochten jullie het kamertje in de kleuren grijs-wit- of blauw hebben..
    Ik heb nog 2 hele fijne ledikantdekens en ledikant lakens te koop!
    Ze zijn dus nog maar bij een kindje gebruikt. omdat we voor ons tweede ventje de serie van baby's only heb gekocht zijn deze over!

19. itsdaisy

itsdaisy Actief lid

21 mrt 2013
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kelmel,

Die symptomen zouden met zwangerschapsvergiftiging te maken kunnen hebben. Ik heb dat bij eerste ook gehad. Begon met hoge bloeddruk. Hoofdpijn is ook een signaal. Ik heb er eigenlijk weinig tot geen klachten van gehad, maar moest steeds vaker op controle naar zh. Uiteindelijk toch te hoge waarden in urine en moest ik blijven in zh. Was toen 38 wk. Voelde me nog steeds prima, maar mocht niet eens de afdeling af, dat zou te vermoeiend zijn! Na drie dagen ziekenhuis is mn zoontje gehaald. Ik heb er dus geen last van gehad, maar er zijn er die dit wel echt hebben.

En er vroeg al tijd geleden iemand geloof ik nr ons kraamfeest. Eerder nog geen tijd en zin gehad om te reageren, sorry :)

We hadden op kaartje de datum en plaats voor kraamfeest meteen gezet. Ong 6 weken na uitger. datum. Geen optie voor kraambezoek, maar gewoon iets als 'wilt u ons kleine wonder ook komen bekijken, dan kan dit op die-en-die dag daar-en-daar'. We hadden tompoesjes bij hema besteld met mooie foto van de kleine erop. Zaaltje gehuurd. Leuk ingericht met blauwe en witte versiering. Plastic tafelkleden gekocht met witblauw van zeeman :). Paar mensen (vriendinnen of zuszen of schoonzussen) gevraagd voor catering. Hapjes vooraf klaargemaakt. Boekje neergelegd waar mensen iets voor die kleine in kunnen schrijven. Zijn ook leuke kant en klare kraambezoekboekjes te koop. En tafel klaargezet voor cadeaus, met stift en etiketten erbij om namen op te kunnen schrijven. Soms komen er hoop mensen tegelijk binnen en kun je het snel opschrijven. Anders weet je echt niet meer wat je van wie kreeg..

2 uurtjes, daarna weer klaar. Anders veel te lang voor baby. Ik koos ook 1 of 2 mensen uit die m vast mocht houden. Verder alleen kijken, niet vasthouden. Anders word ie gek.

Ons is het goed bevallen. Vooral als je op het moment zelf de regeldingen uit handen geeft. Even goed plannen, maar dan kun je gewoon genieten van alle contacten.

En dan heb je de kraamweken gewoon lekker voor je meest nabije vrienden en familie. En kunnen ze gewoon nog es komen als ze willen. Ik vond het heerlijk!

20. kelmel

kelmel Bekend lid

22 jan 2013
    521
    0
    0
    verkoopmedewerker
    Noord - Brabant
    Heb opzich redelijk wat hoofdpijn maar dat heb ik normaal gesproken ook al snel. Probeer er nu gewoon goed op te letten dat er niks anders bijkomt anders hang ikmeteen aan de telefoon:p
    Pfff ja dat maagzuur wordt ik onderhand ook wel gek van! Rennie helpt wel maar maar voor even... ach ja nog even volhouden!

Hebben jullie ook dat jullie juist nu vergeetachtiger worden? Van de week boodschappen gedaan kom ik thuis, achterdeur nog wagewijd open. Schrok me rot! Moet ook echt een lijstje meenemen anders vergeet ik de helft in de supermarkt.

Vandaag kraampakket van zilveren kruis binnen gekregen, wat een leuke box voor speelgoed oid! Maar jeetjemina al die wondverzorgingsdingen...wordt er helemaal akelig van!

Wij doen gewoon kraambezoek en kijk tegen die tijd zelf wat ik fijn vind. Ik wilde het liefst mn moeder bij de bevalling bijhebben omdat zij me echt kan kalmeren maar mn vriend vind het iets van ons samen dus we gaan het avontuur met zn 2e aan. Mn moeder is er dan gewoon direct na de bevalling want die springt meteen in de auto zodra ik haar wat laat weten haha.

Planning is om volgende week de babykamer af te hebben, dan kan het inrichten en opruimen beginnen:)

Deel Deze Pagina