September 2013 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MICH18, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Itsdaisy, knap gem/haakt!

Bloemetje, slaat de antibiotica aan?

Hopeandfaith, hoe gaat het nu met je moeder? Mooie buik!

Pegece, gefeliciteerd met je neefje! Hopelijk herstelt je zus goed.

Leona, mooie buik! Gisteren had ik ook een off-day; moe, snel een harde buik en een wat kramperig gevoel in mijn onderbuik met af en toe een steek. Geen idee of dat voorweeen zijn. Kunnen het ook indalingsweeen zijn?

Jasm, hopelijk heb je de tas nog even niet nodig! Wat heb je er eigenlijk inzitten? Ik lees veel verschillende dingen over wat mee te nemen.

Denise, hoe gaat het met jou? En met jullie kleine?

2. kelmel

kelmel Bekend lid

22 jan 2013
    521
    0
    0
    verkoopmedewerker
    Noord - Brabant
    Jeetje Denise, wat moeten jullie geschrokken zijn! Hopen dat de kleine nog even bij mama wilt blijven! Ik duim voor je!

Weet allemaal niet meer wie wat gezegd/geschreven heeft...
    Leuk dekentje gehaakt! Lekker vrolijk:)
    Gedeliciteerd met je neefje! Gelukkig gaat alles goed ondanks de spoedkeizersnede!
    Hoe gaat het met je moeder?
    Slaat de anti biotica goed aan?
    Vocht vasthouden heb ik al paar weken last van. Ik probeer zo min mogelijk zout te eten. 2 x per dag een ijsbad voor mn voeten. Onderbenen hoger leggen dan je heupen als je ff gaat zitten en 's nachts met twee kussens onder mn benen te slapen. Helpt wel iets maar neemt het niet helemaal weg.
    Pff van de vk moet ik op mn rug slapen, waarom heb ik niet meer onthouden maar dat lukt me echt niet. Tis net alsof ik dan een baksteen bovenop me heb liggen.

Woow vannacht gedroomd dat ik moest bevallen, was echt bizar hoe echt het leek. Toen ik wakker werd zei ik gelijk helemaal in de stress tegen vl dat we moesten bellen voor de gbkaartjes. Hij snapte er helemaal niks van haha. Ik dacht dat ik er nog niet zo mee bezig was maar kennelijk toch wel😜
    Van't weekend gaan we even lekker naar mijn ouders naar de camping. Even samen nog ertussen uit even uitrusten. Mag helaas niet zoveel meer. Van de week paar keer kleine bloeding gehad, bloedvaatjea die waren geknapt doordat ik te druk bezig ben.
    Voel me af en toe echt een bejaarde en vind ook wel erg dat ik aan vl huishoudelijke taken moet geven terwijl hij al de hele dag hard werkt. Mja hij zegt zelf gelukkig nu soms ik doe het wel ga jij nou maar even rusten. Had vorige controle een kleine preek gehad van de vk omdat ze niet geloofde dat ik het rustiger aan deed😶

Spelen jullie hormonen ook weer op? Ik wordt soms om praktisch niks boos of heel erg gestresst. Van de week na de 3e bloeding barstte ik in tranen uit, was het even helemaal zat.

3. pegece

pegece Niet meer actief

leona wat een mooie buik.

kelmeldaar heb ik ook wel last van hoor van de hormonen en zo snel boos worden.

4. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Kelmel, hier ook een hormonstertje hoor. Arme man whahaha

Ook ik moet mijn man vragen om een groot gedeelte van het huishouden op zich te nemen, en oh wat voel ik me daat schuldig over! Ik zit verdorie de hele dag thuis, en mijn huishouden krijg ik niet eens gedaan!! En dat terwijl hij de hele dag werkt, op het moment wel leuke uren (van 5.30 tot 17u)
    Dat op de rug slapen hoor ik wel eens verschillende verhalen over. Ik slaap op mijn zij, op mijn rug kan ik echt niet slapen, daar krijg ik het stikbenauwd van!

Voorweeen, ik las op een website dat vanaf 32 weken de harde buiken, voorweeen genoemd word en ook wel indalingsweeen. Dus schijnbaar is het een pot nat.

5. hopeandfaith

hopeandfaith Niet meer actief

@ smitje jaa gaat bter ze is nog aan het herstellen maar stap voor stap gaat ze vooruit gelukkig :) dankje

@ leona jaaa idd drink al aardig wat maja met dit weer ken je het ook bijna nie voorkomen denk ik!

6. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Pegece gefeliciteerd met je neefje! Gelukkig gaat het goed met beide!
    Ik net gepoetst.. jeetje heb het zweet op mijn voorhoofd staan..
    Nu doe ik ook niks meer voor de rest van de dag:p

7. hopeandfaith

hopeandfaith Niet meer actief

Ik heb ook al last van voorweeen :$ vind het pijnlijk! Maja hoort erbij

8. bloemetje83

bloemetje83 Niet meer actief

Ik vind het lastig te zetten of de antibiotica nu aanslaat. De plek op mijn been is ongeveer net zo groot, dus daar kan ik het niet aan zien.
    Vanmiddag moest ik bij de gynaecoloog langs. Zij vroeg van alles en snapte niet waarom er geen bloed geprikt was. Dus weer bellen met de dermatoloog. Schijnbaar kun je vaak een vals negatieve melding krijgen en hij wist zeker dat het een tekenbeet was. Dus ook al ben je maar in 1 tot 3 % van de gevallen besmet met de ziekte van Lyme, antibiotica doen ze dan preventief. Nu toch maar getest (waarom is me dan ook niet helemaal duidelijk). Volgende week vrijdag krijg ik de uitslag. Daarnaast willen ze de baby na de geboorte controleren door bloed af te nemen. Het schijnt een theoretisch verwaarloosbare kans te zijn dat ik het overdraag (als ik het al heb), maar ja, ze wil het risico niet nemen. Wel een gedoe hoor...

@ Leona: mooie buik zeg! Hier vroeg iemand van de week hoe ver ik was (33 weken) en hij helemaal verbaasd: Echt waar??? Zo ver?? Zo klein is mijn buik nou toch ook weer niet...

Ik geef ook al wat meer de huishoudelijke klusjes uit handen. Manlief doet vaak de wc, dat is zo'n gedoe met die buik. De rest gaat nog wel. Volgende week komt mijn schoonmoeder langs om lekker te poetsen, dat is wel fijn.

Bijgevoegde bestanden:

9. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Jawel hoor bloemetje een mooi bescheiden buikje! Leuk!

10. Jasm

Jasm Actief lid

30 jan 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook last van voor weeën en een humeur om te schieten daar ik helemaal niks meer kan weinig slaap 2 kindjes die ook aandacht willen hebben. Ik heb gelukkig een mams die redelijk dicht bij woont en die me komt helpen anders zou het hier een soepsooijtje zijn. Vocht tja dat hoort er nu 1 maal bij zeggen ze ik heb het gevoel dat ik vsrkenspootjes heb drinken helpt nietecht alleen dat je er meer van naar de wc moet. Ook omdat ik niks meer mag doen om het zo rustig mogelijk te houden. Hier gaan de weeën af en aan heb er vooral last vsn als ik bezig ben en veel beweeg.
    Momenteel vooral las van de indaling in mijn liezen en daar tussen in. En de druk. En9 veel harde buiken. Woensd weer controle en dan zien we wel weer
    Dan heb ik ook het termijn gehaaldt toen mijn zoon geboren werd, dus we gaan degoede kant uit.

Ben het alleen nu wel zat ahhhhhhhh en mijn man die wordt mijn humeur ook al aardig zat en kan er wel eens op schieten, en dan zeggen ze wel tis je derde dat doe je toch zo even je hebt het al 2 keer mee gemaakt. :x :x nou ik heb het gevoel dat deze zwaarde is dan die andere 2 hihihihi nog even vol houden

Wat ik in mijn tas heb zitten;
    Pj , ondergoed (extra) , kleertjes voor de kleine, toilettas met dingen die je nodig hebt, neem voor het geval extra pj mee voor als je moet overnachten. En als je weet dat je langer moet blijven gewoon wat meer van alles. Endoe comfortabele kleren aan die je na de bevalling ook aan kan doen. Evt slippers of makkelijke schoenen

Dat is wat ik in mijn tas heb voor de rest zelf aan vullen wat jedenkt nodig te hebben, en hou alle belangrijke gegevens zoals telef kraamzorg en zo bij de hand dat je die kan bellen.

11. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Ik ga ook maar de kleertjes uitwassen en dan de tas gereed maken!:) HIHIHI

12. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Oh echt nu al?!?!?! Ik heb dat op de planning staan voor over 4 weken!!

Ik stond vandaag bij de boer, zegt het vrouwtje achter de balie: Hoe lang moet je nog, euhm.. een week of 8
    :$ Zijn het er 3 dan?? Nee het zijn er zeker geen 3!
    Nou 2 toch wel zeker!! Nee, het zijn er ook geen twee!!!!!

Wat is dat nou toch steeds voor opmerking?! Waarom moet je per se als je een grote buik hebt meer als 1 kind in je buik hebben?! Ik sta verdorie iedere week met 2 kinderen bij de boer, iedere week word dezelfde vraag gesteld:(

Dat buitje van vanmorgen was wel verfrissend maar inmiddels is het alweer verschrikkelijk warm!

13. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Bloemetje, je hebt geen kleine buik, maar wel een buik die écht hoort bij het termijn.
    Ik heb van mij zelf al wat vetjes, en zodra mijn test positief raakt word ik ook gelijk rond...

14. bloemetje83

bloemetje83 Niet meer actief

@ Leona: ja, echt iedereen heeft een mening over zwangere buiken. Meestal vind ik het wel leuk, maar vooral de laatste tijd word ik er een beetje moe van..
    Vooral heel raar om te zeggen 'het zijn er zeker 3'. Wat moet je daar nou mee?

Inderdaad een heerlijke bui. Op weeronline stond dat het nog steeds 31 graden zou worden. Ik kon het me niet voorstellen, maar inmiddels is het weer behoorlijk warm en klam ja...

15. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Ik krijg ook altijd opmerkingen... van baohhh jij hebt ook al een aardige buik! En dan zeg ik altijd.. thja was al vet van te voren:p hahahaha

16. Jasm

Jasm Actief lid

30 jan 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    ach ja hier hetzelfde is het er nu nog niet :) tja ik laat het gewoon maar langs me heen gaan :)

Bijgevoegde bestanden:

17. pegece

pegece Niet meer actief

jasm mooi buikje.

gisteren is mijn moeder een dagje geweest en heeft de babyspulletjes gestreken ik had ze van de week gewassen en lekker buiten gedroogd.

de foto is van vandaag precies 31 weken samen met mijn zoontje.

18. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    leuke buikjes meiden!! Hoe is het met jullie vandaag?:)

19. Jasm

Jasm Actief lid

30 jan 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Twee dagen niks anders gedaan dan slapen ik was helemaal gaar, sinds vanmiddag ben ik er weer een beetje. Alleen de harde buiken komen vaker en langer en de weeën ook dus we wachten maar gewoon af

Verder de temperatuur is aangenamer mag van mij wel zo blijven

20. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    #2640 Leona, 29 jul 2013
    Laatst bewerkt: 29 jul 2013
    Pegece, mooi buikje!
    LIef van je moeder dat ze alles even gestreken heeft

Ik heb de laatste dagen veel last van harde buiken/voorweeen. Ik word er op het moment ook 's nachts wakker van, dus daar ben ik niet zo blij mee
    Gisteren een etentje gehad met de familie, kwam bij het restaurant binnen (chinees) : Sooo toe maar, 2 voor de prijs van 1.... grrrrrr
    Weet je wel zeker dat het er maar 1 is?
    Jij durft wel he om zo op het laatst nog naar buiten te gaan!
    Boh je hebt al 2 kinderen en dan komen er nog 2 bij, moeilijk hoor!
    Zwaar he met dit weer
    Oh je moet het wel zwaar hebben met 2 kinderen en 2 op komst...
    Zeg maar nee, dan krijg je er twee

Pff WTF?! Laat me met rust! Het is er maar 1, ik heb nog een week of 7 te gaan tot de uitgerekende datum, een week of 6 tot ik waarschijnlijk ingeleid ga worden. Ga een ander vervelen met je opmerkingen!
    En dan ook nog opmerkingen van, 9 van de 10x, wildvreemden!

Over 2 weken begint school weer, krijg ik daar ook weer iedere dag tig opmerkingen...

Ik ben in staat om mezelf de komende weken op te sluiten!

Maar verder gaat het wel goed hoor:D

Deel Deze Pagina