September 2013 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MICH18, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pegece

pegece Niet meer actief

o vervelend zeg beterschap

2. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Vervelend blaasontsteking!

Ff delen: ik heb verlof!!!!!!!!!!!!! :D

3. pegece

pegece Niet meer actief

fijn smitje geniet lekker van je verlof

4. itsdaisy

itsdaisy Actief lid

21 mrt 2013
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    He bah, beterschap hopeandfaith..!

Leona, fijn dat ze al de goede richting op ligt.

Smitje nu echt verlof. Lekker hoor!

Zijn er nog die nog niet met verlof zijn? Ik ben officieel nog niet met verlof, maar heb nog 2 weken vakantie. Daarna begint mijn verlof :)

Vandaag aan het schilderen gegaan :) Manlief is deze week nog thuis en had een aantal schilderklussen op de planning. Hij vind het alleen vreselijk om te doen... en ik vind het eigenlijk best wel leuk. Dus hij heeft op de kids gepast en ik ben gaan schilderen!
    En... toen besloten we dat we toch maar heel de babykamer nog wilden doen. Yes... want dat wilde ik eigenlijk al een tijd, maar het kwam er steeds niet van. Nu kon er steeds een van ons de kinderen bezig houden. Morgen misschien nog de plinten... en dan is ie weer als nieuw!! Toch wel heel blij mee, want er zaten veel vlekken op de muur.

Gister kregen we bericht dat een vriendin is bevallen. Toch wel gek, ze lag maar 1 week voor op mij, maar beviel 5 weken te vroeg. Van mij mag ie nog wel eventjes blijven zitten. Hoewel ik geloof ik niet gestrest zou zijn als ie nu komt. Moeten we alleen naar t ziekenhuis, dat zou ik dan wel jammer vinden.

5. hopeandfaith

hopeandfaith Niet meer actief

jeeeej smitje nu lekker genieten en rusten ;)

6. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    It's Daisy, fijn dat jullie de babykamer alsnog geverft hebben

Smitje, geniet van je verlof!!

Hope& Faith balen van de blaasontsteking!!

Ik heb vanmorgen de enveloppen geschreven, heb ik dat ook weer gehad. Alvast een beginnetje gemaakt aan de ziekenhuistas. Ookal heb ik een datum wil ik toch liever niets riskeren.
    Ook de cadeautjes voor onze dochter en zoon ingepakt en al in de tas gedaan.
    Gisteren heb ik de laatste kleertjes gekregen voor ons kleine meisje, dus dat word nu allemaal gewassen, morgen strijken en dan kan dat ook de kast in.

7. Jasm

Jasm Actief lid

30 jan 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier alles nog binnen ondanks de weeen en regelmatig naar zh maar goed nog 3 weken het mag van mij nu wel ben het helemaal zat. Mijn lntje is een stompje en ben blij dat maandag school weer begint. De kids zitten elkaar giga in de haren.

Verder gaat het goed hoor >•<

8. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Hopeandfaith, hoe is het met de blaasontsteking? Hopelijk heb je er weinig last van!

Itsdaisy, dus jij bent vanaf nu ook lekker vrij! Heerlijk, he? Hoe is het met je vriendin en haar kleine?

Leona, fijn dat je klaar bent met het schrijven van de enveloppen! Ik ga vandaag achter de laatste adressen aan die we niet hebben en de enveloppen bestellen.
    Over de klaartjes: strijken jullie alles? Ik ben eigenlijk niet zo van het strijken...:)

Jasm, nog ff volhouden!

Wij zijn vrijdag bij de gynaecoloog geweest en hebben de mogelijkheden besproken: stuitbevalling of keizersnede en het is het laatste geworden. En we hebben een datum geprikt. Gek hoor, dat we nu weten wat de geboortedag van ons manneke wordt! Maar goed, wie weet dient hij zich wel eerder aan...
    Wie van jullie heeft er ervaring met een keizersnede?

9. pegece

pegece Niet meer actief

ik ben zelf ook niet zo van het strijken hoor maar mijn moeder heeft mijn babyuitzet gestreken dat heeft ze bij al mijn zussen gedaan.

ik heb geen ervaring met een keizersnede, maar het lijkt me wel apart om al te weten wanneer de kleine komt.

aanstaande donderdag komt de kraamzorg hier voor een intakegesprek dat is voor mij alweer ruim 8 jaar geleden.

10. hopeandfaith

@ smitje jaa gaat goed antibiotica slaat Gelukkig aan :)
    Ik heb er geen ervaring mee met een keizersnee maar net wat je zegt lijkt me raar idee dat je weet wanneer die komt hihi maar aan de andere kant ook wel weer fijn ben je er toch een beetje op voorbereid!

11. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Pegece, fijn dat je moeder alles gestreken heeft!

Hopeandfaith, gelukkig, dat je maar weer snel beter bent!

Het is ook raar dat we nu weten wanneer hij komt, maar inderdaad ook wel handig. Mijn man kan er nu rekening mee houden wat betreft zijn werk en ik kan me rustig voorbereiden op de dag (zorgen dat het tasje gepakt is, ik netjes verzorgd ben en alles thuis netjes achterblijft). Verder lijkt het ons ook best fijn dat we nu de eerste kraamdagen in het ziekenhuis hebben; er is dag- en nacht iemand bij wie we met vragen terecht kunnen. Thuis is natuurlijk veel gezelliger, maar we proberen ons maar te richten op de voordelen van de keizersnede. :)

12. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    En nog even een buikfoto met 36 weken en 2 dagen:

13. hopeandfaith

@ smitje dankje jaa idd had ik ook gedaan :) oooh wat heb je een bescheiden buikje zegt mooi hoor !

14. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Goedemorgen zwangere vrouwen,

Ik wil ook mee kletsen met jullie.
    Want we krijgen 1ste kindje. :) De baby is uitgerekend op 15 september.
    En ik ben nu 36 weken en 1 dag zwanger. <3
    En we weten wel van welke geslacht, hihi. Maar het blijft nog verassing tot bevalling! :)

We hebben een afspraak dat vanmiddag gaan we bij de verloskundige voor controle.

Fijne dag!

15. bloemetje83

bloemetje83 Niet meer actief

@ Smitje: inderdaad een bescheiden buikje! Lijkt me heel apart om de datum van de geboorte al te weten, maar wel heel fijn! Mijn man is vandaag zijn telefoon vergeten, dat soort problemen heb je dan niet :)

@ dogs84: welkom en succes met de laatste loodjes!

Ik heb de kleertjes niet gestreken, bij de eerste wel, maar ja bij de tweede ben je nu eenmaal wat makkelijker. Ik gebruik ook geen apart wasmiddel meer.

Hier ook klaar met de enveloppen, ik heb eigenlijk weinig meer te doen :). Deze week gaat onze dochter drie dagen naar het kinderdagverblijf, dus lekker rustig aan doen.

En hier van mij nog een buikfoto van vandaag.

Bijgevoegde bestanden:

16. pegece

pegece Niet meer actief

wat een mooie buikjes zeg.

dogs84 welkom en veel plezier bij de controle vanmiddag.

17. hopeandfaith

hier mijn buik met 35 weken :)

1090942_546788898716042_1563033412_o.jpg

18. pegece

pegece Niet meer actief

mooie buik

19. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Dank je, allemaal!
    We hebben vanmiddag bij de verloskundige voor controle. Ik heb haar verteld over gisteren. Gisterenochtend kreeg ik 3x linkse kant pijn en misschien wel weeen. Daarna weer over. Blijkt dat avond om half 7 tot half 11 kreeg ik menstruatiekramp en ook elke keer opnieuw pijn. Natuurlijk ik werd helemaal gek van, als ook paniek. Om 22u ik kan beter 30 minuten bad liggen. Daarna ik voel wel minder over, maar de baby is wel bezig ingedaald.

De verloskundige heeft mijn buik even voelen controleren. Dus klopt wel dat de baby heeft bezig ingedaald. En mijn buik is wel zo strak dus wel balen voor mij als wanneer ik krijg weer menstruatiekramp. Daarom is niet zo fijn voor mij!
    Nu we moeten nog even wachten tot wanneer wilt de baby bevalling. Het is wel spannend, maar ik moet wel ontspannend!
    We moeten volgende week weer terug bij het controle.

20. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Goedemorgen!!
    Eventjes ego hoor, sorry!

Ik ben gisteren weer even onverwacht naar het ziekenhuis kunnen gaan. Ik voelde van alles 'lopen' tussen mijn benen, dus even gebeld, moest ook echt regelmatig schoon ondergoed aan omdat alles nat was. Dachten ze gelijk dat mijn vliezen al gebroken waren.. Nou echt dan ga je relax naar het ziekenhuis hoor NOT!!!!

In het ziekenhuis een uur aan de CTG gelegen, iedere 5 minuten een korte wee (15-30sec). Lekker dan, daar worden we vrolijk van.
    Nog een inwendig onderzoek gehad en het was gelukkig geen vruchtwater. Dus met het verzoek om mezelf goed in de gaten te houden mocht ik naar huis. Wel werd me nog op het hart gedrukt dat ik moest zorgen dat mijn tas over niet al te lange tijd klaar staat en dat ik me rustig moet houden!

Volgende week weer controle en tot die tijd rustig aan doen...

Deel Deze Pagina