Mich wat een mooi bevallingsverhaal, mooi kaartje en natuurlijk: een mooi ventje!! CJJM, mooie toeter!! MIjn bevallingsverhaal Ik zou eigenlijk 9-9 ingeleid worden, maar ivm drukte werden we (na een 3uur durende CTG) naar huis gestuurd 10-9 had ik plannen gemaakt voor het avondeten, en een uitstapje voor die middag want ik was ervan overtuigd weer naar huis gestuurd te worden. Alleen bij binnenkomst bleek het wél door te gaan, we kregen een kamer en een half uurtje later zouden ze mijn vliezen prikken Dat vliezen prikken bleek nog niet zo makkelijk en dus hebben ze flink op mijn buik geduwd om ze door te prikken, waarna er zo'n golf vruchtwater afkwam dat de verloskundige ook drijfnat was Daarna moesten we kijken dat de weeën zelf op gang kwamen, maar na 2 weken voorweeën werd het niet meer of minder, dus daar kwamen opwekkers bij om 10u De weeën die ik toen kreeg waren onregelmatig maar wel goede weeën. Dus om 11u gingen de opwekkers er weer af, ze waren nog redelijk te doen. Natuurlijk deden ze zeer maar zodra ze weg waren had ik ook weer babbels voor 10 Om 12u kwamen ze toucheren en had ik een krappe 5cm ontsluiting, de weeën vond ik toen niet zo grappig meer, althans de piekjes niet. Dus ik vroeg om pijnstilling, waarna ik zo'n pompje kreeg. De weeën waren nog steeds onregelmatig en door de pijnstilling zakten ze weg, dus om 13u kreeg ik de opwekkers er terug bij Ik hebmijn man toen gestuurd voor een broodje te halen, want ze kwamen maar niet met brood (daar is later nog wat van gezegd door de VK tegen de verpleegkundige) Ik wilde nog even naar de wc, dat werd de po-stoel, en toen ik daar af kwam voelde ik opeens enorme drang om te persen. Op dat moment kwam een verpleegkundige binnen ivm die stoel, en die vertelde ik dat ik die drang had. Dat kon niet, want ik had nog niet 1x regelmatige weeën gehad, of überhaupt weeën die echt een volle minuut duurde, maar ze haalde wel de VK. Die toucheerde en bleek ik inderdaad 10cm te hebben. Op dat moment kwam, gelukkig, ook mijn man terug binnen met broodjes die dus, net als ik, erg verbaasd was. Mijn man wilde, voor ik mocht gaan persen, nog een opmerking maken die bij onze zoon ervoor heeft gezorgd dat ik een knop on kon zetten en toen wel durfde te persen alleen kon hij deze keer een stukje achteruit springen omdat mijn hand spontaan naar een 'zeer gevoelige plek' ging om eens even te laten voelen dat het zeer deed Toen mocht ik gaan persen en 3 minuten later lag om 13.37 ons kleine meisje op mijn buik Ze heeft heerlijk een half uurtje op mijn buik gelegen, in die tijd kreeg ik mijn ene hechting (voor de mooi, zoals de VK zei) en daarna is ze gewogen: 3200 gram en 49cm! Om 16u waren we thuis. En sindsdien zweef ik ergens heel hoog op een roze wolk! Ik heb een kraamtijd die ik bij onze andere kinderen had moeten hebben, ik geniet volop. Er is alleen 1 klein 'probleempje' : ik heb een spataderontsteking op mijn been, dus lekker wandelen zit er helaas niet in. Evelyn doet het hartstikke goed, ze is maar 100gram afgevallen in totaal, en inmiddels zit ze alweer boven haar geboorte gewicht. Ze drinkt goed, ik heb uiteindelijk toch voor flesvoeding gekozen, en daar echt geen spijt van. Alleen deze keer geen Destinox gekregen dus ik heb wel 2 dagen stuwing gehad, en zodra Evelyn huilt heb ik 2 hele mooie vlekken in mijn bh zitten Morgen is de laatste dag kraamzorg, ik heb met de kraamzorg en de VK doorgesproken over de bevalling, en die zeiden: als dit zelf op gang was gekomen had ik het ziekenhuis niet gehaald omdat ik continu onregelmatige weeën heb gehad, en echt van het een op andere moment moest persen. Dus: Ik ben heel blij dat ik voor de inleiding gekozen heb! Foto volgt nog, maar er wil iemand een fles
@ Leona mooi bevallingsverhaal zeg zo wil ik ook bevallen!! maja dat moeten we nog maar afw8 !!.. fijn dat alles zo goed gaat met jullie dochtertje en dat ze zo goed groeid en drinkt Lekker genieten van die roze wolk
@Hier vanacht weer slecht geslapen stond om 04.30 weer onder de douche vanwege mn rug echt die rugweeen pff... shiet mij ma lek!! ik mag zo bij de apotheek een slaappil ophalen om vanavond lekker te kunnen slapen heb net ook maar ff nog een uurtje op de bank gelegen gaap!!.. het wordt tijd dat die kleine smurf komt maja heb het niet voor het zeggen!!
Wauw Leona, het klinkt wel als een beetje rommelig begin van je bevalling, met wel/niet inleiden, wel/niet opwekkers.. maar zo'n snel einde in een keer! Dat is dan weer heerlijk! De hormonen razen hier nog goed door mn lijf denk, want op het moment dat ik lees dat je je dochter op je buik krijgt springen hier de tranen in mijn ogen Ben benieuwd naar je foto!! En hopeandfaith, misschien nog een tip: Ik heb ook rugweeen gehad bij vorige bevallingen, vreselijk. Maar het hielp voor mij als ik een warme kruik tegen de zere plek had. Gewoon zo'n waterzak zegmaar, met zo'n smalle hals.
Het was in principe ook een hele rommelige bevalling. Maar van begin tot eind weer 5,5uur net als bij onze middelste. Alleen was het in principe inn anderhalf uur van 5cm tot geboorte. en ook het persen was ontzettend snel. Na de eerste keer persen stond het hoofdje. Het ging gewoon opeens heel snel. En dat heb ik in mijn hoofd echt even moeten verwerken. Maar ik zou het zo overdoen op deze manier hahaha
Hier overugens ook rugweeen en ook een kruik in mijn rug gehad. heerlijk!! foto komt denk ik. morgen. ik tik nu op mijn telefoon omdat ik op de bank lig ivm mijn been
Hier slaappil geen effect helaas ga kapot van de rugweeen heb net maar weer ff een warme douch genomen en zit nu aan de warme melk!! Pff.... hopelijk kan k zonog ff slapen! !
Hope&Faith, is er enige regelmaat in je rugweeen te ontdekken?? Anders toch even naar de VK bellen meid!
Tis continue heb de vk net gebeld ze kunnen niks doen nu helaas!! Morgen heb k controle en dan gaat ze ff kijken of k miss al ontsluiting heb ofzo ma zal wel niet!!
Mich en Dogs gefeliciteerd! Wat een leuke baby foto's!! Ze zien er allemaal zo lief uit haha. Ik heb heel de zwangerschap gedacht dat ons mannetje vandaag zou komen, maar merk er nog helemaal niks van dus denk dat ik nog meer geduld moet hebben. Ben nu maar weer het hele huis van boven tot beneden schoon aan het maken. Zo'n kraamverzorgster doet dingen toch anders als dat je het zelf doet haha. Mn vriend begint nu ook ongeduldig/zenuwachtig te worden haha. Als ik 's nachts terug kom in bed omdat ik moest plassen oid schrikt ie wakker en vraagt ie wat ik gedaan heb. Mn telefoon moet ik dag en nacht bij me houden van hem haha. Krijg drie keer per dag een berichtje hoe ik me voel of dat er misschien al iets aan de gang is. Harde buiken blijven hier aanhouden maar daar blijft het helaas ook bij. Morgen weer op controle bij de vk. Hoop dat ze het met me eens is dat ik niet tot het einde moet blijven lopen haha. Slaap gemiddeld nog maar 2/3 uurtjes per nacht en overdag bijslapen lukt ook niet meer. Hoog tijd voor iets meer nachtrust vind ik haha.
Leona: mooi meisje!! Prachtige foto! Hopeandfaith: heb je geen bekkeninstabiliteit dan?? Want weeën zijn toch over het algemeen niet constant? Die moeten echt komen en weer gaan. Wat ontzettend rot zeg, dat je zo'n pijn hebt. Hoop voor je dat het snel beter wordt. En Kelmel, dan zijn jullie er écht klaar voor, als ie je drie keer op een dag vraagt hoe het gaat, hihi. Ik probeer zoveel mogelijk gewoon door te gaan met het gewone leven, dan hoef ik ook niet zo te wachten. Ondertussen komt de kleine wel regelmatig in mijn gedachten. Of de bevalling. Of wat ik nog kan doen voordat ie zou komen. En dan ga ik weer verder met mn gewone dingen. Net had ik weer controle. Ik stond zo weer buiten. Alles goed, perfecte hartslag, baby ligt netjes met hoofd beneden. Niet volledig ingedaald. Net als alle vorige controles afgelopen tijd. Volgende week weer. Denk zelf dat ik over een week ga bevallen. Maar hou ook echt langer in mijn achterhoofd.
Mooi meisje ^^ Mooie buik Geen idee of k dat heb!! ... volgens de vk is het gewoon allemaal voorwerk! Zo ff op visite bij vrienden gisteren namelijk te horen gekregen dat ze zwanger zijn dus ff kleinigheidje gekocht hihi Laatste loodjes meiden we moeten nog ff volhouden!!
Mich leuke bink heb je! En super leuk kaartje, leuk dat z'n broertje op het kaartje staat! Leona mooi meisje! Ben zo jaloers.. Hier nog steeds aan het afwachten. Zou maandag gestript worden, maar kon niet want er waren al twee vrouwen aan het bevallen dus het was te druk om mij ook te laten bevallen... dus toen dinsdag terug gegaan. Toen was er wel tijd om gestript te worden.... maar m'n baarmoedermond blijkt nog niet rijp te zijn... dus kon niet gestript worden. Balen! Morgen afspraak bij gyneacoloog in het ziekenhuis... eerst echo en ctg en dan inleiden bespreken, hoe wat en wanneer. Ik denk dat we het weekend nog even afwachten en dan maandag of dinsdag hopelijk inleiden als tot die tijd niets op gang is gekomen. Vanaf maandag moet ik zowiezo bij de gynaecoloog bevallen want dan ben ik 42 weken.. Baal nu wel een beetje van m'n lichaam... waarom ben ik nog niet klaar voor de bevalling? En m'n vriend die zit hier ook maar in NL te vervelen, met het gevolg dat hij nu volgende week ws 5 dagen naar Belgie moet waar ik ook niet op zit te wachten dat ik tijdens de kraamweek opeens 5 dagen/nachten alleen ben... maar ja hij zit nu al een maand in NL te wachten tot ze gaat komen. En tot overmate van ramp wordt ik elke dag door mensen gebeld gesmst... en is ze er al?? We zitten echt te wachten hoor, alsof ik mezelf niet al opvreet. zo even klaag berichtje sorry! LIchamemlijk voel ik me nog steeds helemaal prima, nog steeds geen gerommel in buik.
He bah, wat vervelend Badia! Het komt zo gewoon niet zo lekker uit. Hopen dat het snel zelf nog op gang komt dan. Soms hoor je dat het opeens snel gebeurd kan zijn.. wie weet. Maar vervelend ja, dat iedereen dan gaat vragen. Alsof ze niet wat zouden horen van jullie als het zover was. Maarja, ook wel weer begrijpelijk.. iedereen leeft mee. Nou, ik duim voor jullie dat het gewoon vannacht ofzo gebeurd!!
Hier even een kort berichtje: gisterenochtend is om 9:30 onze dochter Feline geboren. Ze weegt 3700 gram en alles gaat goed. Het was echt een turbobevalling: om 7 uur werden we wakker van onze dochter en een half uur later had ik het idee dat ik weeën had. Mijn man heeft dochterlief naar de opvang gebracht en daarna toch maar de vk gebeld. Die kwam een klein half uur later omdat ze haar spreekuur af moest zeggen. Toen bleek ik al 7 cm ontsluiting te hebben. Na het breken van de vliezen kon ik beginnen en met één perswee was ze er.