September 2013 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MICH18, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Maandag 9 september en dinsdag 10 september 2013
    Ik voel me bijna niet meer bewegen van ons zoontje Thomas. Maar middag en avond beweegt wel klein als zacht. Ochtend, we waren bij ctg scan onderzoek.

maandag 9 september: We zien dat 'n weeën via pc scherm is wel even hoge getal (gemiddeld tot 30 a 35). Maar dinsdag 10 september is iets lager. Ik voel me nog niet weeën. Wel raar hé. De echo staat wel goed van ons zoontje en de vruchtwater ook genoeg ruimte. Idd, ons zoontje beweegt even niet, vanwege mijn buik was zo strak. Ik kreeg 'n afspraak maken voor 'n gynaecologie.

Woensdag 11 september 2013
    dinsdagnacht, ik kreeg 'n oefenweeën van mijn buik en rug. Het begon om 1.15u tot 3u nachts. Daarna ik sliep weer vallen.

woensdagochtend, ik voel me ook bijna niks, dat ons zoontje beweegt even niet. We hebben 'n afspraak om 14u en 15u bij gynaecologie. Om 14u, ik moet eerst bij ctg scan onderzoek. De weeën blijft hetzelfde als gisteren. Het is wel vreemd!

Om 14.30u, ik ben klaar met onderzoek van ctg scan. Dan ik mag weer terug bij 'n wachtkamer zitten. Om 15u, de gynaecologie roept me, maar 'n half uur later. Om 15.30u, eindelijk dat hij roept aan ons. De gynaecologie en ik praten over 'n minder leven gevoel en ctg scan onderzoek. Hij ziet dat 'n ctg scan ging goed. En hij wilt even bloedmeting onderzoek en echo. Beide ging goed! Maar ik kreeg weer afspraak maken voor vrijdag 13 september. Voor ctg scan onderzoek en groeiecho. We gingen weer terug naar huis. Ik voel helemaal niks bewegen van ons zoontje voor de hele dag. Ik wacht 't wel even tot volgende dag ochtend. Maar ik ben wel bezorgd!~

Donderdag 12 september 2013
    Ik was ochtend om 7u wakker, dat ik ben wel bezorgd voor ons zoontje. Want ons zoontje beweegt nog steeds niks. Ik moet wel sms sturen naar mijn schoonvader, dat hij kan even bellen aan ctg scan. En ik kreeg sms ontvangen van hem. We mogen nu naar 't ziekenhuis komen. We hebben geen tijd voor ontbijt eten en drinken. We zijn om 8.30u aanwezig bij 't ctg scan. De ctg scan begon om 9u tot normaal 9.30u, maar toch niet. Dus extra 1uur onderzoek. Omdat de weeën staat wel hoger dan 3 dagen. Het was tot 65 of zoiets. En ik voel me helemaal niks van weeën, maar wel soort druk als alsof knijpen. Zij vonden wel vreemd. De echo ziet goed van ons zoontje, maar heel erg stil van de bewegen. Behalve de hart is wel bewegen. En de ontsluiting was 2 cm. Zij wilt even overleggen met mijn verloskundige. Zij vraagt aan ons, dat ik mag beslissen voor nu of morgenochtend vruchtwater breken verliezen. Ik antwoord: nu, omdat ik heb al genoeg van 4 dagen onderzoek. Natuurlijk, ik ben wel blij mee dat ik heb goed besloten en ook tranen. De verpleegster haalt ons wel, dat ik kreeg 'n andere kamer voor 'n bevalling.

Middag om 12u, de gynaecologie zal mijn vruchtwater breken prikken. De verpleegster steunt me wel over hoe moet ik ontspannend. Omdat mijn benen is veel trillen. Mijn man doet mijn hand vasthouden. Daarna de weeën duurt gesproken 1uur bezig. Maar bij mijn weeën was ong. 30 min bezig. Het valt wel mee en weer ontsluiting 3 cm.

Ik moet weer wachten over 2 uren later. Om 15u, ze keek weer ontsluiting en 4 cm. Ze vroeg aan mij dat ik wil misschien nodig voor 'n behandelingpijn. Ik antwoord: even niet. Tussen 15 a 30 min later, ik voel me wel erg pijn van de weeën. Mijn man roept de bel dat ik wil wel ruggenprik. Ong. om 15.30u, ik moet even bij 'n operatiekamer voor 'n ruggenprik. Om 16u, ik ben weer terug bij eigen kamer. De gynaecologie keek 'n ontsluiting en al 8 cm. Daarna ik moet weer 2 uren later wachten. Om 18u, de gynaecologie keek weer ontsluiting en 9 cm. Weer herhaling 2 uren later wachten. Om 20u weer ontsluiting en eindelijk 10 cm.

De verpleegster haalt 'n weeën spuit als helpen/steunen en mijn ruggenprik minder helpen. Ik ben wel zucht, dat ik kreeg weer opnieuw van weeën. Ik doe 't wel best, want wel belangrijk voor ons zoontje!

Om 21u, ik moet bezig persen want ik voel wel weeën bezig. We zijn wel blij mee, dat mijn verloskundige was ook aanwezig. Omdat ze kan ondersteuning met gebarentaal vanwege haar familie. De gynaecologie en verpleegster waren ook aanwezig, omdat we zijn zelf doofheid en ik ben ook erg vermoeid. Het persen duurt wel 2 uren. Ik keek ook met de spiegel als het hoofd van ons zoontje kwam. Het is wel prachtig om te zien.

Om 23.12u is ons zoontje Thomas eindelijk geboren. Hij weegt 3980 gram en 52 cm. Eerlijk, mijn bevalling was wel zwaar! Maar iedereen vonden dat ik was wel spontaan vrouw! :)

Vrijdag 13 september 2013
    Ochtend, we kregen ontslag van het ziekenhuis. Ik en ons zoontje moet 4 dagen liggen op de bed. Ik ben 3 dagen borstvoeding wel geprobeerd, maar het werkt niet. Dus wel moeilijk voor mij en ons zoontje. Daarom ik besloot voor 'n flesvoeding geven. En hij drinkt heel goed! :)

2. hopeandfaith

hopeandfaith Niet meer actief

Bevallingsverhaal:

Om 5 a 6 uur zijn we naar het zkhuis gegaan met 4 cm ontsluiting daar werden de weeën heftiger met 7 a 8 cm zijn mijn vliezen gebroken door de vk op een gegeven moment bleef ik een poos hangen op 9 cm kleine zat achter mn bekken dus moest op handen en knieeen ff op bed zitten weeen opvangen daarna mocht ik persen maar kreeg krampen in mn kuiten op bed wat heel vervelend was dua waren we maar overgegaan na de baarkruk daarmee is jaro geboren :) de placenta liet 50 min opzich w8 die wou er nie uitkomen die is ook met de baarkruk eruit gekomen en had ik 4 hechtingen ivm uitscheuring! Heb er totaal 12 uur over gedaan en 39 min pers weeen!! Ik vond het een zware en pijnlijke bevalling alles is wel natuurlijk gegaan zonder pijnstillers

hier nog een foto van onze wondertje :D

575295_562864003775198_400423575_n.jpg

3. itsdaisy

itsdaisy Actief lid

21 mrt 2013
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dogs,

Wat een verhaal. Lijkt me heel fijn inderdaad dat je eigen verloskundige erbij was, als zij gebarentaal kent. Na een hoop spanning nu wel heerlijk dat het voorbij is voor je!

En hopeandfaith; Ging dat een beetje, op een baarkruk bevallen? Ik ben wel benieuwd, heb er nog nooit iemand zelf over gehoord. En 50 minuten op placenta wachten, dat was denk ik nog net op tijd.. anders wordt het operatief, of niet?
    Nou, in ieder geval is het nu gebeurd! En hechtingen zijn jammer, maar ik heb er ook gehad bij eerste en merk er nu niets meer van.

Hier weer een nieuwe week.. en nog niets te merken van een baby die eruit wil. Heb gisteren aardig hoofdpijn gehad, heb ik nu zo af en toe. Dan gaat mijn hele zichtsveld dansen voor mijn ogen... vk vond het op migraine lijken. Vanmorgen weer met hoofdpijn wakker, dus eerst maar paracetamol genomen. Ben ik niet zo van, maar heb geen zin in nog zo'n dag.

Verder weer vol goede moed hoor :) Heb nu geen afspraken meer, dus ga vandaag maar weer es beetje schoonmaken in huis.

4. itsdaisy

itsdaisy Actief lid

21 mrt 2013
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    O en hopeandfaith, heerlijke foto! Lekker mannetje... :p

5. pegece

pegece Niet meer actief

hopeandfaith gefeliciteerd met jullie zoon. geniet er van.

6. kelmel

kelmel Bekend lid

22 jan 2013
    521
    0
    0
    verkoopmedewerker
    Noord - Brabant
    Hier ook nog steeds geen tekenen dat meneer eruit wilt, dus we wachten mar gewoon verder af. Morgen is de uitgerekende datum dus hoop toch wel dat ie deze week komt eigenlijk haha. Wij worden echt helemaal suf gebeld of de kleine er al is, in het begin kon ik r wel tegen maar begin me er steeds meer aan te irriteren. Zeg nu ook gewoon als ie er is dan merken jullie het echt wel, je krijgt sowieso een kaartje, het komt vanzelf een keer op facebook en de mensen die heel dicht bij ons staan bellen we toch wel.

Morgen komen (als het goed is) eindelijk de gordijnen voor de babykamer, dan is het echt helemaal af:D

7. hopeandfaith

@ itsdaisy jaa ging opzich wel zwaartekracht helpt goed!
    Maar tis wel pittig!! Maar op dat moment intreseerde me het niet hoe of wat als het er maar uit kwam ^^

Ja was idd optijd anders moest k onder het mes!!

@ pecege dankjewel :)

8. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hee meiden,

Nou vannacht om 02.28 uur is onze dochter geboren. Ze heet Sophia Isabella Amélie. Ze weegt 3480 gram en is 46 cm.
    Het was een hele pittige bevalling maar zo de moeite waard geweest! Ben 23,5 uur na het breken van de vliezen bevallen.
    Na ruim 18 uur had ik nog maar 3 cm en heb toen gekozen voor een ruggenprik.
    Kreeg hierna al vrij snel persdrang maar had nog maar 4 cm. Heb 2 uur lang die persdrang tegen moeten houden en dat is zwaaaarrr!! Uiteindelijk met 10 cm is ze met 10 min geboren! Ging heel snel.
    En dan weet je meteen dat het de moeite allemaal waard is geweest!

Ben zo trots!!
    We mogen morgen naar huis, blijven nog ivm langdurig gebroken vliezen en de koorts die ik kreeg. En kijken of Sophia geen last krijgt van infectie.

Meiden sterkte met de laatste loodjes, kom snel wat uitgebreider reageren. Als het lukt ;) hoop dat de meiden die boven aan staan snel aan de beurt zijn!
    Ben uiteindelijk net met 39+2 bevallen.

Xx

9. hopeandfaith

Gefeliciteerd charise pittige bevalling meid dan mag k in mn handjes knijpen!!

Geniet van je kraamtijd

10. pegece

pegece Niet meer actief

charise gefeliciteerd met jullie dochter geniet van de mooie tijd.

11. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Charise gefeliciteerd!!
    Nu lekker genieten van je kleine meissie!
    Mooie naam!!

12. itsdaisy

itsdaisy Actief lid

21 mrt 2013
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad een prachtige naam, gefeliciteerd met jullie dochter Charise!
    Pff klinkt als een lange zware bevalling. Maar nu is het klaar en mag je heerlijk uit gaan rusten en je kindje gaan verzorgen!
    Oke, op de gebroken nachten na ;)

13. kelmel

kelmel Bekend lid

22 jan 2013
    521
    0
    0
    verkoopmedewerker
    Noord - Brabant
    Gefeliciteerd Charise! Lekker gaan genieten nu!

Pfff ik heb het even gehad. Ben het zat. Wil ons kereltje gewoon vast kunnen houden maar ook gewoon weer normaal kunnen bewegen en doen. De slapeloze nachten beginnen me nu echt op te breken. Slaap nu al een week of 8 hooguit 3 uurtjes per nacht en overdag bijslapen lukt echt niet. Merk gewoon aan alles dat ik slaap te kort kom. Heb sinds vandaag ook een griepje te pakken dus het wil gewoon allemaal niet erg meewerken, bah!

14. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Ik begrijp je helemaal!!
    Ik ga voor je duimen dat je kleintje snel komt kelmel!

15. badia

badia Actief lid

15 jan 2013
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom ook even melden dat onze dochter eindelijk geboren is! Ze is zondag middag om 14:07 geboren en heet Amani Iris en doet het helemaal goed.

In tegenstelling tot de bevallingen die ik net even snel gelezen heb is het bij mij super snel gegaan. Donderdag had ik nog consult bij het ziekenhuis voor inleiding en m'n vriend en ik besloten de 2 weken uite te zitten en maandag evt over te gaan tot inleiding.

Vrijdag avond begon het te rommelen in het begin leken het echte weeen en was het bijna elke drie minuten, maar ze waren vrij kort en binnen een uur was het minder vaak. Onder de douche gestaan en toen tegen de ochtend toch wat kunnen slapen. Zaterdag overdag en 's nachts bleef het rommelen.

Zondag om 11 uur braken m'n vliezen, maar weeen zetten nog steeds niet echt door, wisselend tussen elk kwartier en half uur ongeveer.. de verloskundige gebeld maar ik was al de 5e met gebroken vliezen dus ze kwam later kijken, omdat ik nog geen echte weeen had.

Na anderhalf uur kreeg ik enorme aandrang om te poepen.. het duurde even tot ik besefte dat dit toch echt persdrang was. Rond een uur de verloskundige weer gebeld die zei kom maar naa rhet ziekenhuis.. vriendinnetje gebeld of ze me wilde brengen (hebben zelf geen auto) en toen die er een kwartier later was voelde ik het hoofdje al komen!

Zij heeft toen VK weer gebeld (ik kon alleen maar puffen) die een verloskundige van andere praktijk heeft gebeld. Gelukkig was zij er binnen 5 minuten, en 3 persweeën later had ik Amani in m'n armen! Als de VK 10 minuten later was gekomen was ze er spontaan uit gekomen. Was niet de bedoeling thuis te bevallen maar het was prachtig zo!

Ze heeft zo lang op zich laten wachten en toen toch opeens speed gekomen, zo onwerkelijk! Heel blij dat het zonder inleiding is gelukt.

Achteraf was het rommelen dus gewoon echte weeen en had ik bij het breken van de vliezen waarschijnlijk al volledige ontsluting.. dus hoewel het voor mij erg snel was, was het voor Amani niet zo snel.. ze kwam er vrij blauw uit. Gelukkig is ze helemaal bijgekleurd en nergens last van. Borstvoeding en alles lijkt ook in een keer goed te gaan!

Ik besef nog niet helemaal dat ik moeder ben en dat Amani echt ons kindje is..

16. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Badia en Charise gefeliciteerd!!!!

Kelmel ik hoop dat jullie kleine snel komt!

17. itsdaisy

itsdaisy Actief lid

21 mrt 2013
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Badia, gefeliciteerd! Sjonge, wat een verhaal.. Bijna zonder vk bevallen! Heerlijk dat het nog thuis kon zonder inleiden. Jullie wachten is beloond :)
    En ook weer mooie naam, Amani Iris.

Nou Kelmel.. Nu zijn we echt de enige nog volgens mij!
    Ben nu 39.4 dus kan ieder moment gebeuren, maar kan ook nog dikke twee weken duren!

Net toch nog maar even een groot stuk blauw tule gekocht. Voor een strik voor op de deur. En we wonen met een trapje aan de dijk, dus boven komt aan brievenbus ook een kleine strik en waarsch is er dan nog genoeg over om een slingertje langs de leuning naar beneden te doen.

18. pegece

pegece Niet meer actief

badia gefeliciteerd hoor en geniet er van.

19. hopeandfaith

@ Badia van harte Gefeliciteerd met jullie dochter en wat een mooie naam :) nu lekker genieten en laat je maar goed verwennen!!

@ Kelmel oooh spannend zal niet meer lang duren hoop ik voor je veel succes met de bevalling alvast x

20. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Badia Gefeliciteerd met jullie meisje!

Deel Deze Pagina