Denk ook wel dat de meeste mensen daar van schrikken als er zo veel mensen om je heen staan.. Ik kon met 2cm me weeën al niet meer opvangen, dat had ik nooit gered tot 10 cm zonder pijnbestrijding, vorige keer wilde ik met 5 cm een pompje, maar werd toen afgeraden omdat ik nog even moest, dus de keus voor een ruggeprik was nu snel gemaakt. Wat vervelend dat jaro niet goed drinkt.. idd even met cb overleggen wat hun adviseren als ook de ontlasting wat hard is. Staat natuurlijk ook wel een beetje in verband, vocht en ontlasting. Mijn huisarts gaf ons de tip om een beetje olijf olie te geven, toen Charles een weekje of 2/3 was. Hoop dat hij zich snel beter voelt, dan voelt mams zich ook weer goed..
Ja nu heeft die wel weer zn fles helemaal opgedronken!! ja ik moest overgaan naar 90 ml dus geen idee... ik hoop dat ze zo bellen dan kan ik even overleggen maar hij had net weer een poepluier dus hij poept wel dat is wel goed !! K w8 het wel fftjes af!
o gelukkig dat hij toch een poepluier heeft gehad. en hopelijk bellen ze snel dan kan je inderdaad even overleggen.
O hopen dat ie goed blijft bewegen Kelmel!! Das niks, als je daar spanning van krijgt. Maar ze vinden 10 keer beweging voelen op een dag weinig? Ik vind dat nog best wat eigenlijk. Maar goed als ze het goed in de gaten houden. En hoop dat ie zijn drinken binnen houdt hopeandfaith! Wij hadden bij onze tweede dat ie na tijd reflux bleek te hebben. Niet heel heftig, maar we moesten met johannesbroodpitmeel gaan mengen enzo. Ik heb het idee van de tule-strik op de deur weer veranderd. Haha. Toch tijd zat Ben bij intratuin geweest en heb een krans gekocht. Van kennis had ik een krans gehad met allemaal babydingetjes erop, maar vond de krans niet zo mijn smaak. Dus heb de dingen eraf gehaald en een nieuwe van gemaakt. Ik doe er een foto bij... ben helemaal blij en trots! Hij lijkt op de foto wat kleiner, maar hij is aardig groot.
Mooie foto cjim Consultatie bureau heeft gebeld Moet gewoon 90 ml aanhouden en als die soms nie meer wil dan mag k het gewoon laten staan! ... en meer laten boeren idd... en als die te gulzig drinkt dan ff paar slokken laten doen en dan de speen geven zodat het niet te hard gaat! En hij heeft in de tussentijd al 3x gepoept en is ook dunner 😃
CJJM, Evelyn heeft precies hetzelfde setje hahaha Prachtige foto! Heftige bevalling meid, maar super dat je er zelf positief op terug kijkt! It's Daisy, leuke krans! Hope&Faith, oh heel herkenbaar, onze middelste had dat ook alleen bleek ook hij reflux te hebben. Hopelijk is dat bij jullie niet aan de hand Kelmel, hopelijk is hij inmiddels een stuk actiever geworden! Evelyn drinkt 90 +3 scheppen dus ongeveer 100. En voor de nachten bied ik 120 aan. Ene keer drinkt ze alles keurig op, andere keer blijft er verdeeldover de dag ongeveer 100 staan. Ze regelt zich dat zelf heel erg goed Kraamzorg: ik had een TOPkraamverzogrster, ik heb nu de kraamweek gehad waar ik bij mijn andere kindjes alleen maar over kon dromen. Heerlijk, en ik heb echt even gehuild toen ze weg ging Ik ben vandaag voor het eerst even écht op pad geweest met 3 kinderen. Waarvan de middelste de oren kapot had, de oudste alleen maar aan het chagrijnen was en de jongste gelukkig lekker sliep Daar moet ik echt nog even aan wennen! Ik heb wél al gezegd dat ik de volgende keer de draagdoek mee neem ipv de kinderwagen, wat een gedoe zeg! Er lag nog wat in de kofferbak van de auto, en het past allemaal goed normaal gesproken, maar nu dus even niet. Kraamtranen eigenlijk niet echt gehad deze keer, alleen toen de kraamzorg wegging even.
Goedemorgen!! Hoe is het met de dames die nog zwanger zijn??? En met de mama's? Hier een kleine collage van deze week
Wat een onwijs mooie foto's komen er toch voorbij! Wordt bijna jaloers dat die van ons maar geen zin heeft om te komen haha. Fijn dat jaro nu weer wat beter gaat! Gister toch voor de zekerheid naar ziekenhuis geweest, kleine man zet me daar flink voor schut.... Tijdens de ctg scan werd ie ineens onwijs actief. Lig je dan met het verhaal dat ie zo rustig is.... Echo was ook goed. Hij heeft rondom nog ongeveer 5 cm vruchtwater dus dat was voldoende. Dus we gaan maar weer verder met hopen dat ie zo snel mogelijk komt en anders zullen we dinsdag bij de gyn wel een afspraak maken wanneer ze zullen gaan inleiden. Itsdaisy, bij jou ook nog alles rustig?
@ Leona oooh dat zal wel ff wennen zijn idd me al de kids tegelijk!! vind je heus wel je ritme in mooie foto's hoor wat een dropje @ Kelmel pff kleine man laat je wel w8 zeg nu al een dwarsliggertje hihih nou wel fijn dat alles goed is en toch weer lekker actief is sta je miss wel voor schut maar wel fijn gevoel dat die nog lekker zit Spannend hoop voor je dat die zich snel aanmeldt succes nog ff met de laatste loodjes!
Hoihoi, nou hier de eerste weeenactiviteit opgemerkt! Vanmorgen 4 uur begon dat. Paar weetjes int uur, niet heftig, maar genoeg om keiwakker te zijn en niet meer te slapen, hihi. Rond half 7 was de vraag of mn man zou gaan werken. Dus ik onder de douche gestapt en toen was het weg. Man gaan werken, ik hele dag ongeveer een wee per uur gehad. Maar nog geen weeen waar een baby van komt. Vanmiddag kids ff bij mn moeder en ik thuis uurtje geslapen. Nu kids gewoon weer thuis. Het zou vannacht kunnen doorzetten, maar ik verwacht dat ik morgen ook nog zo'n rommeldaagje heb. En wie weet nog langer, mijn moeder vertelde dat ze dit bij mn broer wel twee weken heeft gehad. Dus ik wacht rustig af en doe gewoon mn dingen. Ben wel blij dat er wat begonnen is! Hopelijk snel geboortenieuws van mij en Kelmel!! Kelmel, gelukkig was ie weer actief! Ik snap je gevoel.. Wij ook paar keer gehad met kind int weekend bij huisartsenpost. Kom je daar, zijn de klachten al over... Oeps.
Ooh spannend itsdaisy!! Hoop voor je dat het vannacht doorzet en je jullie kleintje snel in jullie armen kunnen sluiten. Morgen of overmorgen komen me ouders even langs, ze zijn dan in de buurt (wonen ong 100km verderop). Vind wel fijn om mn moeder weer even te zien. Spreek haar wel elke dag maar dat is toch anders als echt zien. Pfff voel me wel een olifant hoor haha. Merk nu zelf dat ik echt waggelend loop zo stom, probeer het niet te doen maar gaat niet meer anders haha. Hier heb ik wel iedere keer soort indalingsweeen maar hij is al helemaal ingedaald dus dat kan het niet meer zijn. Heb wel sinds vanmiddag eigenlijk zoiets van dinsdag weten we wanneer hij komt. Eigenlijk de hoop een beetje opgegeven dat ie uit zichzelf zal komen haha. Hoop snel een geboorteberichtje van je te zien itsdaisy!
Fijn dat je ouders komen Kelmel! Ik ben ook blij dat mijn ouders dichtbij wonen en ik er regelmatig even langs kan. Dat waggelen heb ik soms ook ja. Ligt er volgens mij ook aan hoe de kleine in mijn buik ligt. Soms heb ik nergens last van, andere dagen ben ik ook echt zo'n olifant! Hier beginnen de weeën weer beetje toe te nemen. Zal ik naar bed gaan of de weeën op gaan wachten... Even half uurtje aankijken nog. Hoop dat het goedkomt met kids. Die liggen nu hier op bed, maar slapen vrij ligt. Net ook al eentje wakker. Maar goed, gaat het niet, dan zijn mijn ouders hier in 5 minuten om ze op te halen..
Spannend meid... Hoop dat de weeën goed hebben door gezet en je nu aan het bevallen bent of al bent bevallen.. Succes...!!!
Spannend! De laatsten die gaan bevallen! Ik hoop dat het niet al te lang meer duurt voor jullie. Hier gaat alles goed! Maandag zijn ze voor de hielprik en de gehoortest geweest. De laatste was helemaal goed, dus ze zou moeten kunnen luisteren . We hebben inmiddels ook de uitslag van het bloedonderzoek voor de ziekte van lyme, die was negatief gelukkig. Het was wel weer even wennen woensdag, zo zonder kraamhulp, maar ik voel me gelukkig goed én ik heb nog hulp gehad. Mijn man heeft woensdag vrij genomen en neemt volgende week ook een dag vrij. Gisteren en eergisteren was mijn moeder hier om te helpen, dus in het huishouden hoef ik nog weinig te doen. Feline komt nog steeds elke drie uur, met heel af en toe een uitschieter naar vier uur, dus ik ben wel behoorlijk moe. Gelukkig heb ik tot nu toe 's middags redelijk bij kunnen slapen.
Nou dames.. Wij hebben vanmorgen om 6 uur onze derde zoon gekregen! De bevalling ging erg voorspoedig, ik heb de hele nacht onregelmatige weeen gehad en rond 4 uur wilde ik overleg met vk. Zij kwam kijken en ik had 3,5 cm. Besloten de vliezen te breken. Toen ging het rap. Uur later 8/9 cm en nog half uur later na 2 persweeen geboren. Maar toen begon voor mij het ged*nder. De placenta kwam maar half. Ik verloor daardoor veel bloed, want het bleef een open wond. Na liter bloed verlies en ruim half uur tijd werd ambulance gebeld. Ik moest snel de trap af, want dijkwoning dus steile trappen en als we te lang zouden wachten zou ik misschien te flauw worden om zelf te lopen. Dus ik op de bank liggend wachten op ambulance. Hele bank onder bloed.. ik werd zo zwak dat ze mn ader niet geprikt kregen voor infuus en dat moest anders kon ik niet weg. Pff, wat begon ik me rot te voelen. Toen moest ik op een soort stoel gegespt en hebben twee broeders me de trap vd dijk opgesjouwd... En in ambulance vreselijke rit gehad. Ik dacht altijd, als je daar in ligt wordt er wel goed voor je gezorgd. Maar alles bonkte en stootte en ik had pijn en kon mn benen nergens laten. Toen ging er iets piepen en ik vroeg in n helder moment wat ze aflazen van mij. Was mn bloeddruk. Was erg laag zei hij. In ziekenhuis zouden ze 1 keer proberen of de placenta los wilde laten, anders moest ik de ok op en onder narcose. En wonder boven wonder, na een schietgebed.. Liet de placenta los! Uiteindelijk 2 liter bloed verloren en best verzwakt, maar ik ben echt al boven verwachting opgeknapt! Ben best wel moe, maar heb al weer aardig wat kracht. De kleine doet het echt super, die is meteen met manlief gekomen toen ik in ambu lag. Nu nog nachtje hier slapen en morgen naar huis. Kortom: topbevalling, nare ervaring daarna, maar het zit erop en het gaat erg goed met ons! We hebben besloten de naam van onze kleine hier niet neer te zetten, omdat het een openbaar forum is en de naam heel zeldzaam. Voor wie wil weten, stuur ik gewoon even persoonlijk berichtje. Kelmel: zet m op meid! Ik wens je minstens zo'n voorspoedige bevalling, maar laat dat ambulanceverhaal maar achterwege hoor.. Niks aan
itsdaisy gefeliciteerd met jullie zoon.geniet van de mooie tijd. fijn dat de bevalling goed ging maar vervelend wat er daarna gebeurde hopelijk voel je je snel weer goed.
Gefeliciteerd ItsDaisy! Fijn dat alles nu goed gaat en fijn dat jullie morgen alweer naa rhuis mogen! Pff wel heftig zeg dat je placenta niet losliet maar fijn dat er dan toch goed wordt ingegrepen en je op tijd naar het ziekenhuis wordt gestuurd. Nu jij nog Kelmel! Hopelijk laat hij niet zo lang op zich wachten als onze dochter! Hoewel ik moet zeggen toen ik eenmaal 41 weken was, dacht ik dan kan dat laatste weekje er ook nog wel bij, en ik ben blij dat ze uiteindelijk besloot toch spontaan te komen. Maar de laatste twee/drie weken van m'n zwangerschap voelde ik me goed en was redelijk mobiel.. het waren de drie weken daarvoor dat ik bijna niet kon lopen. En als je zo kort slaapt is dat natuurlijk ook niet handig en put je alleen maar meer uit. Hier gaat alles goed. Ze slaapt nu al vier tot vijf uur achter elkaar, zowel overdag als 's nahcts... ideaal dus ik kom goed aan m'n slaap toe! Amani had in het begin wat moeite om zichzelf op temperatuur te houden, maar nu we de verwarming al een paar keer aan hebben gezet gaat het beter. Ze is heerlijk aan het groeien en lijkt het helemaal goed te doen. Zo heerlijk om haar vast te houden. Voel me helemaal geod en doe al gewoon alle dingen zelf. Wil eigenlijk wel graag naar buiten want begin mij in hius te vervelen, maar daar reageerde de verloskundige wel heel verschrikt op toen ik dat voorstelde. Nou ja morgen komt de verloskundige voor de laatste keer en de kraamzorg... daarna korte uitstapjes beginnen te maken. Zin om nog even te genieten van het zonnetje zo lang we die nog hebben! Hoe is het bij jullie met de kraamtranen? Ik zit er elke dag op te wachten, maar tot nog toe niet gekomen. Wel al paar keer gehuild en al een paar keer onzinnige ruzies gehad met mn vriend, maar nog niet wat ik van kraamtranen verwacht. Morgen laatste dagje kraamzorg, heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. Ben ondertussen wel al aan de 4e kraamzorg.. het was extreem druk en het lukte ze niet om de planning goed rond te krijgen. Ben toen ook maar achteruit gegaan in uren, nog maar 3 uur per dag, want voel me goed en had het wel weer gehad met al die nieuwe gezichten. Voordeel is wel dat elke nieuwe kraamverzorgster steeds leuker werd... die de afgelopen paar dagen is geweest is verre uit m'n favoriet! Ze is ook wat ouder dan de andere 3 en heeft zelf kinderen en dus veel meer ervaring. Zo heel verhaal geworden!