Ooh Kelmel wat moet je lang wachten. Maar inderdaad best kans dat het van t weekend nog begint hoor, dat kunnen ze echt niet zeggen. Meeste babys worden int weekend en savonds of snachts geboren, omdat de moeder zich dan het veiligst voelt. En over ingeleide bevalling die zwaarder zou zijn. Ik geloof wel dat de meesten hem zwaarder kunnen ervaren, maar dat heeft volgens mij vooral te maken met het op je gemak voelen. Pijn heeft heel veel te maken met je gevoel. Als de omstandigheden fijn zijn, lijkt het prettiger. Dus als je in ziekenhuis moet bevallen: kom op voor je eigen wensen! Als je honger hebt, zog dat je eten binnen krijgt. Als het licht te fel is, vraag of het zachter mag. Bij mij stond er toen radiomuziek aan die op mn zenuwen werkte, laat m uitzetten. Ik kreeg toen cdspelertje en zette mn eigen muziek op. Dit soort dingen lijken onzin, maar kunnen echt meehelpen. Sepherine: voel je welkom! Jij bent vrij vroeg bevallen dan. Begon het uit zichzelf te vroeg bij jou? En gaat het allemaal goed? Hier gaat het super. Heb veel bloed verloren, maar merk er weinig meer van. Moet wel opletten dat ik niet te snel wil. Soms hoofdpijn en mijn ogen reageren nog beetje raar als ik iets wil lezen ofzo. En de kleine groeit echt als kool! 3350 bij geboorte, vandaag dag 7 en is hij al 3460!
Op 34+4 braken mijn vliezen en op 35+1 is ze geboren Maandag mag ze eindelijk mee naar huis !! De kinderarts wou haar onder de 37 weken niet laten gaan . Ze drinkt nu 8 flesjes van 60 ml volledig op en ze woog vanmorgen 2290 . Toen ze geboren was woog ze 2240 bij 46 cm . Apgar was 9 9 10 .
CJJM, nee CB heb ik 10 km van roermond af Ik heb net mijn 2e week afgesloten 'alleen' met de kindjes, mijn man is dan wel 's avonds laat thuis maar dan heb ik ze alle 3 al in diepe rust liggen. Best pittig ook met die ontsteking in mijn been Kelmel: JUllie geduld word flink op de proef gesteld zeg! Ik hoop nog steeds da de kleine uit zichzelf kom, of dat je maandag iig wat ontsluiting hebt! wat Hope&faith ook al zei: zeg wat e vind met inleiden meid! Ik heb het totaal niet als onprettig ervaren, maar ik wist van te voren wat er (ongeveer) zou gaan gebeuren. Mocht je er vragen over hebben stuur je me maar een pbtje Hope&Faith, waarom zou je dan al overmoeten op voeding voo rhongerlapjes? Mij werd gezegd dat als ik richting de 900ml per dag zou gaan dat ik daar over zou moeten gaan denken? Wij zitten nu rond de 700/750 per dag Sepherine, welkom hier! Wat een kleintje dan zeg met dat gewicht! Ik ben vandaag terug gegaan naar de huisarts, volgende week moet ik naar de vaatchirurg, de ontsteking gaat namelijk nog steeds verder alleen een stuk minder snel, hij is dus nu in een week of 3 van mijn enkel naar mijn knie, van mijn knie via omwegen naar mijn lies, en van mijn lies naar mijn vagina gegaan.. Inmiddels 2 antibiotica kuren gehad die de ontsteking wel afremmen maar niet weghalen. Fijne avond!!
Leona, hier het zelfde, man mijn komt tussen 22 en 23 uur thuis. Maar begint wel pas later.. Zo opzicht wel lekker die werktijden. Want als hij gaar werken gaat Charles na bed, en dan heb ik smiddags nog tijd voor mezelf, of om te gaan liggen. Als Zoë mee werkt.. Haha... Das wel een flinke ontsteking dan.. hoop dat je snel een ab-kuur krijgt die wel aan slaat en snel over is..
CJJM, ab werkt niet meer ze gaan de ader verwijderen, zoals t er nu naar uitziet Oh was mijn man 's morgens maar aanwezig.. *jalours* whahahahaha
Even snel berichtje van hier. Ben vnf om 22.08 bevallen van ins zoontje Levi. Van de week kom ik wel wat meer vertellen. Nu eerst bijkomen en genieten
Kelmel, gefeliciteerd met Levi!!!Geniet er van!!! En laat je goed vertroetelen deze kraamweek! Leona, knap dat je het voor elkaar krijgt; alledrie de kindjes verzorgen in combinatie met die ontstoken ader! Vervelend dat je geopereerd moet worden, maar hopelijk heb je dan snel geen last meer, want dit klinkt erg naar en pijnlijk! Sepherine, welkom en gefeliciteerd! Zijn jullie nu thuis? Itsdaisy, fijn dat de kleine het zo goed doet! Heb je ijzertabletjes gekregen? Hier gaat alles wel goed. De kleine heeft echter best veel last van krampjes en huilt dan heel hard. Zo zielig, maar soms ook best lastig omdat ik dan ook niet meer weet hoe hem te troosten. In overleg met cb zijn we overgestapt op de dieetvoeding voor baby's met krampjes en gebruiken we Infacol. Dat lijkt iets te verlichten. Verder gaat het met mij zo goed als ik kan slapen: na een goede nacht voel ik me top! Na een gebroken nacht vind ik de dag best heftig. Ik doe de nachten alleen; mijn man slaapt dan boven in het logeerbed zodat hij wel goed kan slapen. Ik vind dat soms best lastig, zeker als de kleine zo huilt, ik moe ben en niet meer weet hoe ik hem kan troosten. Gelukkig heeft hij niet iedere nacht last van krampjes!!! Vannacht heeft hij het bijvoorbeeld super gedaan: maar 1 keer wakker om 4 uur en na de fles meteen doorgeslapen tot net half 8. Heerlijk! Onze kleine weegt nu ruim 4,5 kg en drinkt 6 keer 150 ml + 5. Ik had gehoopt dat hij nu genoeg zou hebben aan 5 voedingen, maar dat trekt hij (nog) niet. Hopeandfaith; hoeveel flesjes drinkt Jaro op een dsg?
Kelmel gefeliciteerd! Wat leuk dat we nu allemaal bevallen zijn. Ben benieuwd of het nog spontaan opgang gekomen is of dat het toch van de inleiding komt.. dat zou toch vandaag zijn? Hier gaat alles goed. Onze dochter maakt het goed. Vrijdag zijn ze van het CB langs geweest en woog ze 4060. Bij geboorte was ze 3800. Gister was ze twee weken, vind het zo raar aan de ene kant lijkt het of ze al jaren bij ons is aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat het al 2 weken geleden is dat ze geboren is, het lijkt zo kort geleden! Het lijkt dat de meeste mensen aan de flesvoeding zijn, of niet? Hier doen we het met borstvoeding, gaat gelukkig goed! We doen het volledig op het ritme van Amani, als zij wakker wordt krijgt ze de borst.. scheelt natuurlijk dat VL als hij hier is niet hoeft te werken en we geen andere kids hebben rondlopen, dus kunnen ons ook gewoon aan passen. VL is wel al 2 keer paar dagen naar Belgie gegaan, maar eigenlijk ging het wel heel goed alleen met m'n dochtertje thuis! Oh en heeft iemand anders ook een draagdoek? IK vind het geweldig! Heb de kinderwagen nog niet gebruikt maar neem haar heerlijk mee in de doek. Willen morgen een wandeling bij het strand gaan maken, heerlijk weer! Wil eigenlijk een wandeling van 11 km doen, maar weet niet hoe verstandig het is al zoveel te lopen. Maar voel me eigenlijk super goed en wil zo graag nog even genieten van dit weer! We kijken wel hoe we morgen wakker worden.
Badia, ja hier ook een draagdoek! Evelyn slaapt in de kinderwagen naast ons bed, en de kinderwagen is tot nu toe 3x gebruikt als wandelwagen, verder alleen de doek. Ik wil haar alleen eigenlijk ook op mijn rug dragen, maar a;ls ik naar de filmpjes kijk krijg ik de kriebels omdat ik dat doodeng vind Als jij je goed voelt kun je toch gewoon wandelen? Foto is van de allereerste x in de doek Smitje, mijn been begint een heel verhaal te worden. kom ik nog een keer uitleggen Verder is t goed te doen, het scheelt dat de oudste 5 is en al heel wat zelf kan doen En verder is het een kwestie van goed organiseren haha
Badia, fijn dat de kleine meid het zo goed doet.. Ik heb 12 dagen bv gegeven en ben toen gestopt. :'( Als jij je goed genoeg voelt om 11 km te lopen, zou ik het doen. En anders tussen door even ergens gaan drinken/eten.
kelmel gefeliciteerd met Levi! Leuke naam! Nu genieten!! @ hier.. het gaat allemaal goed! Lyem is een lief tevreden mannetje en slaapt s'nachts tot nu toe goed.. alleen vannacht was het even feest.. Ik geef bv en meestal snachts pakt hij er 5 uur tussen.. Wie geeft er nog meer bv hier? Inmiddels is hij al bijna 4 weken! Wat gaat de tijd toch snel!!! Zaterdag hebben we ons kraamfeest! Heb er heel erg veel zin in ^^ hihi
Wat een schattige foto's! Echt droppies.. Hier nog iemand die borstvoeding geeft! Ons meisje laat er nog niet veel tijd tussen zitten. Ook 's nachts is het meestal elke drie uur raak, soms een keer vier uur en één keer hebben we er vijf uur tussen gehad. Maar goed, ze is nog maar drie weken. Ik dacht dat Noa er al veel meer tussen liet, maar dat bleek niet zo te zijn. Ik heb het opgeschreven en vanaf vijf weken zat er 5 en daarna 4 uur tussen. Met zes weken zat er zes uur tussen. Ik hoop stiekem dat dat nu weer zo is, maar anders maar niet, voorlopig ben ik nog lekker thuis en is het goed te doen. Ik ben wel benieuwd hoe lang ik het vol hou deze keer. Bij Noa heb ik tot 9 1/2 maand borstvoeding gegeven, toen was ze er klaar mee. Zat steeds meer te vervelen, dus toen ben ik gestopt. Feline woog gisteren 4110 gram, vorige week nog 3820. Vond het wel een flinke stijging...
ik ben gestopt met borstvoeding omdat het heel erg terug liep ze kreeg na de borstvoeding nog bijna een hele fles en nu ze alleen de fles krijgt komt ze om de 4 uur en voorheen kwam ze elke 2,5 / 3 uur. ik moet overmorgen weer met Linsey voor controle naar het ziekenhuis en ikzelf op nacontrole.