Kruiken gebruiken wij nog heel af en toe, maar dan met name om haar bed voor te warmen of kleding op te warmen voor na het badje.. Ze valt vaak op onze armen in slaap, bijna elke borstvoeding is ze aan het einde in slaap gevallen. Als ik haar dan in een koude wieg leg is ze in een klap wakker.. maar moet zeggen dat we er wel steeds luier in worden, en zij ook meer lijkt te wennen aan een kortstondig temperatuur verschil tijdens haar slaap.
Goeie morgen meiden, Even een vraagje; Ik heb in allebei mn tepels een kloof, hebben jullie daar ervaring mee? En wat hebben jullie ertegen gedaan? Een andere voedingshouding heb ik al geprobeerd maar dan wil meneer niet eten. Ik genoot echt van het momentje samen maar nu zie ik tegen iedere voeding op. De tranen springen in mn ogen als ie aan hapt, dat ken gewoon niet de bedoeling zijn.
Ik heb ook ontzettend last gehad van mijn tepels. Ik kon er niks aan zien, maar vooral de eerste paar slokken deden zo'n zeer. Op internet kwam ik tegen dat je ze in kan smeren met tepelzalf. Ik heb nu van de Hema, die is met natuurlijke oliën en geen parfum. En wat volgens mij bij mij het beste heeft geholpen zijn comfort schelpen van Avent. Die leg je om je tepel heen zodat ze vrij liggen. Daardoor heb je buiten de voedingen om geen druk/schuring meer aan je tepels. Bij mij was het na twee dagen over. Ik had ze toevallig nog liggen, omdat mijn man die bij onze eerste gekocht had, terwijl ik de lilly pads wilde hebben, maar nu komen ze goed van pas! Badia: dat heb ik ook vaak: ligt ze lekker te slapen aan mijn borst, leg ik haar in bed: hop wakker. Ze wil sowieso het liefst tegen je aan liggen, dus ik heb haar vaak in de draagdoek. Gelukkig gaat het 's nachts wel goed, dan slaapt ze meteen verder in haar bed. Ik doe wel meestal een badcape om haar heen, dus het bed is dan ook niet zo koud. Slapen: het is hier een zootje. De ene nacht slaapt ze 5 1/5 en daarna 4 uur door en afgelopen nacht was het weer elke drie uur raak. Ach ja, ze is nog maar vier weken, dus het mag nog he
Hier afgelopen nacht hetzelfde bloemetje! Hier slaapt ze meestal van 8 tot 12, dan voeding, dan slaapt ze door tot half zeven, zeven uur, en vaak dan nog een volle vier uur erachteraan! Gisteren echter elke 3 uur wakker en ook niet in willen slapen. Zelfs vandaag overdag.. heb haar nu ook maar in draagdoek en ze is gelijk in slaapgevallen. Morgen volle maan wellicht dat ze daarom alvast wat onrustiger slapen? Ben na een nachtje wel gebroken en erg blij dat ze normaal zo veel slaapt! Kelmel je hebt ook nog tepelhoedjes als het echt erg pijn doet, die kan je over je tepels doen voor je bortvoeding geeft.. gevaar is wel dat je mannetje daar aan went en dan niet meer zonder kan.
@kelmel kun je de kraamzorg of het CB niet bellen? Zij hebben meestal wel een lactatie deskundige die je vast goede tips kan geven!
Nee das zeker niet de bedoeling. Ik kan je geen ander advies geven als de rest al heeft gedaan, Lactatiekundige, tepelhoedje of tepelkloven zalf. Jammer dat je zoontje niet op een andere manier aan de borst drinkt, het is niet alleen fijn als je tepel kloven hebt, maar ook goed voor je borsten. Hoop dat het snel beter gaat.
Kelmel, ai, vervelend en pijnlijk! In de eerste week dat ik borstvoeding gaf had ik ook last van kloven. Mij werd geadviseerd om mijn tepel in te smeren met een druppel van de borstvoeding en zo veel mogelijk in de open lucht laten drogen. Heel sexy! Het hielp wel. Kruiken: na de eerste week hebben we geen kruik meer gebruikt. Hoe is het verders met iedereen? Hier alles zijn gangetje: er komt steeds meer ritme in de dag. En ons manneke kijkt ons nu echt goed aan en lacht gericht. Super lief!!!
Het is wat stiller aan het worden hier he? Hier gaat het opzich goed. Er moet nu een routine gaan komen in het leven met de drie jongens. En ik heb daar al helemaal zin in... de gewone dagen. Maar mijn energie valt nog wel erg tegen. Ben aan staaltabletten begonnen en slik nog steeds 3x Floradix per dag. Ze hadden me al gewaarschuwd dat het wel een tijdje kon duren voor ik helemaal de oude ben.. nu merk ik dat ja. Toch wel jammer. Ik wil gewoon weer lekker aan de gang. Ben in mijn eentje nog niet met de drie jongens op pad geweest, maar heb daar al wel zin in! Geduld... het komt nog wel Hoe is het met de anderen??
thx meiden voor jullie adviezen! Ik deed na iedere voeding mn tepels koelen met koud water doek en dan proberen de ze goed schoon te maken en in te smeren met bepanthen. Dat trekt zo goed in dat je jezelf niet voor de volgende voeding hoeft te wassen. insmeren met voeding heb ik ook geprobeerd maar dat hielp allemaal niet. Tepelhoedjes raadde mijn vk af inderdaad omdat baby's daaraan kunnen wennen en ze kunnen dan niet goed je borst leeg drinken. Vrijdag nacht hebben we een verschrikkelijke nacht gehad qwa voeding geven. Ben 2 uur bezig geweest gewoon door de pijn, maar eigenlijk had de kleine knul niet genoeg. Zaterdag ochtend het zelfde verhaal. Ik heb toen alleen maar kunnen huilen 4uur lang! pffff. Vond het zo zielig voor het mannetje dat ie niet genoeg voeding binnen kreeg maar kon hem echt niet meer geven vanwege de pijn. Heb de vk gebeld en die is van alles gaan regelen zodat ik een kolf ergens kon gaan huren. Mn moeder is ook meteen hierheen gekomen (1,5 a 2uur rijden) omdat ik er helemaal doorheen zat. Was zelf bekaf en gefrustreerd waardoor Levi ook niet zo lekker in zn vel zat. Die had dat natuurlijk meteen door en hij had hartstikke honger. Ben nu sinds zaterdag 13u aan het kolven en het is echt zo'n opluchting! Natuurlijk mis ik het echte huid op huid contact tijdens het voeden maar dit is zo ontspannend! Levi is ook weer hartstikke tevreden en volgens mij eet hij nog meer dan wanneer hij aan de borst ligt. Het duurt nu gemiddeld een uur langer voordat hij weer honger krijgt. De kloven beginnen nu langzaam aan een beetje te herstellen maar volgens de vk duurt het wel even omdat het toch wel heel erg was. Ze zei al, ik snap niet dat je het nog zo lang vol hebt kunnen houden. Mja je kindje moet toch eten en zolang mijn borsten het aankunnen wil ik gewoon borstvoeding geven. Dalijk even samen met Levi de stad in om zelf een kolf te kopen. Ik ga niet meer terug naar het echte borst voeden. Ben bang dat omdat meneertje maar in een houding wilt eten ik dan weer kloven zal krijgen en we weer van voor af een moeten beginnen. Het gaat nu hartstikke goed dus ik heb zoiets van waarom zou ik dan weer opnieuw iets gaan proberen wat niet zo goed werkte... Vervelend itsdaisy dat je zo weinig energie hebt! Lijkt me erg lastig met 3 jongens. En inderdaad geduld is een schone zaak en je zult er straks hartstikke van genieten als je straks met ze op pad bent geweest!
@kelmel Fijn dat kolven de pijn verlicht! Maar jemig, voltime kolven at lijkt me ook niet fijn! Ben je 2x zo lang bezig.. knap hoor dat je dat gaat doen. Op zich leg ik onze dochter ook bijna altijd hetzelfde aan, ze drinkt ook wel op andere manieren, maar merk dat ik de madonna houding toch wel het makkelijkst vind.. In het begin deed ik het ook wel eens liggend, maar ze heeft steeds meer last van mondjes terug geven en de hik, dus probeer haar nu te voeden dat ze iets rechter op is. @ allen welke kolf ga je/jullie kopen? Wil er deze week ook een gaan kopen, maar weet nog niet zo goed welk merk. Weet wel dat ik een dubbele elektrische wil kopen, want wil als ik weer ga werken ook doorgaan met borstvoeding, en ik zal voltijds aan de slag gaan (als ik tenminste ergens een baan krijg). @itsdaisy wat naar dat je nje nog steeds niet sterk voelt. Is dat vanwege bloedverlies? Klinkt wel heftig zoveel als je aan het slikken bent! Onze dochter is morgen alweer een maand! Gaat snel! Merk dat de maat 50, en sommige maat 56 kleertjes al behoorlijk krap gaan zitten. In welke maat zitten jullie? En hier wordt ze ook telkens alerter en kijkt ze ons aan, zo fijn! @ hier, gisteren weer terug gekomen uit Belgie.. na 10 dagen bij de schoonfamilie te zijn geweest was ik blij weer thuis te komen... Alleen hadden we een leuke (?!) welkoms thuis verrassing, ons bed lag vol met muizenkeutels en resten amandelen... en op andere plekken, waaronder de co-sleeper lagen ook wat keutels/amandel resten. GADVER! Ik wist al wel dat we muizen hadden, want had er een gezien toen een paar dagen na de bevalling ik een nacht op was met de borstvoeding. Maar tot nog toe geen keutels gezien en ze zaten ook niet aan ons eten, dus vond het niet zo erg. Maar nu hebben we ze de oorlog verklaard! Vooral dat ze op het bed van onze dochter hebben gezeten vind ik een super naar idee.
@Badia, he bah zeg!! Ik zou daar ook geen fijn gevoel bij hebben. Hoe gaan jullie de strijd aan? Het klinkt misschien veel die medicijnen, maar Floradix is gewoon bij drogist te krijgen, dat is niet zulk sterk spul, maar werkt goed bij mij. En kwam inderdaad van bloedverlies. Bijna 2 liter. Mijn hb was twee weken geleden 5,4 en moet terug naar 7.0 ofzo.. en dat gaat schijnbaar niet snel 0,3 of 0,4 per 2 weken ofzo werd me gezegd. @Kelmel, wat heftig zeg! Inderdaad respect dat je gaat blijven kolven en voeden. Ik snap wel dat je bang bent om het weer te krijgen. @kleding: hier echt nog maatje 50. Maar hij is ook nog maar net drie weken oud. Ik ga binnenkort 56 eens proberen. @kolf: ik gebruik nu voor derde keer mijn Avent kolf en ben er echt heel blij mee. Ze hebben zulke handige producten erbij, zoals viabakjes waar je de voeding in kunt bewaren (ook invriezen). Door een tussenstukje op het bakje te draaien kun je er ook een flessenspeen op zetten en kan je baby er gewoon uit drinken. En de bakjes passen ook in de Avent flessenwarmer. Ideaal, vonden wij!
oops.. hier de eerste afspraak bij CB gemist... Had eerst al in m'n hoofd dat het vandaag zou zijn, maar vlak voordat ik naar Belgie ging nog even nagekeken, en zag toen de 22ste, dus morgen staan. Dus gisteren bij thuiskomst niet meer gecheckt, hoewel ik ergens een stemmetje had dat ik dat wel moest doen, maar door muizen gedoe vergeten. Werd net gebeld, goh u had vanmorgen een afspraak... kijk ik de brief na, heb ik dus naar de geboorte datum van m'n dochter gekeken ipv datum van afspraak. SUF. Vooral omdat datum afspraak vet gedrukt stond. Gelukkig hadden ze morgen ook nog plek dus gaan we nu morgen. En niet vroeg in de ochtend maar lekker in de middag, ideaal want vak liggen we met z'n drieen tot een uur of tien in bed!
Kelmel, fijn dat kolven je verlichting geeft.. Wat goed dat je wel door gaat, kolven en voeden.. Ik heb bij me zoontje 2 weken gekolft, ivm een ab-kuur. @maat in de kleertjes. Ik zit nog steeds op maatje 50, 56 is veeeeeel te groot. Haha.
Kelmel, fijn dat het kolven zo'n opluchting is. Ik gebruikte de Medela Swing en vond die erg fijn. Badia, hoe was het bij het cb? En hoe staat het met de muizentoestand? Hopelijk opgelost! Kleertjes: hier zijn we aan het overstappen op maat 62. Hij wordt zo groot!
Ja ik zag eerst ook wel een beetje tegen kolven op maar als ik zie hoe tevreden mn kereltje ervan wordt vind ik het helemaal niet meer erg om te doen. Hier zitten we op maatje 56, mja Levi was al lang bij zn geboorte dus we wisten sowieso al dat maatje 50 net wel/ net niet zou passen en dat hij het niet lang aan zou kunnen. Ik verbaas me echt hoe snel alles gaat hoor! Weet niet hoe jullie kids zijn maar die van ons is zo eigenwijs en nieuwsgierig. Hij houd zn hoofd nu zelf al recht, probeert zelf als je zn armpjes vasthoud omhoog te komen tot zit zeg maar. En gister viel mn mond echt open! Hij lag lekker in de box te dartelen en ineens zie ik hem van zn zij op zn rug rollen door naar zn andere zij. Ik dacht eerst dit gaat per ongeluk maar nu heeft ie het ook al weer een paar keer gedaan. Nog even en ik ken achter hem aan gaan rennen hahaha. Ik huur nu een kolf van medela, symphony geloof ik, in ieder geval een dubbel elektrische. Ga drek kijken om er zelf een te kopen. In ieder geval ook een medela want ik vind het wel een fijne kolf maar het hoeft voor mij niet perse een dubbele elektrische te zijn. Ligt ook een beetje aan het prijsverschil natuurlijk. Ik bedoel ik ben de hele dag thuis dus heb er de tijd wel voor om het een voor een te doen. Even zoeken dus nog. Deze week is erg druk bij ons met kraambezoek. Wel leuk! Levi is iets meer wakker dus kunnen ze ook zien hoe zoet hij is als ie wakker is haha. We hebben er echt geen kind aan!
Bij consultatie bureau alles goed! Onze A. is al 56 cm (was 51 bij geboorte) en 4600 gram (3800 bij geboorte), flink gegroeid dus! Gaan zo meteen een pasfoto laten maken, en dan vrijdag haar paspoort aanvragen! Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan een pasfoto... om te zorgen dat ze wakker is en niet huilt.. t zal mij benieuwen!
@badia, is het gelukt, foto maken? Op de id-kaart van onze oudste staat ie als twee weken oude baby met zn ogen stijf dicht, haha! Maar dat gaf niet, want je houdt dat toch niet tegen... @kelmel, gaaf dat ie al Zo rolt! Wel uitkijken in zn bedje, dat ie niet op zn buikie rolt. Maar dat zal nog wel meevallen lijkt me. Hier rolde hij vandeweek van zn buik naar rug, maar was meer toeval en evenwichtsprobleem denk ik, haha. Hij kijkt ons sinds paar dagen ook aan en gaat er soms bij lachen. Zo leuk!
Kelmel, die kleine van jullie gaat rap! Wat een knapperd! Hier rolt hij met 8 weken nog niet om en dat zie ik voorlopig ook nog niet gebeuren. Wel kan hij zijn hoofdje goed optillen, zich op de buik ondersteunen op zijn handjes en kan hij "staan" als hij tegen mijn buik aan steunt. Hoe gaat het met de kraamvisite? Badia, wat fijn dat ze zo goed gegroeit is!!! Itsdaisy, zo schattig als ze echt gericht gaan kijken en lachen! geniet ervan! Dit weekend gaan we voor het eerst een weekendje weg. Zin in! En ben zo benieuwd hoe hij het doet! Maandag moeten we naar het cb en dan krijgt onze kleine zijn eerste prikjes... en daar zie ik een beetje tegen op. Voor de moeders met al meer kindjes: hebben jullie kinderen last gehad na de vaccinaties?
Smitje, Charles heeft nooit echt last gehad van de spuitjes, hoog uit dezelfde dag een beetje hangerig en nog meer huilen. Alleen de spuitjes van 14 maanden is hij ziek geweest, maar dat duurt nog wel even voor hij die krijgt.. haha