September 2013 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MICH18, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Hij is super leuk en wat ik erg fijn vind is dat het vragen zijn die je kan beantwoorden. Ik ben iet zo een schrijfster dus dit is makkelijker. :D

2. Jennifer2106

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Ga ook die voor opa en oma halen en als ik bevallen ben het kraambezoekboek. Leuke serie boekjes voor later

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik breek even in maar wil iedereen die wel plast bedanken :)
    Mede dankzij jullie heb ik vanavond weer een pregnyl spuit kunnen zetten :) Nu hopen dat ik over een paar weken positief mag testen ;)

4. Jennifer2106

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik doe het met liefde. Zo een kleine moeite om zo te helpen. Ik duim heel hard voor jou dat je snel positief test meis. :)

5. badia

badia Actief lid

15 jan 2013
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje spullen kopen.. daar ben ik nog helemaal niet mee bezig, grappig! Bij mij komt het ws toch pas half juli omdat ik dan denk naar NL te gaan. Hoop dan wel gelijk een woning te hebben waar ik in kan..

Of misschien dat het over een paar maanden begint te kriebelen en ik dan toch via marktplaats al wat dingetjes koop. Vind het hele zwanger zijn nog steeds onwerkelijk! Hoewel voor hen die al een echo met hartje hebben gehad kan ik me voorstellen dat het een stuk reeeler is!

6. xlady

xlady Actief lid

1 mei 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja daar zat ik ook aan te denken is echt een vrolijke serie boekjes

7. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    Oke ik heb toch wel iets gekocht;) Ik heb ook het 9 maanden dagboek van Pauliene Oud besteld. nog voordat ik wist dat ik zwanger was. Helaas heeft de bestelling vertraging. Ik hoop hem dinsdag binnen te krijgen.

Je hebt ook een box met drie titels er in. Ik zit er aan te denken om die ook aan te schaffen en "kleinkind" voor bij het vertellen aan de toekomstige opa en oma

8. hopeandfaith

hopeandfaith Niet meer actief

ik heb ook een 9 maanden dagboek erg leuk :)!! hier sinds vanmorgen voor het eerst nu misselijk heb nu gegeten en gedronken en misselijkheid is weg :)!!.. ik moet nu weer werken ik spreek jullie snel weer Fijne dag xx

9. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18

Ik hoop dat het snel raak mag zijn bij je! Dat is ook de reden dat ik mee doe, het zwanger worden is niet bij iedereen zo vanzelfssprekend :)

10. xlady

xlady Actief lid

1 mei 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    femmes82 ja die box is erg leuk wij hebben het onze ouders al verteld maar dat boekje kleinkind is inderdaad een leuke manier om het kenbaar te maken :)
    hopeandfaith ik heb vlagen van misselijkheid de hele dag door meestal betekent het dat ik wat moet eten want als ik dat gedaan heb is het over.

Ik heb soms van die momenten dat ik ineens onzeker en emotioneel wordt dat ik denk kan ik het wel mijn man is echt super lief en zei als ik dacht dat je het niet zou kunnen was ik er niet aan begonnen..
    En als hij lief doet of hij zit aan mn buik zit of me knuffeld dan rollen de tranen uit mn ogen..
    Echt zo gevoelig ben ik nu

11. suuz83

suuz83 Lid

4 jun 2012
    81
    31
    18
    NULL
    Ergens in t Gooi
    Hey meiden,

Wel een populair boekje zeg! ik heb hem namelijk ook.. :D
    Super leuk en makkelijk in te vullen. Verder heb ik wel al wat spulletjes gekocht en van mn moeder gekregen. Vooral rompertjes.

Hoe voelen jullie je? Zag dat er een aantal goed misselijk zijn. Vervelend hoor, hoop dat jullie je snel beter voelen. Ik ben vooral erg koud en krijg het dan niet goed warm... En verder zijn mn boobs stuk groter geworden! En daar ben ik blij mee :)

Ook zag ik wat mooie buikjes voorbij komen. Hier nog niets te zien.
    Kilootje afgevallen zelfs. Komt misschien ook omdat ik nu extra gezond eet en eigenlijk nauwelijks meer snoep omdat ik bang ben dat dit slecht is :S.

fijne dag allemaal! xx

12. Fenna81

Fenna81 Lid

3 nov 2012
    74
    0
    0
    Groeiend besef & geluk
    Kreet:
    Ziek, zwak en misselijk. Gatver.
    Dan hoofdpijn, dan misselijk, dan pijn in mijn rug. Soms tegelijk.
    Al een week nu. Word er wel een beetje moe van.
    Ik functioneer dus echt niet.
    Ik doe wat ik moet doen voor het werk maar was laatst op huisbezoek en viel daar flauw.
    Ik doe het op mijn tandvlees en thuis ga ik direct naar bed, neem yoghurt (alleen fruit en melkproducten zijn oke) en de volgende ochtend hetzelfde liedje.
    's Nachts lig ik wakker, want ik heb natuurlijk genoeg geslapen en dan hou ik tijd over om te malen te malen en te malen.
    Over werk. Alles wat ik niet heb kunnen doen en écht moet doen.
    Sport, vriendinnen etc zeg ik allemaal af.
    Ik ben gewoonweg te zwak.
    Ik kan me moeilijk tot september ziek gaan lopen melden.
    Ben echt een beetje gestressd.
    Het lukt met echt n.i.e.t. om maar 'gewoon' ziek te melden op het werk. Zo simpel is het niet. Ik dupeer daarmee ontzettend veel mensen. En niet in de laatste plaats mezelf, want dan is heel veel werk voor niks geweest.
    OMG, this realy suckz :eek:

13. Fenna81

Fenna81 Lid

3 nov 2012
    74
    0
    0
    Groeiend besef & geluk
    Jeetje ik wil niet zeikerig overkomen, maar ik probeer de deadline van maandagoch voor te bereiden en ik krijg gewoon een paniekaanval. Klemmend gevoel om mijn borst en ik kan niet stoppen met huilen.
    Ik heb 5 regels op papier en ben daarmee nog niet eens op 3% van het werk.
    Ik voel migraine opkomen en doordat de stress niet welkom is omdat ik rustig wil blijven voor de baby, wordt het alleen maar erger :'(
    Herkenbaar? Of is dit gaan hcg maar een burnout? :eek:

14. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    Wat ontzettend lief van je man. Ik kan me voorstellen dat je daar emotioneel van wordt en al helemaal met al die hormonen in je lijf.

15. badia

badia Actief lid

15 jan 2013
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Fenna, volgens mij gaat het echt even helemaal niet zitten. Wat naar dat je zoveel kwaaltjes hebt. dat je je zwak voelt is natuurlijk niet gek, als je alleen op zuivel en vruchten leeft krijg je niet genoeg voedingstoffen binnen.

Of je nou grieperig, tegen een burn out of gewoon bijwerkingen van de zwangerscahp hebt maakt natuurlijk helemaal niet uit. Maar je voelt je niet lekker en produceert niet waardoor je je alleen maar minder lekker gaat voelen. Volgens mij moet je je gewoon ziekmelden. Kijken of het na een paar dagen rusten en bijkomen weer een stukje beter gaat. En het liefst ook even langs de HA die heeft er vast meer ervaring mee. Hoe kut het ook is voor je collegas, beter dat je duidelijk bent dat je een paar dagen er niet zult zijn dan kunnen zij het overnemen.

En mochten het kwaaltjes van de zwangerscahp zijn dat betekent natuurlijk helemaal niet dat je die ook 9 maanden houdt! Vaak houdt de misselijkheid met 12 weken op, waardoo rje weer goed kunt eten en je sterker gaat voelen. En rond de 21ste week voelen vrouwen zich vaak sterker dan ooit! Of dat bij jou ook zo gaat zijn weet je niet, maar wees nu even niet zo streng voor jezelf. Je eigen gezondheid en die van de baby gaan voor.. MELD JE ZIEK! Echt waar niemand gaat je er minder om vinden. Sterkte meid

16. xlady

xlady Actief lid

1 mei 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat klinkt wel erg heftig , ik zal het advies van badia volgen nu voor jezelf en de baby gaan en je rust nemen en idd het hoeft niet zo te zijn dat je 9 maanden ziek en rot voelt wie weet als je even goed tot rust bent gekomen dat je dan wat meer kan hebben weer. Doe rustig aan meid!!

17. Jennifer2106

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Heftig meis. Sterkte. En denk eerst aan jezelf en je kindje. Knufff

18. mummy28

mummy28 Actief lid

13 nov 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL

He bah... Sterkte...

19. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Dames, ik heb WEEKEND!
    Wat ben ik moe geweest de afgelopen week.. kost me toch heel erg veel energie...
    Ik kan niet alles terug lezen, daar ben ik gewoon weg te moe voor..
    Voor de meiden die zich zo slecht voelen, *Knuff voor jullie*
    En om even in te gaan op de boekjes van Paulien Oud.
    Die zijn inderdaad heel erg leuk! Voor mijn zoontje had ik. 9 maanden dagboek. Kraambezoek boek en ben ik nu baby's eerste jaar in het vullen! Dus voor dit kleintje ga ik dit uiteraard ook kopen..
    Maar dan denk ik een box met allemaal de boekjes samen!

Verder voel ik me op zich wel goed! Gelukkig!

20. bloemetje83

bloemetje83 Niet meer actief

@ Fenna: ik zou me ook gewoon even ziek melden. Als je gewoon doorgaat ga je straks ver over je eigen grenzen heen en zit je misschien wel een paar weken/maanden thuis. Dat wil je toch ook niet? Ik snap dat je het lastig vindt voor je collega's, maar je moet nu echt even aan jezelf denken.
    En wat Badia ook zegt: als het zwangerschapskwalen zijn gaat het misschien wel over rond de drie maanden.
    Maar eigenlijk klinkt het wel een beetje als overwerkt/burnout. Ik heb er zelf ook tegenaan gezeten en dat klemmende gevoel op je borst herken ik. En toen waren het echt nog geen zwangerschapsklachten.
    Probeer even wat rust in te bouwen. Sterkte meis!

Ik heb mijn supercharmante pyjamabroek maar weer aangedaan :) Mijn broek zat zo strak! Die darmen ook...
    Ook hier lekker moe. Gisteren weer te laat naar bed gegaan, van het weekend hebben we de activiteiten afgezegd, ik heb er echt de fut niet voor. Lekker thuis tutten, heerlijk...

Deel Deze Pagina