September 2013 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MICH18, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Spannend meis. Wat ontzettend schattig van je vriend:)

2. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    Oh het is haast niet bij te lezen als je een dag hebt gewerkt en al zo moe bent. Spannend Mich, nog eventjes. Met veel anderen zag ik leuk, leuk, leuk. Ik moet nog een weekje wachten, maar dat waren er eerst drie. Komt dus al steeds dichter bij.

Hier lijkt ook de misselijkheid te beginnen. Hangt er al twee dagen tegenaan. Ik weet of het door zet of dat ik misschien iets anders onder de leden heb. We houden het goede doel voor ogen:)

3. Joy2

Joy2 Niet meer actief

@fenne, beterschap meis!

@eten, ik ben nooit zo moeilijk geweest, hou me wel aan de algemene regels maar ga echt niet bij elk ding afvragen of als ik wat lees dat ik denk oh jee en nu, zelfde als worst en leukemie, als je je daar druk over gaat maken dan maak je jezelf echt gek niet doen hoor!

@hier, avondje voor de buis alleen baal dat alle zenders over de koningin gaan beetje jammer weer dus zo maar eens nagels lakken lekker douchje pakken en dan hopen dat er iets anders te zien valt op de tv ;)

4. hopeandfaith

hopeandfaith Niet meer actief

Hallo meiden

zo werkdag zit er weer op morgen lekker dagje vrij :)
    Hier ook sinds 3 dagen misselijk maar de hele dag door niet heel erg hoor maar gewoon in vlagen.. en zuurbranden begint ook te komen vooral als ik drop heb gegeten bleg!

Hier is manlief aan het trainen dus ook lekker alleen thuis met de doggy ;) lekker niks doen..

er zijn bij mij nu al 3 mensen die denken dat k in verwachting ben van een tweeling zelfs mijn man zegt het :O nou maar de echo maar afwachten dan he :p

5. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    ik denk ik nog veel minder hoor. Ik wordt ontzettend misselijk van drinken dus drink alleen (verplicht) wat slokjes. Per dag een halve is al veel bij mij. Vind dat weer heel weinig ;) Maar ja denk maar zo, beter iets dan niks toch? Maar 6 kannen is helemaal niet weinig hoor!!
    Trouwens, je moet toch elke dag een nieuwe kan gebruiken, vol of niet? Althans dat had ik begrepen.

6. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    hihi spannend hoor!

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Mich, wat lief van je vriend :D
    bijna je echo, spannend hoor!!!
    (hoe is het nou afgelopen met All you need is love?? Of heb ik daar overheen gelezen?)

8. Jennifer2106

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Oooohhhhh is dat zo. Ik gebruik gewoon een kan tot hij vol is. Oepssss

9. bloemetje83

bloemetje83 Niet meer actief

@ Jennifer: Tegen mij zei ze ook dat ik gewoon elke dag een nieuwe moest gebruiken. Nu doe ik het om de twee dagen :) Ik heb boven een krat met vier staan en beneden. Vind dat makkelijker dat steeds met die flessen slepen.

@ Joy: Ja, hoopte ook op een leuk avondje tv, maar ik denk dat ik maar iets van de dvd recorder moet plukken... Op zich is het wel nieuws, maar om daar nou zó veel tijd aan te spenderen... Ik weet het nu wel.

@ Pleak: dat heb ik nu dus ook, dat ik misselijk word van drinken. Normaal begin ik de ochtend met een kop groene thee (en mijn 'ik ben zwanger vitamine pil') of een glas verse jus, maar ik ben dan twee uur misselijk... Ik drink ook veel minder nu. Het enige wat goed gaat is bouillon. Ik heb een pot waar je een theelepeltje per glas nodig hebt. Maar ja, daar zit wel weer veel zout in, dus ik probeer dat te beperken tot twee bekers per dag.

Toen ik 41 weken zwanger was van onze dochter zijn we uit eten geweest. Daar kreeg je een standaard weekmenu en daar was als voorgerecht carpaccio bij. Mijn ouders en mijn man zeiden toen: nou, dat kind komt er wel eerder uit dan dat dat iets kan doen. Dus toen heb ik er lekker van genoten. Een dag later was ze er :)

10. hopeandfaith

wat ik veel drink is water met roosvicee laxo vanwege mn darmen omdat ik anders moeilijk naar de wc kan maar daar wordt ik niet misselijk van en als ik aan het werk ben achter de kassa drink ik gewoon kleine slokjes water helpt goed :)

11. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Ohh pleak, all you need is love heeft daarna niks meer laten weten helaas :( maarrrrjaa..

12. Jennifer2106

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Wat balen zeg. Kan je niet zelf bellen om te vragen?

13. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Weet niet wie het hier net zei van een tweeling? Bij mij denken al mijn collega's dat ook haha. En het erge is, de kans is behoorlijk groot want het zit hier van vier kanten in de familie.....:$

14. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hallo meiden,

Hier afgelopen nacht echt slecht geslapen! Zeg maar gerust haast NIET, misschien 1 uurtje en tegen de ochtend nog een uurtje, echt vreselijk. Moest werken vandaag (7.30 uur beginnen dus 6 uur eruit) nou ik stond te tollen op mijn benen en duizelig. Kokhalzen en echt totaal niet fit, kon wel janken. Dus heb me maar ziek gemeld. Bah
    Ben lekker terug mijn bed in gedoken en nog even wat liggen slapen.

Gaat nu wel wat beter, maar baal echt dat ik zo slecht slaap. Ik nam normaal melatonine maar dat mag ik nu niet nemen helaas.

Morgen komt moeders voor moeders langs, ben heel benieuwd. :D

15. xlady

xlady Actief lid

1 mei 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lig alweer ff wakker helaas strax gaat de wekker 05.30 ben benieuwd hoe ik deze dag door ga komen...
    Bij mij vroegen ze ook of het er echt geen 2 waren had gekund komt bij beide kanten voor maar het was niet zo
    Ik hoop voor jullie dat jullie een betere nachtrust hebben gehad...

16. Joy2

Joy2 Niet meer actief

goedemorgen

@slechte slapers, balen van jullie nachten meiden, hier geen last van gelukkig

@tweeling, hier schiet het ook af en toe door mijn gedachte en zeker door de 3+ test die eigenlijk 1-2 wk hoorde aan te geven maar vanmiddag zullen we het weten ;)

@hier, straks school bezoeken voor onze kleine en vanmiddag echo, zal er dus weinig zijn vandaag maar laat jullie weten hoe het was hoor :D

17. badia

badia Actief lid

15 jan 2013
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed hoor Fenna! Je mag trots op jezelf zijn.

@ nieuwelingen gefeliciteerd!

En ben benieuwd naar al de echo's van vandaag.. spannend hoor. Hier nog twee weken wachten.. kan niet wachten. Vooral ook omdat het samen valt met m'n vakantie, met mn vrienden en familie eindelijk weer zien en ook weer tijd met m'n vriend door te brengen. Ben er helemaal aan toe vakantie, hoewel ik wel tegen de kou op zie.. brr. Hier 's nachts ook erg koud, maar overdag lekker zonnig en tussen 15 en 20 graden. Goed te doen!

Heb ondertussen ook een afspraak met een VK hier, wel spannend. Ze heeft niet echt een praktijk dus weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken. Ga donderdag avond met haar thee drinken.

Qua kwaaltjes gaat hier nog helemaal goed. Ook last van m'n darmen, ga las ik in NL ben ook die roosvicee laxio maar kopen. Hopelijk helpt het! En moe-er dan normaal, maar niet meer zo erg als in het begin. twee keer misselijk geweest, maar eerste keer was ik oververmoeid en tweede keer zat ik in een gepantserde wagen en daar wordt ik altijd al misselijk van, komt helemaal geen verse lucht in, erg naar. Voordeel is natuurlijk dat er dan ook geen kogels in kunnen, mocht er op ons geschoten worden, dus dat is fijn.. maar toch jammer om misselijk te worden. Vanmiddag moet ik er weer een half uurtje in, dus bereid me al voor. Gelukkig is het maar een half uur, en kan ik daarna de rest van de reis in een normale jeep doen. Kortom al met al kan ik helemaal niet klagen over deze zwangerschap tot nog toe.

Qua eten, ik probeer ook op te letten maar niet te overdrijven. Probeer inderdaad op te passen met roof-vissen (wegens Mercury, weet even niet meer hoe dat in het NL heet) en zeker geen rauwe vis, maar kan me voorstellen dat je in NL er wat makkelijker mee omgaat. Ben gestopt met alcohol en drink nog maar een kopje koffie per week (was altijd liter per dag). Verder ook niet te veel dropjes, schijnt niet goed voor je te zijn. Wat drinken betreft gelukkig nergens last van. Maar als je buoillon trekt kan het natuurlijk ook zijn dat je te weinig zout hebt. Gelezen dat je tijdens je zwangerschap veel extra bloed aan maakt en dat je daarom ook meer zout dan normaal moet eten.. Verder probeer ik vooral vaker thuis te eten zodat ik groente eet rauw of gekookt maar niet tot smurrie gekookt. Al het eten hier is verder zo vaak in olie doordrenkt.. en heel pittig wat ze natuurlijk ook weer niet aanraden tijdens zwangerschap, maar daar neem ik het eerlijk gezegd niet zo nauw mee... in India en Thailand eet iedereen pittig, en mijn lichaam is nu gewend aan dit eten.

Maar ja vaak vergeet ik het ook hoor, zoals dat ik vorige week perongeluk zachte geitenkaas heb gegeten.. en dat is hier hoogst ws niet gepasteuriseerd.. Kan gebeuren, en uiteindelijk is je zorgen maken en stressen meestal slechter voor je baby dan een keertje per ongeluk wat verkeerds eten/drinken.

Zo dat was me weer een hele lap text! Weinig online geweest laatste dagen want druk druk oa op veldbezoek. Vanavond lekker terug naar huis.

18. hopeandfaith

@ Denise ja dat was ik ;) ja mijn moeder is een tweeling en bij mn man zit het ook 3x in de familie!.

@ Charise balen dat je slecht hebt geslapen :(

@ Joy veel succes met je echo vanmiddag en dat van die test had ik dus precies het zelfde !

19. pegece

pegece Niet meer actief

vervelend he als je zo slecht slaapt ik heb vannacht redelijk geslapen.
    ik heb wel heel erg last van maagzuur en daardoor word ik erg misselijk.
    hebben jullie dat ook? en heeft iemand een daar een tip voor.

20. mummy28

mummy28 Actief lid

13 nov 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo, ik moest heel wat bijlezen.

de kwaaltjes komen hier en daar lees ik. ik ben ook licht misselijk. maar kan me er nog redelijk door eten. wat wel betekend dat ik de hele dag door eet. wel telkens kleine beetjes.

pegece, als je echt maagzuur hebt dan zou ik zeggen rennies. dit hielp bij mij heel goed maar had er pas last van aan het eind van mijn vorige zwangerschap.

verder wel alles gelezen maar weet het nu al niet meer, dus sorry als ik niet op iedereen reageer!!!

Deel Deze Pagina