September 2013 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MICH18, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    100 euro. Zo dan. Das best duur maar snap heel goed dat dat het waard is:D

Heb met m'n vriend overlegt en hij zegt dat we nog best 10 dagen kunnen wachten. Heeft hij ook wel gelijk in. Is wel heel snel na elkaar anders. Ach we wetn het en mocht het me een x echt te lang duren dan weet ik waar ik heen kan voor niet al te veel geld;)

2. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    100 euro?! Oeps... Ik heb een echo screening centrum gebeld (los van de VK) en daar is het 35 euro.... Had je beter kunnen doen!

3. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Pleak hoe was je echo???

4. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Pleak hoe was de echo?

Pfff ik moet echt eens fatsoenlijk gaan bijlezen, maar ik kan me er niet toe zetten, ik heb nogal last van mijn ogen, en nog steeds die rot griep. Heb overal spierpijn.
    Afgelopen weekend hebben we het aan schoonouders, schoonzus en ook nog aan mijn zus verteld. Werd ontzettend leuk op gereageerd.
    AK weekend mijn andere zus en mijn ouders.
    Donderdag intake bij de VK. Spannend!

5. kelmel

kelmel Bekend lid

22 jan 2013
    521
    0
    0
    verkoopmedewerker
    Noord - Brabant
    ben benieuwd naar de echo's! Gister met mn moeder heel de zolder verbouwd, ze wilt graag de wieg geven waar ik en mn zusjes ook in hebben gelegen en de bekleding is van haar trouwjurk gemaakt. Zijn de hele dag bezig geweest, maar hebben het uiteindelijk gevonden. Merk wel als ik een hele dag druk bezig ben geweest dat ik gesloopt ben aan het eind van de dag. Koffie heb ik afgezworen, echt heeeel raar. Ik ben/was echt een koffieleut maar nu na een slok word ik zo misselijk.... dus dat doen we maar niet meer. Verder gister gelukkig nergens last van gehad en zelfs vanochtend toen ik uit bed stapte helemaal niet meer misselijk:) Misschien een verjaardagscadeautje van die kleine;) hahaha. Spannend he al die echo's en afspraken. Je eigen afspraken lijken allemaal zo ver weg maar de dagen gaan best snel. Hier moeten we precies een week wachten op de eerste echo. Vriend kan helaas niet mee maar mn moeder is goede vervanging;) Na de echo ga ik het mn oma als eerste vertellen. Haar 6e achterkleinkind... ben zo benieuwd hoe ze zal reageren!!

6. Fenna81

Fenna81 Lid

3 nov 2012
    74
    0
    0
    Groeiend besef & geluk
    Neenee, ik heb niks betaald voor mijn echo, maar de geruststelling en het gemak waarmee ik de lasten kon dragen omdat ik gezien had dat het allemaal oke was, was me bij wijze van spreken 100,- waard.
    Om aan te geven dat 25,- voor gerustgesteld worden echt niet overdreven hoeft te zijn.
    Ik genoot tot mijn echo (7 wkn) niet van mijn zs. Extreem bezorgd. De echo heeft me daar radicaal vanaf geholpen. Dat was me veel waard (hoewel het hartstikke gratis was)

7. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Oooohhhh. Ik snap hem. Was nog vroeg. Hihi. Maar idd de geruststelling is het dubbel en dwars waard:D.

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Pleak hoe is het gegaan? wat moet je vroeg zeg!

9. hopeandfaith

hopeandfaith Niet meer actief

@ Pleak hoe was je echo ??

@ hier lekker dagje niks doen beetje wasje draaien mini cupcakes maken ! en voor de rest niksen :) morgen moet ik weer werken

10. xlady

xlady Actief lid

1 mei 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    mooi buikkie :) leuk om al die buikjes zo te zien en het worden er steeds meer

11. Alleentje

Alleentje Bekend lid

25 okt 2010
    524
    0
    0
    Hallo dames,
    Mag ik me ook nog bij jullie groepje toevoegen?
    Ik ben 2 september uitgerekend van ons 2de kindje. Ik ben 28 jaar en heb een dochter van bijna 16 maanden oud, een heerlijke wijsneus :D.

12. xlady

xlady Actief lid

1 mei 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    charise hoe ging het vertellen???

jenniferxx en pleak hoe was de echo??

13. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Pfff, had heel bericht getypt, laad die pagina niet goed en alles weg. :(

Nouja even in het kort dan...
    Het was erg leuk om het te vertellen aan schoonfamilie, ze waren erg enthousiast! Heel leuk. :D

Vroege (pret)echo, Ja ik zou het doen.. ik heb volgende week intake bij VK en hopelijk krijg ik dan een echo, maar als ik die niet krijg ga ik ook zelf een pret echo doen. Je wil gewoon weten of het goed zit of niet.

Geslachtsbepaling, Wie gaat er een geslachtsbepaling doen?
    In belgie, net over de grens, daar is een echo bureau die het al vanaf 13/14 weken kan zien! :D

Gaviscon, ik gebruik het ook tegen maagzuur, het werkt heel goed. En je mag het gebruiken hoor tijdens zwangerschap!

Xx

14. Fenna81

Fenna81 Lid

3 nov 2012
    74
    0
    0
    Groeiend besef & geluk
    Wij gaan eind april naar de USA. Zou leuk zijn als ik dan weet wat het wordt zodat ik daar babyspullen kan kopen en gerichter kan kijken naar roze of blauw. Het is gewoon praktisch om het geslacht alvast te weten.
    Hoewel ik het eigenlijk best stom vind om het geen verrassing meer te laten zijn.
    Beetje dubbel.
    Eind april ben ik 18 weken en hoop ik het wel te kunnen hebben gezien. En anders de grens over haha. #tnx voor de tip! :)

15. badia

badia Actief lid

15 jan 2013
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    VL is pertinent tegen het weten.. ik weet het nog niet. Punt is dat ik weet dat als ik het eenmaal weet het heel moeilijk is om voor me te houden, dus ik het weten vl niet wordt moeilijk.

Hij werd trouwens al chagrijnig toen ik hem vertelde dat we volgens de chinese kalender een jongen krijgen... "ik heb toch gezegd dat ik het niet wil weten!"

16. Fenna81

Fenna81 Lid

3 nov 2012
    74
    0
    0
    Groeiend besef & geluk
    Hahaha, hij moet niet zeuren ;)
    Ik krijg ook een jongen volgens de Chinezen, maar ik heb een meisje besteld :p (ik visualeer al van jongs af aan mezelf met een dochter)
    Als ik het zou willen weten dat zeg ik tegen de rest van de wereld dat ik het niet weet, anders wordt verspreken echt lastig!
    Maar moeder wel weten en vader niet, wordt erg ingewikkeld.
    Dan maar niet... OF... de kleine moet net zo liggen dat je het kunt zien op een echo!...
    Je kunt op youtube 'leren' zien of het een jongen of meisje is.
    Meisje loopt de stuit in het verlengde, bij een jongen buigt ie af naar beneden...
    Dan 'overkomt' het jullie ;-p

17. xlady

xlady Actief lid

1 mei 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    wij willen ook weten wat het wordt volgens chinezen kalender wordt het een meisje.

Degene die al kindjes hebben klopte het met de chinezen kalender??

Weten jullie al wat jullie gaan doen met zwangerschapsverlof hoeveel weken ervoor en erna??
    Ik begreep van collega als je een keer niet kan werken in verband met zwangerschap dat je dan standaard 6 weken van te voren verlof krijgt...

Ik zelf weet het nog..

18. Fenna81

Fenna81 Lid

3 nov 2012
    74
    0
    0
    Groeiend besef & geluk
    Nee ik weet nog niet hoe ik dat aan ga pakken.
    Liefst 4 weken ervoor en dan 16 weken erna (dat is toch de verdeling?) En dan vakantie opnemen.
    Op hoeveel dagen hebben mannen nou recht? Slechts 4 dagen oid?

19. xlady

xlady Actief lid

1 mei 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    weet niet precies van de mannen maar helaas maar heel weinig :(

20. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Fenna, het is volgens mij in totaal 16 weken. Dus als je 4 weken er voor neemt dan is het 12 weken daarna.
    En mannen hebben volgens mij maar 2 dagen dacht ik.
    Maar mijn man gaat vakantie opnemen dan en ik ga ook na mijn verlof vakantie nemen. Dus dan hopelijk pas in januari weer beginnen met werken.

Vind het ook lastig hoor, want ga het liefst zo laat mogelijk met verlof, maar ja denk niet dat dat wat gaat zijn, want werk in de zorg. Dat is nu soms al pittig, laat staan met een dikke buik en allerlei klachten.

Xx

Deel Deze Pagina