Ligt eraan wat j man voor werk doet. De mijne krijgt een dag tijdens.de bavlling en een dag na de bevalling...echt belachelijk weinig. Dus dat wordt nu extra veel vakantiedagen opbouwen. Hij heeft gelukkig wel 2 weken al staan omdat wij in de zomer niet weggaan aangezien we dan waarschijnlijk toch nog aan het verbouwen zijn. Volgens de chinezen krijgen wij ook een meisje maar geen idee of dit klopt We wachten het af misschien krijgen we wel van elk een (mijn vader is 2ling dus de kans zit erin). Zolang het maar gezond is Wij willen het wel weten dan kun je inderdaad gerichter kleertjes kopen. Meiden hoe zijn jullie echo's gegaan? Posten jullie ook even een foto? Ben reuze benieuwd! Ga zo ff lekker met mijn moeder de stad in eens kijken wat voor leuks we al kunnen vinden voor die kleine
Daar zit ik ook mee heb al last van rug mijn rug is dan ook hol dus dat werkt eextra tegen.. En het werk is lichamelijk erg zwaar veel bukken, en tillen dus ben benieuwd hoe het zal gaan hoop dat ik het voorlopig nog kan volhouden
@alleentje welkom hier. @pleak hoe was je echo. wij willen niet weten wat het is bij de vorige zwangerschap wisten we het ook niet.
Dus beval je 18-09 en je wilt 4 weken ervoor met verlof, dan kom je 11-12 terug. En neem je 6 weken ervoor op, dan moet je 27-11 weer aan de bak Dus voor de medio sept-bevallers is het handig om 4 vakantieweken op te sparen zodat je pas in januari terug komt. (ik moet mijn officieele datum nog horen maar ik hou 18 sept aan)
O start verlof ik ook handig om te vermelden :s uitgaande van +/- 18-09 4 weken ervoor = 22-08 tot 11-12 6 weken ervoor = 08-08 tot 27-11 Pff dat houdt voor NU in dat we nog 6 maanden moeten werken. Oftewel 26 weken, of 184 dagen (Zelf berekenen - 100+ financiële berekeningen online)
Ik werk niet dus geen last van verlof enzo. Vl. Heeft 2 dagen dat is standaard volgens mij. Maar omdat we niet op vakantie gaan dit jaar neemt hij na de bevalling iig 2 weken vrij. Wij willen wel weten wat he wordt. Hoe sneller hoe beter en de Chinese kalender klopt voor geen meter. Heb op 4 sites gekeken en 2 geven een jongen aan en de 2 andere een meisje. Hopelijk weten we over een week of 9 wat het zal zijn. Al hoop ik stiekem op een meisje want Vl. Heeft twee zoons 18 en 19. Dus een meisje zou leuk zijn. Pleak waar ben je nou???? Zijn allemaal zo benieuwd.
Sorry meiden voor het wachten! Ik ben de hele nacht wakker geweest en vanmorgen vroeg de afspraak. Ik was zo beroerd toen we thuis kwamen dat ik mijn bedje in ben gerold en dat ik een hele tijd heb geslapen (man is gelukkig lekker thuis ) Goed nieuws! Ons kleine garnaaltje is echt al een mensje, armpjes beentjes.. zo schattig om te zien. We hadden dezelfde vrouw als die bij ons zoontje de termijnecho had gedaan die er toen niet goed uitzag en ik vroeg heel timide... ik durf het bijna niet te vragen maar ziet u nu weer iets, want dit kindje ligt zo anders ik weet het niet zeker. Maar ze gaf aan er wel op te hebben gelet en niets te hebben gezien. Dus voor nu kunnen we even opgelucht ademhalen.. We hebben nog een heel gesprek daarna gehad over de vorige keer en hoe pittig het was.. dat was wel even prettig. Komt dan toch een beetje los bij zo'n echo. Maar o wat mooi en wat hard gegroeid in die paar weekjes!! Ik ben weer een paar daagjes vooruit gezet (of 1 dag achteruit, 't is maar net hoe je het bekijkt).. Ben nu uitgerekend op 31 augustus. 1 dag voor mijn broers verjaardag Die echo mevrouw was deze keer erg lief en erg optimistisch, probeerde me echt gerust te stellen. Op naar de echo over 2 weken de 18e Ik zal de liefste echo foto er bij doen
Bij mij klopte de Chinesekalender niet, de vorige keer, zou een meiske krijgen, maar kreeg een.heerlijke bink. Als je in de ziektewet zit moet je 6 weken van te voren verlof nemen en.anders niet. Zou zeggen houd 4 weken aan, en als het niet lukt, ga je eerder. Zou dat gewoon doen, als je baas daar ook mee kan leven natuurlijk.
Wauwww wat is ie mooi je echo. Echt een mini mensje. Zo tof. Heerlijk genietenvan deze goede echo. Balen dat je zo beroerd was. Hopelijk heeft het slapen je goed gedaan. Over2 weken alweer spieken bij je ukje. Leukkkk.
Ja dat is ook zo als het niet meer gaat dan kan ik altijd nog 6 weken opnemen bij de meeste in mijn omgeving had de Chinese kalender wel gelijk maar je kan er natuurlijk nooit vanuit gaan maar tis wel grappig
Over zwangerschaps verlof... hier ook 16 weken... alleen kan (en wil) ik niet met kind terug komen na die tijd.. dus onbetaald verlof tot eind van het jaar en dan hopelijk een nieuwe baan, anders werkeloos. Ik red het helaas niet om maar 4 weken van te voren pas vrij te nemen.. want dan mag ik het vliegtuig niet meer in. Denk nu aan 6 weken maar we zullen zien. Hoorde net van een collega dat zij al met 24 weken het land uit moest, maar daar waren de medische voorzieningen ook drastisch slechter dan hier. Dus hoop op 34 weken, maar het zou heel goed ook 32 kunnen worden ivm vliegen. @ Fenna hier ook een meisje besteld! Kan me helemaal niet voorstellen dat ik een zoontje krijg, maar de chinezen zeggen het.. en ergens is er het stemmetje in m'n achterhoofd die hetzelfde zegt. @Pleak fijn dat het helemaal goed is! Jammer dat je nog steeds zo misselijk bent. Hoop echt dat je er bijna vanaf bent!
@ Pleak waaauw wat een super echo @ zwangerschapsverlof ik heb nog geen idee of ik die ga krijgen want mijn contract loop in Juni af dus het kan ook na Juni bye bye zijn dus afwachten!!.. @ geslachtsbepaling ja wij willen allebij weten wat het wordt zeiden we gelijk al tegen elkaar @ nieuwe meiden welkom !! @ foto van mijn buik dankjullie wel voor de reacties
Netjes bijgelezen maar kom vanavond weer babbelen Pleak fijn dat je echo goed was!! @verlof, ik had 4 wk ervoor maar kon geen afscheid nemen van het werk dus stond zelfs op uitgerekende dag nog mijn mensen te begeleiden haha @chinese kalender, vind nooiit zo betrouwbaar @hier, vanmiddag lekker dutje gedaan samen met mijn meisje ben er gewoon duf van doen we dus ook niet meer haha Nu even eten voorbereiden en kom vanav ff kletsen
@Pleak, mooie echo! Altijd weer bijzonder om te zien. Chinese kalender, vorige keer klopte het bij mij wel. Nu zegt het weer een meisje en mijn gevoel ook maar we zullen zien. Verlof, ik wil weer 4 weken van te voren denk ik. En de 12 weken gaan pas in na de bevalling. Bij mijn dochter ben ik pas met 41,5 week bevallen dus toch bijna 6 weken van te voren gehad .
@Pleak, Wouw een hele mooie echo, geniet er lekker van heerlijk . ik heb mijn echo ook om 08:00 in de ochtend. Heb ook geen tijd om te stressen. Maar natuurlijk de nacht ervoor doe je dan geen oog dicht. @hier, met vlagen misselijk. Dan gaat het goed en dan ben ik ineens heel beroerd. Ik merk dat als ik worst eet of iets kruidig ik erg ziek word dus dat laten we maar staan. Heb wel vaak honger niet normaal. Dames wie houdt de lijst bij. Ik wil er ook graag op. Heb t al 3x doorgegeven maar sta er nog steeds niet bij niet erg hoor, Maar wil we graag bij yasmin, 24 jaar eerste kindje. Uitgerekend 22-09. Eerste echo 21-02. Bedankt alvast. Vandaag ben ik trouwens ook zo moe, moet echt aandacht besteden aan t huishouden maar heb er geen fut voor? Wie herkent dit ook?
zo ik ga ff aan het eten beginnen en dan straks naar de dierenarts om antibiotica te halen voor onze hond hij heeft een parasiet in zn buikje na 5 dagen moet het over gaan