Wat fijn dat je zo'n mooie echo had. Ik heb het waarschijnlijk gemist, maar waarvoor is precies dat bandje om je baarmoedermond?
onze eerste 2 kindjes zijn te vroeg geboren de eerste met 20 weken en de tweede met 22 weken en dat komt omdat ik een zwakke baarmoedermond heb. onze zoon is geboren met 38 weken de dag nadat het bandje verwijderd is.
ik heb deze gemaakt voor facebook.. Bekijk bijlage 308538 ik kan er wel een beetje mee lachen om het op 1 april te doen.. hihi..
ik heb dat bij me vorige zwangerschap ook gehad, had alle symptomen van een zwangerschaps vergiftiging, behalve een hoge bloed druk en de bloed uitslagen waren goed.. zeerwaarschijnlijk maak ik in de zwangerschap extra veel eiwitten aan. stond bij de kraam afdeling ook bekand als: de vrouw met de eiwitten.. Ik beging nu al vocht vast te houden en heb meer hoofdpijn als normaal, dus zie het niet echt rooskleurig in.. maja.. we zullen zien..
Oh wat heftig. Wat goed dat, dat bestaat. Ik had er nog niet eerder over gehoord. Succes alvast voor de 12e.
Pegece, fijn dat je echo ook goed was! Dan zijn we even ver, gezellig. Mich, ja ik ga het ook nog even uitstellen, het bezoekje naar Lommel. Ben wel erg nieuwsgierig, maar aan de andere kant vind ik het juist ook wel weer leuk die onwetendheid nog. FB-vertellen, Ik heb al wel een idee. Namelijk een echo foto met de zin. "Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt - 29-09-2013" Maar moet nog even kijken of ik het ook zo doe. Cjjm, dat plaatje van jou is ook erg leuk! En die tekst ook! 1 april is ook wel grappig ja. ECHO, mijn echo was geen pretecho, maar een echo bij de gynaecoloog omdat ik met Clomid zwanger ben geraakt, kreeg ik via ziekenhuis nog een echo. En die mevrouw deed lekker uitgebreid en kon het dus op DVD krijgen. Erg leuk. Dus kan nu 100x opnieuw de echo beleven hihi en het hartje horen. Xx
Oh en ik ben bij fysio geweest voor mijn heup. Maar heb een slijmbeursontsteking. Met rust moet het over gaan. Mag wel gewoon bewegen, maar als ik pijn krijg moet ik stoppen. Maar punt is dus dat ik pijn krijg als ik veel loop. Nou ik werk in de zorg en loop elke dag de halve marathon zo'n beetje. Dus dat is vrij lastig. Moet echt even kijken hoe ik dat ga doen. Xx
Bevallingslijst september mama's 31-08 Pleak, 28 jaar, 2e kindje 1-09 2-09 wherona 31 jaar, 2e kindje Alleentje, 28 jaar, 2e kindje 3-09 Xlady, 26 jaar, 1e kindje 4-09 5-09 6-09 Mamadaisy, 34 jaar, 3e kindje 7-09 8-09 Jenniferxx 23 jaar, 1e kindje 9-09 Badia 34 jaar, 1e kindje 10-09 11-09 Denise1605 25 jaar, 1e kindje kimberlilie 22 jaar, 1e kindje 12-09 Bren79 33 jaar, 2e kindje 13-09 14-09 15-09 Bloemetje 29 jaar, 2e kindje 16-09 Smitje 31 jaar, 1e kindje Joy2, ?, 2e kindje Fenna81, 31 jaar, 1e kindje 17-09 Rica 26 jaar, 2e kindje cjjm2012 28 jaar, 2e kindje 18-09 19-09 20-09 Leona 25 jaar, 3e kindje Femmes82, 30 jaar, 1e kindje 21-09 Suuz, 29 jaar, 1e kindje,Hopeandfaith 25 jaar, 1e kindje 22-09 Yasminn 24 jaar, 1e kindje 23-09 Mummy28 28 jaar, 2e kindje Kemel 21 jaar, 1e kindje 24-09 Sojo 24 jaar, 3e kindje 25-09 Siera 25 jaar, 1e kindje Mich18 21 jaar, 2e kindje 26-09 27-09 28-09 29-09 Charise, 25 jaar, 1e kindje, pegece 36 jaar 4e kindje 30-09 Afsprakenlijst September mama's: Charise 26 februari: echo bij gyn Alleentje 26 februari: controle VK Bloemetje83 27 februari: controle VK Hopeandfaith 28 februari: termijn echo Bloemetje 83 4 maart: 2e echo Femmes82 6 maart;2e echo Xlady 7 maart; hartje luisteren VK Leona 7maart; controle VK pegece 12 maart; plaatsing cerclage Charise 13 maart: termijnecho Denise1605 13 maart; controle VK Leona 14maart ; Echo Gyn Charise 25 maart: controle VK Wherona 25 maart; controle VK pegece 26 maart: echo en controle gyn Leona 29maart; controle gyn Badia 29 april 20 weken echo zo even de lijst weer aangepast ik ben nu op 29 september uitgerekent was 24 september.
Pff Charise, we klote zeg! Sterkte! Badia: ga jij eens even heel snel een tandje minder doen! 90% is toegestaan bij een zs. Anders ga ik je, net ale je bij mij hebt gedaan, overhalen een week ziek te melden! Hou steeds in de gaten dat je slechts doet wat echt echt nodig is. De rest delegeer je door. Jammer dan. We zijn vrouwen; wij geven leven door. En de mensheid bestaat alleen als we met zn allen ook de mogelijkheid krijgen om deze kinderen gezond op de wereld te zetten (moet je mij horen) Echt een tandje terug.... Doe het nou maar... Wat een prachtecho zag ik voorbij komen! Je hcg-piek zit bij 13 weken. Dus juist bij week 10, 11, 12 en 13 nemen alle klachten toe... Althans; dat is wat je leest op internet. Ik merk het niet. Commode: ik dacht over om een mooie vintagekast bij de kringloop vandaan te trekken (je hebt SUPERmooie kastjes tussen die bende staan) Maar ik lees ook dat er veel eisen zijn voor een commode... Hoe streng zijn die?
Oef, dat is onhandig... Ik kan me voorstellen dat je veel moet lopen in de zorg. Misschien een karretje lenen om rond te crossen @ Fenna: Geen idee wat de eisen zijn voor een commode. Ik kan me voorstellen dat hij een bepaalde hoogte moet hebben, zodat je je rug niet te veel belast bij het verschonen, maar verder... Wel een goed idee om bij de kringloop te kijken. Soms staan er superleuke dingen tussen. Wat een leuke ideeen om te laten weten dat je zwanger bent! Wij hadden bij de vorige zwangerschap onze dochter een shirtje aangedaan met 'psst, ik weet het nog niet, maar ik word grote zus!'. Nu voelt het toch een beetje anders, dus toen we mijn ouders skypten om het te vertellen hield ik het shirtje omhoog. Weten jullie nog wat daar op stond? Ja, ze wisten het nog Misschien dat ik het nog een keer aandoe, maar de meesten weten het nu wel. Morgenavond naar de verloskundige voor controle. Wel fijn om er weer eens mee bezig te zijn. Mijn man heeft vandaag te horen gekregen dat hij (alleen maar) een niersteen heeft. Hij plaste rood twee weken geleden en tot nu toe wisten we niet wat het was. Hij heeft een echo gehad en daar bleek niks op te zien, dus dan ga je heeeeele erge dingen denken. vandaag een CT-scan gehad en daar bleek dus dat het een kleine niersteen was van 4 mm. Nu afwachten tot hij eruit komt. Het schijnt te vergelijken te zijn met baringspijn (de ontsluitingsweeen), maar het kan ook zijn dat hij bijna niks voelt. Tot nu toe nog niks in ieder geval. Maar goed, het waren spannende weken en daardoor was ik echt minder bezig met de zwangerschap. Nu kunnen we ons daar weer helemaal op focussen. Cjjm: veel plezier morgen bij de echo!
oja op FB vermelden op 1 april vind ik echt grappig hoor. men komt er toch wel achter en anders laat je daarna nog hints achter ik heb mijn fb juist helemaal beveiligd; geen zin in bekendmaking via die weg. Maar ieder zijn manier natuurlijk.
Pegece, fijn dat de echo goed was, succes de 12e! CJJM hopelijk valt het mee met eiwitten enz Volgens mij heb ik die afbeelding al eens gezien, al weet ik even niet waar vind het wel heel leuk! Charise, ook fijn dat jou echo goed was! Hopelijk werkt de fysio voor je slijmbeursontsteking Bloemetje, hopelijk valt de pijn bij je man mee! Lijkt me geen pretje Iedereen ziet de humor ervan in om dat dan bekend te maken, maar mijn man dus niet. Tja...
@ Leona, ja ben wel van plan om hier ook controles te doen. Wel volgens het nederlandse schema (hier willen ze je echt te vaak zien). Waarschijnlijk krijg ik bij alle afspraken hier ook een echo, toch fijn. Maar heb nog niet geregled, vandaar dat afspraak er niet tussen staat. Belangrijke dingen doe ik in NL. @Fenna haha! Ik had jou inderdaad vorige keer een speech gegeven, bedankt voor de speech terug! Ik ga het echt rustiger aan doen, heb het gisteren op m'n werk verteld, dus dat zal hopelijk schelen. Probleem met delegeren is.. m'n assistente is 7 maanden zwanger met complicaties. @ commode, wist ook niet dat daar voorschriften aan zaten, van kinder bedjes weet ik dat wel. Maar de commode daar ben je toch bij als de baby er op ligt? Dus lijkt me onzin als daar te veel regels voor zijn. Wel stevig materiaal, dat tegen vocht kan, want er wordt natuurlijk wel overheen geplast! En hoogte heel belangrijk. Ik ben zelf 1.85, dus heb een extra hoge nodig. Zit te denken om er hier in Pakistan een te laten maken, ze hebben hier prachtig hout en zijn heel goed in meubels.. en alles handwerk maar toch betaalbaar! Dus kan het op bestelling laten maken exact zoals ik het wel. Voor bedje vind ik dat wat enger, omdat het idd zoveel centimeter tussen de spijlen moet zijn etc. etc.
Vriend van mn vriendin moest van zn beste kameraad via fb vernemen dat ze een kindje kregen, kwam hard aan. hoe gaat het verder? hier zn gangetje! werk weet hrt dus nu weet iedereen het en hoef ik mij niet meer in te houden! heerlijk! hoe waren de echos?
De commode Het is heel belangrijk dat de commode stabiel staat. Let verder op het volgende: Een goede werkhoogte is afhankelijk van de lengte van de ouder, let daar op wanneer je een commode koopt. Het werkblad van de commode moet minimaal 75 cm breed zijn en 60 cm diep. De afwerking moet geheel glad zijn, dek eventuele zichtbare/voelbare schroeven af met een plaatje, deze kan je in iedere bouwmarkt kopen. Bij aanschaf van een commode kan je altijd een paar reserve afdekplaatjes vragen. Een opstaande rand is verplicht Dit lees ik over commodes. Maarja je kunt je wel helemaal gek laten maken door alle regels. Badia: als jij niet voor jezelf en je kindje gaat zorgen word jij er ook een met complicaties. Ik ga (ik moet zeggen; met trillend onderlipje en zweethandjes) maandag in de vergadering zeggen dat ik mijn taken afstoot omdat het me opbreekt en me paniekaanvallen bezorgd. Schaam me dood, maar ik werk al 10 jaar met 200% voor de baas en nu ik een aantal keren heb aangegeven dat het niet oke gaat en men dat min of meer negeert, ben ik genoodzaakt iets rigoreuzer te werk te gaan. Dan maar...