September 2013 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MICH18, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasm

Jasm Actief lid

30 jan 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super gefeliciteerd

2. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Leuk dat er geslachten bekend worden! Ik word nu ook wel heel nieuwsgierig of wij een jongen of een meisje mogen verwachten...

@ Badia: Volgens mij heeft baby voelen niets te maken met hoe gezet je bent hoor. Voor je het aan de buitenkant voelt misschien wel, maar aan de binnenkant maakt het natuurlijk niets uit, toch? Ik ben trouwens wel hééééél nieuwsgierig wat voor baan jij hebt. Wat doe je in hémelsnaam in Afghanistan, of all places?

3. badia

badia Actief lid

15 jan 2013
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Aisli! Een meisje wat leuk! Hier hoop ik ook nog steeds op een meisje... maar ga het niet weten tot de geboorte.

@ zwangerschapsklachten, heb de laatste tijd op eens tintelende handen. Niet de hele hand, maar het buitenste stukje, zeg maar onder de pink. Raar gevoel. Hopen dat het niet verergerd.

@Mrs Hair, werk met vluchtelingen, dus zit vaak in dit soort gebiden. Woon nu in Pakistan, maar kom na m'n zwangerschapsverlof (in NL) niet meer terug. Ben al om me heen aan het kijken voor andere banen voor na het verlof, het liefst in Afrika.
    Qua baby voelen, dat klinkt eigenlijk wel logisch wat je zegt, ik baseerde het op het feit dat ik paar keer gelezen heb dat als je klein bent je de baby eerder voelt omdat hij minder plaats heeft.. Ging er toen vanuit dat het bij gezet het tegenovergestelde is, omdat er dan vast meer ruimte voor de baby is.. maar ben zowiezo ook lang (1.85) dus ruimte voor de baby is er aan alle kanten ;)

4. Jasm

Jasm Actief lid

30 jan 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het ligt er ook aan hoe de platente ligt, is mij ooit verteld door gyna

5. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Ik ben van mezelf wat steviger maar ik voel hem al duidelijk hoor! Dus dat zegt niks..

6. Veratje

Veratje Actief lid

29 aug 2012
    228
    1
    0
    Morgen geslachtsbepaling! Spannend!!

7. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Woehoe spannend Veratje!! en leuk Aisli een meid!!
    Qua baby voelen ik voel hem nog niet.
    Maar wederom ligt de placenta aan de voorzijde van mijn buik.
    Hierdoor kan het dus wel dat je je kindje iets minder snel voelt.
    Maar aan de dikte ligt het niet hoor!
    Ben benieuwd wanneer ik de kleine man ga voelen! hihi..
    Ben al flink bezig, we hebben al een naam.
    Al een gedichtje voor op het geboortekaartje, en ga de boeken denk ik ook in het weekend halen.
    (wil alles snel gepland hebben hihi)
    Ben wel benieuwd wanneer ik moet/mag bevallen ivm de geplande keizersnede.
    Ik ben 20 september uitgerekend en dan betekend het eigenlijk dat je 2 weken van te voren moet bevallen.
    Ik vind 2 september een geweldige datum.
    Ik heb namelijk wat met tweeën hihi.
    Het is wel vreemd dat je dat al van te voren weet, een beetje onnatuurlijk. Maar goed, daar heb ik me bij neergelegd. Voor mij heeft het ook veel voordelen en voor de kleine helemaal.
    Ook te horen gekregen dat ik de bugaboo Duo van mijn moeder ga krijgen! Ik ben haar super dankbaar, want het is allemaal al duur zat!
    Op de babykamer wil ik woezel en pip gaan schilderen hihi hopelijk lukt me dat! En het geboortebord maak ik deze keer ook weer zelf. Waarschijnlijk word het de uil! hihi jaaajaaa, we weten al zoveeeeel geweldig!!
    Nadat wij te horen kregen dat we een jongetje verwachten was ik heel erg blij. Alleen een paar dagen daarna toen ik wilden shoppen moest ik heel erg wennen aan het idee.. Heel vreemd! Ik krijg vaker hele domme reacties, van een meisje was veel leuker geweest. Vraag me dan af of mensen wel realiseren hoe moeilijk het voor andere is om uberhaupt zwanger te raken. En of je wel een gezond kind mag krijgen. Ik vind het zo belachelijk echt waar en het maakt me ook heel boos! Ik ben juist trots op mijn twee mannen die ik straks heb.

8. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Aisli, wat leuk een meisje!!

Mich... Als jij een geplande keizersnede krijgt, zul je waarschijnlijk de 6e ongeveer je keizersnede krijgen, of misschien kun je het rekken tot de 12e, dan heb je ook een 2 erin;)
    Dat mensen die oprmerkingen maken.. ik snap dat nooit! Het belangrijkste is dat het kindje gezond is, en het geslacht? leuk om van te voren te weten, maar zeker niet het belangrijkste!
    Wat betreft het shoppen,, ik vond/vind altijd dat er voor jongens minder leuke kleding te krijgen is, maar waarschijnlijk ligt dat gewoon aan mij:D

Hier dan de 25e de 20weken echo met aansluitend weer een bezoekje aan de gyn. Het gaat zo snel allemaal! overmorgen ben ik gewoon alweer 16 weken!:$

Badia, de een voelt haa rkindje sneller als de ander. Kennisje van mij voelde haar eerste kindje pas met 28 weken, ivm voor liggende placenta

9. bloemetje83

bloemetje83 Niet meer actief

Inderdaad raar dat mensen die opmerkingen durven te maken. Een gezond kind is toch het allerbelangrijkst? Ik had me bij onze dochter ingesteld op een zoon, dus dat was even wennen, maar na een dag was ik er helemaal aan gewend.

Wij mogen over twee weken voor de 20 weken echo komen. Op de dag dat we op vakantie gaan. Ik vind het wel een beetje eng, want stel dat ze iets vinden, dan gaan we misschien met een rotgevoel op vakantie.. Maar goed, de twee dagen ervoor kon niet en anders is het wel erg vroeg, dus we doen het er mee.

De laatste dagen voel ik de baby goed schoppen. Vooral als ik even rustig ga liggen en mijn hand op mijn buik leg, zo'n fijn gevoel! Tot nu toe is manlief elke keer net te laat.

Gisteren hebben we de derde verjaardag van onze dochter gevierd. Helemaal blij was ze met alle aandacht, taart en natuurlijk de cadeautjes! Leuk om te zien wat een verschil dat is met vorig jaar. Toen vond ze het cadeaupapier leuker dat de inhoud, nu is ze er al dagen/weken mee bezig geweest.

Zaterdag hebben we nieuwe meubeltjes voor onze dochter uitgezocht. Haar spulletjes kunnen dan naar de babykamer. Morgen gaan we een bezoek brengen aan een basisschool voor haar en daarna naar de Ikea om alle meubels op te halen. De auto zat zaterdag al vol en zonder autostoeltje past er toch net iets meer in.

10. pegece

pegece Niet meer actief

gefeliciteerdnog bloemetje met de verjaardag van jullie dochter.

ik kan ook niet wachten tot ik de kleine kan voelen.

11. Jasm

Jasm Actief lid

30 jan 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloemetje gefeliciteerd met de grote meid.

Ik vind de laatste 2 maanden het moeilijkst vooral omdat mijn eerste met goed 5 weken te vroeg het levenslicht zag en in de couveuse moest en dochter lief wou met 32 weken en 1 dag al komen lang leve de weeremmers. Alleen 6,5 week met ontsluitingsweeen lopen is niet fijn het slopend aan het eind, dus we duimen maar dat deze lang genoeg blijft zitten

12. itsdaisy

itsdaisy Actief lid

21 mrt 2013
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jasm Oei, wat heftig zeg! Ik begrijp dat je dan de laatste maanden spannend vind! Hopen dat deze het fijn vind om nog even te blijven zitten inderdaad!

Ik zat nog te denken, we kunnen in de lijst met data enzo dus zetten of je een jongen of meisje krijgt, maar we kunnen er ook iets bijzetten voor degenen die het geheim houden of die het nog niet willen weten. Ik dacht bijv aan *verrassing voor degenen die het zelf ook niet willen weten en *geheim vanaf het moment dat degenen die het niet vertellen, het zelf gehoord hebben.

Vinden jullie dat wat? Dan komt er echt bij iedereen wat te staan.

13. Jasm

Jasm Actief lid

30 jan 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat hopen wij ook is nu in iedergeval druk aanwezig, en tja je hoort wel wat het is geworden als het er is

14. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

27 jun 2012
    1.121
    0
    36
    Goedemorgen dames. So weer vroeg opstaan vandaag. Was wel heerlijk een lang weekend. :D wij hebben gister onze babykamer en kinderwagen gekocht. Helemaal happy. Word wel pas in juni bezorgd. Zou in mei komen, maar zit dan in midden in een verbouwing hihihi. Dus belangrijkste is gehaalt. Trouwens was zat zwangerschapsbeha halen bij prenetal. Mijn borsten groeien sneller dan me buik niet leuk had al geen kleintjes maar dit is echt niet fijn meer. Ik vind zwangerschapsbeha echt niet lkkr zitten er zit geen beugel in niks. Ga denk ik gwn maar nog een bh halen alleen dan 10 maten groter. Zo moeilijk om een goed bh te vinden. :'s iemand die weet waar ze goede dingen verkopen in grote maten.

15. itsdaisy

itsdaisy Actief lid

21 mrt 2013
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaa, ik heb eindelijk fijne gevonden, ook zaterdag! Wil natuurlijk niet zeggen dat het voor jou ook zo is, maar ik ben geslaagd bij de Hunkemuller. Even hulp gevraagd. Mijn idee was ook om wat ik normaal draag in het groooot te kopen, maar dat zat helemaal niet goed. Normaal heb ik van die voorgevormde, dat vind ik lekkerder zitten. Nu een niet voorgevormde, maar wel gewoon met beugel en ook heel stevig! Echt zo fijn!!

Jij succes, maar het beste werkt om je gewoon te laten helpen vind ik altijd..

16. badia

badia Actief lid

15 jan 2013
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij hunkemuller is de keuze in grote maten vrij beperkt vind ik, zeker qua bikini's, maar ook met bh's. Heb normaal al 80F en slaag veel beter bij Livera dan hunkemuller... ik heb het ook dat nu opeens m'n borsten gegroeid zijn, gelukkig had ik er nog een paar van toen ik iets zwaarder was die passen nog net. Maar ga over paar weken als ik in NL ben ook aan de shop.

17. hopeandfaith

hopeandfaith Niet meer actief

He meiden

Iedereen fijne pasen gehad ?? wij wel lekker druk geweest :)

Gisteren heb ik de baby gevoeld was heel apart zat in de auto op de terug weg naar huis naast mn man en ik voelde in eens een schop ik zo woooooo mn man om zich heen kijken haha hij zegt wat is er ?? ik zeg ik voelde de kleine en daarna kreeg ik weer een schop wauw zo bijzonder zeg ♥ het deed geen pijn ofzo maar was ff schrikken had het niet verw8 !!..

18. pegece

pegece Niet meer actief

o wat leuk hopeandfaith dat je de kleine hebt gevoelt.

itsdaisy dat vind ik een leuk idee zodat er bij iedereen wat staat.

19. pegece

pegece Niet meer actief

31 augustus
    pleak, 28 jaar, 2e kindje
    1 september
    -
    2 september
    wherona 31 jaar, 2e kindje
    alleentje, 28 jaar, 2e kindje
    3 september
    xlady, 26 jaar, 1e kindje
    4 september
    mamadaisy, 34 jaar, 3e kindje
    5 september
    -
    6 september
    -
    7 september
    jasm,38 jaar, 3e kinder[/u]
    8 september
    jenniferxx 23 jaar, 1e kindje
    9 september
    badia 34 jaar, 1e kindje
    10 september
    bloemetje 29 jaar, 2e kindje
    11 september
    denise1605 25 jaar, 1e kindje
    12 september
    bren79 33 jaar, 2e kindje
    kimberlilie 22 jaar, 1e kindje
    13 september
    -
    14 september
    -
    15 september
    -
    16 september
    smitje 31 jaar, 1e kindje
    joy2, ?, 2e kindje
    fenna81, 31 jaar, 1e kindje
    17 september
    rica 26 jaar, 2e kindje
    cjjm2012 28 jaar, 2e kindje
    18 september
    leona 25 jaar, 3e kindje
    19 september
    femmes82, 30 jaar, 1e kindje
    20 september
    mich18 21 jaar, 2e kindje, jongen

21 september
    suuz, 29 jaar, 1e kindje
    hopeandfaith 25 jaar, 1e kindje
    22 september
    yasminn 24 jaar, 1e kindje
    23 september
    mummy28 28 jaar, 2e kindje
    24 september
    sojo 24 jaar, 3e kindje
    kelmel 21 jaar, 1e kindje
    25 september
    siera 25 jaar, 1e kindje

26 september
    -
    27 september
    itsdaisy, 27 jaar, 3e kindje
    28 september
    charise, 25 jaar, 1e kindje
    29 september
    pegece 36 jaar 4e kindje, verrassing
    30 september
    -

afsprakenlijst september mama's:

kelmel 2 april; controle vk
    xlady 3 april; controle vk
    leona 4 april; afspraak vk
    femmes82 9 april; afspraak vk
    mich18 10 april; controle gyn
    kimberlilie 11 april; controle vk
    pegece 11 april controle vk
    Alleentje 12 april; 20 weken echo
    xlady 13 april; pretecho :) echobureau
    kelmel 13 april; geslachtbepaling
    pegece 16 april controle gyn
    Hopeandfaith 18 april: geslachtsbepaling
    Alleentje 23 april; VK
    Itsdaisy 23 april; VKkimberlilie 24 april; 20 weken echo
    [COLOR=#00bff]Leona 25april; 20weken echo[/COLOR]
    [COLOR=#00bff]Leona 25april; afspraak gyn [/COLOR]
    badia 29 april 20 weken echo
    hopeandfaith 02 mei: 20 weken echo
    kelmel 08 mei; 20 weken echo
    Itsdaisy 13 mei; 20 weken echo
    pegece 15 mei: 20 weken echo

zo ik heb de lijst gelijk maar aangepast.

20. cjjm2012

cjjm2012 Bekend lid

24 nov 2012
    628
    0
    0
    Hier even snel een berichtje van mijn kant..
    Al een tijdje beetje stil..
    Heel erg druk geweest.

We hebben vorige week de geslachtsbepaling gehad, en we krijgen een...... MEISSIE.... ❤❤❤
    Donderdag controle bij de vk in het zkh en 23 april de 20 weken echo... Hoop dat we dan nog een keer tussen de beentjes kunnen kijken.. Even zeker checken dat we een meisje krijgen.. Haha..

Hier gaat verder alles goed, alleen nog steeds heel erg moe.. Bha. Niks aan.. Ik lees dat er meiden zijn die de kleine beeb al hebben gevoeld, maar ik voel niks.. :( soms maak ik me daar wel druk om, ook al heb ik vorige week het hartje nog gezien en gehoord.. Hoop dat ik snel iets ga voelen..
    Pff.... Onzeker. Hormonen.. Zo niet leuk..

Ben trouwens een paar dagen vooruit gezet, volgens de gyn is mijn uit gerekende datum 12-9-2013
    Weet niet of iemand mijn afspraken en bevaldatum kan en wil aan passen..??

Deel Deze Pagina