Dit deden ze bij mijn zoontje in het ziekenhuis en hielp echt wij doen het thuis nog ,want ik ben niet zo van middeltjes en zo mijn oudste had dat probleemook en kreeg van ha middel en nu heeft ie ontzettend slechte tanden er door blijk daar door te komen helaas. Wat ook helpt tegen krampjes hydro luiers om warmen kruik warm laten worden als ie goed warm is er af halen van de kruik en dat om het buikje van je kindtje te wikkelen ons zoontje vindt dat echt super fijn!!!
@ior; heb ook hechtingen maar geen idee of die bloed. Ik vloei nog... Maar je mag de Vk daarvoor bellen als je twijfelt. @bibi; goed idee van de hydrofiel!! Ga ik uitproberen. Heb wel cinababy gehaald. Kijken of dat ook helpt. En wat heftig je verhaal van de bevalling!! Kan me voorstellen dat je er voorlopig niet aan moet denken om weer te bevallen. Ik ben er sowieso klaar mee haha. Vindt 2 meer dan genoeg.
Happyglow, de oudste is (nog) 5, middelste 3 inderdaad Hechtingen, ik heb 1 hechting 'voor de mooi' aldus de VK, ik heb er geen last van. Bevalling: in totaal 5,5uur (ingeleid) maar van 5cm naar geboorte in een kleine anderhalf uur, om 13u hebben ze zelfs nog opwekkers erbij gezet omdat ik continu onregelmatige weeën had en om 13.37 is ons meisje geboren (bevallingsverhaal staat hier http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/180628-genante-memorabele-bevallingsverhalen-175.html#post15782460 Borstvoeding/flesvoeding: ik heb voor flesvoeding gekozen toen ze geboren was, ik heb de hele zwangerschap getwijfeld. Dametje drinkt behoorlijk wat, volgens de kraamzorg, maar ze poept ontzettend goed (en veel) en heeft (nog) geen krampjes dus ik laat haar lekker haar gang gaan. Rust en regelmaat, tja als de omstandigheden het toelaten. Ik rust nu nog wel regelmatig nu mijn man nog thuis is maar vanaf volgende week sta ik er in principe weer 5 dagen in de week alleen voor. En aangezien de middelste tussen de middag niet meer slaapt, zal ik ook weinig kunnen rusten. Voor de kleine dame geld het overigens wel Nachtvoedingen zijn hier ook weer wennen, maar de tijden die ik in mijn zwangerschap wakker werd, moet ik nu de fles geven, dus dat ben ik wel enigzins gewend, alleen hebben we een langzame drinker dus ik zit al snel 3 kwartier tot anderhalf uur beneden Ik heb de kinderwagen nog bij ons in de kamer staan, ze wilde niet bepaald slapen in haar ledikantje, en aangezien ik geen zin heb/had om iedere nacht op te zitten in haar kamertje heb ik al snel de kinderwagen bij ons geparkeerd. Kraamvisite, we hebben eigenlijk amper kraamvisite gehad, alleen wat vrienden en familie, en maximaal 2 bezoekjes per dag. Heerlijk! Sanjor, wat snel dat je babyfoon al kapot is!! Onze dochter was 49cm bij geboorte, ik had voornamelijk kleding 50/56 en dat is eigenlijk allemaal nog te groot! De kleding van Prenatal valt sowieso enorm groot vind ik, en de kleertjes van Mexx vallen wat kleiner, dus op het moment heeft ze veel Mexx aan. Maar mevrouw heeft nu al een aversie tegen sokken, die blijven nooit aan d'r voeten zitten! Ik gebruikte bij de kinderen Cinababy als ze krampjes hadden, ik vond Inflacol (oid) niet werken Boeren.. dat gaat hier ook niet erg van harte de laatste dagen, maar ik laat meestal zittend boeren en dat werkt beter als op mijn schouder/borst. We zijn nog niet naar buiten geweest, maar dat heeft ook meer met mijzelf te maken als met haar, want ze zat dinsdag boven haar geboorte gewicht. Ik heb een spataderontsteking, en die is pas sinds gisteren aan het minder worden. Als het gisteren niet minder was geworden had ik waarschijnlijk gisteren of vandaag opgenomen geworden voor een anti-biotica infuus, aldus de huisarts Bibi, heftig zeg! Volgens mij ben ik nu helemaal bij
@leona; wanneer geef jij eigenlijk de druppels van cinababy? Op de verpakking staat een half uur voor of na de voeding. Maar dat is haast onmogelijk Wat vervelend van je spataderontsteking zeg!! Hoop dat je van het weekend wel naar buiten kan met het mooie weer.. @happyglow; hoe staat het erbij jou voor? Stiekem aan het bevallen? @hier; probeer een poging te doen om zo te gaan slapen maar Lucas is wakker en heeft krampjes. Dus denk dat het nog wel ff kan gaan duren.. Ik heb het gewoon de hele dag al koud.. Jullie?
Sanjor, ik deed ze door de fles. Ons dametje heeft ze nu nog niet nodig, maar dat was ik eigenlijk ook wel weer van plan om te doen. Hier heeft de verwarming gisteren even aangestaan, ik had het zó koud! En dan ook nog lekker mijn been koelen met koelelementen... BRRRRR Hopelijk heb je nog even kunnen slapen! Ik mag weer niet klagen, gisteren nacht had ze van 23 tot 5.30 geslapen, vandaag van 22 tot 4
Goedemorgen, Jullie ook intake van het consultatieburo al gehad ? Wel tegenstrijdig, ze moeten op hun rug slapen en van de kraamzorg juist op hun zij. Ach, we zien het wel. De olijfolie begint hier goed te werken Al veel ontlasting kwijt gelukkig. Tussen 22 en 1 uur is het hier echt vaak onrustig met de dame. Veel huilen, als ik beneden zit is het prima, maar eenmaal in bed huilen. Qua grootte, ik weet niet hoelang ze nu is, 50/56 is prima nog te doen. Van de kruidvat merk ik wel dat de rompers kleiner zijn. @ sanjor, wat voor babyfoon heb je dan, inderdaad snel stuk, hopelijk krijg je snel een nieuwe. Fijne dag allemaal (ondanks het weer)
Goedemorgen meiden! Na 2 uur heb ik prima geslapen. Lucas kwam om de 3,5 uur maar sliep na elke voeding erg snel in. Dus dat is een hele verbetering. Zit er nu aan te denken om ipv 1 borst, verschonen, andere borst nu eerst te verschonen en dan 1 borst geven. Hij valt namelijk in slaap na de eerste borst en kan hem dan gewoon wegleggen. Anders ben ik nog een uur bezig met hem in slaap te krijgen. Het enige wat me tegenhoud is of dit wel genoeg voeding is. Maandag moeten we naar het cb dan vraag ik het wel even nav z'n gewicht. @leona; groot gelijk dat je de verwarming even aan hebt gehad! Hier mag het nog niet van manlief krent hahaha @kili; ja irritant he die verschillen in adviezen. Hier mag Lucas ook niet beneden slapen van het cb maar de kraam zegt dat het juist goed is zodat ze makkelijk worden met slapen. Nu doe ik gewoon wat me gevoel zegt. Veel beter haha @babyfoon; hij doet het weer. De batterij was op whahaha. Had hem al in de lader zitten maar dan kan hij niet direct aan ofzo. Stom ding. Is de alecto van 35 euro. Weet ff niet welk type. Staat ook niet op de babyfoon Hier schijnt het zonnetje trouwens. Hoop vanmiddag ook want wil dan even gaan wandelen. Jullie nog plannen?
Hoooi! nee nog steeds niet aan het bevallen helaas Flink druk met de verjaardag van ons zoontje van afgelopen week en de verjaardag van onze dochter van aankomende week. Verder moet ik ook nog de administratie op orde hebben van mijn eigen bedrijfje en run ik ondertussen het huishouden Bezig bijtje! (zou daarom de bevalling nog even op zich laten wachten?) Fijn dat het allemaal zo goed gaat met jullie! Zo af en toe spiek ik wel hoor maar reageer niet elke keer, dat doe ik pas als ik even rustig kan zitten. Nu krijg ik bezoek dus ga ik weer snel verder!
Sanjor, ik ben hier thuis zelf de krent, maar ik heb het, sinds ik bevallen ben, continu ijskoud! Ik riep dat hier niet gestookt zou worden tot 1-11, maar dat ga ik niet halen als ik het niet snel wat warmer krijg Happyglow, zodra jij alles geregeld hebt komt de kleine, je stuitert nog te veel Ons dametje slaapt overdag beneden, althans als ik zelf ook beneden ben, ik heb katten en die zoeken erg graag de warmte op. Wij stofzuigen gewoon als het dametje slaapt, dan went ze aan de geluiden in huis. Ik heb gezien wat het kan doen als je zo stil mogelijk bent met een baby in huis, die mensemn kunnen nu niet eens koken als de kleine slaapt want van ieder geluidje wpord de kleine wakker. en dat lijkt me verschrikkelijk Maandag komt het CB, ben eens benieuwd, ik heb echt geen hoge pet op van t cb, en degene die ik sprak had ik al gelijk woorden mee :x
cb hier ook tegen sprekend ,12 jaar geleden ben ik bevallen van oudste zoon gaf ik flesvoed en huilde alleen ze vertelde mijn doodleuk u heeft huilbaby ,mijn moeder geloofde daar niet in en gaf hemextra drinken kind was stil was gewoon bij uitgehongerd. ik leg mijn zoon nu ook afentoe op ze zij hoor . donderdag is ha geweest voelde pijnelijk en hard mijn wond en blijk dat ks wond een ontsteki in zit dus nu medicijnen gekregen moet het verhelpen.
Bibi nijmegen, wat ontzettend balen van de ontstoken wond! vraagje: hoelang duurt het voor oplosbare hechtingen zijn opgelost? ik heb er 1 en ik heb er geen last van, maar ik voel hem wel met lopen enzo. dus ik vroeg me af hoelang ik dar nog zal hebben? Manlief gaat straks ons kleintje weer in de tub doen. Prachtig om zo'n kleine frummel in die grote handen te zien. Ik kan nog niet lang genoeg staan om het zelf te doen helaas Wat doen jullie trouwens met mensen die ongevraagd in de maxivosi of kinderwagenbak duiken en aan jullie kleintje komen? Vandaag was er iemand die dat dus deed en haar mutsje van haar hoofd wilde halen, nadat ik 2x zei dat ze dat niet moest doen heb ik haar hand uit de maxicosi gehaald. Ik kan daar gewoon niet tegen. Kijken mag.. aankomen niet! Ik vind dat je niet zomaar aan een baby komt, ik heb zelf altijd gevraagd of ik mocht kijken en al had het kind de muts over de ogen, geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om daar aan te komen... zijn het mijn hormonen of heb ik gewoon gelijk??
@bibi; wat balen meid dat het ontstoken is! @leona; ik hou Lucas nu ook meer beneden. Tegen het advies van cb in. Wil idd dat hij niet zo schrikkerig wordt van onze geluiden. Onze dochter is ook niet heel stil Mijn hechtingen zijn volgens mij opgelost. Voel het niet meer met naar de wc gaan. Ben nu 2 weken geleden bevallen. Heb ook een schaafwondje maar daar heb ik langer last van gehad. Onbekende hoeven het hier ook niet in hun hoofd te halen om met hun vieze handen ons kind aan te raken hoor! Haha. Gelukkig nog niet gebeurd. Natuurlijk wel kijken. Dat is geen probleem. Vanacht een redelijke nacht gehad. Heb het idee dat de cinababy druppels wel iets werken. Alleen heeft Lucas een beetje luieruitslag nu. Pff. Had luiers van de etos maar ga vandaag maar weer pamper halen. De etos luiers vindt ik vanaf maat 3 pas fijn.
Goedemiddag dames... Een september mama club. Mis toch soms wel lotgenootjes om ff mee te overleggen of raad te vragen. Mag ik me aansluiten bij jullie? Ben zelf 3 september bevallen van een klein meisje. Grote broer van 1,5 is helemaal verliefd op zijn nieuwe zusje. Druk leventje zo, maar heerlijk genieten zeg. Groetjes
Leona; net waar ze zitten. Hier waren ze na 9 dagen zo goed als opgelost, maar deze zaten ook aan de schaamlippen. Ik ben na 9 dagen naar de vk gegaan om ze weg te laten halen omdat ik dacht dat het de hechtingen waren die zo pijn deden. Toen ik daar aankwam waren ze eigenlijk al opgelost, ze heeft alleen nog ff de knoopjes eruit gehaald. Het waren dus niet de hechtingen die pijn deden
Bellybell, aan de binnenkant van de binnenste schaamlippen zeg maar, dus richting de ingang. Leuk dat je mee komt kletsen Sanjor fijn dat de druppels werken Hier is iemand een beetje aan het klooien met de flessen, ze drinkt sowieso al niet snel, vaak maar 50cc om een uur later pas te boeren en dan 2u na de fles weer een fles willen, daar ook maar een beetje van willen en zo door over de nachten heb ik weinig te klagen, over het algemeen laat ze er 4uur 's nachts tussen, ik heb 2 nachten gehad dat ze er 6uur tussen liet
Normaal gesproken lossen deze snel op volgens mijn vk, omdat het daar sowieso een iets meer 'vochtige omgeving' is Lekker subtiel uitgelegd he hahah. Maar als je er last van hebt, laat ze lekker weghalen. Pijn was echt minimaal, was er ook kei bang voor.
Bij mijn zoon heb ik ze ook laten weghalen, toen had ik er wat meer. Het is niet zo zeer dat ze pijn doen, ik voel ze met lopen enzo en dat vind ik vervelend, wat ik kon zien is het ook alleen maar het knoopje wat ik voel (lang leve een spiegeltje) Regeldagen heb je in principe niet met FV, althans, de oudste en middelste hebben daar nooit last van gehad.