@one jammer genoeg heeft m'n mannetje (nog) geen kroeskrulletjes. Zou t wel leuk vinden als dat nog komt... Al heb ik wel t idee dat ie wat slag in z'n haar begint te krijgen. Ik heb zelf ook aardig wat krul...
Seyhan had meer krullen VK zei al dat Dilara dezelfde grote ogen ging krijgen en idd ze zijn al telkens groter hahaha
Ik heb ook kruidvat en pampers gehad. Kruidvat vallen kleiner (bij de bouw van mijn kindje iig wel) Ik had maat 1 van kruidvat en die moest ik echt snel opmaken. Kruivat luiers vind ik minder soepel en ook lekt mijn kindje sneller door dan bij pampers. Helaas ben ik er niet zo tevreden over eigenlijk. Maar dat kan ook aan de bouw van m'n zoon liggen hoor. Er zijn genoeg die erg tevreden zijn over kruidvat.
Hoe gaat het bij jullie met doorslapen? En dan bedoel ik vanaf de laatste voeding savonds tot sochtends uurtje of 6-7? Mijn mannetje heeft tussen de laatste avond en nachtfles gemiddeld 5 uur! dan is het rond 3 uur dat ik er dus uit moet. Ik zou zo graag willen dat hij wat langer doorslaapt. Ben kapot :S
Hier nog steeds voedingen om de 3 soms 4 uur.. Ook in de nacht! Hij zit op zo'n 700 a 800 ml flesvoeding. Krijgt ook infacol en heeft soms een slechte dag met krampjes nog (vandaag toevallig). Dus nog geen doorslapen hier!
Hier ook nog geen doorslapen hoor! Laatste fles rond 23 uur en dan slaapt ze 4 tot 5 uur dus moet er s nachts ook uit.
Mijn kindjes lijken voor mijn gevoel niet echt op elkaar, maar met de fotoboeken erbij heeft Mick van allebei wel iets als baby. Zag bij mijn moeder een foto van mijn zusje als baby, nou echt sprekend.. Grappig he? Vandaag is de drukte (school, halen, brengen, manlief weer werken) weer begonnen. Alsof ons mannetje het aanvoelde dat ik wel wat slaap kon gebruiken heeft ie van 22.00 tot 4.25 geslapen. En daarna nog weer, tot ik hem wakker moest maken...
Hoe doen jullie het met voedingen? Maken jullie de kleine wakker overdag om het flesje te geven of wachten jullie dat de kleine zich meld. En wat verstaan jullie onder de laatste fles? Soms kom ik om 21/22uur uit, dan geven we nog een fles om 1 of 2 uur. En dan wil hij de volgende rond 5/6uur. Kan ik 'nachtfles' ook overslaan en afwachten hoe lang hij slaapt. Afgelopen nacht om 1uur hebben we hem echt wakker moeten maken. Had om 21uur de vorige gehad....
@ Maagd, oké! Denk dat ik het zelf even moet ondervinden dus. Moet zeggen dat hij al 2 dagen niet door zijn pamper heen heeft geplast! *klopt af* Hier komen ze echt nog om de 3 uur, ook 's nachts. Overdag slapen ze soms wel iets langer door, maar dat is heel zelden. Laatste fles krijgen ze hier tussen 0.00 en 2.00. Ik maak ze namelijk niet wakker als ze overdag nog slapen. Komt misschien niet altijd uit met de voedingen, maar ik wil ze niet wakker maken. Ze krijgen hier dus niet altijd de fles op vaste tijden, is dit niet erg eigenlijk? En hoeveel extra geven jullie de laatste fles, zodat ze doorslapen 's nachts?
Fijn dat het zo gaat @Natasjee!! @One of kind Wat een prachtige kinderen!! Onze dame krijgt afgekolfde borstvoeding zo zien we wat ze binnen krijgt, kunnen we dr om de 20/30ml even laten boeren EN kan m'n man ook een fles geven! Vorige week met 4 weken woog ze bij het cb 4735gr en 54 cm. D'r laatste flesje krijgt ze rond 00:00/01:00 en dan wordt ze rond 7:30/8u weer wakker. Ik hoop zo dat die krampjes snel weg zijn, ze heeft ze gelukkig niet vaak maar als ze ze heeft pffff... Ik wacht trouwens tot ze zelf komt voor de fles, ik maak dr niet wakker ervoor!
Ik geef bv, over het algemeen elke 3u. Maar ook vaak genoeg 2,5 en soms 4u. De 'laatste voeding' is lastig aan te geven. Kan soms 23u zijn maar ook 21u of 20u. Dan kan hij er soms ook 5u tussen laten, maar ik moet er 's nachts minimaal 1x uit (en ik baal best als hij dat '5u ertussen' overdag doet, ipv 's nachts!). Als dat tussen 3 en 4 is ben ik blij, want dat is de voeding erna meestal rond 7u en dan moet mijn man ook opstaan dus dat voelt wat minder als midden in de nacht... En ik slaap daarna vaak nog wel even met de kleine mee (als hij wilt slapen dan), want het begint mij ook best op te breken, nu ik ook weer een aantal nachten had waarin ik er 2x uit moest. Ik maak hem meestal niet meer actief wakker voor een voeding, dat lukt ook nauwelijks. Zelfs verschonen wordt meneer lang niet altijd wakker van!
Overdag geef ik paar keer bv en de rest is flesvoeding waarvan soms dus gekolfde bv. Wij maken m niet wakker. Overdag komt hij vaak stipt om de 3 uur met af en toe uitschieter naar 2.5 of 3.5 uur. Snachts zit er meer tijd tussen de voeding. Laatste fles is hier dan ook wanneer hij zelf komt, de laatste van de dag. Onze man krijgt alleen qua flesvoeding al meer dan hij nodig heeft volgens de berekening gewicht x 150ml. Hij krijgt daarnaast ook nog bv. Ik was wel benieuwd of we een voeding kunnen overslaan. Zitten nu nog op 7 maar 6 zou ook prima kunnen denk ik.
@one, als 120+4 vaak niet genoeg is, waarom geef je dan geen 150+5? dan is de kans ook groter dat ze een fles laat vallen lijkt me Lieve foto! die van seyhan ook. Zijn het rasechte hollandertjes? @natasjee, fijn dat alles goed gaat met jou en je mannen. Zou ook ander merk luiers proberen. Hier bevallen die van de jumbo erg goed. Pampers vind ik gruwelijk stinken als ze plas gedaan hebben. Maten lopen vaak wel gelijk qua kilo's maar per merk verschilt het toch nog wel merk ik. Heb hier pak maat 1 staan (duitse) die echt nog groot zijn en pak maat 1 die rap op moet omdat het te klein word Hoe lang ben jij nu bezig met voeden voor ze alle 3 1voeding gehad hebben? @op elkaar lijken... ze zeggen van wel, zelf zie ik het nu niet zo. D en L leken wel erg veel op elkaar. Had 1x foto van de zijkant, zag je geen haar ofzo op en heb echt zitten twijfelen wie het was zal straks van alle 3 babyfoto plaatsen @krullen: hier alleen als ze zweet ben benieuwd wat het gaat doen. L begon heel stijl en heeft nu echt krullen, hoop dat E dat ook krijgt @doorslapen: laatste voeding wisselt momenteel tussen 21 en 23 u, daarna slaapt ze 7 tot 10u achterelkaar door Heb maar zelden dat ze voor 7uur smorgens weer komt, lucky me @dolfie: ik maak ze nooit wakker (tenzij dat ik echt weg moet). Als ik jou was zou ik hem snachts neit wakker maken maar gewoon lekker op tijd naar bed gaan en gewoon wachten tot hij zelf komt @blackberry, zielig he, die krampjes! hier is het om de paar dagen mis, dan moet ze weer even flink poepen en dan is het weer over @sjinkie, je maakt hem wakker voor een voeding? of begrijp ik dat nu verkeerd? @maagd, dat is denk ik gewoon uitproberen of je een voeding kan overslaan @hier, E heeft nog steeds een ontstoken/snotoogje, al vanaf dat ze 3 dagen is. Vind het wel lang duren. Oogje is voor de rest niet rood ofzo en ze lijkt er geen last van te hebben, tis alleen vies gezicht, zeker smorgens vroeg
@toch3 nee ik maak m niet wakker, deed ik in het begin wel omdat hij toen echt moest eten binnen bepaalde tijd (op advies van kraam & dokter). Hoeft niet meer nu want hij groeit goed.
Toch3 ben haar vandaag maar meer gaan aanbieden, moet soms wel echt rekken anders komt ze nog te vroeg maar we proberen Hahaha jij hebt echt geluk idd hihihi. dolfie met zijn gewicht hoef je hem niet wakker te maken, hij komt vanzelf wel. Ik laat Dilara zich ook zelf melden. Blackberry wauw die slaapt ook lekker door dan fijne tijden ook! Bedankt voor je compliment.