September 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door one of kind, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    prachtige foto!!
    mooi kindje.

2. dolfie1987

dolfie1987 Actief lid

5 okt 2013
    222
    0
    16
    Verpleegkundige
    Maastricht
    @toch Ik wil er wel aan toegeven, maar ben beetje bang dat hij daar gewend aan raakt.
    En zoals Maagd al zegt het is ook ontzettend vermoeiend.

@maagd Het is hier precies zoals je omschrijft. Ook ontzetten vermoeiend en ik kom soms echt nergens aan toe.

@ons Inbakeren zou nog wel een optie kunnen zijn. Ik ga dat donderdag eens vragen bij cb. Daar kun je zo een doek lenen. Ik vind het zonde om er een te kopen en er dan achter komen dat het niet helpt.

@Angebvt welkom bij de club

3. Dank je One of kind :)
    Ik ben een trotse mama ♥
    Zoals alle mama's :D

4. Thx Dolfie

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    dolfie ik wil je best een puckababy lenen, weet niet of hij straks inbakeren fijn vind.
    Bij welk cb moet jij gaan.
    Hier Nazareth pffffff

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Zeker!

7. dolfie1987

dolfie1987 Actief lid

5 okt 2013
    222
    0
    16
    Verpleegkundige
    Maastricht
    Ik ga op het hoofdkantoor aan de mockstraat.

8. Dolfie: Ik begrijp dat jij een inbakerdoek zoekt? Ik heb goede ervaringen van pacco en snug&tug.

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    @angebvt, welkom :) leuke foto's!

@dolfie, ja dat is het wel, vermoeiend. Zou me er voorlopig nog niet druk om maken dat hij eraan gewend raakt. Hier konden de oudste 2 niet zelf in slaap vallen, was altijd aan de borst of fles en dat is ook helemaal goed gekomen dus ik maak me daar nu ook niet druk om en laat dr lekker bij mij in slaap vallen
    puckababy kreeg ik hier ook als tip, maar ze slaapt nu 1x langer overdag als ze op dr buik ligt, vind het wel goed zo

10. Sjinkie

Sjinkie Lid

4 mrt 2014
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ongi hier nog niet, maar ik ben ook weer aan de pil, zo'n speciale die mag met bv en die heeft geen stopweek, dus ik denk dat het pas weer komt als ik stop met bv en overga op een andere pil

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    nou sjinkie het over de pil heeft, welke ac gebruiken jullie? of doen jullie aan geheelonthouding :D

12. Ik laat komende donderdag een spiraaltje plaatsen.
    Dat was me de vorige keer goed bevallen. Ik werd ook niet meer ongesteld. Super fijn!
    Mijn man kan niet wachten tot donderdag hahaha.
    In de zwangerschap deed ik al bijna aan een sex staking ;)
    En nu ik ben bevallen, durf ik nog niet met condoom te vrijen.
    Wil echt eerst een spiraaltje.
    Dus het dak gaat eraf donderdag :D

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    mirenaspiraal heb ik gehad na de tweede maar is me niet goed bevallen. Ik reageer heel erg op hormonen dus wij zitten nu aan de condooms. Vinden we allebei niet heel fijn maar ik wil gewoon even geen extra hormonen in mn lijf hebben.

14. Krullenboll

Krullenboll Actief lid

8 nov 2013
    379
    152
    43
    Vrouw
    Hbo-verpleegkundige
    Zuid-Holland
    @one ja heel vies!!

Ik gebruik de pil en die bevalt me prima.

Voor de dames die bevallen zijn met een keizersnee. Hoe pakken jullie je buikspieren trainen op. Ik heb het idee dat ik te zwaar ga beginnen en dan onwijs veel last van me buik ga krijgen. Maar wil zo graag weer me broeken passen zonder dat er een buikje overheen hangt haha.

15. @Toch3

Dat is balen als je zo erg op hormonen reageert. Ik dacht dat dat met de mirenaspiraal wel mee viel… de hoeveelheid hormonen.
    Hoe ga je dat nu uiteindelijk doen?

16. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Hier geheelonthouding:) hahaha! Kan niet tegen AC met hormonen, dus zal wel weer CD's worden. Jippie:(
    Moet ook donderdag naar c.buro, voor het eerst. Hij is vrijdag 6 weekjes, dus ben benieuwd of hij meteen prikjes krijgt.Van mij mag het, dan hebben we dat maar weer gehad.
    Vanochtend had meneertje dikke pret, lachte enorm, zelfs met geluidjes!

17. Blackberry

Blackberry Actief lid

26 nov 2013
    267
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Wat een herkenbare dingen weer! Hier ook een dame die graag op de arm ligt en best onrustig is overdag, maar gelukkig goed slaapt in de nacht. Toch hoopte ik dat ik overdag een paar uurtjes met dr mee kon slapen... maar helaas. Gelukkig vermaakt ze zich wel een beetje in de box, maar het is wel een heen en weer gedoe steeds haha. Toch fijn dat ze 2 zussen van 7 heeft, die zijn dan ook een grote hulp nu!! De krampjes lijken de afgelopen drie dagen ook wat erger te worden, erg vervelend! Infacol helpt ook niet meer zoals in het begin. Momenteel ben ik aan het afbouwen met kolven, dus ook sinds 2 weken een borst(fles)voeding eraf gehaald en dat vervangen door een fles('kunst')voeding friso, zit nu te denken of ik niet moet kijken voor flesvoeding voor krampjes, zag dat ze dat hebben bij Kruidvat. Volgende week moeten we richting het cb voor de prikjes...

Verder gebruikte ik al een paar jaar de pil niet meer en kreeg het advies van de gynaecoloog om na te denken over een flexi-t spiraaltje, maar ik denk dat het net als de afgelopen jaren gewoon weer condooms worden. Hier trouwens nog geen menstruatie..

@Krullenbollhier heeeeel langzaam begonnen met buikspieren, dit was mn tweede keizersnede en dat is te voelen ook! Het is best gevoelig nog allemaal!! Maar ik heb dat gevoel ook hahaha ik wil zsm weer werken aan die buik!

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    bij normale mensen valt het ook mee :D Ik had best vaak buikpijn (spiraal zat wel goed), verloor vaak bloed en het sloeg heel erg op mn humeur. Heb ook x pil geprobeerd (microgynon ofzo?) en daar reageerde ik zo heftig op dat ik ben geprikt op pfeiffer maar bleek allergisch te reageren.
    Wat ik/we gaan doen als de BV klaar is weet ik nog niet, een vierde is ook welkom bij mij ;)

cb: volgende week denk ik, nog even afwachten wanneer we weer in NL zijn

blackberry, door de overgang van BV naar FV kan ze ook kramp krijgen he, is vaak toch moeilijker verteerbaar

buikspieren: ik heb een hoepel, schijnt ook goed te werken voor de buik. Nou had ik nog niet veel resultaat gezien voor ik zwanger werd maar de fysio kon het aan mn rugspieren wel goed merken en heb ik daardoor de BI kunnen beperken :) Liefst zou ik elke week x naar de sportschool gaan of gaan zwemmen maar dat gaat niet

19. dolfie1987

dolfie1987 Actief lid

5 okt 2013
    222
    0
    16
    Verpleegkundige
    Maastricht
    Ik ga denk ik voor de mirena-spiraal. Heb jaren de pil geslikt. Toen ik ermee stopte merkte ik dat ik stuk minder last van migraine had. Gyn adviseerde daarom spiraaltje omdat hormonen daarbij plaatselijk worden afgegeven.

Hier net terug van cb. Ons mannetje groeit als kool. 59,7cm en 6310gr. Gaat echt hard. Volgens mij vergeet ie af en toe dat ie pas 2 maanden oud is. Hij draaide onder de ogen van de verpleegkundige van z'n buik naar z'n rug. Deed hij laatst nog eens, maar volgens kinderarts kon dat niet. Was volgens hem nog te jong hihi.
    Z'n eerste spuitjes heeft ie ook gehad. Ff heel hard schreeuwen. Bij het aankleden was ie weer het lachen.

20. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    AC: hier tot nu toe geheelonthouding. ML maakt nog geen aanstalten en ik ook niet. Merk wel dat ik er weer wat behoefte aan begin te krijgen. Volgende week afspraak bij de HA voor de pil. Overigens de hele zwangerschap (vanaf week 15 ofzo) ook geheelonthouding, dus eigenlijk best spannend om er weer aan te beginnen.

Deel Deze Pagina