Kraamhulp zei tegen mij toen Dilara weer aan het bijkomen was dat ik haar niet hoefde wakker te maken voor een voeding. maar Dilara meld zichzelf wel. Die redt het gewoon niet om een voeding over te slaan, enkel vorige nacht. Je verbruikt door bv 500 kcal meer , dus daardoor ben ik ook zo snel afgevallen. Maar ook nog wat buikje hoor maar niet zoals hij was hahaa. Het is sneller gegaan nu als bij Seyhan iig.
Ahh ben jaloers !! Ik raakte de eerste dagen 14 kilo kwijt maar dat was alleen maar vocht. Nu nog wel wat extra kilos.... Daar word aan gewerkt. En wat lieff de grote broer !!! Geniet ervan
pff ik weet niet goed wat ik met de voeding van m'n mannetje aan moet. Hij drinkt sinds 2 dagen 8 flessen van 120+4 leeg. Sinds gisteren lijkt hij niet verzadigd erna. Als ik dan nog iets extra's maakte dronk hij dit ook op. Vanochtend voor het eerst een schepje johannesbroodpitmeel erbij gedaan, ook omdat hij wat last blijft houden van het terugkomen van voeding. Nu heeft ie maar ong 40cc gedronken, in 20min tijd. Ligt nu wel te slapen, al wel een beetje onrustig. Hij leek de verdikte voeding helemaal niks te vinden, hij bleef ook tijdens het drinken van de fles wat huilerig. Ik vraag me af wat handiger is. Toch iets meer 'gewone' voeding maken of toch proberen door te gaan met verdikken.
@kimmiej89, hoe is het nu? loop je nog? of weer @gewicht: hier op oude gewicht, was 3 dagen na de bevalling ook, val helaas niet verder (wil er nog 3/4kilo af maar manlief vind me zo al dun genoeg). Ga van de week mn ouwe winterkleren maar tevoorschijn halen, kijken wat er nog van past, buikje is nog goed aanwezig. Verwacht ook niet dat die nog strak word @dolfie, hoe ben jij erachter gekomen dat hij reflux heeft? ik twijfel nl bij E. Zoon spuugde ook veel maar had er geen last van dus toen niks mee gedaan maar E. heeft er wel last van dat ze spuugt en slikt ook vaak, herkauwen zoals hier word gezegt Maar heb ook behoorlijke tsr waardoor eerste minuten erg onrustig word gedronken @toto, fijn dat er ritme komt. Ik heb ze eigenlijk nooit wakker gemaakt snachts, zeker niet meer na de kraamweek. Zoon wakker gemaakt tijdens stuwingsdagen omdat ik bijna klapte, dochter kwam zelf op tijd, E alleen wakker gemaakt toen ze nog afviel. Laat ze zo veel mogelijk zelf bepalen wanneer ze willen drinken. En mn productie lijdt er niks onder Anders doe je er elke week halfuurtje bij? @One, hier dan niet alleenstaand, maar als E wil clusteren en broer/zus moet naar bed ofzo en manlief geen tijd dan heeft ze toch pech en huilt ze maar paar minuten... *lek lek lek ondertussen * @hier: E groeit goed, is in precies 3 weken van 3735 (laagste gewicht) naar 4460 gegaan en ong 4cm gegroeid (in het zh was ze geschat op 50cm). Ritme hebben we hier ook aardig. Snachts laat ze heerlijk zo 6/7uur ertussen Broer en zus zijn dol op dr, maar ze mag niet huilen Weekendje weg was echt lekker, niet veel gedaan maar lekker zitten lezen enzo bij de binnenspeeltuin terwijl kindjes speelden
vloeien jullie trouwens nog? Denk telkens hier dat het over is en dan komt er weer wat :/ Niet veel maar over is het dus nog niet helaas. Wil weer in bad enzo
Niet meer felrood maar wel nog steeds vloeien ja. Bij Seyhan merkte ik de reflux door idd het vele huilen, herkauwen, vieze gezichten en ik hoorde de melk naar boven komen. ( deed toen fulltime kolven) Hier uiteindelijk dus op fv , medicatie hielp niet andere voeding bij hem toen wel. Dilara heeft nu ook comfort voeding, omdat ze ook symptomen kreeg. Gaat gelukkig al wat beter nu!
@gewicht: ik ben nu ongeveer 10kg van de 17 kwijt. Die 10kg gingen vanzelf, nu lijkt het wat te stagneren helaas. Nou was ik wel op mn dunst toen ik zwanger werd, maar 5kg moet er zeker nog wel af (die laatste twee zullen ook wel in m'n borsten zitten en met bv zal dat nog even niet afnemen). @vloeien: ik denk soms ook dat het over is en dan ineens lijkt het weer terug te komen. Maar ja, kan ook 6 weken duren en zit nu op 3 weken. @groei: onze kleine man komt goed aan, ik weeg hem wekelijks bij inloopspreekuur van consultatie bureau. Binnen een week zat hij weer op geboortegewicht en groeit goed door. Vandaag kreeg ik het eerste rompertje niet meer dicht! (maat 50, maar van de prenatal, die zijn kleiner dan andere maat 50 rompers). Kleine man was er minder blij mee dat ik dat omkleden dus nog langer duurde toen die romper te klein bleek... @voeden: onze kraamhulp zei een van de laatste dagen dat we er 5u tussen mochten laten 's nachts (wakker maken was soms lastig). Nou komt hij meestal wel eerder (pas 1 of 2x 5u gehaald), maar maak ik me iig minder zorgen en slaap ik ook beter en is hij ook echt wakker als hij uit zichzelf komt. Dus miss is dat een tip? Wat is clusteren trouwens? Dat je baby vaker komt om te voeden? Kortere tijd op elkaar?
Dan is die kleine van mij dat vandaag aan het doen. Geen enkel schema vandaag, benieuwd naar de nacht...
heerlijk geslapen hier. E sliep rond 22.00, tot 5.00, 10minuutjes gedronken en toen gelijk weer in slaap tot 7.55 Verschonen jullie ze snachts nog? Ik ben er mee gestopt, tenzij dat ik poep ruik. Ze redt het met 1 luier tot het weer dag is en ze valt zonder verschonen weer sneller in slaap
Wow dat is fijn Toch3 hahaha. Hier nog elke 3 uur, een hongerlijder hahahah. Ik verschoon haar wel telkens, ze plast zo enorm veel. En bijna na elke fles ook gepoept.
Ik verschoon mn kleine ook wel na eke fles.. Luier is dan compleet verzadigd. Mijne plast ook erg veel !
Vannacht gewoon GEEN nachtvoeding hoeven te geven! Ze ging om 21.30 slapend de wieg in en om 7.30 wilde ze pas weer drinken! Sorry dames die nog om de 3/4u zitten snachts
Wow !!!! Mond valt me open hahaha. Ik heb gewoon een hongerlijder echt waar hahahaha. Meiden zouden jullie op Dilara willen stemmen voor baby van de maand
@Toch ik ben extreem jaloers! Kleine man van mij kwam steeds na 2,5 A 3u. Pas in de ochtend 4u achter elkaar geslapen... Wat is je geheim?
Hallo, eindelijk even tijd... Alles gaat goed hier. Afgelopen vrijdag bevallen van een prachtige zoon! Hij is vandaag alweer over zijn geboortegewicht, de borstvoeding loopt uitstekend en hij is erg tevreden, dus ik ook!!
@ONE, heb gestemd! @sjinkie, ik doe savonds slaapmiddel door mn melk Geen idee, overdag slaapt ze niet echt denderend. @firstone, gefeliciteerd! Alles goed gegaan? Hoe heet hij?
Hij heet Mick! Ja, echt genieten. Vannacht om 1.00 uur, 4.00 uur en om 8.00 uur pas weer. Voel me zoooo uitgeslapen!