September 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door one of kind, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

1. Wat een schattig meisje heb je Joyce :)
    Wij leggen ons meisje eigenlijk nooit op de buik in de box. Misschien toch maar eens doen.
    Ze is op zich wel erg sterk. Wie weet heeft ze het snel door hoe ze moet rollen.

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    vloeien: Hier al sinds de 4e week ofzo niet meer. Volgens mij mag je tot 6e week vloeien en zou het daarna toch wel over moeten zijn. Lijkt me goed om vk even te vragen

Doorslapen. wij proberen ons ventje snachts door te laten slapen. A omdat we dat zelf wel fijn vinden, meer slapen (overdat bij slapen lukt niet, meneertje wil dan nauwelijks slapen) en B omdat hij gedurende de 24 uur teveel voeding krijgt en dus een fles mag/moet laten staan. dan kiezen we graag voor de nachtvoeding. Tot nu toe is het ons nog niet gelukt.
    Sinds een paar dagen geven we hem in de laatste avond fles voeding voor hongerige babys zodat z'n buikje voller voelt maar nog zonder resultaat. Iemand ervaring hiermee? Hoelang duurde het voor je kleintje erop doorsliep?

Schaambeenpijn.
    Hebben jullie ook na een wandeling of gewoon boodschappen doen pijn aan het schaambeen? Ik kan niet eens boodschappen doen en nog een paar andere winkels bezoeken zonder thuis te komen en pijn te hebben. Erg vervelend. Herkenbaar?

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    hier is ze er wel mee bezig, soms van buik naar rug en soms van rug naar buik maar gaat nog niet echt heel bewust

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    maagd, wat ik hier bij de andere 2 merkte was dat als ik ze pyamapapje gaf ze juist eerder wakker werden ipv later zoals de bedoeling ervan is. Fv voor hongerige baby's geen ervaring mee.

Hier nagenoeg geen last meer van bekkengebied. Net heerlijk bergwandeling gemaakt, E in de draagdoek (hele tijd geslapen), D alles zelf gelopen en L gedeelte, die vond het eng, die smalle paadjes ;)

5. Krullenboll

Krullenboll Actief lid

8 nov 2013
    379
    152
    43
    Vrouw
    Hbo-verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Ik ben super bang dat me kleine man last krijgt van krampjes of is dat alleen van jbpm nutrilon? Ik heb al een kleine die best veel huilt laat staan als hij ook nog krampjes er boven op krijgt. Zo zielig

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Alweer 9 weken

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Krullenboll helaas is het best wel proberen , je weet het niet van te voren.

Hier dacht ik ook toen ze het vorige spreidbroekje had , dat ze heel veel krampjes had.
    Maar kwam gewoon door de reflux, maar door dat rotding kon ze zich niet overstrekken en zag ik de symptomen niet goed.

8. Mijn zoontje had eerst de jbpm van nutriton, maar daar kreeg hij weer heel veel last van krampjes van. Dus hebben we van de natuurwinkel gepakt. Dat is pure jbpm. Goedkoper en je hebt er minder van nodig. En er zitten geen andere stofjes aan toegevoegd. Die hielp bij ons heel goed.
    Gebruiken we nu ook bij onze dochter. Ideaal.
    tammi johannesbroodpitmeel - Vitatheek, de goedkope online drogist

Tegen de krampjes gebruiken we orthiflor. Dat zijn goede bacteriën voor de darmen.
    ORTHICA Orthiflor Start | Online DA Drogisterij Ritskes IJmuiden
    Infacol werd afgeraden door het consultatiebureau.
    En cinababy zou weinig invloed op de darmen hebben.

Ons meisje doet het super goed hierop! Ze huilt alleen maar als ze moe is of honger heeft.

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    Gisteraovnd de vk nog een mail gestuurd over het vloeien, ben benieuwd wat hun er van zeggen

10. Blackberry

Blackberry Actief lid

26 nov 2013
    267
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Morgen is onze dame alweer 8 weken en moet ze voor de prikjes ik ben benieuwd!
    Ik vloei sinds week 2/3 niet meer.
    Wij hebben fv voor hongerige baby's maar merk er ook niet veel van helaas. Gelukkig slaapt ze wel sinds het begin door, alleen overdag erg weinig.
    @angebvt die jbpm gebruiken wij ook idd omdat het puur is.

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    het is na 10 weken toch wel de bedoeling dat het vloeien volledig gestopt is, daarom is het belangrijk dat het verder onderzocht wordt. Alleen kunnen wij je niet verder helpen. Het beste kun je de huisarts bellen en een verwijzing vragen voor de gynaecoloog.............of omdat je in het ziekenhuis bent bevallen kun je met de poli gynaecologie contact opnemen en vragen of die je kunnen zien.

Veel succes ermee, de oorzaak is niet zo te benoemen, borstvoeding zou geen invloed moeten hebben. Het feit dat het weinig is, je geen buikpijn of verhoging hebt is wel geruststellend, maar je moet toch absoluut even verder laten kijken.

Dit is hun antwoord, ga morgen dus maar naar de gyn bellen :(

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    E rolde net zo'n 10x achter elkaar van de buik naar de rug als ik haar op de buik legde :)

Vandaag was ze hele dag heel huilerig en hangerig en ja hoor... vanavond weer fikse poepluier. Zie vaak aan dr gedrag of ze moet poepen die dag of niet

13. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Oh Toch3 spannend dus.
    wel geruststellend dat je verder geen pijn of verhoging hebt.

Niet iedereen is gelijk he, dus misschien duurt het bij jou gewoon even wat langer. Niet teevel zorgen maken, dat kan altijd nog als het toch iets is wat niet goed is

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    maak me ook niet echt zorgen, dan had ik wel eerder contact opgenomen ;) Ga er voor nu gewoon vanuit dat ik gewoon gruwelijke stomme pech heb waardoor het lang duurt. Al vind ik het wel spannend om naar de gyn te gaan

15. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Strakjes voor de kleine man zn eerste enting.... Bah!
    Heb zo geen zin..!
    Hopelijk valt t mee.

Toch3 das wel lang inderdaad, ff controle!

Hier is de knip nog steeds niet dicht... Bijna gelukkig.

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    half 2 vanmiddag naar de gyn. Gelukkig kan ma oppassen, hoeven de oudste 2 niet mee

17. Is altijd zo zielig he :(
    Mara moet donderdag.

Even iets anders… Hebben jullie al gemeenschap gehad met je man?
    Ik eergisteren. Maar het was totaal niet fijn!! Wat deed dat zeer zeg :(
    En ik ben niet eens geknipt/gescheurd.
    En daarna bleef het maar branden. Zitten deed ook ineens zeer.
    De volgende dag was dat wel over, maar toch...

Nu las ik op internet dat dat gerust nog 4 a 5 maanden kan duren voordat het fijn begint te worden. Pffff… Echt vervelend :(

18. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Ja was zielig, hij heeft ze gehad..
    Beetje warm en hangerig nu, lekker aan t slapen.

Hij mag/moet iets meer gaan eten( zn flesjes goed leeg drinken).
    Hij is nu 61,5 cm en 5400 gram.
    Hij had een lichte afplatting van t hoofd, dus iets meer op letten, voeding op andere arm geven etc.
    Voor de rest was alles goed... Hij is nu wat mopperig, maar zou ik ook zijn! ;)

19. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi meiden,

Ik ben er een flinke tijd even niet geweest doordat het best druk was met de kleine man. Die flink wat aandacht nodig heeft gehad. Overdag weinig slapen, vermoedelijke reflux wat toch niet zo blijkt te zijn, spruw. Maar nu gaat het weer een stuk beter. Alleen na 5 uur drama want meneer wil dan niet meer slapen tot een uurtje of 10 in de avond.

Ik probeer later even alles bij te lezen zodra het kan en dan even uitbundig reageren op alle mama's van wondertjes die zijn geboren.
    Probeer van tijd tot tijd even weer tijd te krijgen om weer gezellig mee te kletsen.

Fijne avond alvast meiden.

x

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    @ange, ja lang geleden al :p nee weet niet precies wanneer, vercshillende keren gedaan nu, zonder problemen

@pharilla, hoe is het nu met hem?
    maar even op zn hoofdje letten idd

@kitty, neem je tijd

@hier: bij de gyn geweest, kon niks afwijkends vinden en zegt dat het mogelijk toch door de bv komt. enigste optie om het te laten stoppen is pil gaan slikken maar dat wil ik niet dus kan gewoon afwachten. Als het over 2/3maanden nog zo is weer terugkomen (tenzij eerder klachten). T kan voor de rest geen kwaad. En het goeie nieuws was dat het er niet naar uitzag dat ik op kort termijn ongesteld word :) (was na de andere 2 en 2,5maand)

Deel Deze Pagina