September 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door one of kind, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Hoihoi

Ik ben even afwezig geweest.. Sorrry!

Ons meisje doet het ook goed! Slaapt goed door, laatste voeding tussen 10 en 11 en dan weer tussen 5 en 6!
    Alleen overdag wil het ritme niet altijd mee. Soms heeft ze na 1 borst genoeg maar heeft ze natuurlijk na twee uur weer honger. Ik probeer het wel altijd te rekken tot 3 uur maar dat lukt niet altijd.
    Ik vind het ook nog moeilijk haar overdag in haar bdje te leggen. Ik oefen nu in de box, die heb ik knus gemaakt zonder speelgoed en dat begint wel te lukken,
    Volgende week ga ik haar aan haar bedje laten wennen overdag maar voor de nacht heb ik ze nog liever bij mij op de kamer.
    Ik word nog vaak schrikkend wakker met de gedachten 'ademt ze nog?'

Hier oefen ik soms met buikliggen en hoofdje omhoog doen en dat lukt ook vaak. Ze is echt sterk maar rollen doet ze ook nog niet.
    Ze is vandaag al 8 weken... Het gaat zo snel :(
    Het hulpeloze babytje, dat is ze niet meer helemaal ....

Wel leuk, ze lacht echt kei lief en steeds vaker en ze begint met haar handjes te ontdekken, zit vaak haar gezichtje en mondje te voelen en te sabbelen op haar handjes en vingertjes. Super schattig!
    Ze kijkt haar ogen echt uit, zeker de tv die vindt ze helemaal interessant.
    Waren dit weekend weekendje weg met mijn familie en alle kindjes van mijn zussen. 9 kindjes in totaal nu bij ons. Was best druk voor haar, maar als ze kon rondkijken en iedereen in de gaten kon houden was het goed voor haar.
    De kindjes komen dan vaak bij haar zitten en aaien en dat vindt ze allemaal goed. Echt leuk!

Ik heb een maxicosi, die is best ruim. Zowizo wou ik die maar ik heb ook gekeken naar de grote van de bak, want bij maxicosi heb je twee soorten en eentj leek ook kleiner.

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wij gister bij CB geweest. In gewicht goed gegroeid in lengte ook prima maar niet in dezelfde snelheid als z'n gewicht. De sterkte van z'n nek is prima, alleen wel iets stijf in z'n schouders dus moest hem vaker op z'n buik leggen. Moet maar eens een kleed kopen.
    Wij hebben een quinny buzz. Prima ding en redelijk grote bak. Maar als je kind wordt geboren met lengte van 56 cm dan is een grote bak ook snel te klein. Badje wat we hebben past hij ook al niet meer in.

Volgens mij heb ik het al eens eerder gevraagd maar zijn hier ook dames die nog pijn hebben aan schaambot wanneer je loopt? Heb je het idee dat de pijn afneemt?
    Ik baal er ontzettend van dat ik niet zolang kan lopen. Savonds doe ik wel eens boodschappen en ga dan ook nog langs wat andere winkels maar kom dan thuis met pijn waar ik dan zo 24 uur last van heb. Ik kan dus ook geen lekkere wandeling maken met de kinderwagen.
    Jullie enig idee tot hoelang je er last van mag hebben?

3. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Maagd ik heb nig wel last maar nt zo heel erg.
    Ik heb het vooral als ik te lang stil sta dan gaat het enorm duwen daar vanonder. Mijn knip is ook pas echt goed genezen en die doet soms ook nog pijn.
    En als ik te lang wandel voel ik het ook hoor dus lange wandelingen zitten er voor mij ook nog niet in.
    Dat zijn je bekkenbdemspiere, die zou je moeten trainen.... Als ik mezelf er bewust van ben span ik die soms even aan en los een paar keer, dat helpt wel een beetje...
    Komt er nog bij dat ik nog een placentarest heb zitten en dus nog steeds vloei. Tot vorige week elke dag, nu heb ik af en toe een rustige dag maar een dag zonder bloed niet echt.
    Over vier weken gaan ze het verwijderen mbv camera, mag pas vanaf 12 weken na de bevalling dusja...
    Curretage vonden ze geen goede oplossing dus dan maar zo!

Mag dus ng niet zwemmen, nog niet in bad.... En daar heb ik nu zoveel zin in!

4. Krullenboll

Krullenboll Actief lid

8 nov 2013
    379
    152
    43
    Vrouw
    Hbo-verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Vandaag cb geweest kleine man weegt nu 5880 Gr en is 56 cm groot. Gaat mij allemaal veelste snel.
    Prikjes gehad oh wat vond ik dat naar om te zien zeg. Kleine heeft nou een temp van 38,2 en is erg hangerig. Hopelijk morgen een betere dag.

Gaan jullie aan baby zwemmen doen? Zo ja vanaf hoeveel weken willen jullie dat doen?
    Ik zelf wil het gaan doen vanaf 4 maanden.

5. dolfie1987

dolfie1987 Actief lid

5 okt 2013
    222
    0
    16
    Verpleegkundige
    Maastricht
    Dat ben ik wel van plan om te gaan doen ja. Zeker nu ik mn mannetje zo zie genieten als ie in z'n badje zit te spartelen. Hier kan t vanaf 3 maanden. Denk dat ik dan ook ga beginnen.

6. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    @Tine, zit je ook op de facebookgroep?
    Ons manneke drinkt overdag ook nog niet echt regelmatig hoor. En dat accepteer ik maar gewoon en ga mee in zijn ritme, tenzij het te gek wordt natuurlijk:)

7. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ok Tinebx, ik ben dus niet de enige. Zo jammer dat ik mn hele verlof tijd eigenlijk een beetje aan huis gebonden ben en straks als ik weer wat meer kan ben ik volop aan het werk :(
    Opzich zijn mn bekkenbodem spieren wel ok. Ik laat ook geen urine lopen als ik lach, hoest of nies. Maar misschien is het toch nog niet helemaal ok.

Vervelend dat je nog steeds vloeit. Lijkt me ook geen pretje. Nog even geduld dus met baden :)

Ik ga niet naar babyzwemmen al zou ik dat wel erg leuk vinden. De dagen dat we hier kunnen babyzwemmen zijn precies mijn werkdagen... Maar ook op een dag dat mijn man thuis is dus hij zou kunnen gaan, alleen ziet hij dat niet zitten. Beetje jammer.

@krullebol. Wij konden gister ook de prikjes halen. Vond het een zielig idee en naar beeld om de prikjes te geven. Wij hebben het dan ook nog niet gedaan. We hadden het bij de 1e consult al kunnen doen maar toen wilde we graag eerst meer weten over de prikjes. Toen meer in verdiept maar kan niet goed vinden waarom ik het niet zou doen, maar ook niet goed waarom wel. Gister voelde de wijkverpleegkundige heel goed aan dat ik ergens nog twijfelde. We hebben het besproken en heb nu de bijsluiters van de prikken meegekregen om eens door te nemen. We hebben het dus nog even uitgesteld.
    Hopelijk is je zoon morgen weer een fit mannetje. Vanavond even lekker knuffelen.

8. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Pff ik vergeet hier steeds te kijken haha veel te druk met alles..:p

Wij hebben een bugaboo cameleon en ben er erg tevreden over.

ik vergeet het vaak om onze uk vaak op zn buik te leggen. Ik doe het eigenlijk te weinig...oeps..

25e voor de eerste enting. Ben benieuwd. 4 november was hij precies 1 kilo zwaarder dan bij zn geboorte, hij woog toen 3890 en was 54.8cm. Net geen 2cm gegroeid.
    Hij zat onder de curve maar volgde wel goed zijn eigen curve dus prima..!!
    :)

9. Eef29

Eef29 Actief lid

2 jan 2014
    120
    0
    16
    NULL
    NULL
    L. Kreeg haar eerste twee prikjes met 4 weken al omdat er kinkhoest heerst in de regio. En vorige week heeft ze de herhaalprik gehad. Ze schreeuwde het uit maar was de rest van de dag lekker lui.

Ik ben vorige week, met 10 weken, voor het eerst met haar gaan zwemmen. Zo leuk!! Helaas valt het babyzwemmen ook op mijn werkdagen. Maar ach, dan ga ik op mijn vrije dag wel een keertje zo naar het zwembad. Wel een gedoe trouwens hoor! Was blij dat mn moeder mee was!

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    @babygym: die ik had is kapot en twijfel of ik er nog wel 1 zal kopen gezien de snelheid waarmee de andere 2 gingen... Ga denk liever voor iets waar ze langer mee kan doen

@Kitty, mooi schema heeft hij zo, van 7 tot 21 :)

@One, ja die spreidbroek zal wel afremmen
    hoe is het nu met de kindjes? Hier is de verkoudheid bij alle 3 gelukkig bijna helemaal over

@tine, lekker dat ze doorslaapt! Overdag hier ook geen ritme erin, ga het eens paar dagen bijhouden wanneer ze drinkt en wanneer/hoelang ze slaapt
    E. slaapt overdag nooit in de wieg, altijd in de box, vind ik zelf fijner en voor haar maakt het nog niet uit
    Leuk, die andere kindjes, hoe ze reageren :)
    Ai, nog placentarest, niet leuk! Waren ze hier ook bang voor maar op de echo was niks te zien, inmiddels al een week bloedvrij :) Maar heeft toch 10weken geduurd voor het over was

@maagd, best kans dat het volgende keer andersom is he, zie je vaak dat ze 1 van de 2 doen
    HOe lang is hij nu dan dat hij niet meer in het badje past? E was bij laatste cb bezoek 60cm maar kan nog prima in het badje, tenzij dat ze zich helemaal wil uitrekken maar vaak trekt ze dr benen in
    hier geen pijn meer in bekkengebied. Misschien kan je je vk/gyn erover mailen?
    Wel goed van de wvpk dat ze jullie de ruimte geeft om er nog langer over na te denken

@zwemmen: ga ik niet doen, niet haalbaar icm varen ;)

@kimmiej, hoe kan je dat vergeten? hier ligt ze heel regelmatig op de buik (aankleedkussen, box, grond...) Bedoel het niet kattig hoor, maar vraag het me gewoon af

@Eef, dat is al jong, met 4weken!
    Leuk hoor, zwemmen!

@hier: alles gaat zo zn gangetje, ritme en regelmaat zit er overdag nog totaal niet in maar komt vanzelf wel. Ze doet het goed voor de rest, is lekker vrolijk en lacht en kletst veel

11. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    @kimmiej: Ik vergeet het ook om hem op z'n buik te leggen. Ben soms allang blij dat ik even mn handen vrij heb door hem in de box te leggen. Als ik hem dan op z'n buik leg moet ik er nog bij blijven ook. Gelukkig heeft onze zoon een sterke nek, dat zie je al als je hem op je arm hebt.

@toch3: Als je vaart kun je toch juist baby zwemmen? Genoeg water om je heen ;)
    Vanmorgen vk gesproken over pijn bij het lopen. Schijnt toch echt normaal te zijn tot 3 maanden. Daarna zou het moeten afnemen en kan het, in het slechtste geval, een jaar duren voor het helemaal weg is. Geduld hebben dus.

12. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Hier ook nog veel last hoor Maagd, mij is ook gezegd dat t lang kan duren.
    Hier eergister een misstap gemaakt en een halve split gemaakt.. dus doet weer volop pijn :(
    Had er aan t begin ook nog incontinentie bij.. das gelukkig zo goed als over nu... pfieuwwwww
    Alleen grote boodschap .. als ik moet.. dan moet ik ;)

Buikleggen doe ik steeds vaker.. omdat hij t aan t begin niets aan vond wat vaker gedaan om te wennen. Nu houd ie t toch een 10-15 minuten vol voordat hij gaat brullen :)

XXX

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    aaah arm kind! hihi, veel te koud man :cool: Misschien als het weer zomer is dat ze mee overboord mag, al heb ik zelf de voorkeur vaak voor het zwembad op het dek ;)

14. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Nee zit ik niet....

Ja ik ga ook meestal mee in haar ritme, ik probeer vaak te rekken maar soms raakt ze zo over haar toeren , niet te troosten...
    Vandaag heel onregelmatig, ze zit overduidelijk in haar sprongetje! Merk ik aan veel dingen.

15. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Ik verlies ook geen urine ofzo hoor maar mijn vk zei dat het tch nog wat de bekkenbodemspieren zijn. :) lastig he!
    Ja het is inderdaad vervelend dat vloeien maar het wordt wel steeds minder gelukkig.

Ik zou ook eens moeten bijhouden wanneer ze overdag drinkt maar het verschilt echt nog elke dag bijna. Alleen de avond en ochtend zijn regelmatig, ofja een beetje.
    Nu was ze deze nacht ineens een uur vroeger wakker... Maar ze zit midden in haar sprongetje dat zie ik aan heel veel dingen, dus het zal daar aan liggen.

Net met haar naar de winkel in de maxicosi, is ze in slaap gevallen onderweg. Meestal wordt ze dan wakker als we thuis komen en wil ze er weer uit maar nu slaapt ze door dus ik laat ze even lekker liggen! :D

16. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ja ik weet het niet, ik vergeet het gewoon. als ik hem neerleg meestal op zn rug. Soms denk ik eraan en leg hem dan op zn buik.

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    Vandaag alles bijgehouden van E. Ze heeft een dag van 12u gemaakt, in die tijd 8x gedronken (+1x om 6u maar dat was drinken en gelijk slapen dus tel ik bij haar nacht), 3u geslapen verdeeld over 4x. Niet gek dat ik soms het gevoel heb dat ik niks anders doe dan haar voeden en bezig houden

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    toch3 wel zwaar hoor telkens dat aanleggen dan:(
    En hoelang drinkt ze dan?

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dilara is vandaag alweer 11 weken jeetje:(

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    meestal 15-20minuten

Vandaag weer 8 voedingen (1 ochtendvoeding minder dan gister) en in totaal 3 uurtjes geslapen overdag...

Deel Deze Pagina