September 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door one of kind, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    En kolf je ook wel eens? Dan zou je kunnen zien hoeveel ze binnen krijgt. Bij mij bleek op een gegeven moment dat er uit 1 borst niet veel meer kwam. Niet gek dat ukkie honger had en ook minder sliep. Misschien kun je met kolven kijken hoeveel er gedronken wordt.

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    laatste weken niet meer gekolft, maar is wel een idee om te doen (al verwacht ik wel dat het genoeg is, krijg er zelf nog melk uit als ze klaar is met drinken)

3. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Misschien is je melk niet meer vet genoeg...
    Had ik hier ook denk ik. Zoontje kreeg in cc ook genoeg binnen (100 cc ofzo een aantal weken geleden) maar bleef ook huilen. 1x kv gegeven en stil. Om te testen tussendoor weer gekolfde melk gegeven en dat was weer huilen. Hij had gewoon nog honger erna dus ik denk dat het niet meer voedzaam genoeg was...

Volgens mij kun je bij het cb ook je melk laten testen..misschien een idee?

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    nou, ik laat het gewoon maar rusten, tis vervelend dat ze zo vaak wil, maar ze groeit knetterhard (zit al in maat 68 :O ) en slaapt snachts wel heel goed dus ze zal vast wel genoeg binnenkrijgen

5. Sjinkie

Sjinkie Lid

4 mrt 2014
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de lactatiedeskundige die ik sprak kan de kwaliteit van je melk (niet vet genoeg oid) niet achteruit gaan. Hooguit dat je productie achteruit gaat. Met kolven kan je proberen iets meer te geven dan je normaal zou doen, wie weet heeft je kindje toch meer honger. Ik doe dan ook altijd iets meer in de fles, soms heeft meneer net 5cc meer nodig om echt vol te zitten (hoewel het pijn doet om een beetje zuur verdiende gekolfde melk weg te gooien! ;))

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Oh ja gekolfde melk weggooien. auw... Daar heb ik hard voor gewerkt en ik kolf al niet zoveel. (wat ik kolf per dag kan mijn zoon net 1.5 voeding mee krijgen van krijgen) Vandaag 170cc gemaakt, heeft er maar 60 gehad. Flesje nog even in de flessenwarmer gezet voor het geval hij nog meer wil over een half uur, maar niet dus. Heb dus 110 kunnen weggooien.

Pyjama: Slapen jullie kleintjes al in een pyjama?
    Hier nog niet eigenlijk, weet niet zo goed waarom niet. Hij gaat rond 19.00 naar bed, als wij gaan slapen krijgt hij nog een fles en soms om 5 uur nog en anders moeten wij hem vaak rond 7 uur wakker maken.

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    hier al heel snel pyama + slaapzak aangedaan om een avondritme te creëren. Bij E nog niet gemerkt, maar L sliep echt heel slecht als we haar niet pyama + slaapzak aandeden.

afgekolfde melk weggooien heb ik niet echt moeite mee, maar ik kolf als i khet doe ook alleen voor de overdruk, niet om via fles te geven

8. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Hier can bij het begin een pyjama in een stuk.kruippak met voeten van warm stofje dus. Hoort bij slapen vond ik :p Die doe ik aan als ze wat lastig begint te worden of voor de laarste voeding zodat ze net wakker genoeg is om te eten. Na de eeeste borst doe ik dan slaapzak aan.

9. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Kleine heeft hier al wel een aantal weken z'n slaapzak aan maar slaapt daar nog met kleding in en niet in pyjama.

10. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb al paar dagen een jengelende baby.
    Symptomen: al 2 weken veel kwijlen, sinds een week om de dag een dikke poepluier (vanmorgen vond ik het zuur ruiken toen ik in z'n kamertje kwam), hij knabbelt op z'n knuistjes, wil vaak niet drinken terwijl het wel voedtijd is, wil dan alleen maar op de arm en valt snel in slaap, heeft iets rode wangetjes.
    Herkenbaar?
    Het lijkt op tandjes maar als ik in z'n mond voel en kijk dan zie ik niks. Hij is nog geen 3 maanden, dan is tandjes toch echt veel te vroeg? Als hij wakker is is hij verder wel vrolijk. Lacht gewoon en ligt lekker te kletsen in de box.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

11. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Hier slaapt uk overdag in een slaapzak in zijn eigen kleding en snachts in een puckababy, vaak ook in zijn kleren als het van die zachte comfortabele kleren zijn. Zo niet, dan voor de voeding zn pyama aan.

@ Maagd: Ik weet niet hoelang geleden je kindje de prikjes heeft gehad, maar misschien daar nog last van? (lijkt me sterk, maar kan niks anders bedenken...
    Ik herken t niet maar jouwe is ook wat ouder dan die van mij

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Kimmiej jouw zoontje ook in de puckababy.
    Nog in de piep?
    Hier slaapt Dilara inmiddels door haar spreidbroekje in de mini vanaf 6 weken.
    Maar zonder kan ze niet.

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    maagd, tandjes zou kunnen (er worden ten slotte ook babys geboren die al een tand hebben...). Kwijlen vind ik niet echt een symptoom ervoor omdat ik dat niet herken, D kwijlde al maanden voor er een tand kwam ;) Zou het anders ook niet weten, ook niet verkouden?

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    gister E zelf gemeten, ze is nu 12 weken en 12 cm gegroeid, komt echt elke week 1cm bij. Maar ze moet nu toch maar ff stoppen hoor ;) Veel dingen heeft ze maar amper aangehad, zo jammer

15. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ja nog in de piep.
    Wat is dat een spreidbroekje? Misschien heb ik dat ergens gemist te lezen..

16. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Daarom dacht ik ook tandjes. Vriendin van me heeft dochtertje waarbij de 1e 2 tandjes erdoor waren toen ze 4 maanden oud was...
    De mijne is nu 12 weken, dus bijna 3 maanden. Prikjes heeft hij niet gehad dus dat kan het niet zijn.
    Vanmiddag ook weer jengelig en niet willen drinken. Regeldag hoorde ik ook al mensen over maar het duurt nu al paar dagen.

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    regeldag kan langer duren hoor, duurde hier laatste keer ook 3 dagen voor het weer normaal was

18. Krullenboll

Krullenboll Actief lid

8 nov 2013
    379
    152
    43
    Vrouw
    Hbo-verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Hier slaapt de kleine overdag ook in zijn eigen kleding maar s'avonds krijgt hij na zijn badje een pyjama aan.

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Haar heupjes waren niet helemaal goed in de kom.
    Dus ze zit een soort broekje die de heupen goed duwt

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    en zo blijven we bezig... in 6u tijd E 4keer kunnen omkleden en mezelf 1x. Ze spuugt en poept alles bij elkaar vandaag (maakt geen zieke indruk voor de rest gelukkig)

Deel Deze Pagina