September 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door one of kind, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Maagd van 17 de nacht in gaan zou ook erg vroeg zijn.
    Evt de fles om 19 , 20 of 21 uur geven?

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hij slaapt na de fles van 22.30 tot uurtje of 8 en als ik moet werken maken we hem eerder wakker voor de fles.

Maar hangt van schema af hoe laat hij de fles rond 17.00 krijgt. Soms heeft hij om15.00 smiddags fles gehad en dan krijgt hij om 19.00 weer. Soms om 17.00 en dan leggen we hem in bed en maken we hem om 22.30 wakker.
    Gaat prima zo :)

Gister 1e kerst... mannetje ziek :(. Zo zielig. Had smorgens goed gedronken maar smiddags toen we op visite waren kwam de fles eruit. Dachten eerst dat er lucht dwars zat omdat hij daarna ook heel hard boerde, dus voorzichtig maar weer fles aangeboden. Daarop heeft hij uur geslapen, jengelde wat en toen ik bij hem stond om z'n speen te geven kwam er ineens een straal uit.
    Hadden hem op z'n zij gelegd zodat het er goed uit kon en hij bleef ook gewoon liggen terwijl hij normaal niet op z'n zij wil liggen. Hij was lijkwit, echt ziek dus. Zijn meteen naar huis gegaan. Lekker gewassen schone kleding aan (alweer) en toen in warm bedje. Vandaag gaat het gelukkig weer ok maar ja kerstdagen worden wel even anders ingevuld op deze manier.

3. Krullenboll

Krullenboll Actief lid

8 nov 2013
    379
    152
    43
    Vrouw
    Hbo-verpleegkundige
    Zuid-Holland
    @maagd hier ook een super ziek kind !! Koorts van 38,5. niet willen drinken en als hij drinkt komt alles er weer uit. Gister nog op de huisartsen post gezeten. Hier ieder geval geen kerstgevoel.

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Oh wat vervelend. Ja hier dus ook geen kerst. Gister hele dag beide in trainingsbroek rond gelopen, kleine lekker verwend met knuffelen op schoot enzo.
    Even nieuwsgierig maar wat zij de huisartsenpost? Nog tips wat je moe doen of juist niet?
    We dachten giser dat het wel weer ok ging maar vanmorgen heeft hij toch best veel van 1 fles er weer uitgespuugd. NIet in 1 keer maar beetje bij beetje. Ene moment kijkt hij glazig en is hij witjes, andere moment is hij vrolijk lachen, keuvelen en lekkere kleur op z'n gezicht. Heel dubbel. Maar nog niet veel willen drinken. NOrmaal fles van 200 cc, nu 100 met moeite.

Beterschap!

5. Krullenboll

Krullenboll Actief lid

8 nov 2013
    379
    152
    43
    Vrouw
    Hbo-verpleegkundige
    Zuid-Holland
    @maagd ja hier precies het zelfde. Ene x lachen en de andere x hangerig en jengelen. Huisarts vertelde dat ik om de 3 uur moet tempen en moet opletten dat hij toch nog blijf drinken. Mocht hij echt niet meer drinken en ook geen natte luiers meer hebben moet ik terug komen. Nu drinkt hij van de 180 nog maar 60-80cc met moeite !!

Ik vind hem ook zo vol klinken maak me toch wel echt zorgen. Temp is wel gezakt naar 37,6. Wat vind jij weer bellen of aankijken.

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    #566 Maagd, 28 dec 2014
    Laatst bewerkt: 28 dec 2014
    Hier geen verhoging of koorts. Luiers zijn niet super nat maar droog ook niet. Wel nu paar keer diarree gehad. Drinkt van fles van 180/200 ook maar 60/80 met moeite. Soms 100. Hij heeft hier ook volle neus.
    Hoelang zitten jullie er al mee?

Ikzelf wil vandaag huisartsen post bellen. Even advies vragen.

7. Krullenboll

Krullenboll Actief lid

8 nov 2013
    379
    152
    43
    Vrouw
    Hbo-verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Sinds de 24ste. Werd opgebeld door de opvang dat hij verhoging had en zijn flesjes ieder keer uitspuugde.
    Gister weer langs de dokterspost geweest. Zit bijna tegen uitdroging aan. Alleen een opname is nog net niet nodig. Medicatie meegekregen voor zijn longetjes en pijnstillers.

Ja zou zeker even bellen je weet maar nooit

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wij sinds 1e kerstdag. Gister zelf nog paracetamol gegeven maar volgens mij niks geholpen.
    Straks maar s bellen dan.
    Beterschap

9. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik heb hiervoor ook een topic geopend maar ik dacht kan het hier ook even vragen:

Onze zoon van 3 maanden heeft als hij moe is of krampjes behoefte aan zijn speen. Geen probleem op zich. We hebben hem die speen gegeven omdat hij hele erge zuigbehoefte had en veel krampjes.

Een aantal weken geleden sliep hij ineens door dus dat was super natuurlijk. Echter sinds een aantal nachten wordt hij steeds wakker, meerdere keren per nacht, en wil dan zijn speen. Aangezien hij hem zelf nog niet kan pakken betekend dat, dat wij er continue uit moeten om hem die speen te geven. Echt doorslapen doet hij dus niet meer. Zijn flesje hoeft hij wel pas rond half 7, 7 uur.

Hoe doen jullie dat? Ik merk echt dat ik zelf ook vermoeider ben omdat ik ook weer gebroken nachten heb. Ik weet dat die erbij horen hoor, maar ik hoopte mss op een tip voor die speen.

alvast bedankt:)

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.411
    17.379
    113
    Beterschap met de zieke kindjes. Hier zijn de oudste 2 ziek geweest en nu nog erg verkouden. E gelukkig niet ziek geworden, maar wel verkouden nu.

Doorslapen: hier ook niet meer vaak laatste tijd, idd ook voor speentje wakker. Gelukkig ligt ze nog naast me dus dat is 99%slapend speen graaien en geven ;)
    Vanavond gaat ze voor het eerst in het ledikantje, misschien dat dat nog verschil maakt want de wieg is echt krap nu

11. Krullenboll

Krullenboll Actief lid

8 nov 2013
    379
    152
    43
    Vrouw
    Hbo-verpleegkundige
    Zuid-Holland
    @maagd en wat heeft de dokterspost gezegd.

Beterschap !

12. Priscillaxxx

Priscillaxxx Actief lid

5 jun 2013
    184
    45
    28
    Ach wat zielig al die zieke kindjes. Veel beterschap! Ik en ml beginnen de eerste verschijnselen te krijgen van de griep: ontzettende spierpijn op de meest onmogelijke plekken... ik hoop niet dat het overslaat naar E.

@ doorslapen: E. slaapt nog steeds heerlikk door van 22.30 tot 6.30 uur. E. houd de speen ook niet in de mond dus we moeten het telkens tegen houden. Erg irritant ;) Gelukkig heeft ze niet super veel zuigbehoefte en als ze die sporadisch heeft doet ze de handen in de mond. Ik weet het erg slecht maar de speen continu tegen houden is ook niet alles;) Wat dat betreft geen tips ben zelf nog zoekende.

Vanavond lekker naar de bios geweest met manlief. Even geen mama en papa zijn. Gaan jullie nog wel eens weg met zn 2en? The hobbit is een erg goede film :D

13. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Gister huisartsenpost gebeld en gezien zn leeftijd moesten we langskomen. Ze zag gelijk aan hem dat hij niet super ziek is. Lacht en is beweeglijk. Ze dacht dat hij iets met zn oren zou hebben maar niks aan de hand. Zolang hij geen koorts heeft is er niks aan de hand.
    Hebben nog gevraagd hoeveel hij minimaal per dag moet drinken om niet meteen uit te drogen en dat is maar 175-200cc. Dat redt hij ruimschoots dus geen zorgen. We waren de overbezorgde ouders...

Doorslapen: hier ook n kindje met zuigbehoefte. Gebruikt veel de speen en wij kunnen de laatste tijd ook rond 5 uur eruit om opnieuw te geven. Ik doe dan geen licht aan zodat ikzelf niet al te wakker wordt.

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.411
    17.379
    113
    priscilla, is al heel lang geleden dat wij met zn 2e zijn weggeweest, missen het allebei niet erg en gaan liever met de kindjes :)

15. Blackberry

Blackberry Actief lid

26 nov 2013
    267
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Beterschap met de kleintjes :( hopelijk gaat het snel beter met ze!!
    Hier slaapt onze dame van 22:30 -8:30/9:30. Ze blijft zuigen op dr speen totdat ze goed in slaap is en ergens in de nacht spuugt ze m uit, zonder geklaag gelukkig! Gister sliep ze uit tot 11u we hebben dr zelfs wakker moeten maken, maar daardoor was dr ritme gister en vandaag goed naar de knoppen helaas :(

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Zieke kindjes ocharme heel veel beterschap!
    Dilara ( 8 weken toen) en mijn zoon hebben beginnende longontsteking gehad dus weet helaas hoe het is.

Blackberry wauw ook een uitslaper.
    Nu had ik vandaag ook een uitslaapster!
    Van 20 uur tot 6:45 en ben toen maar eens gaan kijken.
    Toen werd ze wakker

17. Krullenboll

Krullenboll Actief lid

8 nov 2013
    379
    152
    43
    Vrouw
    Hbo-verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Gelukkig nieuwjaar iedereen !!!

18. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    De beste wensen voor iedereen hier ook!

XXX

19. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Beste wensen voor iedereen.

Zoon hier is weer beter.
    De feestdagen zijn best funest voor de regelmaat. Overdag weinig slaap en ana btw vaker wakker. Weet niet of het komt van de onregelmatigheid of dat hij reserves opbouwt en dus vaker snachts wakker is. Anderen hier ook last van? kan het ook een sprongetje zijn??

20. Blackberry

Blackberry Actief lid

26 nov 2013
    267
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Gelukkig Nieuwjaar!!!! :D

Deel Deze Pagina