@Voeding: Onze man krijgt borst en flesvoeding. Flesvoeding is van Hero HA. We moesten gaan bijvoeden ivm gewicht wat aan het eind van de kraamweek nog steeds daalde. De VK heeft toen wat meegenomen en eigenlijk zijn we daar mee door gegaan zonder zelf te bekijken wat er allemaal te koop is. Het bevalt goed dus houden we dit gewoon aan. @Vloeien: Ben 3,5 week geleden bevallen en ik vloei ook nog. Echt niet veel meer maar heb nog wel een inlegkruisje nodig. Stukje wc papier zou eigenlijk ook voldoende zijn. @Verschonen: Bij de laatste voeding savonds krijgt hij een schone luier, de voeding midden in de nacht rond 3 uur dan niet, tenzij ik poep ruik, en dan de volgende voeding rond 7-8 uur weer wel.
@fistone, stoere naam! hihi, ik zou me gebroken voelen na zo'n nacht maar ik ben verwend wat dat betreft @maagd, ja dat is hier ook, nu eigenlijk alleen nog bij afvegen. Hoop dat het snel helemaal klaar is, tis tijd voor andere dingen @vandaag dagje op pad geweest, van alles gedaan/geregeld. En ons meisje ook eindelijk kennis kunnen laten maken met mijn oma. Die kan niet meer uit bed dus ook niet naar ons komen. Paar maanden terug zag het er naar uit dat ze de bevalling niet zou halen maar ze is er nog ze vond het echt fijn dat ik even langs kwam met E. Wilde ook nog naar mijn andere oma maar die was weg vanmiddag dus dat lukte niet meer
Heej dames Mag ik me weer hierbij aansluiten? Vloeien: dat is bijna voorbij GELUKKIG ! Doorslapen: mijn kleine man slaapt de ene x wel door en de andere x is hij wakker tot midden in de nacht. Zelf zit ik niet lekker in me vel. Moedergevoelens zijn hier (nog) niet aanwezig. Voel me hier ontzettend schuldig over tegenover mijn kleine man en ook naar mezelf toe. Verloskundige komt nog regelmatig langs om met mij te praten. Zij denkt zelf aan een depressie. Dit omdat ik een zeer zware bevalling heb gehad en de kleine meteen bij me weg is gehaald. Ik weet zelf niet meer hoe ik het aan moet pakken. Wou dit even kwijt.
tuurlijk krullenbol Jammer dat het met jouzelf niet echt lekker gaat. Gelukkig houdt de vk je wel goed in de gaten! Doet je kleine man het voor de rest goed?
Krullebol klinkt mij als een PND in de oren hoor! Ik moet zeggen dat ik bij mijn zoon geen zware bevalling had. Maar na 4,5 jaar mmm werd hij ook direct na de bevalling weggenomen en 36 uur niet gezien. Dat heeft toen ook voor een pnd gezorgd. Let er goed op! En anders zeker hulp inroepen meid.
@toch3 kleine man doet het super goed. Is alleen in de nacht af en toe onrustig @one of kind ja ik ga vandaag naar de huisarts en daar mijn verhaal vertellen.
Oh krullenbol, wat rot voor je. Hoop dat je met de juiste hulp/gesprekken snel je draai als mama vindt en er van kunt genieten. Maar voel je alsjeblief niet schuldig, want je kunt er niets aan doen dat je dit voelt. Een dikke (virtuele) knuffel en sterkte! @hier: kraamhulp(en) vandaag afscheid genomen. Hebben mede dankzij hen een supertijd gehad. Zo'n toffe kraamhulp, bracht zelfs de andere kinderen naar school. Stagiaire was ook zo;n leuke meid, speelde met de kids en samen zorgden ze voor alles!We zijn erg verwend dus. Nu manlief 2 weken vakantie. Kleintje doet het erg goed en is zo tevreden.
Zo hier weer even tijd voor een stukje. Afgelopen maandag (29e) ben ik bevallen van een zoontje. In de nacht van zaterdag op zondag werd ik wakker van pijn in mijn rug. Dit kwam zo'n beetje om de 12 minuten. Na 3 uur werd dit minder en kon ik weer wat slapen. Rond half 8 in de ochtend werd ik wakker van wederom krampen in buik en rug. Heel de dag hielden deze aan zo om de 10 minuten. Pas rond een uur of 18.30 uur kwamen deze om de 7 minuten. Rond 21.00 uur kwamen ze om de 5 minuten. Om 22.30 uur kwam de vk thuis langs. Ik had toen 3 cm ontsluiting. 3 uur later (01.30 uur) was dit 6 cm en gingen we naar het ziekenhuis. Om 03.30 uur kwam de vk weer langs en ik had toen 7 cm ontsluiting. Vk heeft toen mijn vliezen gebroken. Er kwam helemaal geen vruchtwater uit. Na ongeveer 30 a 45 minuten kon ik de weeen niet meer opvangen, ze kwamen aan 1 stuk. Ik bleek volledige ontsluiting te hebben en had dus al persweeen. Uiteindelijk is de kleine man om 05.29 uur geboren. Na de geboorte bleek waarom er geen vruchtwater naar buiten kwam, kleine man had in het vruchtwater gepoept, dusdanig erg dat er enkel een substantie uitkwam wat leek op erwtensoep (woorden van vk). Kleine man moest direct mee om uitgezogen te worden. Kleine man was wel aan de lichte kant voor zijn termijn (41+2), hij woog maar 2890 gram is was 53 cm lang. Inmiddels gaat het goed met hem. Hij komt wel wat vaker soms voor voeding dan om de 3 uur, dus dat is wel vermoeiend maar we komen er wel. Verder is het een heerlijk kereltje..
@firstone, fijn dat jullie een supertijd hebben gehad! Fijn is dat he, als ze ook zo met de andere kinderen bezig zijn. Oeh lekker, manlief 2 weken vrij! Hier moesten we gelijk na de kraamweek weer aan het werk @kimmiej, heeft hij er nog last van dat hij gepoept had in het vruchtwater? En is er een verklaring voor zn gewicht? Hoe heet hij, of wil je dat niet op internet zetten. Oh en gefeliciteerd natuurlijk Geniet lekker van je kraamtijd, lijkt hier alweer zooooo lang geleden! @mamvk, van mij mag het Gefeliciteerd! hoe heet ze? Gaat alles goed? Hoe vind grote broer het? @hier: dametje is gewoon alweer meer dan een maand oud, gaat echt snel! Ze doet het lekker, overdag wel veel aandacht willen/willen hangen bij je, maar snachts doet ze het super, zelfs al 2 nachten helemaal doorgeslapen! vannacht kwam ze wel weer een keer, maar ze valt dan ondre het drinken alweer in slaap, en ik ook Vrees alleen dat ik weer geen babybaby heb in de wieg draaide ze gister van zij naar buik en in de box vaak van rug naar zij en gister van rug naar buik :O Ben natuurlijk wel trots op dr, maar van mij had ze er echt nog wel langer mee mogen wachten! jullie nog plannen voor het weekend? wij niet echt, vandaag nog varen dus rommel ik gewoon beetje binnen, morgen misschien even keulen in
Nee geen idee waarom hij in het vruchtwater heeft gepoept, meestal heeft hij dan een vorm van stress gehad ofzo. Hij heet Toby.. En waarom hij lichter is weten we niet. Vandaag zat ie alweer boven zijn geboortegewicht..
leuke naam oh dan doet hij het goed als hij weer boven geboortegewicht zit Duurde hier langer (maar dat is niet gek als ze zo goed als niks binnenkrijgt he )
Krullebol wat heeft de ha gezegd? Toch3 wat snel zeg jeetje. Ik vind het sowieso erg dat het zo snel gaat, het echte pasgeborene is er al af Kimmiej wat een leuke naam zeg!!
Toch3 we zijn hier in de buurt geweest waar vanalles van ridders was. Seyhan is helemaal gek van Raveleijn dus dit vond hij ook heel erg leuk.
Weer even van de radar geweest want ik heb een borstontsteking... Niet fijn. M'n borst is rood en doet pijn (gelukkig niet extra als de kleine drinkt, want het is nu belangrijk dat hij m leeg drinkt) maar ik heb er ook 2 dagen koorts van gehad en voelde me beroerd. Mijn moeder zou al langskomen voor de gezelligheid en is door mijn ontsteking blijven slapen. Heel fijn want ik kon daardoor veel slapen overdag terwijl zij voor de kleine zorgde (mijn man was werken) en mij alleen wakker maakte om te voeden. Wel vreemd om na 3,5 week ineens niet meer volledig zelf voor hem te zorgen maar uitbesteden aan mijn moeder koste me helemaal geen moeite. Zij vindt het heerlijk, heeft zelf 4 kids groot gebracht en past nu vaak op mijn neefje. Ik vertrouw haar blind. Ben zelfs wel jaloers dat ze het met zoveel gemak doet. Voel mezelf nog veel meer stuntelen (steeds minder, maar nog niet zo als m'n moeder). Het leek trouwens wel alsof de kleine aanvoelde dat ik ziek was want hij sliep voor het eerst 6u door 's nachts! En misschien had het langer gekund maar mijn borst stond op ontploffen dus ik moest hem helaas wakker maken om mijn pijn te verlichten. Nu gaat het gelukkig weer wat beter. Nog niet optimaal (het zweet breekt me soms nog uit), maar gelukkig is het weekend zodat mijn man er ook is. Kleine man doet het verder prima, groeit als kool (wat gaat dat inderdaad hard! Pasgeborene is er echt al af idd. Anderen vinden hem zo klein, ik vind m echt al groot geworden, na bijna 4 weken ). @krullenboll: wat heftig! ik hoop dat je gesprek met de huisarts goed was. Fijn dat de vk je iig ook in de gaten houdt. Voel je absoluut niet schuldig! Het is heel goed juist dat je het erkent en hulp inroept.
One, ja gaat rap he. Dat pasgeborene is leuk, maar als ze dingen gaan doen is het ook leuk. Vind tot nog toe eigneijk elke leeftijd leuk, elke leeftijd heeft zn eigen voor- en nadelen Klinkt leuk, zeker voor jongens Sjinkie, he bah zeg! Zelf gelukkig nog nooit gehad maar hoor wel van anderen dat het erg pijnlijk kan zijn. Fijn dat je moeder kon inspringen. En die handigheid komt vanzelf hoor, oefening baart kunst Fijn dat je kleine man goed groeit Krullenbol, hoe was je gesprek? E. probeerde vanmiddag te "praten", zo lief die geluidjes! Merk nu goed dat ze steeds meer reageert op ons. Gelukkig slaapt ze nog wel gewoon door als de andere ineens beginnen te schreeuwen. Vanavond ze alle 3 tegelijk in het grote bad gedaan. Had ik van de week al beloofd maar toen sliep E. net toen de andere in bad moesten. Nu was ze wakker en nog niet geweest vandaag dus kwam het goed uit. Grote broer was erg beschermend, mocht bijv maar 3cm water in bad Wel slopend voor je rug zoiets. Ze lag wel op een badkussen maar toch. Nu eerst kinderen op bed leggen en dan weer haken als E het toe laat. Heb opdracht gekregen voor babymutsje (die is klaar) en muts + sjaal voor peuter, erg leuk. Pas ook al een knuffel voor vriendin gemaakt die erom vroeg
Oh leuk topic! Ik ga ook mee schrijven! Hier anderhalve week geleden bevallen van een prachtige dochter Femke. Helemaal verliefd! Hier gaat de voeding nog op verzoek maar probeer er wel wat regelmaat in te steken. Haar overdag toch wakker maken en in de nacht gwn op verzoek. Ene nacht komt ze sneller dan de andere. Heb wel regeldagen dat ze vaker wil eten. Maar ze slaapt ook echt vaak overdag. -vloeien: ik vloei nog goed! Was even minder maar heb veel last gehad van de knip, zwaar gezwollen geweest enzo en sinds de zwelling minder is komen er echt klonters uit. Ook als ik wat meer rondloop komt er meerbuit! Heb echt nog maandverband nodig maarja ben ook nog niett lang geleden bevallen (en toch lijkt het al zo ver weg ) -gewicht, ik was 14 bijgekomen (vanaf laagste gewicht gerekend, was tijdens de zw 3 kilo af en daarna 14 bij) daarvan ben ik 13 kwijt! door bv en heel veel vocht uitgezweet in de nacht. Gaat heel snel en ik blijf afvallen! Gelukkig heb ik wat reserve. Maandag gaat mn vriend weer werken... pffff wordt een moeilijk dagje. Mis kraamzorg ook nog steeds...
Hoi!! Ook ik lees, en schrijf af en toe, graag weer mee. Onze kleine meid is vandaag alweer een maand oud!! Gaat echt snel! L.one is 's avonds erg onrustig en hysterisch aan het huilen... overdag gaat alles prima. 'S nachts zit er ongeveer 4 tot 5 uur tussen dus mogen we denk ik niet klagen. Voeding. We doen sinds een paar dagen johannesbroodpitmeel door de voeding om haar minder snel te laten drinken. Dit op advies van het CB. Vloeien. Bij mij stopte het vloeien na 4 weken precies. Was er ook helemaal klaar mee!
Hoi, Ik lees en schrijf ook graag weer mee. Allereerst iedereen gefeliciteerd met alle geboortes!! Onze dochter is morgen al weer 4 weken oud, het gaat echt snel. De bevalling lijkt al zo lang geleden. Geef flesvoeding en ze drinkt goed en groeit ook goed. Ik ben met ruim 37 weken bevallen dus ze was klein en niet heel zwaar maar dat begint aardig te komen. Ik vloei inmiddels bijna niet meer gelukkig. Heb nog wel veel last van de knip, heb steeds een soort spierpijn gevoel. Hoe gaat het slapen bij jullie? Na de laatste fles (22.30u) begint het gehuil en dat heeft ze nu al 4 nachten lang volgehouden tot ongeveer 2uur. Vannacht sliep ze wel snel maar huilde ze vervolgens van 3 - 7 uur. Als jullie nog tips hebben Ze huilt echt hard, ontroostbaar en niets lijkt te helpen.
@tinebx, gefeliciteerd met Femke! hopelijk word het vloeien snel minder. lekker toch, dat je je kilo's weer kwijt ben Ging hier ook snel, maar is nu weer stabiel @Eef, vervelend als ze elke avond huilt. Gaat het drinken beter met de jbpm? @Jezz84, jij ook gefeliciteerd! Gaat rap he, de tijd. Heb je een idee waarom ze huilt? Al badje geprobeerd? slapen gaat hier snachts hier goed. Gaat nu rond half 10 slapen, komt de ene keer tussen 4 en 5 nog, andere keer slaapt ze gewoon door tot 7/8uur. Overdag slaapt ze niet veel en wil ze veel hangen en drinken. Savonds heb ik slaapmiddel in mn melk