September 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door one of kind, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blackberry

Blackberry Actief lid

26 nov 2013
    267
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Gaat supersnel niet te geloven!
    Hier gaat het goed met slapen, eten/hapjes, groeien... heerlijk!!;)

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.419
    17.385
    113
    Hier is het dametje vandaag 5 maanden. Alles gaat goed, al heeft ze nu wel luieruitslag en erg zure poep dus ipv huilen na het poepen is het nu krijsen :( Verder is ze erg druk, schuift heel de kamer door, voornamelijk nog achteruit maar ook stukjes vooruit en probeerd het kruipen onder de knie te krijgen!

3. Eef29

Eef29 Actief lid

2 jan 2014
    120
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gaat echt super snel!!

Ben een tijdje weg geweest... Onze dochter is eind december onder de douche weggegleden toen ze bij mijn man op de arm zat. Ze heeft hierdoor een schedelbreuk opgelopen en een paar dagen in het ziekenhuis gelegen. Gelukkig heeft ze er niks aan over gehouden. Eind deze maand moeten we voor de laatste controle naar de kinderarts en neuroloog... bah wat was dat naar zeg.....

Maar verder is alles goed! Ze slaapt nog steeds heel goed (van 19.45 uur tot 08.15 uur) en eet/drinkt als een malle. Morgen is ze 5 maanden oud en weegt 6900 gram ongeveer. :$

'S ochtends rond 10 uur krijgt ze een fruithapje en tegen 18 uur een groentehapje. En natuurlijk 4 flessen van 210 cc. De laatste fles doe ik iets rijstebloem door. Geven jullie je baby tussendoor wel eens een beetje water? Ik krijg van meerder kanten te horen dat dat wel goed is voor de kleine....

Ze rolt nog niet zelf om maar ik vermoedt dat dat niet heel lang meer gaat duren.

Hoe is het bij jullie?

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.419
    17.385
    113
    E kan zelfstandig blijven zitten! Zo schattig!

@Eef, gatsie, wat een naar nieuws! Gelukkig is het goed afgelopen

E krijgt sochtends na de vit.D een lepeltje water (of een paar) en van de week heeft ze voor het eerst water in de fles op omdat ik wilde proberen of ze de fles accepteerde maar geen zin in kolven had :D Maar zie er nog het nut niet van in om echt elke dag flesje water te geven, ga het liever straks gelijk uit een (tuit)beker doen. En ze krijgt vocht genoeg binnen via de bv

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hier ook alles goed. Kleine man slaapt lekker door (zolang hij niet verkouden is en hoest) van 20.00 tot 8.00 of wanneer we hem eerder wakker maken. Overdag 4 flessen maar nog geen groente en fruit hapjes. We wachten daarmee tot hij 6maanden is. Groeit verder goed, lacht veel, vrolijk ventje. Praat lekker maar kan ook gillen. Rolt van rug naar rechts en sinds een week ook naar links. En gister van buik naar rug. Hij tijgert al een wat dus kruipen wil hij ook gaan ontdekken. Een kind volgens het boekje :D

Wat naar Eef dat jullie kleintje is gevallen. Wel schrikken lijkt me. Ik zou me zo schuldig voelen op dat moment. Pff wat zal je man geschrokken. Gelukkig gaat het goed en is er niks blijvend aan de hand.

6. Eef29

Eef29 Actief lid

2 jan 2014
    120
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja pfff. Was zeker schrikken. Vreselijk. Mijn man durfde haar eerst helemaal niet meer vast te houden. Gelukkig is dat vertrouwen inmiddels weer terug.

Ik ben benieuwd wanneer ons meisje zichzelf om rolt... Zal niet heel lang meer duren.

Ja leuk al die geluidjes hè! En ik smelt ook nog steeds bij iedere lach! Super!

7. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik vind vooral smorgens zo vertederend. Dan ligt hij in z'n bedje lekker te kletsen. Wij hebben een babyfoon met camera dus kan dan naar hem kijken en dan zie ik dat hij z'n handjes bestudeerd. Of met een doekje speelt. En ondertussen hele verhalen vertellen. Kan daar erg van genieten!

8. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Hier ook een tijdje weggeweest! Hoe is het hier met jullie en jullie baby's?

Wat vreselijk Eef! Gelukkig is het goed afgelopen.

Met mijn drie jongens gaat het allemaal super goed. Volgende week zaterdag zijn ze 5 maanden. Gecorrigeerd zijn ze nu eigenlijk iets ouder dan 3 maanden. Ze doen het allemaal hartstikke goed! Ze pieken al vanaf het begin iets qua gewicht, maarja minder eten geven gaat niet. Kan moeilijk een dag geen eten geven. :) Ze krijgen nu 4 flesjes op een dag, fruit en groentehapje en door de laatste fles rijstebloem. Om 20.00 krijgen ze de laatste fles en om 8.30 worden ze wakker of ik moet ze soms wakker maken. Heerlijk! Het zijn zulke lieve en tevreden mannetjes. Ik ben sinds 4 weken weer aan het werk, 24 uur en dat bevalt me prima! Lekker even wat anders dan baby's, voeden en luiers verschonen!

9. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Zo wat zal je geschrokken zijn eef, gelukkig gaat alles goed.
    Super je mannetjes natasjee

Wanneer besloten jullie van 5 naar 4 flessen te gaan??

10. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    1,5 week voor ze 4 maanden waren begon ik met rijstebloem door hun flesje te doen (ze waren net geen 6kg toen) en vanaf toen heb ik gekeken of ze de nacht goed doorkwamen na de papfles en dat ging eigenlijk na 2 dagen helemaal top! De eerste 2 dagen kwamen ze de ochtend rond een uur of 6 dus toen kregen ze nog een 5e flesje en ineens kwamen ze rond 8.00 en zaten ze elke dag op nog maar 4 flesjes. Was even uitproberen en ik had zoiets van als ze de nacht komen dan is dat maar zo, maar ze zijn nooit de nacht meer gekomen voor een flesje, terwijl ze daarvoor rond 23.00 de laatste fles kregen en rond 6.00/7.00 de eerste.

11. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    En hoe laat geef je nu de laatste fles?

12. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Tussen 20.00 en 20.30. Dus ze slapen echt klokkie rond. :)

13. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ok, ik twijfel nog of ik zal proberen een fles te laten vervallen. Hij drinkt de meeste wel (bijna) leeg dus ik denk dat hij ze nog wel nodig heeft. Alleen s avonds na zijn groente laat hij soms de helft staan maar ook niet altijd.

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Schaam , hier ben ik weer eens.
    Hele tijd niet geweest erg hoor.

Vele kindjes slapen goed door lees ik.
    Hier helaas niet.
    Net fles gegeven.
    Paar nachtjes heeft ze echt doorgeslapen.
    Hoe is het verder met jullie.
    Gaat snel he.
    Xx

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier gaat ze alleen maar korter slapen van rijstebloem lees tig keer per nacht wakker.

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mijn kleine grote meid nu zo´n 68 cm.

Ze heeft helaas wel heel erg last van haar reflux.

17. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wij zijn ook gestopt met de laatste fles van 22.00/23.00. Volgens CB moest dat prima kunnen. Hij dronk die fles altijd keurig leeg en vervolgens rond 7.00 weer wakker voor volgende fles. We hebben die late laten vallen, met kans dat hij dan snachts wakker werd, maar gelukkig deed hij dat niet. Nu rond 20.00 laatste fles en dan om 8.00 smorgens pas weer. Heerlijk.
    We moeten er snachts helaas wel eens uit omdat hij z'n speen wil.

18. Sjinkie

Sjinkie Lid

4 mrt 2014
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier helaas geen doorslaper.... verre van zelfs. Nu al een paar weken verkouden waardoor een verstopte neus en hoesten hem vaak wakker maakt. Op onze buik slaapt hij dan wel, maar ja, dan wij dus niet... En af en aan koorts. Huisarts houdt hem in de gaten voor longontsteking/oorontsteking, maar tot nu toe alleen een hoofd vol snot (en ik dus nu ook).

Deze week willen de opvang te skippen (hij gaat alleen op vrijdag) zodat hij niet als hij bijna beter is gelijk een nieuw virus opdoet. Mijn ouders boden aan dat hij bij hen kan blijven slapen. Dan hebben wij dus een avond met z'n 2-en en rustige nacht, voor het eerst in 5 maanden... Maar ik denk dat ik de dag erna niet kan wachten de kleine man weer op te kunnen halen!

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.419
    17.385
    113
    Pyamapapje zorgde er hier ook voor dat ze eerder wakker werden

20. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Hoeveel weegt hij nu Kim? En hoeveel tijd laat je tussen zijn groente en flesje zitten? Hier zit er 2 uur tussen hun één na laatste flesje en groente en dan ook weer 2 uur tussen groente en laatste flesje.

Hier slapen ze echt perfect op de rijstebloem. Wij mogen wel in onze handjes knijpen met 3 goede doorslapers alledrie tegelijk als ik het zo lees! Ik moet er heel soms uit (1 a 2x per week en soms minder), omdat er 1 dan ligt te zeuren en dan geef ik hem zijn speen en slaapt ie weer een paar uur. Ze vallen niet met speen in slaap.

Deel Deze Pagina