Hier extreem uitgerust! Maar 1 keer vannacht! Hij doet het zoooo goed. Nog steeds in een roes! Maar liefst zo weinig mogelijk kraamvisite. Vind het erg lastig om hem uit handen te geven...
Hey meiden, Hier is m'n meisje ook alweer 3+3weken, Het gaat echt zo snel! @vloeien: ik vloei nog steeds maar de laatste dagen is het veel minder, maar gebruik nog steeds een verbandje want soms is het dan weer iets meer. @knip: Ik heb gelukkig niet veel last van m'n knip behalve een blauwe plek gevoel bij aanraking. De gynaecoloog zei dat we 4 weken moesten wachten voor betrekkingen en volgende week is het dus zover de vorige keren moest ik telkens 6 weken wachten en nu heb ik precies toch wat meer schrik, maar heb echt wel zin er in haha @nachten: Amélie slaapt al sinds het begin vrij goed door,ze slaapt meestal van 22-23u tot 7-8u soms wat langer of korter @voeding: ze krijgt 6 x 120ml+4 om de 3u @hier: Dagelijks heeft ze ook wel een huilmoment (soms enkele uren) waarbij ze steeds geknuffeld wilt worden , in slaap valt en terug wakker wordt als ik haar in het park leg. De rest van de dag ligt ze dan rustig in haar park rond te kijken of te slapen , ook door het geluid van haar spelende zusjes heen Verder ben ik nu ook wel vrij moe! Vorige zaterdag een feestje gehad: gedronken, laat gaan slapen en niet veel geslapen. De zondag dan met m'n kids terug naar huis gegaan met de trein dus op zich ook al vermoeiend. Die avond is m'n 4 jarige dochter ziek geworden met hoge koorts en ben ik met haar op de spoed geweest tot 2u. Ze's er uiteindelijk tot dinsdag moeten blijven. Woensdag is m'n oudeste dochter dan ziek geworden dus ook de rest van de week thuis. Dus daardoor toch wat slaaptekort! ons meisje vandaag
Heb jij geluk... hier heeft ze echt nog geen ritme en dan de ene dag weer wel.... vanmorge echt moeilijk gehad, krampjes enzo. Veel huilen. Dat huilmoment ken ik dus ook, enkele uurtjes per dag soms avond maar vandaag was het ochtend! En dan denk ik wil ze nu eten of niet maar dat wil ze dan niet. Knuffelen en rondwandelen is dan het beste. Ik vind visite niet erg maar dat uit handen geven vind ik ook helemaal niet leuk!!!! Zeker als het aan familie of vrienden van vl is!
Heej dames Dank jullie wel voor jullie steun. Tijdens mijn gesprek met de HA barste ik natuurlijk weer in huilen uit. Zij vond het erg knap dat ik meteen ben gekomen en niet lang heb gewacht om mijn verhaal bij haar neer te leggen. Zij adviseerde om regelmatig mijn verhaal te doen en zo nodig weer langs te komen bij de HA. Zelf wil ik er nog geen medicatie voor. Mijn band met de kleine word en voelt al een stuk beter. Ik probeer elke dag lekker met hem te knuffelen en bloot op borst te leggen. Mijn vriend is mijn grootse steunpilaar en helpt mij echt ontzettend goed. Zelf voel ik me al een stuk beter en in mijn achterhoofd hou ik me steeds voor dat het allemaal goed komt.
Oh dat is niet leuk.... Volgens mij is dit echt heel moeilijk ja, gelukkig kan je erover praten! Is niet niks een zware bevalling en dat dan je kind meteen bij je wordt weggehaald... Zo had je het niet gedroomd.... Ik hoop voor je dat je er snel door bent, maar het is goed dat je het stimuleert! Gelukkig steunt je vriend je heel hard, dat is super belangrijk!
@ toch3 Ja met het jbpm gaat het echt beter. Ze doet nu zo'n 15 min over de fles. L.one is nu 4,5 weken oud en weegt zo'n 3600 gram. Ze krijgt nu nog 6x90cc per dag. Ik vraag me af of dit niet een keer iets verhoogd moet worden. Ze lijkt wat eerder honger te hebben. Woensdag moet ik met haar naar het CB, daar maar eens vragen...
Lang niet meer gemeld hier... Maar hier ben ik weer. Ons manneke was gisteren alweer 4 weekjes oud. Wat gaat de tijd toch snel he. En wat groeit ie snel. Ben echt benieuwd wat ie nu weegt. As donderdag moeten we naar het consultatiebureau. Hij eet in ieder geval goed, flesjes van 150+5. En meneertje meld zich meestal echt om de 4 uurtjes. Ook gedurende de nacht. Erg vermoeiend, vooral afgelopen week. Ml had nachtdienst, dus stond ik er dag en nacht alleen voor.... @One Echt respect voor jou dat je t allemaal alleen doet met nog een kleine erbij. Moet er niet aan denken. Ikzelf merk dat ik nu weel goed t opknappen ben van de keizersnee. Het is echt nog niet optimaal, maar dat zal nog wel ff tijd nodig hebben...
Er zit veel verschil tussen de flesvoeding zie ik.. @dolfie geef jij 6 flessen van 150? Hoeveel weegt je zoontje als ik vragen mag Mijn dochtertje is namelijk even oud, vandaag 4 weken en zij krijgt nog 7x 90/3. Ze lijkt trek te hebben maar ik dacht dat dit al best veel was. Maar jouw zoontje krijgt wel meer. Ik moet woensdag naar cb dus wilde het daar sowieso overleggen. Hoeveel geven andere moeders? Ben wel benieuwd!
@Jezz Mijn zoontje woog bij de geboorte 3900gr en afgelopen dinsdag bij weeguurtje geweest toen woog ie 4670gr
Krullebol houdt het zeker in de gsten. Dolfie komt allemaal goed meid. Wel een superlieve reactie van je. Hie r komt ze nog 8 keer. De ene keer drinkt ze 90 de andere keet 120+4. Ik zei nog tegen mijn moeder , vind het veel minder zwaar als bij seyhan toen. Weet gewoon moet het alleen doen. Seyhan huilde enorm veel. Tijd gaat me veel te snel ! Morgen naar cb be n benieuwd. Ze is iig goed gegroeid ! 56 al bijna te klein
Hey dames, Ik lees en schrijf ook graag gezellig mee! Ik las de verschillen mbt flesvoeding. Mijn mannetje weegt nu 3860 en is 5 weken oud. In het begin en slechte drinker geweest en na een week opgenomen in het ziekenhuis. Hier kreeg hij 6 dagen deels sonde voeding totdat hij zijn flessen allemaal zelf dronk. Deze periode was zwaar. Ik had zelf een keizersnee gehad en moest dus na een week alweer elke dag heen en weer naar het ziekenhuis. Inmiddels gaat het super goed! Nog een week en dan zit mijn herstel periode erop. Kwa hoeveelheid voeding zit ik nu op 5x 135 (120 water + 4 scheppen + 3 scheppen jbpm) Ook hij had Nog honger na de fles merkte ik. Dit gaat Veel beter nu. De richtlijnen op de verpakking kloppen wel aardig! Nu we sinds 4 dagen de voeding hebben aangepast en hem in een puckababy leggen, gaan de nachten echt stukken beter! Zo heeft hij net van 11 Tot 3 geslapen. En gok ik dat hij zo weer in slaap valt Tot uurtje of 7. Terwijl dit daarvoor hooguit 2 uurtjes waren en dan later nog een keer 2 uurtjes met mazzel. De puckababy hielp bij mijn andere zoontje ook goed, veel rustiger zijn ze dan!
@lynn grappig, wij hebben dat vannacht ook voor het eerst gedaan en wat een verschil! Geslapen tot 3 en na de fles weer tot 6 geslapen. En nu slaapt ze alweer. Eerder was het weinig slaap en heel veel huilen! @dolfie mijn dochter woog bij de geboorte 2900 gram en vorige week 3250 gram dus daar zit ook wel veel verschil in inderdaad. @krullenbol fijn dat je zoveel steun hebt en dat je je wat beter gaat voelen. Vind het heel knap van je dat je meteen aan de bel hebt getrokken! @one of kind spannend! Ik moet woensdag, ben ook benieuwd hoeveel ze gegroeid is! Ze past bijna in maat 50 nu
Hai meiden, ook ik lees nog altijd trouw mee.. Ben alleen wat minder actief op t forum nou onze wens eindelijk is vervult! Ons mannetje doet t geweldig, hij is alweer bijna 5 weken!.. bij t consultatiebureau geweest op 30 september en toen woog hij al 4505 en is al bijna 58 cm, De maat 50 was al snel de deur uit en nu volgt 56 dus ook.. 62 maatjes zijn al nodig. Hij doet t erg goed, tilt vanaf t begin zn hoofdje al op en nu houd hij m regelmatig al een paar minuten zelf overeind! Voeding blijft puzzelen.. hij krijgt nu zo'n 6-7 keer de fles (borstvoeding wou niet op gang komen, mijn lichaam te zwak door zware bevalling en al het andere) We bieden hem 120+4 aan en soms gaat t op maar meestal niet.. 100 ml is wat hij meestal drinkt per fles. Per dag zo'n 700ml wat perfekt was volgens cb dus houden we maar zo he! Hij dient zich ongeveer rond de 3 uur aan.. soms al wat eerder.. ligt aan de krampjes Met mij gaat het stuuuukken beter.. was wat down en "geschrokken" de eerste 2 weken.. Volgens alle instanties, vk/gyn en huisarts heel normaal. 4 miskramen, zwangerschap waar je dan niet meer onbezorgd in kan staan, zenuwbeknelling in de rug tijdens zw schap , laatste 2 maanden hooguit 3 uur per nacht slaap.. en toen de bevalling die niet ging zoals je zou willen. En dan ben je opeens thuis.. met een baby... en een lichaam die op is (had een liter bloedverlies bij bevalling en daardoor ook laag ijzer, 4.9, voel je je echt belabberd!) Heb nu alles de goede kant op gaat wel door dat ik ons mannetje heeeeeel moeilijk los kan laten.. maar iedereen zegt ook.. hoeft nog lang niet! Lekker dichtbij je houden! Nog meer meiden daar "last" van?? XXX Joyce
En madammeke flikt het weer om lang te slapen Gister was ze heel de dag erg onrustig, wilde veel drinken en niet slapen maar wel een nacht gemaakt van 21.30 tot 8.05! Vandaag alweer 5weken oud! Nog 1 week, dan is de kraamtijd officieel om. Hoog tijd om weer aan die buik te gaan werken @firstone, fijn dat hij het goed doet! En als je geen visite wil gewoon lekker rustig aan doen dan. @vloeien: ik durf ook nog niet zonder, zo af en toe komt er nog wel wat @joyce, lieve foto's! Hoe is het nu met je dochters? Jij ben ook van 1990? Krijg jij er geen commentaar op dat je er 3 hebt? Hier word ik vaak aangekeken of ik gestoord ben als ze erachter komen dat ik 24 ben en 3 kinderen heb... @tinebx, ik geef ze ook niet graag uit handen naar schoonfamilie toe, bij mijn familie totaal geen last van (pa en ma hebben zelfs al metdr op de bank liggen slapen ) @krullenbol, fijn dat je ha zo reageerde @eef, fijn dat het met jbpm beter gaat. Hoe spreek je dr naam eigenlijk uit, als loone of met de o als in lore? @dolfie, pittig als je er alleen voor staat en er dan snachts ook nog uit moet. Qua verzorging sta ik er ook alleen voor maar kan D en L wel naar boven sturen om te spelen of om ze uit elkaar te halen @Jezz84, als ze trek lijkt te hebben zou ik fles ophogen proberen, maar ik geef bv en weet niet hoe dat met fv zit @Lynn, fijn dat het na een heftig begin weer goed gaat! Bij E. nog niet uitgeprobeerd, maar bij L merkte ik ook verschil snachts tussen pyama+slaapzak aan of gewoon in de kleren wegleggen. E krijgt nu ook al paar weken pyama + slaapzak aan en slaapt super @pharilla, fijn dat het met jouw kleintje ook goed gaat. En met jou ook gelukkig. En idd, je kleintje lekker bij je houden als dat het beste voelt! de tijd van loslaten komt vanzelf wel @shoptime (in Worms deze x) ben er dus weer vandoor
Hallo, hier even een update van ons mannetje. Hij doet het nog steeds erg goed en is sinds vrijdag 60 gram gegroeid. Weegt nu 3860. Heeft vannacht 5 1/2 uur achter elkaar geslapen. Drinkt overdag meestal om de 3 uur. HIj is 's ochtends veel wakker en ligt dan zelfs al even in de box. Is erg alert en reageert al op geluiden. Zijn er nog meer dames doe borstvoeding geven? Over flessen en hoeveelheden kan ik niet meepraten...
@toch3 : ja ook van 90 dus 24 jaar, meestal vragen ze of ze het 1st is als ik zeg het 3de verschieten ze meestal wel maar nog niet echt slechte commentaar gehad (tot nu toe). Maar in mijn vriendenkring zijn er heel wat van mijn leeftijd met 3 en zelfs 4 kindjes dus is het daar niet echt ongewoon
Meiden ik reageer straks uitgebreid. Ze weegt nu 4365 gram en is alweer 55 cm. Ook hier begint 56 nu al te klein te worden Zoonlief zat tot 8 weken in 50.
@krulleboll: fijn dat de ha goed reageerde en echt respect dat je zo snel aan de bel hebt getrokken. Fijn ook om te lezen dat het al iets beter gaat. Komt helemaal goed! Hier alles goed. Vannacht heeft die kleine weer ruim 6u geslapen! Als hij dat nou wat vaker vol zou houden... Morgen is hij officieel 1 maand oud! Time flies! Hij was geboren met 2865 en was afgelopen donderdag alweer 3610. Groeit erg goed dus, en mt 50 wordt ook echt te klein. Maar ik heb meer (en leukere) kleertjes van mt 56 dus vind ik niet zo erg Over fv kan ik niet meepraten, ik geef bv. Ik wilde een melk voorraad opbouwen dmv kolven maar dat vlot nog niet zo. Hopelijk straks wel, want dan gaan we eens proberen de gekolfde melk direct aan de kleine te geven, om zo met de fles te oefenen. Hoop erg dat het lukt! Ik vind bv geen probleem maar soms zou het fijn zijn om het voeden ook een keer uit te kunnen besteden.
Jaa sta er zelf ook van te kijken dat ik het meteen aangekaart hebt. Normaal ben ik niet zo een prater. Maar op dat moment voelde het goed. Mijn kleine man krijgt steeds meer zijn ritme te pakken of het is omdat ik hem steeds meer door krijg haha. Mijn kleine man slaapt s'nachts wel door alleen zijn, zijn luier en kleding helemaal doorweekt. Andere luiers proberen ? Geen idee. Hebben jullie ook dit probleem? 13-9 moet hij naar het consultatie bureau ben benieuwd hoeveel hij gegroeid is kleine man woog 8 dagen terug 4100 Gr. Dus ben benieuwd.