Maagd, ze loopt nu twee weken aan 1 hand heel vlotjes en af en toe los als ze zin heeft hahaha. Ja wij wilden juist 2 jaar leeftijdsverschil tussen de twee hehe en de wens is enorm groot! Ik houd jullie op de hoogte Ik heb die paniekknop ook in mindere mate .... Al kan ik wel heel schrikkend reageren. Ze is twee weken geleden bvb in de vijver bij oma getuimeld. Ik stond van binnen te kijken, haar opa zat bij haar en heeft haar er uit gevist. Ik stond eerst gewoon verbaasd te kijken en toen ging de klik, naar buiten rennen en je dochter in je armen nemen en droog maken :O toen was ik even in paniek. Zag haar zo in het water zinken, gelukkig was ze er snel weer uit !
Pff vraagje.. Onze uk sliep Snachts altijd heel goed. Nu is hij de laatste 2 nachten ineens klaar wakker tussen 4 en 6. Heb hem dan naar een fles gegeven maar gelijk weer slapen wil hij ook niet. Herkennen jullie dit?
Van harte gefeliciteerd meiden. Wij waren na de verjaardag van Dilara een weekje naar Disney en in de buurt. Hopelijk hebben jullie allemaal een leuke eerste verjaardag gehad die al jarig zijn geweest.
Ik was benieuwd hoe groot jullie kindjes nu zijn.. Onze was laatst 77 cm bijna 10,5 kg en draagt maat 80
Ha meiden, Hier is de kleine meid ondertussen ook geen baby meer, maar een echte dreumes! Heerlijke verjaardag gehad, afgelopen jaar gewoon elke dag van dat mooie mensje genoten!! Hoe lang ze is, weet ik niet precies. Denk ongeveer 80cm, ze weegt 8 kilo en draagt maat 80/86.
paniekknop: neuh niet echt heel aanwezig hier gelukkig jarige jobjes/jetjes, (nog) gefeliciteerd! artife, spannend! Hoop voor je dat het niet lang duurt oh gatsie, kind in het water, dat is wel mijn grote angst (door het varen) kimmiej, hier gaan de nachten afwisselend. Wat ik elke keer merk is dat als ze snachts wakker worden ze in hun hoofd ergens mee bezig zijn aan voorbereidend werk en vlak er na iets nieuws kunnen/hebben. Mijn reus D) was bij 11 maanden bezoek 74cm en 7.5kilo. Kreeg al de waarschuwing mee dat als ze bij volgende bezoek weer weinig gegroeid is we mogelijk doorgestuurd worden. Maar had een invaller die echt oorzaak zocht (die er niet duidelijk is). Ik maak me er niet druk om, ondergewicht zit aan beide kanten in de fam, ze is bijna nooit ziek, eet goed, slaapt goed, ontwikkeld als een razende....
@kimmiej89. Hier ook een onrustige dreumes snachts. Week geleden z'n verjaardag gevierd en die nachts snachts onrustig. Wij vonden dat wel logisch ivm drukke dag, maar de nachten erna ook steeds wakker. Vannacht werd hij om 6 uur wakker maar gister tussen 2 en 4 klaar wakker, nacht ervoor ook tussen 3 en 4. Hoor er meer over dat rond 1e verjaardag normaal is. VOlhouden dus! Fles geven zou ik niet doen. Hij went eraan en wil volgende week niets anders meer. Bij ons werkt het door hem uit bed te halen. Gewoon op z'n kamer blijven. Even dus rechtop op de arm en dan bed ritueel opnieuw doen. Onze man woog laatste keer (11.5 maand) 9.5 kilo en was toen 77 cm. Hij draag maat 74. Shirtjes zitten dan redelijk strak en wat kort dus dat gaat zo over naar 80. Broeken is 80 nog te groot. Lengte maar helemaal op z'n heupen... die heeft hij namelijk niet.
hebben jullie kinderen trouwens het "mijn-gevoel" al? E was echt aan het ruziën met broer en zus als ze op haar loopfiets gingen of aan de poppenwagen zaten (allebei op haar verjaardag gehad), terwijl ze er zelf niet mee ging spelen. Dacht dat dat pas rond 2 jar kwam.
Hoi meiden! Gefeliciteerd voor de kindjes die 1 zijn geworden. Onze lange man is nu ruim 80cm en 10 kilo en 275gram. Draagt 86/92. Broeken zeker 92.. Lange benen. Bah je meisje in t water Artife.. Gelukkig alleen maar schrik. Hier ook onrustige nachten... Vaak van 2 tot 3 a 4 uur wakker .. Zonder reden. Ook paar keer door luier heen geplast... Dacht al dat ie misschien onrustig was van vaccinaties maar meer kindjes dus rond de 1 jaar last van. Kan hier ook door drukte enzo komen.. Reageert hij altijd op. Hier druk op zoek naar nieuwe woning doordat het niet meer gaat waar we nu wonen, bij schoonfamilie op het land, maar zwager woont er ook met zn vriendin en 4 kids (van 3 verschillende vaders) en maken het mn schoonouders behoorlijk zwaar en zitten mij te dicht bij. Dus wij gaan weg zodat mn schoonouders ietwat rust kunnen vinden in ons huisje (iets verder van zwager af ) en wij willen.. Iets stadser en groter en verder van schoonfamilie (haha) gaan wonen. Hopelijk vinden we snel iets en kunnen we ons settelen en keert er wat rust terug. Met mij gaat t iets minder.. Erg veel pijn al een paar maanden, opnieuw medisch traject met onderzoeken in. Al paar weken aan de Diclofenac. Ze vermoeden toch reuma.. Afwachten maar weer. Denk zelf dat als de rust er weer is het al veel beter zal gaan. Stress werkt ook tegen! Maar we genieten volop van dat kleine lieve mannetje! Ergens hoop ik in de toekomst nog wel op een 2e vooral voor Quin lijkt me dat leuk. Maar zie wel op tegen het zwanger worden en blijven en alles wat erbij is komen kijken.. Bevalling etc. Maar manlief heeft er nog teveel schrik van. Xxx Joyce en Quin
Geen reuma!! Das goed nieuws. Pijn aan mn voet komt doordat 1 voet doorgezakt is.en mijn gewrichten altijd wat gevoelig zijn geweest. Enorme vermoeidheid blijkt bloedarmoede te zijn wat komt door ijzertekort sinds bevalling. Aan de ijzertabletten maar weer
Jeetje wat een reuzen allemaal! Mijn kleine meid was op de 11 maands controle 8520 gr en 70 cm. Maar de lengte is volgens mij niet goed gemeten. Ze boog daarmee ook wat van haar eigen curve af en zou daarmee ook nog eens 2 cm kleiner zijn dan haar oudere zus met die termijn terwijl die 7 weken te vroeg is geboren. Gisteren was onze spruit dan ook jarig, maar vieren het pas zondag. Lopen doet ze nog niet los en aan één hand vind ze ook nog spannend hoewel ze wel steeds vaker en langer gewoon los staat. En trap klimmen kan ze als de beste. Had me van het weekend echt maar voor een halve minuut omgedraaid en toen zat ze al halverwege de trap. Verder krijgt ze nog steeds BV. Best trots dat we het jaar gehaald hebben, want dat was wel een wens van mij. @paniekknop: Nee, die heb ik niet. Ook bij de eerste niet, maar dat komt omdat ik vrij nuchter ben en met een prematuurtje op de NICU je flink leert relativeren. @Joyce: Fijn dat het geen reuma is. Gaan ze nog wat doen aan je doorgezakte voet? Steunzool ofzo?
Dank meiden. Ja steunzolen nu. Hopelijk snel weer wat energie! Die kleine van ons staat overal maar blijft (soms met 1 vingertje haha) "vast" houden nog. Ja best lange kindjes... Quin zn 80 cm was ook een behoorlijk eind volgens cb. Knap hoor zo lang bv geven! Jammer dat t hier niet gelukt is. Gefeliciteerd voor de kindjes inmiddels ook 1 zijn geworden! Xxx
Vanmorgen kleertjes gekocht voor E, lange mouwtjes en winterjas. Maat 74 is nog zeer ruim :0 wat ze nu had in 74 is van L geweest dus al wat gekrompen in de droger
Aan alle kindjes die deze maand 1 jaar worden, een dikke hiep hiep hoera! Mijn zoontje is vorige zondag 1 jaar geworden. Hij wordt zo snel groot onze Knoddie! Hij is al grote jongen geworden. Nu heeft hij 5 tandjes, 4 onderaan en 1tje bovenaan. Hoeveel hij weegt en groot hij is weet ik nog niet want we moeten pas op 29/09 naar k&g en krijgt hij dan ook zijn 1 jarig spuitje + de oogtest. Hij wonderbaarlijk! Hij kan in zijn handen klappen, zwaaien en begint hij ook te wijzen naar dingen. Als ik zijn tutje geef en ik steek me hand uit en vraag of ik het tutje terug wil leg hij dat terug in mijn hand! Zo attent van hem. Hij luistert duidelijk goed naar mama en papa en dat geld ook als hij iets niet mag aan komen luistert hij perfect. t'ga een slim kereltje worden denk ik. We zijn zo gelukkig met ons gezinnetje!
Yeahh !! Mijn boefje is ook 1 jaar. Zondag gevierd !! Veel cadeautjes gehad. En van mama en papa een fiets !!
Onder voorbehoud hebben wij een huis! Zo blij mee. Wij zagen het echt somber in dat we voor de zomer een huis in het dorp konden krijgen waar we wilde(erg geliefd). Ik ben na een roddel het wezen vragen en het klopte
Jeetje wat n verschil qua maatjes onze dochter is net 9500 gr en mast 74/80.. @pharilla wat vervelend allemaal! Hopen dat de ijzertabletten je helpen